Spring naar bijdragen

vriendin en date.. ongeschreven regel?


Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb pas gedate (en gezoend) met een jongen die best wel leuk was. Ik vind het moeilijk om iemand gelijk toe te laten, dus hield ik het best af en stelde ik voor om met een vriendin en vriend iets te gaan doen. Dit hebben we een paar keer gedaan en terwijl ik hem steeds leuker begon te vinden, bleek pas dat hij mijn vriendin leuker vond.. Zij vond hem ook heel leuk eigenlijk en ze hield het daarom ook niet af. Nu willen zij dus gaan daten en mijn vriendin vraagt aan mij of ik denk dat dat tussen ons in komt te staan.

Ook al was ik nog niet echt verliefd op hem, het doet wel pijn en ik voel me er wel rot over.. ik dacht van het zal vast wel zakken, ooit kunnen ze wel gaan daten, maar nou willen ze nu al daten, nog geen twee weken nadat duidelijk was dat hij haar leuker vond.. Ik snap niet zo goed waarom zo snel en ik voel me gewoon zo rot erover, als ik haar was had ik gelijk al het contact verbroken en vanaf het begin het afgehouden, maar dit heeft ze niet gedaan.. het is toch eigenlijk gewoon een ongeschreven regel dat je beste vriendin niet gaat daten met iemand die jij ook gedate hebt? Dat zegt tenminste iedereen aan wie ik het vertel.. Hoe denken jullie daar over?

Liefs!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had erg snel een relatie met de beste vriend van mijn ex-vriend, dus ik ben de laatste om te zeggen dat ze het niet kunnen maken. Bovendien vind ik het ook een beetje flauw, zo'n regel.

Het zou niks geworden zijn tussen jullie, dat is duidelijk. Als zij elkaar leuk vinden, dan kan je dat hen ook gunnen in plaats van jezelf verongelijkt te voelen. Je zegt zelf dat je nog niet erg verliefd was, probeer je daar een beetje aan vast te houden. Natuurlijk voelt het even rot, maar beter nu duidelijkheid dan als je al echt een relatie had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is het risico dat je neemt, als je meerdere mensen meeneemt op een date, terwijl jullie nog geen echte relatie hebben. Voor hetzelfde geld had jij ook nog meer verliefd op die andere vriend kunnen worden. Als je dit soort dingen wil voorkomen, kun je toch echt beter enkel dates met zijn tweeën houden.

Wellicht is het ook goed om voortaan enkel pas te zoenen als je daadwerkelijk echt met iemand verder wil, want "zomaar zoenen" kan ook verwachtingen opwekken die niet altijd terecht zijn. Voor sommige mensen is zoenen nog niet echt het begin van iets, terwijl voor anderen het wel degelijk meer betekent. Zeker als je, zoals ik uit je schrijven haal, daarna ook nog wat afstandelijk blijft in de omgang met hem, is het niet vreemd als hij daardoor meent dat het allemaal niet veel om het lijf had en het daten met de vriendin daarom geen enkel probleem is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Ik zou het uit respect voor mijn vriendin nooit kunnen doen, al zou zij het niet erg vinden. Hiermee wil ik niet zeggen dat het verkeerd is, zo ben ik gewoon en ik zou me er ook niet goed bij voelen. Vind het ook niet echt verstandig om een andere vrouw mee te nemen naar een date, zeker niet als je zelf elkaar net leert kennen. Altijd kans dat hij meer in haar geïnteresseerd zal zijn, dat hij haar leuker kan vinden of dat er zelfs gevoelens ontstaan.

Maar als het mijn vriendin was dan zou ik het niet erg vinden, zeker als het een goede man is. Als zij beter bij mekaar passen, b'saha, oftewel; het is ze gegund.

Ik snap niet waarom je er zo mee zit als je toch niet echt verliefd op hem bent, misschien worden zij wel heel gelukkig samen. Gun het je vriendin, je zuster.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet voor niets een ongeschreven regel... meestal komt er ellende van.

k Denk dat het erom gaat of je vriendschap het aankan, en je merkt dat t nu al tussen jullie in staat. Ik denk niet dat het erom gaat of het moreel wel of niet kan, maar of jij en je vriendin het kunnen handelen, of jullie vriendschap er tegen bestand is. Dus als ik jou was zou ik, voor jullie vriendschap, tegenover je vriendin toch maar eerlijk over zijn over hoe je je erbij voelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Het is geven en gunnen. Stel je voor dat je iemand leuk vind en iemand gaat tussen jullie in staan. Dat voelt niet fijn, wat de omstandigheden ook mogen zijn. De wegen van de liefde (en van God, die liefde is) zijn onbegrijpelijk.

Laat het zijn gang gaan en neem desnoods een tijdje afstand. Als jij iemand tegen komt die beter bij je past, zul je er ook niet meer mee zitten dat je vriendin een relatie heeft met deze jongen.

Makkelijke gezegt dan gedaan, dat begrijp ik. Ik wens je er veel sterkte en wijsheid mee.

Liefs,

Eichwald

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...
het is toch eigenlijk gewoon een ongeschreven regel dat je beste vriendin niet gaat daten met iemand die jij ook gedate hebt?
Ik ken iemand wiens beste vriend er met zijn vrouw vandoor ging en wat erger is dat zijn vrouw N.B. gelovig is. (H)
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid