Spring naar bijdragen

Moet je per se bidden en vasten om vrij te worden?


Aanbevolen berichten

Ik lees op forums wel eens dat mensen door bidden en vasten ineens bevrijd worden, dat ze ineens gaan schreeuwen , wie heeft het meegemaakt dat mensen onverwachts gaan rollen of roepen.

Corrie ten boom had het volgens mij over dat in de laatste dagen de werkloze demonen loskomen, dat in de eindtijd de strijd heviger wordt, heb ook via de audio bijbel iets over gehoord, weet niet meer welk bijbelboek.

Krijgen we het in de laatste dagen zwaarder, moeten we mischien ook beter in conditie blijven hoorde ik van een canadees, hij zei dat we gezond moesten leven (genoeg bewegen en geen troep eten)zodat we sterker in onze schoenen staan tegen de verleidingen enzo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt je simpelweg afvragen of het in de Bijbel staat. En dat is volgens mij niet het geval. Je hebt maar 1 ding nodig om bevrijd te worden: Jezus. Als je ervoor kiest Hem te volgen (en daar hoort vaak ook wel bidden bij), dan zal Hij je vrijmaken en je laten zien wat je nodig hebt. Dan heb je verder geen bidden & vasten-methode nodig.

Die verhalen over bidden en vasten en bevrijding komen volgens mij allemaal van dezelfde bron: Herman Boon. Hij houdt regelmatig diensten waar dat soort dingen gebeuren. Maar ik heb er zo mijn vragen bij. Voor mij komt het over als een soort tovertrucje. Alleen is het bij Boon niet zo dat hij simsalabim roept, maar zijn kunstje is dat bidden en vasten. Ik vraag me af of er dan echt bevrijding plaatsvindt, of dat het meestal vooral een soort sfeertje is dat Herman Boon creëert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid