Spring naar bijdragen

Wie maakt zich nog meer zorgen over de toekomst?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 245
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

_Anja_... chemtrails...

Ach ....noem het maar geo engineering.... Wie dát nog steeds niet waar wil hebben, die leeft echt in een molshoop met een verduisteringsbril erbij op. Maar ik ken de geijkte reacties hoor, alleen al die mensen die anderen die de chemtrails aan de kaak hebben gesteld, belachelijk hebben gemaakt, die zullen nog heel hard huilen strakjes en zich kapot schamen. Dus ik raad een ieder aan zulk soort reacties maar voor zich te houden. Niet voor mij, maar voor hun eigen gemoedsrust.

Ik maak me er geen zorgen meer om. En daarom hoef ik niets te ontkennen. Dat maakt de toestand van de wereld er niet beter op, maar wel mijn innerlijke toestand door de persoonlijke relatie met mijn Heer. En dat is het enige wat uiteindelijk overblijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gaitema, mijn laatste woorden aan jou: ik kijk niet op je neer, ik vind 1 specifiek aspect van je geloof alleen levensgevaarlijk en verschrikkelijk. Niet zo overdrijven. Ik ga je reacties niet meer lezen.

Door heel veel van je berichten krijg ik in elk geval de indruk dat jij zo ongeveer op iedereen hier neerkijkt. Het doet me verdriet dat je uitgerekend tegen Gaitema zo tekeer gaat, maar Gaitema is integer én sterk van geloof en van karakter, dus die houdt zich wel staande.

Ik antwoord niet op de meeste van je berichten, omdat ze zo agressief overkomen, en ik wil je geen pijn doen en ik las dat je zo je eigen moeilijkheden in het leven hebt en je een geloofsontwikkeling doormaakt en daar heb ik alle respect voor. Daar wil ik goed en opbouwend mee omgaan. Maar ik wil en zelfs kan tegelijkertijd ook mijn kleine beetje energie niet besteden aan jouw constante strijdvoering en heftige reacties. Dus ik negeer je berichten, niet omdat ik jou als persoon wil negeren, maar omdat ik de energie niet meer heb voor een dergelijk gedoe en omdat ik je wil aanzien in Christus. Dat kost mij heel erg veel, te veel, als ik op die berichten in moet gaan. En dat kan maar ook wil ik me niet meer permitteren. Ik ben blij dat ik de dag door kan komen met mijn lichaam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vooralsnog heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat chemtrails meer dan een conspiracy theory is. Geo engineering en climate engineering zijn hele andere, wetenschappelijke vlakken. En ja, er zal best wel in t kader van die twee chemicalien in de lucht worden gespoten, net zoals op onze landbouwproducten, in ons drinkwater etc... Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat er sinistere complotten bezig zijn met sinistere goedjes in de lucht te sprayen, in t kader van de New World Order geleid door de repltilian reincarnatie van Elvis de Antichrist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door heel veel van je berichten krijg ik in elk geval de indruk dat jij zo ongeveer op iedereen hier neerkijkt. Het doet me verdriet dat je uitgerekend tegen Gaitema zo tekeer gaat, maar Gaitema is integer én sterk van geloof en van karakter, dus die houdt zich wel staande.

Ik antwoord niet op de meeste van je berichten, omdat ze zo agressief overkomen, en ik wil je geen pijn doen en ik las dat je zo je eigen moeilijkheden in het leven hebt en je een geloofsontwikkeling doormaakt en daar heb ik alle respect voor. Daar wil ik goed en opbouwend mee omgaan. Maar ik wil en zelfs kan tegelijkertijd ook mijn kleine beetje energie niet besteden aan jouw constante strijdvoering en heftige reacties. Dus ik negeer je berichten, niet omdat ik jou als persoon wil negeren, maar omdat ik de energie niet meer heb voor een dergelijk gedoe en omdat ik je wil aanzien in Christus. Dat kost mij heel erg veel, te veel, als ik op die berichten in moet gaan. En dat kan maar ook wil ik me niet meer permitteren. Ik ben blij dat ik de dag door kan komen met mijn lichaam.

Ik kijk helemaal op niemand neer en ik vind t jammer dat je zo denkt. Ik kan wel fel zijn ja, zeker als ik dingen gepost zie worden die ik gevaarlijk vind. Ik heb verder geen zin om hier mijzelf te verdedigen in "de kwestie Gaitema", ik heb wat fel gepost, mijn excuses aangeboden, maar hij wil en kan dat maar niet loslaten. Vaak zijn de mensen die t hardst roepen dat de ander hun mening niet respecteert een beetje blind voor de ironie dat ze zelf precies hetzelfde doen... Verder heb ik talloze keren aangegeven dat het me beter lijkt de discussie te staken tussen hem en mij, en ik denk dat ik dat maar moet forceren.

Verder bied ik ook jou mijn excuses aan als ik soms wat fel uit de hoek kom. Ik zal proberen er beter op te letten :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Gaitema

Ik moet zeggen dat ik het in bijna alles met je eens ben, maar zoals ik uit je berichten opmaak zie ik dat je gelooft dat de gemeente ook door de grote verdrukking gaat. Hoe zie je dat precies?

Verder, aangezien je steeds aanhaalt dat Jezus bijna terugkomt, heb ik nog een paar mooie Bijbel teksten hierover. Wellicht ken je ze al.

Bijvoorbeeld de oversteek van Jozua. De hogepriester liep voorop, bij de oversteek door de Jordaan en kwam als eerste aan in het beloofde land. En het volk moest hem volgen op een afstand van 2000 el.

Ook het verhaal van de barmhartige samaritaan is mooi. Wanneer de samaritaan de man naar de herberg brengt betaalt hij 2 schellingen in Lukas. In de grondtekst staat een woord wat kan vertaald worden met een dagloon. En meermaals staat in de Bijbel dat bij God 1 dag is als 1000 jaar en 1000 jaar als 1 dag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@eloy,

Ik ben gaitema natuurlijk niet, maar wil voor mezelf wel iets aangeven over De Gemeente en de grote verdrukking. Persoonlijk ga ik er niet vanuit dat De Gemeente door de grote verdrukking gaat. Tegelijkertijd zien wij dat een deel van De Gemeente al door de verdrukking gaat en is gegaan, bijvoorbeeld in de massale afslachtingen door ISIS. De leider van ISIS heeft ook Rome al bedreigd.

Om recht te doen aan dat deel van de christenen dat toch nog de fysieke dood sterft voor De Wederkomst, maar ook om nutteloze en vaak kinderachtige en agressieve discussies met andersgelovigen ( al of niet binnen het christendom) te voorkomen, heb ik het zelf ook alleen nog maar over de Wederkomst. Over de opname spreek ik persoonlijk niet, omdat de ervaring op andere fora heeft uitgewezen dat dat ongelovigen en andersgelovigen finaal op de kast kan jagen en er dan meestal niets anders dan kinderachtige strijd ten tonele wordt gevoerd.

Lukas 21:36 , naast vele andere delen in de Bijbel, kan men zelf wel lezen en erover nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
_Anja_... chemtrails...

Was daar nog onbekend mee, dus ff een blik op wikipedia geworpen. Eerlijk gezegd zal t mij helemaal niets verbazen en weten wij mensen half nog niet wat er allemaal om ons heen, uitgevoerd wordt door overheden.

Met chemtrails kan men bewerkstelligen dat radarbeelden makkelijker gemaakt kunnen worden, of juist geblokkeerd. Het natuurlijke weer verstoort electromagnetische signalen. Met chemtrails vernietigen ze de natuurlijke opbouw van wolken om dat "probleem" "op te lossen".

Ook veroorzaken chemtrails het " broeikaseffect", omdat het juist niet het zonlicht terug het heelal in kaatst, maar juist de infraroodstraling dat van de aarde afstraalt, terugkaatst naar de aarde.

Ze zijn hier al mee bezig vanaf na de tweede wereldoorlog. Het is alleen zwaar geïntensiveerd de afgelopen twintig jaar. Jongeren van nu weten waarschijnlijk al niet eens meer hoe een normale lucht eruitziet. Iets ouderen hebben die normale luchten nog gezien toen ze op hun ruggetje in het gras wolkjes telden

Link naar bericht
Deel via andere websites
@eloy,

Ik ben gaitema natuurlijk niet, maar wil voor mezelf wel iets aangeven over De Gemeente en de grote verdrukking. Persoonlijk ga ik er niet vanuit dat De Gemeente door de grote verdrukking gaat. Tegelijkertijd zien wij dat een deel van De Gemeente al door de verdrukking gaat en is gegaan, bijvoorbeeld in de massale afslachtingen door ISIS. De leider van ISIS heeft ook Rome al bedreigd.

Om recht te doen aan dat deel van de christenen dat toch nog de fysieke dood sterft voor De Wederkomst, maar ook om nutteloze en vaak kinderachtige en agressieve discussies met andersgelovigen ( al of niet binnen het christendom) te voorkomen, heb ik het zelf ook alleen nog maar over de Wederkomst. Over de opname spreek ik persoonlijk niet, omdat de ervaring op andere fora heeft uitgewezen dat dat ongelovigen en andersgelovigen finaal op de kast kan jagen en er dan meestal niets anders dan kinderachtige strijd ten tonele wordt gevoerd.

Lukas 21:36 , naast vele andere delen in de Bijbel, kan men zelf wel lezen en erover nadenken.

Ik ben er zelf ook van overtuigd dat de opname plaats zal vinden voor de grote verdrukking. Dit wordt veelvuldig duidelijk gemaakt in de Bijbel. Veel christenen worden nu en zijn in het verleden inderdaad verdrukt maar zijn zeker niet door De grote verdrukking gegaan. De grote verdrukking is duidelijk bedoelt als oordeel voor de wereld. Wij als christenen zijn uit het oordeel en de wereld gehaald en in de hemel gezet.

Maar vandaar dat ik benieuwd was naar de kijk hierop wat Gaitema :)

Omdat ik heb gezien dat hij schreef dat ook WIJ de anti-christ zullen zien. 2 Tessalonicenzen 2 spreekt o.a. dat wij het juist zijn die zijn openbaarheid weerhouden.

Maar wat jij net zegt, ik verbaas me daar al tijden over. Hoeveel 'christenen' er zijn die twijfelen aan de Bijbel of aan de profetieën of gebeurtenissen als de opname, wederkomst, 1000 jarig rijk, grote verdrukking niet kennen of ontkennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je ajb niet 'twijfelen aan de Bijbel' in een adem noemen met 'twijfelen aan opname, wederkomst, 1000 jarig rijk, grote verdrukking' etc? Jouw interpretatie van de Bijbel is niet de enige, en iemand die bijv niet gelooft in de opname, twijfelt niet aan de Bijbel, maar heeft gewoon een andere kijk dan jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Met chemtrails kan men bewerkstelligen dat radarbeelden makkelijker gemaakt kunnen worden, of juist geblokkeerd. Het natuurlijke weer verstoort electromagnetische signalen. Met chemtrails vernietigen ze de natuurlijke opbouw van wolken om dat "probleem" "op te lossen".

Ook veroorzaken chemtrails het " broeikaseffect", omdat het juist niet het zonlicht terug het heelal in kaatst, maar juist de infraroodstraling dat van de aarde afstraalt, terugkaatst naar de aarde.

Ze zijn hier al mee bezig vanaf na de tweede wereldoorlog. Het is alleen zwaar geïntensiveerd de afgelopen twintig jaar. Jongeren van nu weten waarschijnlijk al niet eens meer hoe een normale lucht eruitziet. Iets ouderen hebben die normale luchten nog gezien toen ze op hun ruggetje in het gras wolkjes telden

En je bronnen zijn?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wil je ajb niet 'twijfelen aan de Bijbel' in een adem noemen met 'twijfelen aan opname, wederkomst, 1000 jarig rijk, grote verdrukking' etc? Jouw interpretatie van de Bijbel is niet de enige, en iemand die bijv niet gelooft in de opname, twijfelt niet aan de Bijbel, maar heeft gewoon een andere kijk dan jij.

Oke, waar denk jij dan dat 1 tessalonicenzen 4 over spreekt?

En waar spreekt Jezus dan over als hij spreekt over zijn WEDERKOMST en dat hij zijn voeten zal zetten op de Olijfberg, die in tweeën zal splijten.

Hoe kun je claimen de Bijbel te kennen maar niet te geloven dat Jezus zal wederkomen op de olijfberg?

Er zijn ook Joden die geloven dat de Messias zal komen op de olijfberg en dat bij die gebeurtenis ook Jeruzalem zal verwoest worden omdat dat ontzettend duidelijk zo staat in de profetiën.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar gaat t niet om. Je weet zelf best dat er heel veel (ik denk zelfs t overgrote deel) christenen zijn die niet in de Opname geloven. Het gaat erom dat iedereen altijd zo overtuigd is van zijn eigen gelijk (prima) en dan de ander verwijt niet in de Bijbel te geloven (minder prima). Dat was slechts mijn punt. Verder wil ik dit topic niet te veel vervuilen. Mijn bedoeling was om het te hebben over de toekomst van de mensheid en dan niet zo zeer vanuit een theologisch perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar gaat t niet om. Je weet zelf best dat er heel veel (ik denk zelfs t overgrote deel) christenen zijn die niet in de Opname geloven. Het gaat erom dat iedereen altijd zo overtuigd is van zijn eigen gelijk (prima) en dan de ander verwijt niet in de Bijbel te geloven (minder prima). Dat was slechts mijn punt. Verder wil ik dit topic niet te veel vervuilen. Mijn bedoeling was om het te hebben over de toekomst van de mensheid en dan niet zo zeer vanuit een theologisch perspectief.

Dus je gaat zeggen de opname is onzin etc maar als ik je vraag wat staat er DAN in 1 tessalonicenzen 4, is je antwoord: Ik weet het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
door MysticNetherlands » 03 jan 2015 23:26

Wil je ajb niet 'twijfelen aan de Bijbel' in een adem noemen met 'twijfelen aan opname, wederkomst, 1000 jarig rijk, grote verdrukking' etc? Jouw interpretatie van de Bijbel is niet de enige, en iemand die bijv niet gelooft in de opname, twijfelt niet aan de Bijbel, maar heeft gewoon een andere kijk dan jij.

Als je het er volkomen mee eens wat is dan precies je probleem? :?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door heel veel van je berichten krijg ik in elk geval de indruk dat jij zo ongeveer op iedereen hier neerkijkt. Het doet me verdriet dat je uitgerekend tegen Gaitema zo tekeer gaat, maar Gaitema is integer én sterk van geloof en van karakter, dus die houdt zich wel staande.

Ik antwoord niet op de meeste van je berichten, omdat ze zo agressief overkomen, en ik wil je geen pijn doen en ik las dat je zo je eigen moeilijkheden in het leven hebt en je een geloofsontwikkeling doormaakt en daar heb ik alle respect voor. Daar wil ik goed en opbouwend mee omgaan. Maar ik wil en zelfs kan tegelijkertijd ook mijn kleine beetje energie niet besteden aan jouw constante strijdvoering en heftige reacties. Dus ik negeer je berichten, niet omdat ik jou als persoon wil negeren, maar omdat ik de energie niet meer heb voor een dergelijk gedoe en omdat ik je wil aanzien in Christus. Dat kost mij heel erg veel, te veel, als ik op die berichten in moet gaan. En dat kan maar ook wil ik me niet meer permitteren. Ik ben blij dat ik de dag door kan komen met mijn lichaam.

Ik kijk helemaal op niemand neer en ik vind t jammer dat je zo denkt. Ik kan wel fel zijn ja, zeker als ik dingen gepost zie worden die ik gevaarlijk vind. Ik heb verder geen zin om hier mijzelf te verdedigen in "de kwestie Gaitema", ik heb wat fel gepost, mijn excuses aangeboden, maar hij wil en kan dat maar niet loslaten. Vaak zijn de mensen die t hardst roepen dat de ander hun mening niet respecteert een beetje blind voor de ironie dat ze zelf precies hetzelfde doen... Verder heb ik talloze keren aangegeven dat het me beter lijkt de discussie te staken tussen hem en mij, en ik denk dat ik dat maar moet forceren.

Verder bied ik ook jou mijn excuses aan als ik soms wat fel uit de hoek kom. Ik zal proberen er beter op te letten :)

Wat mij irriteert is dat je gewoon niet leert van je fouten. Je excuses aanbieden, maar te gelijk een hoop rotzooi er achter aan slingeren, maar je weet kennelijk niet beter. In ieder geval hebben we de discussie niet echt inhoudelijk verder gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@eloy,

Ik ben gaitema natuurlijk niet, maar wil voor mezelf wel iets aangeven over De Gemeente en de grote verdrukking. Persoonlijk ga ik er niet vanuit dat De Gemeente door de grote verdrukking gaat. Tegelijkertijd zien wij dat een deel van De Gemeente al door de verdrukking gaat en is gegaan, bijvoorbeeld in de massale afslachtingen door ISIS. De leider van ISIS heeft ook Rome al bedreigd.

Om recht te doen aan dat deel van de christenen dat toch nog de fysieke dood sterft voor De Wederkomst, maar ook om nutteloze en vaak kinderachtige en agressieve discussies met andersgelovigen ( al of niet binnen het christendom) te voorkomen, heb ik het zelf ook alleen nog maar over de Wederkomst. Over de opname spreek ik persoonlijk niet, omdat de ervaring op andere fora heeft uitgewezen dat dat ongelovigen en andersgelovigen finaal op de kast kan jagen en er dan meestal niets anders dan kinderachtige strijd ten tonele wordt gevoerd.

Lukas 21:36 , naast vele andere delen in de Bijbel, kan men zelf wel lezen en erover nadenken.

Ik ben er zelf ook van overtuigd dat de opname plaats zal vinden voor de grote verdrukking. Dit wordt veelvuldig duidelijk gemaakt in de Bijbel. Veel christenen worden nu en zijn in het verleden inderdaad verdrukt maar zijn zeker niet door De grote verdrukking gegaan. De grote verdrukking is duidelijk bedoelt als oordeel voor de wereld. Wij als christenen zijn uit het oordeel en de wereld gehaald en in de hemel gezet.

Maar vandaar dat ik benieuwd was naar de kijk hierop wat Gaitema :)

Omdat ik heb gezien dat hij schreef dat ook WIJ de anti-christ zullen zien. 2 Tessalonicenzen 2 spreekt o.a. dat wij het juist zijn die zijn openbaarheid weerhouden.

Maar wat jij net zegt, ik verbaas me daar al tijden over. Hoeveel 'christenen' er zijn die twijfelen aan de Bijbel of aan de profetieën of gebeurtenissen als de opname, wederkomst, 1000 jarig rijk, grote verdrukking niet kennen of ontkennen.

De bijbelgedeeltes ken ik en het is een kwestie van hoe je het rangschikt.

Ik geloof dat God ons in al die teksten leert dat Hij pas ingrijpt wanneer het echt noodzakelijk is. Voor de grote klap waarin de wereld vernietigd wordt, zal God de zijnen redden uit de handen van de antichrist die de christenen van de laatste dagen vervolgen.

Met gebruikt van deze aarde en de hemel, maakt God een hernieuwde aarde en start daar dan de nieuwe duizend jarige rijk. De sabbat van het scheppingsverhaal wordt daar pas echt werkelijkheid. Dat is de grote rust waar heel Gods schepping in zijn barensweeën naar uitzag. Jezus komt op de wolken en neemt de zijnen mee. Wie niet bij Hem horen, blijven achter. De anti-christ ook. Hoe dat er precies uitziet? Joost mag het weten, maar na de grote klap vindt ook het lammen en bokkenoordeel plaats. Wie bij Jezus horen krijgen te horen dat ze zullen leven in het nieuwe rijk, omdat ze er voor Jezus waren, door voor Zijn naasten te zijn. Anderen zullen het poel van vuur in gaan, omdat ze niets deden voor Jezus, door niets te doen voor Zijn naasten. Hierin zal ook blijken of iemands geloof levendig of doods is geweest. Al zouden de mensen niet eens hebben gewoon in "Wie" ze nou geloofd hebben, zoals de Samaritanen dat ook niet wisten. Het nieuwe Israël zal in dat duizendjarige rijk van deze vernieuwde aarde zijn. Het zal gebouwd zijn op een herschepte aarde. Daar zal er geen zee zijn en de lammeren zullen naast de leeuwen kunnen liggen.

Er komt na de duizendjarige ketening van satan weer een tijd waarin ze weer terug zullen komen, zij die samen met satan een einde zullen brengen aan dit rijk. Maar slechts voor kort, want daarna zullen ze voorgoed worden verslagen. Daarna zal er geen dood, pijn en geweld meer zijn. Het nieuw te komen paradijs. Je zal dan kunnen zeggen dat daar dan de genen leven die staan in het boek van de levenden.

Hoe ik me dat precies moet voorstellen? Ik weet het niet.

Of wij Jezus nu echt weerzien in onze levens, is niet geheel zeker, omdat profetieën van deze tijd elkaar ook wel eens tegen spreken en niet makkelijk te controleren valt, maar ik heb sterk de neiging het wel te geloven dat we het mee gaan maken, al kan ik me er geen voorstelling van maken. Heel veel neigt die kant op. Echter staat boven al, dat er geen dag te bepalen valt. De bijbelse boodschap blijft: "spoedig kom Ik terug".

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar gaat t niet om. Je weet zelf best dat er heel veel (ik denk zelfs t overgrote deel) christenen zijn die niet in de Opname geloven. Het gaat erom dat iedereen altijd zo overtuigd is van zijn eigen gelijk (prima) en dan de ander verwijt niet in de Bijbel te geloven (minder prima). Dat was slechts mijn punt. Verder wil ik dit topic niet te veel vervuilen. Mijn bedoeling was om het te hebben over de toekomst van de mensheid en dan niet zo zeer vanuit een theologisch perspectief.

Maar kan je daar (als ik op een vriendelijke toon het eens mag proberen) ook concreter uitweiden over wat wij kunnen bijdragen aan oplossingen? Wat heb je voor jezelf voor ogen?

Wat doe jij eraan en hoe denk jij dat de wereld het inhoudelijk wil oplossen, en dan ook wat vergrijzing en de derde wereld problematiek betreft. Je komt over dat je weet hoe het moet, maar zet dat tot nu toe niet uit één. Je bent eerder druk met de reacties van de anderen.

Daarbij heb ik al aangegeven waarom ik niet het verband zie met het visies op een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, als het gaat om onze rol als rentmeesters op aarde. We geloven toch ook niet puur en alleen om naar de hemel te gaan en zitten vervolgens maar niets te doen? Laten we wel wezen, vele mensen doen niets, omdat ze geloven dat in hun levens de aarde wel voort zal sukkelen. Dat heeft niets met geloven te maken, maar dat is puur omdat mensen het niet geloven dat het allemaal zo erg gesteld is met deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat mij irriteert is dat je gewoon niet leert van je fouten. Je excuses aanbieden, maar te gelijk een hoop rotzooi er achter aan slingeren, maar je weet kennelijk niet beter. In ieder geval hebben we de discussie niet echt inhoudelijk verder gebracht.

Ik weet kennelijk niet beter, en dan verwacht je dat ik verder nog op je inga? :? Welke rotzooi hebben we t dan over? :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Berichten spreken elkaar ook nogal eens tegen. Wat ik wel begrepen heb is dat ons poolijs in rap tempo aan het verdwijnen is,

Klopt. Meeste zeespiegelstijging komt echter van uitzetting van oceaanwater.

maar mogelijk door zoet water dat van Groenland in de zee komt de ware zoutwater stroom dat van zuid Amerika naar Europa altijd stroomt zal verstoren en dan een kleine koude tijd zal veroorzaken.

Is niet echt een realistisch scenario. Dit komt voor in de film The Day After Tomorrow...

Echter heeft het ook met de stand van de aarde ten opzichte van de zon te maken dat we vervolgens toch weer hele warme jaren met zachte natte winters gaan krijgen.

De stand van de as van de aarde t.o.v. de zon ja. Dit duurt alleen nog duizenden jaren.

Een kwart van alle zee-koralen zijn verdwenen. Terwijl zee-koralen 3/4 van onze zuurstofvoorziening levert. De overige kwart van onze zuurstof komt vooral van de tropen, die ook op grote schaal aan het verdwijnen is.

Nee. Algen zorgen voor de het grootste deel van de zuurstof in de atmosfeer. Koralen niet, al zijn die wel aan het uitsterven, wat slecht is.

Microscopisch klein plastic restanten van afval die mensen weggooien kom je over de hele wereld in het natuurwater tegen. In oceanen tot kleine beekjes. Overal blijken ze te zijn aangetroffen in de wereld.

Jup.

De zure regen is zo zuur dat bij ons op de Sallandse Heuvelrug 2/3 van alle plantensoorten erdoor zijn verdwenen.

Teveel NO2 in de atmosfeer is erg schadelijk inderdaad. Dus minder autorijden.

3/4 van de vissen zijn uit de oceanen gevist.

Bron? Overbevissing is op sommige plekken inderdaad wel een probleem.

[qoute]Als we zo door eten komen we binnenkort melkvee tekort om de wereldbevolking te voeden.

De gat in de ozonlaag hebben we het niet meer over. Ik weet niet hoe het daar nu mee is.

Het gat in de ozonlaag wordt steeds minder, omdat we al 30/40 jaar geleden hebben afgesproken dat we geen stoffen meer mogen gebruiken in producten die de ozonlaag aantasten.

Het lijkt me wel dat al met al de mens er wel een zooitje van maakt.

In Westerse landen en onontwikkelde landen valt het nog mee. In China, Rusland, India etc niet. De VS moet ook minderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
_Anja_... chemtrails...

Was daar nog onbekend mee, dus ff een blik op wikipedia geworpen. Eerlijk gezegd zal t mij helemaal niets verbazen en weten wij mensen half nog niet wat er allemaal om ons heen, uitgevoerd wordt door overheden.

Met chemtrails kan men bewerkstelligen dat radarbeelden makkelijker gemaakt kunnen worden, of juist geblokkeerd. Het natuurlijke weer verstoort electromagnetische signalen. Met chemtrails vernietigen ze de natuurlijke opbouw van wolken om dat "probleem" "op te lossen".

Ook veroorzaken chemtrails het " broeikaseffect", omdat het juist niet het zonlicht terug het heelal in kaatst, maar juist de infraroodstraling dat van de aarde afstraalt, terugkaatst naar de aarde.

Ze zijn hier al mee bezig vanaf na de tweede wereldoorlog. Het is alleen zwaar geïntensiveerd de afgelopen twintig jaar. Jongeren van nu weten waarschijnlijk al niet eens meer hoe een normale lucht eruitziet. Iets ouderen hebben die normale luchten nog gezien toen ze op hun ruggetje in het gras wolkjes telden

Ter aanvulling: misschien is het geen toeval dat er juist in Italië een film is gemaakt hierover.

Bij mijn weten is de film helaas nog niet beschikbaar met Nederlandse ondertiteling, alleen met Engelse ondertiteling, dus is het misschien niet voor iedereen weggelegd om deze te kunnen bekijken. Maar er is een tiental jaar geleden al genoeg over gepubliceerd van wetenschappers en mensen die het allemaal moesten uitvoeren ( voor wie dat interesseert, die zou kunnen googlen op " what in the world are thee spraying" en " why in the world are they spraying", dat zijn twee van de films die er misschien nog te zien zijn, en die zijn wel met Nederlandse ondertiteling uitgebracht ), wat consequent met name door grote groepen christenen werd weggehoond, helaas. Onder de leiding van de paus komt daar dan misschien alsnog verandering in. Of dat voor de wereld nog iets vermag uit te maken, betwijfel ik, maar het is in elk geval goed voor die mensen zelf.

In de vedische psychologie is bekend dat " dharma" de stuwende kracht is achter de geestelijke ontwikkeling van een mens. Door de "goede" dingen te doen, draagt een mens als het ware bij aan de goddelijke schepping, waarmee men als het ware aan een bewustzijnsveld bijdraagt, dat op Zijn beurt die mens voorttrekt en voortduwt in de richting van terugkeer tot God.

Dat daar een kern van waarheid in zit, wordt mijns inziens duidelijk in de Bijbel. Bijvoorbeeld in Gen.5:12.

P.S. Ik heb die andere twee films maar weer opgezocht, eentje is Nederlands ondertiteld, onder de knop " instellingen" ( het tandwieltje) kun je de taal kiezen:

Why in the world are they spraying ( Nederlands ondertiteld)

What in the world are they spraying ( Engels gesproken, niet ondertiteld)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid