Spring naar bijdragen

Mensen om me heen, maar ik voel me zo alleen.


Aanbevolen berichten

Hoi lezers,

Hoe gaan jullie om met vriendschappen?

Ik heb wel vriendinnen en vrienden, maar het voelt op een of andere manier niet goed omdat zij niet gelovig zijn.

Bij mij in de kerk zijn er slechts twee jongeren van mijn leeftijd, ik zelf en een stille jongen.

Je weet wel hoe dat gaat met stille jongens, 1 hallo en ze denken dat je de vrouw van hun leven bent.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die weinig ,of zoals ik geen, christelijke vrienden om zich heen hebben.

Ik lees graag jullie antwoorden.

Dikke kus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit roep bij mij wat vragen op, als je niet erg vind:

Ik heb wel vriendinnen en vrienden, maar het voelt op een of andere manier niet goed omdat zij niet gelovig zijn.

Mag ik vragen waarom dat zo voelt? Is er iets verkeerd aan, of mis je gewoon iets?

En mag ik vragen wat het is dat je dan in een vriendschap met een gelovige zoekt wat je niet bij een ongelovige kan vinden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Om eerlijk te zeggen heb ik ook heel weinig christelijke vrienden en snap best wat je bedoelt met dat het niet goed voelt. Denk dat het komt omdat je als christen toch anders in het leven staat dan als niet christen. Het is toch vaak het gevoel van niet begrepen worden. De Heer zal ons de weg wijzen hoe we die moeten gaan en dat kan weleens lastig zijn maar vertrouw op Hem . God bless

Link naar bericht
Deel via andere websites
je weet wel hoe dat gaat met stille jongens, 1 hallo en ze denken dat je de vrouw van hun leven bent.
Ik vind dit een beetje een gekke opmerking.

Anyways, ik weet niet hoe oud je bent, maar is er ergens een kring of jeugdgroep waar je naar toe kan gaan? Desnoods van een andere kerk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi lezers,

Hoe gaan jullie om met vriendschappen?

Ik heb wel vriendinnen en vrienden, maar het voelt op een of andere manier niet goed omdat zij niet gelovig zijn.

Bij mij in de kerk zijn er slechts twee jongeren van mijn leeftijd, ik zelf en een stille jongen.

Je weet wel hoe dat gaat met stille jongens, 1 hallo en ze denken dat je de vrouw van hun leven bent.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die weinig ,of zoals ik geen, christelijke vrienden om zich heen hebben.

Ik lees graag jullie antwoorden.

Dikke kus.

Dat je vrienden niet gelovig zijn dan hoef jij je er toch niet anders door te voelen?

Misschien kan jij zelf iets voor hun beteken, om met hun over het geloof te praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je t beter snapt als je vroeger atheïst was. Ik merk dat ik steeds minder gemeen heb met mijn ongelovige vrienden, omdat ik nu anders tegen zaken aankijk.

En bij mij stellen ze t niet op prijs als ik ze over het geloof vertel.. Dus dat wordt m niet.

Tegelijkertijd zijn de christenen die ik ontmoet niet echt de mensen waar ik goede vrienden mee zou kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zowel christelijke als ongelovige vrienden, met beide 'groepen' ga ik goed om. Het is niet zo dat ik als christen alleen maar met christenen om moet gaan ;). Mijn ongelovige vrienden respecteren mij en ik respecteer hun, volgens mij is dat erg belangrijk in een vriendschap!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je weet wel hoe dat gaat met stille jongens, 1 hallo en ze denken dat je de vrouw van hun leven bent.

Hier druipt toch ook niet echt de empathie vanaf... Ben zelf geen stille jongen, maar ken er wel een paar en ik denk dat stille jongens meer aandacht verdienen en meer diepgang hebben dan Wendy denkt.

Is er na haar dikke kus nog iets van Wendy vernomen trouwens. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat je t beter snapt als je vroeger atheïst was. Ik merk dat ik steeds minder gemeen heb met mijn ongelovige vrienden, omdat ik nu anders tegen zaken aankijk.

En bij mij stellen ze t niet op prijs als ik ze over het geloof vertel.. Dus dat wordt m niet.

Tegelijkertijd zijn de christenen die ik ontmoet niet echt de mensen waar ik goede vrienden mee zou kunnen worden.

zo ervaar ik het ook na mijn bekering, ik ga verder alleen nog om met een vriend die ik al van peuter af aan ken. Alleen is hij boos op de kerk, zijn ouders en ik denk ook op God. We hebben wel over geloof, maar van zijn kant dat hij onbegrip heeft dat ik weer voor de kerk heb gekozen.

Mijn oude vrienden uit m, n blow verleden kan ik niet meer ervaren als vrienden. Ik merk ook dat van hun kant dit ook zo is.

Gelukkig kom ik wel steeds nieuwe mensen tegen die gelovig zijn, en dat er ook wel vriendschappen bloeid. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als persoon met autisme vind ik het ook niet gemakkelijk om vrienden te maken... Ik heb enkele hele goede vrienden die ik al ken van kindsbeen af en die er altijd zijn voor mij, maar helaas ook geen christenen.

Christelijke vrienden heb ik zo goed als niet, dat terwijl ik heel graag over geloof praat...

Christenen hoeven dat niet prettig te vinden, over geloof praten. Bij de meesten is geloof dood gewoon en hoeven ze er niet perse over te spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als persoon met autisme vind ik het ook niet gemakkelijk om vrienden te maken... Ik heb enkele hele goede vrienden die ik al ken van kindsbeen af en die er altijd zijn voor mij, maar helaas ook geen christenen.

Christelijke vrienden heb ik zo goed als niet, dat terwijl ik heel graag over geloof praat...

Christenen hoeven dat niet prettig te vinden, over geloof praten. Bij de meesten is geloof dood gewoon en hoeven ze er niet perse over te spreken.

waar moet je dan over praten met mede christenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap de discussie niet. Het gaat de TS helemaal niet om de vraag of je wel of niet vrienden met niet-christenen kunt zijn. Het gaat erom dat ze graag ook christelijke vrienden zou hebben.

Ze vraagt wel hoe ik om ga met vriendschappen. Dus ook hoe ik kijk naar niet-christelijke vriendschappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eigenlijk maar 2 vrienden, die ik gemiddeld ieder 1x per jaar zie. Eenzaam? Best wel. Is ook één van de redenen waarom ik op fora of in real life discussies altijd zo dominant aanwezig ben, alsof een jaar opgekropte 'gespreksdrang' eruit moet. Aan de andere kant heb ik geen energie om vriendschappen te onderhouden...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi Ursa, ik begin er steeds meer vrede mee te krijgen, maar mis t wel. Dank voor je medeleve! :)

Balen Mystic :| !

Heb je geen leuke hobby om met iemand anders te delen :)? Ik heb zelf eigenlijk geen vrienden, ik zie het meer als kennissen. Waarom kennissen? Omdat je in moeilijke periodes weinig aan die mensen hebt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid