Spring naar bijdragen

van ex jehovah getuigen naar Christus


Aanbevolen berichten

2s7xc9u.jpg

Tja hoe zal ik beginnen? :$ Misschien gewoon maar helemaal bij het begin

Het zijn eigenlijk 2 dingen, namelijk dat ik een ex jehovah getuigen ben en een transseksuele vrouw. Laat ik dus gewoon beginnen wat ik me nog kan herinneren.

Toen ik een jaar of 5 was wist ik al dat ik in het verkeerde lichaam geboren was voelde me niet prettig en vroeg aan mijn moeder wat dat ding daar beneden deed? Mijn moeder vertelde mij dat alle jongetjes dat hebben en dat dit dus heel normaal is. Waarop ik begon te huilen en zei NEE mama bij mij niet want ik ben een meisje en geen jongetje.

Mijn moeder heeft dit gelukkig altijd laten gaan maar heeft mij nooit gepuchd of wat dan ook ze liet mij er zelf achter komen wat ik heel erg fijn vond.

Mijn ouders zaten toen nog in het geloof van de jehovah getuigen en mijn hele familie ook (die zijn het trouwens nog steeds.)

We gingen 2x per week naar de koningkrijkszaal van de jg en 1x per week boekstudie en 1 of 2x per week langs de deuren. Dit was echt niet leuk!!! Ook kreeg ik als kind te maken met nachtmerries over God. Dit omdat de jg het vaak hadden over aramageddon (oorlog van God) en dat die voor de deur staat en dat allen de jg dan overleven en diegene die geen jg is zal sterven, ook hadden ze het over satan en hun bangmakerijen. Dus op een gegeven moment vonden mijn ouders dit wel genoeg en besloten mij thuis te houden van hun kerk en hun leringen omdat mijn ouders zagen dat ik het niet aankon en veel nachtmerries had.

Op mijn twaalf jarige leeftijd gingen mijn ouders uit het geloof en werden uitgesloten. Hierdoor mochten de jg's niet meer met hun omgaan en zelfs niet groeten dus ook niet eigen familie! Ik kon niet worden uitgesloten omdat ik niet was gedoopt.

Ik groeide vanaf mijn veertien op in verschrikkelijke internaten waar keiharde criminelen jongeren woonde en waar ik echt niet tussen paste! Ook worstelde ik met mijzelf Ik heb namelijk heel lang gedacht ik voel me vrouw ik ben vrouw maar had nog nooit van transseksualiteit gehoord dus dacht een tijdje dat ik dan misschien homo zou zijn.

Ik dacht oh jee want in mijn achterhoofd zat nog steeds de leer van de jg en ik dacht oh als straks het oordeel komt dan ga ik dood want ik ben verkeerd ik val op mannen ik voel me vrouw etc!

Dus ging ik op zoek naar andere dingen in de hoop dat God niet bestond. Ik hield me bezig met hekserij paranormale zaken en dat soort dingen dit heeft zo'n 10 jaar geduurd denk ik.

Uiteindelijk kwam ik er achter wat transseksualiteit was en melde mij aan in het vu in Amsterdam. Kreeg een uitgebreid onderzoek en de diagnose was transseksueel dit betekent dus dat ik geboren ben in een verkeerd lichaam en dat mijn hersenomvang even groot is als een geboren vrouw en dat ik vrouwelijke chromosomen heb en niet mannelijk. DUs met andere woorden ik had als vrouw geboren moeten worden. Maar blijkbaar heeft de natuur (onze onvolmaaktheid) een foutje gemaakt kan gebeuren toch?

Mijn familie liet mij toen eigenlijk vallen en ik stond er alleen voor!! Mijn ouders daarin tegen hebben mij altijd gesteund! Zonder hun had ik het niet gered hoor.

In 2010 overleed plotseling mijn moeder aan een hartstilstand op 46 jarige leeftijd en ik kwam daardoor in contact met een vriendin van mijn ma die was Christen. Die begon mij dingen te vertellen over Jezus en de Bijbel. Ik vond het erg interessant en wilde steeds meer weten. Uiteindelijk werden we bevriend. Ik vond het eerlijk gezegd wel erg vreemd dat een christen mij volkomen accepteerde als vrouw en mij niet veroordeelde. Ik begon mij te verdiepen in de bijbel en legde de leer van de jehovah's getuigen naast mij neer en begon gewoon helemaal opnieuw de Bijbel te bestuderen.

Uiteindelijk stond ik savonds onder de douche en ik was zwaar depressief en verdrietig en ik zei God Here Jezus ik ben zo verdrietig dit is de allereerste keer in meer dan 10 jaar tijd dat ik mij richt tot u, en ik erken dat ik een zondaar ben en zou willen vragen of u mij wilt vergeven en of u dan alsjeblieft in mij wil komen wonen!!! Ook voel ik mij vrouw al ben ik geboren als jongetje wat moet ik hier toch mee? Help mij want ik weet het niet meer. Toen zakte ik door mijn knieen en heb iets ervaren wat ik nog nooit ervaren had.

Dat was een soort tja warme honing van mijn kruin tot mijn tenen overladen met tintelingen liefde en warmte!! Ik dacht hey volgens mij ben ik nu kind van God geworden?

Ik vertelde dit gelijk tegen die vriendin. Zij zei zoo Christus is goed met je bezig haha. En een paar maanden later besloot ik mijzelf te laten dopen!

Een kerk heb ik nog niet gevonden dit omdat veel christenen mij veroordelen omdat ik transseksueel ben en met bijbel teksten aan komen waar ik niets mee kan zoals mannen mogen geen vrouwen kleren dragen of vergelijken mij zelfs met homo's en dan heb ik zo iets dat doet mij pijn dat jullie dit zeggen maar jullie weten totaal niet waar je het over hebt, Ik laat dit bij Christus want jullie zullen aan hem straks verantwoording moeten afleggen waarom jullie mij niet toe hebben gelaten tot de kerk en waarom jullie mij veroordeeld hebben. Het is iets tussen mij en de Heer en wat de rest daar van vind in negatieve vorm dat leg ik naast mij neer. Ik weet dat het Gods wil niet is dat er transseksuelen worden geboren maar ja zo is er wel meer Gods wil niet. Zoals ziektes onvolmaaktheid kinderen met het syndroom van down, hermafrodieten die 2 slachtig geboren worden etc etc! Ook hun zijn kinderen van God. Zodra je word wedergeboren ben je volmaakt in Christus en kan niemand je nog scheiden van zijn liefde ;) in 2011 ben ik geopereerd en ben nu 100 procent vrouw. Ik dien de Heer en ben erg gelukkig!

Ik heb me 1 jaar terug getrokken van forums en kerken omdat ik het niet trok. Maar nu heb ik een aantal vrienden in mijn leven die ook christen zijn en ik mijn geloof mee kan delen en daar ben ik echt heel blij mee!! Ik heb nu gewoon geleerd dat God voor mij is en als er mensen tegen mij zijn dan is dat maar zo hun moeten vanzelf verantwoording afleggen.

Ik zelf volg nu wel al sinds mijn doop 1x per maand bijbel studie en heb al erg veel geleerd.

Mocht je behoefde hebben om hier met mij over te praten kan je me altijd toevoegen op skype (mijn naam is op skype sasha-exposed Of voeg me toe op fb :)https://www.facebook.com/sasha.tgirl

Groetjes Sarena (echte naam sasha)

2iiy1yg.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vond het best moeilijk want je weet niet wat je kan verwachten he :) Dankjewel

Ik hoop dat mijn verhaal ook een bemoediging kan zijn voor sommige mensen. Zal vast niet de enige zijn die dit heeft mee gemaakt

Heb nog veel meer mee gemaakt hoor haha maar dat word dan een heel boek dus heb gewoon opgeschreven wat ik het belangrijkst vond en in het verhaal vond passen

Liefs en Gods Zegen

Sarena

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een mooi verhaal Sarena. Idd dapper om zo te vertellen hier. Je kunt je leven zwaar noemen, maar je kan het ook (al terugkijkende) een mooi, bewogen leven noemen :) Ik ben blij voor je dat je Jezus... nee, dat Jezus jou heeft gevonden en dat je nu in t juiste lichaam zit. Ik hoop dat je snel een gemeente vindt die je wel 100% accepteert! Ik heb net een schietgebedje voor je gedaan achter de werk pc ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak helaas nog steeds negatieve ervaringen mee van mede broeders en zusters.

En komen met bijbel teksten aan dat ik denk man man jullie komen met 1 tekstje en weten waarschijnlijk niet eens wat er echt word bedoeld met die tekst. En dan bid ik tot God of ze het hun willen vergeven. Ook betrap ik me er wel is op hoor dat ik erg boos kan worden en dan uitspraken kan doen die ik beter voor me had kunnen houden mja ik ben ook maar een mens he haha.

Ik probeer gewoon iedereen lief te hebben en mensen zoveel mogelijk te helpen met vragen rond om de bijbel :) Ik heb erg veel bijbel studies van verschillende leraren tot mijn beschikking en die deel ik hier op het forum. Natuurlijk wel de bijbelstudies waar ik volkomen achter sta en toets in mijn eigen bijbel. Mensen die het er niet mee eens zijn of het verwerpen dat is prima want ieder is vrij om dingen wel of niet aan te nemen.

Maar ik ga meestal niet in discussie omdat ik weet dat het dan meestal een ja en nee spelletje word. We moeten elkaar opbouwen en bemoedigen, ook als je het niet met elkaar eens bent over bepaalde onderwerpen.

Ik vind het heerlijk om studies te delen en samen over God te praten dus mocht je dat fijn vinden kan je mij altijd mailen

Bedankt voor je berichtje

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Sarena,

moedige getuigenis inderdaad! Ik ben blij dat je jezelf hebt mogen vinden. En Jezus! Mensen blijven mensen... Ik vind dat je het op een hele goede manier naar God verantwoordt. Het oordeel is aan Hem en niet aan ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen die mij veroordelen zeg ik altijd dit tegen ..

Een vraagje aan de christenen die onze homoseksuele broeder of zuster veroordeelt: hoeveel Bijbelgetrouwe christenen ken je eigenlijk met maar één hand, voet of oog? Waarschijnlijk maar heel weinig! Zondigen zij nooit? Jezus zegt toch heel duidelijk dat je je hand, voet of oog moet afhakken of uitrukken als deze je tot zonde verleidt (Matteus 5:29-30 en Matteus 18:8-9). En dat gaat al heel snel! Hoeveel hetero mannen kunnen bijvoorbeeld eerlijk beweren dat zij nog nooit een vrouw "hebben aangezien om haar te begeren"? Waarom gehoorzamen ze Jezus dan niet en rukken zij hun ogen uit als Jezus dat zelfs twee keer vraagt in Matteus? "Ja maar die tekst moet je niet letterlijk nemen". O nee, waarom die tekst dan niet en andere teksten wel? Omdat jij toevallig geen homo of lesbo bent en die interpretatie je beter uitkomt of omdat je zelf liever met twee handen en twee ogen door het leven gaat? Wat zou Jezus daar zelf van vinden? Wie is hier nu blind of bijziend?

en

Vaak citeren deze mensen die mij veroordelen heel indrukwekkende stukken tekst uit bijvoorbeeld het boek Leviticus waaruit blijkt hoe gruwelijk fout homo's en lesbo's zijn. Zij zeggen de Bijbel te nemen en te geloven 'van kaft tot kaft'. Makkelijk kun je je daardoor van de wijs laten brengen totdat je beseft dat mensen die zo hard uit dit boek preken zelf niet eens aan alle eisen van dit bijbelboek voldoen.....

Volgens datzelfde Bijbelboek mag je bijvoorbeeld geen kleren dragen die gemaakt zijn van een mengsel van katoen en bijvoorbeeld polyester (Leviticus 19:19, daar gaat je H&M collectie...). Mosselen eten of een garnalencocktail bestellen is volgens Leviticus voor God weerzinwekkend (want ze hebben niet de voorgeschreven vinnen of schubben) en het eten van een broodje frikadel (gemaakt van varkensvlees) is volgens deze teksten God een gruwel (Leviticus 11).

Degene die zo dankbaar gebruik maakt van het boek Leviticus om homo's te bestoken zal zelf waarschijnlijk aan heel veel andere wetten in ditzelfde boek niet voldoen. Waarom zou die ene regel die over homoseksualiteit lijkt te gaan (Leviticus 18:22) dan wel voor alle tijden gelden en de rest niet? Waarom mag volgens een dominee een homorelatie niet gezegend worden terwijl diezelfde dominee wel rustig een zegen vraagt over zijn (foute) broodje frikadel? Is dat niet met twee maten meten? Waarom de ene tekst wel letterlijk interpreteren en de andere niet? Is dat omdat het altijd makkelijker is met een vinger naar een ander te wijzen dan naar jezelf (Lucas 6:41)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed dat je je weg met Christus hebt gevonden, ondanks het onbegrip dat sommige mensen inderdaad kunnen tonen. Het is dan ook nog een vrij onbekend fenomeen en iets wat voor veel mensen nu eenmaal moeilijk te geloven is: een man die écht vrouw blijkt te zijn. Meer kennis en ook meer dialoog hierover binnen en buiten de kerk kan hopelijk veel onwetendheid en onbegrip wegnemen en wie weet kun jij daar een goede rol in spelen. :) Probeer daarom altijd zo mild mogelijk te oordelen over zulke mensen; wie weet heb jij ook (onbewust) zo je veroordelingen en onbegrip over mensen die anders zijn dan ze volgens jou misschien zouden moeten zijn. ;)

Moet trouwens wel zeggen dat de operatie erg goed gelukt is: het is in elk geval op je foto's totaal niet zichtbaar dat je ooit een man bent geweest. Knap werk van de artsen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Dat komt helemaal goed @Lawrencelot :) Vind het altijd leuk om in gesprek te gaan over God en Gods woord :) Zolang het maar niet al te ingewikkeld word haha ben niet van die moeilijke termen lol Ps voor dingen te leren kan je ook is op mijn evangelie facebook groepje kijken :) en lid worden als je wilt. https://www.facebook.com/groups/hetevangelie/

Groetjes Sasha

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Colossenzen is duidelijk, kom zoals je bent, m.a.w. je bent bij God altijd welkom ook als transseksueel.

God kijkt naar jouw binnenzijde en niet naar jouw buitenkant.

Colossenzen 3:10-12Het Boek (HTB)

10 Maar nu bent u een nieuwe mens, die nog steeds groeit en God beter leert kennen. Zo zult u meer en meer gaan lijken op God, Die u heeft gemaakt.

11 In dit nieuwe leven is het van geen enkel belang van welke nationaliteit of ras u bent en evenmin welke opleiding of maatschappelijke positie u hebt. Het gaat om Christus, Die alles in allen is.

12 Omkleed u, omdat God u heeft uitgekozen en zoveel van u houdt, zelf ook met innerlijk medeleven, goedheid, nederigheid, zachtaardigheid en geduld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid