Spring naar bijdragen

alleen naar de kerk?


Aanbevolen berichten

hey,

Ik ga nu al een tijdje naar een baptistenkerk, maar voel me hier niet echt op mijn gemak en ik heb het idee dat een andere kerk beter voor mijn geloof zou zijn. Mijn ouders zijn ook een beetje op zoek, maar zij willen liever naar een meer gereformeerde kerk, terwijl ik liever naar een meer evangelische kerk wil. Op zich is dit geen probleem, maar dat betekent wel dat ik alleen moet gaan en dit vind ik best eng.. Ik wil wel graag contact maken met andere jongeren, maar zelf zou ik er na een kerkdienst niet snel op afstappen. Zou ik beter eerst naar een jeugdavond kunnen gaan en daarna pas naar de kerkdienst? Of eerst wel naar een kerkdienst en dan iemand aanspreken? Wat is normaal? haha

liefs!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het een optie om in tijden dat je het spannend vind om alleen te gaan, dat je dan nog even met je ouders mee gaat naar een gereformeerde kerk, mocht je er aan toe zijn kun je altijd naar een jeugddienst gaan. Of eens een keer samen met 1 van je ouders naar een evangelische kerk gaan.

Ik ben een volwassen man en ook ik vind het iedere keer weer spannend om alleen naar de kerk te gaan haha. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Bij ons in de kerk zijn inderdaad de diensten te streamen met beeld en geluid, je kan ze via de site ook nog op later tijdstip terugkijken. ouderen en mensen die ziek zijn kunnen zo thuis de dienst volgen.

maar hoe ze dat gedaan hebben met organisatie en rechten van muziek e.d. weet ik niet.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hallo monii741, ik kom zelf bijna iedere zondag in een evangelische gemeente en mijn ervaring is dat dit soort gemeenten graag nieuwe mensen begroeten. Ze zouden het fijn vinden als je naar hun dienst toe gaat! Trouwens, tijdens de dienst gaan de zenuwen vanzelf wel weg.

Verder hebben ze in veel evangelische gemeenten wekelijkse jeugdavonden. Dan kun je op een natuurlijke manier in contact komen met andere jongeren. Je kunt kijken op de website van de evangelische gemeente bij jou in de buurt. Je kunt ook (bij een bezoek aan een gemeente) om meer informatie vragen bij de voorganger of de oudsten.

Hopelijk helpt dit je over de drempel. Veel succes!

Ik heb zelf trouwens moederziel alleen een aantal gereformeerde en hervormde kerken bezocht terwijl ik er niemand kende. Mijn ervaringen waren positief. Vraag gerust als je meer wilt weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid