Spring naar bijdragen

Zondvloed en paleontologie


Aanbevolen berichten

2. Ze zijn door water aangetast

3. Er is duidelijk onderscheid tussen minder verfijnde en verfijnde piramides

Punt 1 is in ieder geval niet waar. Punt 2 en 3 volgens mij ook niet.

De piramides schijnen sterk door water te zijn aangetast, maar in het boek dat ik daarover las, gaf men als verklaring dat hevige slagregens daarvoor verantwoordelijk zijn.

Er is verschil tussen de piramides van Gizeh en de overige piramides. Die van Gizeh zijn met veel grotere precisie gemaakt dan de overige piramides in Egypte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Alle grote bouwwerken zoals de beelden op Paaseiland, de lijnen in Zuid-Amerika, Stonehenge, Pyramiden overal ter wereld zijn volgens een vast patroon gebouwd, precies op de juiste breedtegraad en lengtegraad trouwens ook met

meetkundige gegevens die voor alle bouwerken eender zijn.

Dit doet sterk vermoeden dat de Nefilim de bouwheren waren, zij hadden de afmeting een sterkte voor dergelijke klussen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alle grote bouwwerken zoals de beelden op Paaseiland, de lijnen in Zuid-Amerika, Stonehenge, Pyramiden overal ter wereld zijn volgens een vast patroon gebouwd, precies op de juiste breedtegraad en lengtegraad trouwens ook met

meetkundige gegevens die voor alle bouwerken eender zijn.

Kun je uitleggen wat je met

precies op de juiste breedtegraad en lengtegraad
bedoelt?

Inderdaad is bijv. de piramide van Cheops zeer nauwkeurig gebouwd, maar opmerkelijk is dat sir William Flinders Petrie, die 40 jaar lang de piramide van Cheops heeft onderzocht, nooit in vreemde theorieën heeft geloofd.

Dit doet sterk vermoeden dat de Nefilim de bouwheren waren, zij hadden de afmeting een sterkte voor dergelijke klussen.
Dat is wel te snel geconcludeerd:

1. De Bijbel zegt dit niet, dus moet je het uit de archeologie halen.

2. De archeologie vermeldt geen "Nefilim," die kennen we alleen vanuit de Bijbel.

3. Voor de bouw van de piramides en paaseilandbeelden zijn al lang tevredenstellende theorieën bedacht.

De piramides schijnen sterk door water te zijn aangetast, maar in het boek dat ik daarover las, gaf men als verklaring dat hevige slagregens daarvoor verantwoordelijk zijn.

Volgens mij is dat een beetje verouderd, in ieder geval bij de sfinx. http://en.wikipedia.org/wiki/Sphinx_wat ... hypothesis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik volg al die dingen er was een doc op canvas, hierin werd door deskundigen geschouwd dat al de bouwwerken op de dezelfde lengte en breedte graad gebouwd zijn als een ononderbroken lijn over heel de aarde.

Dit moeten dezelfde bouwheren geweest zijn , iets wat wij niet na kunnnen doen, dus om nu te zegggen dat er een afdoende verklaring voor is buiten de bijbel om, lijkt mij niet

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik volg al die dingen er was een doc op canvas, hierin werd door deskundigen geschouwd dat al de bouwwerken op de dezelfde lengte en breedte graad gebouwd zijn als een ononderbroken lijn over heel de aarde.

Dit moeten dezelfde bouwheren geweest zijn , iets wat wij niet na kunnnen doen, dus om nu te zegggen dat er een afdoende verklaring voor is buiten de bijbel om, lijkt mij niet

Laat dan maar eens een plaatje zien, waarop je dat aantoont. Ik geloof trouwens dat voor de zondvloed de continenten aan elkaar vastzaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Woooowwww. Hoe snel driftten de continenten dan?

Afrika en ZA (Zuid Amerika) zaten aan elkaar vast. Hoe verder weg van de mid-Atlantische rug, hoe ouder het gesteente wordt gedateerd. De snelheid van de divergentie van de twee continenten (ongeveer de snelheid waarmee je nagel groeit) combineren met de afstand geeft je dan de tijd (hoe lang geleden waren de continenten met die snelheid op die positie). Die tijd komt overeen met de tijd waarop ze gedateerd zijn met radiom.dat.methoden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze zijn niet allemaal op dezelfde lijn/graad gebouwd. Wel iets met zelfde positie/graad/lijn tov bepaalde sterren.

schreef Humanist

Inderdaad ook sterren, maar ook dit
Jim legt daarin uit dat enkele van ‘s-wereld belangrijkste megalitische bouwwerken gelegen zijn op één rechte lijn rondom de Aarde:

de Grote Piramide van Cheops, Machu Pichu in Peru, Paaseiland, Mohenjo Daro, Ur,

Persepolis, Petra, het tempelcomplex Angkor in Cambodja en vele andere belangrijke locaties.

Het blijkt dat 5 specifieke lokaties op deze ‘grootcirkel’(wiskundige benaming voor een lijn die een ronde bol in twee precies gelijke halfronden verdeelt) extra interessant zijn omdat ze elk exact 72º lengtegraden van elkaar verwijderd zijn (360º / 5 = 72 ). Ze bevinden zich dus elk op 20% van de aardomtrek van elkaar.

http://www.pateo.nl/PDF/akaija.pdf

Link naar bericht
Deel via andere websites
Woooowwww. Hoe snel driftten de continenten dan?

Afrika en ZA (Zuid Amerika) zaten aan elkaar vast. Hoe verder weg van de mid-Atlantische rug, hoe ouder het gesteente wordt gedateerd. De snelheid van de divergentie van de twee continenten (ongeveer de snelheid waarmee je nagel groeit) combineren met de afstand geeft je dan de tijd (hoe lang geleden waren de continenten met die snelheid op die positie). Die tijd komt overeen met de tijd waarop ze gedateerd zijn met radiom.dat.methoden.

Tijdens de zondvloed heel snel. Nu gaat het langzaam.

http://globalflood.org/platetec/about.html

Deze theorie (catastrofale platentektoniektheorie) zegt dat de zondvloed door de uiteendrijving van de continenten ontstond. Er moet nog aan gewerkt worden maar dat komt doordat het onderzoek e.d. niet gesubsidieerd worden en daarom soms stilstaan of moeten worden beëindigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als die cijfers kloppen is dat erg opvallend ja. Het probleem is dat je zulke dingen met van alles en nog wat kunt maken. Het zelfde is namelijk vast ook het geval met telefooncellen, andere tempels, weet ik veel wat.

Ik heb de genoemde plaatsen even in google earth geplot en er een lijn door getrokken. Ze liggen inderdaad redelijk in 1 lijn, al moet je af en toe wel een kilometertje of 30 'uit het lood' smokkelen.

Dit zegt echter niks, want je krijgt zo'n cirkel gewoon door 2 iconische plekken te nemen die ver uit elkaar liggen. BV de piramides en de die tempel in Cambodja. Trek en een cirkel door en kijk welke andere antieke sites er ook toevallig op of vlakbij die cirkel liggen.

Dit zijn dan gewoon willekeurige bouwwerken uit de antieke tijd, die helemaal niet de meest belangrijke bouwwerken zijn, maar wel 'speciaal' genoeg om een leuk lijstje te kunnen maken.

Vervolgens vergeet je even dat er nog vele andere bouwwerken zijn, in het Midden Oosten, India, China, Griekenland, Zuid Amerika, die allemaal niet op die cirkel liggen, maar die net zo'n (en in sommige gevallen objectief gezien zelfs meer) aansprak kunnen maken op de titel 'belangrijk bouwwerk uit de antieke tijd.'

Zo'n cirkel kun je dus ook maken als je bv Xi'an in China en Athene in Griekenland als startpunten neemt. Dan krijg je vast ook weer allerlei interessante punten op de cirkel. (OF NIET NATUURLIJK, HET BLIJFT TOEVAL) jE MOET NET ZO LANG PUzzelen tot je een 'goede' cirkel vind. sorry caps lock

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de gedane moeite Moeite.

Echter er zijn meer overeenkomsten, zoals het gebruik van Pi en de meter, wat volgens deskundigen zeer opmerkelijk is, deze gegevens ontleen ik aan de documentaire op Canvas.

In dat licht is er rekening mee te houden dat de bouwers tot dezelfde groepering behoorden, de Nefilim zouden de ongelooflijke zware steenblokken kunnen verplaatsen en bewerken, er zijn ook geschriften die suggereren dat zijn een ongelooflijk grote kennis hadden van natuurkrachten.

Ik weet dat de bijbel geen indicatie of aanwijzing heeft voor hun doen en laten, wel staat er dat zij mannen van vermaardheid waren, de Griekse verlagen spreken over giganten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

t28wbASvQcW3UnVSNi-w93sWoCdNjW1qjCZ8o9VVislJ--2H-HQmXYouTqlIxnDtsOlwIoDCyhvmxeDuFPl2CwvnpAFRVGJdhudt_orODscESUVDQ61k7Whgjw

Als je een lijn van Aachen naar Nürnberg trekt, kom je op het midden Frankfurt tegen. En een evenwijdige lijn van München naar Karlsruhe gaat dwars door Stuttgart. Een lijn van Leipzig naar Maastricht gaat door Köln. Ik word nu echt bang: ik denk dat de Duitse steden door Nefilim zijn gebouwd.

Een paar vragen aan Antoon:

1. Geef eens een paar links van sites van bekende wetenschappers die in jouw theorie geloven.

2. In welke documenten worden de Nefilim genoemd?

3. Kun je een paar voorbeelden noemen van het gebruik van Pi en de meter (die verzonnen is in 1675 en dus niks met de oude geschiedenis te maken heeft).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou de documentaire moeten zien er worden nog meer gegevens aangehaald, en door deskundigen in die expertise bevestigd.

De steden die jij noemt hebben een traceerbare historie, wat niet gezegt kan worden over de kolossale bouwwerken die wij niet eens na kunnen maken volgens veel geleerden.

Dat veel hedendaagse geleerden die mening niet zijn toegedaan zegt mij niets, zij verschuilen zich achter een consensus, die in verreweg de meeste gevallen niet klopt, ik heb argumenten en bewijzen laten zien, vergeet die club die meestal ook niet in de God van de bijbel wil geloven, probeer zelf onderzoek te doen en zet alles logisch op zijn plaats.

3. Kun je een paar voorbeelden noemen van het gebruik van Pi en de meter (die verzonnen is in 1675 en dus niks met de oude geschiedenis te maken heeft).

Ook een bewijs dat de consensus wat betreft de meter niet klopt, de bouwheren gebruikten de meter op een wetenschappelijke manier, ook als ze in de tijd van na de vloed gebouwd zijn blijkt er dus eeuwen en eeuwen verschil te zijn met 1675

hiebij spreek ik in commissie ik ga af wat expertise deskundigen in de doc. te vertellen hadden het is niet allemaal mijn theorie.

Vergeet ook niet dat veel geleerden niet willen zien dat de aanwezigheid van reuzen op aarde een hard gegeven is, er zijn opgravingen van mensen die die lichaamsbouw hadden.

http://plazilla.com/leefden-er-reuzen-op-aarde-de-nephilim

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je zou de documentaire moeten zien er worden nog meer gegevens aangehaald, en door deskundigen in die expertise bevestigd.

De steden die jij noemt hebben een traceerbare historie, wat niet gezeggt kan worden over de kolossale bouwwerken die wij niet eens na kunnen maken volgens veel geleerden.

Dat veel hedendaagse geleerden die mening niet zijn toegedaan zegt mij niets, zij verschuilen zich achter een consensus, die in verreweg de meeste gevallen niet klopt, ik heb argumenten en bewijzen laten zien, vergeet die club die meestal ook niet in de God van de bijbel wil geloven, probeer zelf onderzoek te doen en zet alles logisch op zijn plaats.

3. Kun je een paar voorbeelden noemen van het gebruik van Pi en de meter (die verzonnen is in 1675 en dus niks met de oude geschiedenis te maken heeft).

Ook een bewijs dat de consensus wat betreft de meter niet klopt, de bouwheren gebruikten de meter op een wetenschappelijke manier, ook als ze in de tijd van na de vloed gebouwd zijn blijkt er dus eeuwen en eeuwen verschil te zijn met 1675

hiebij spreek ik in commissie ik ga af wat expertise deskundigen in de doc. te vertellen hadden het is niet allemaal mijn theorie.

Vergeet ook niet dat veel geleerden niet willen zien dat de aanwezigheid van reuzen op aarde een hard gegeven is, er zijn opgravingen van mensen die die lichaamsbouw hadden.

http://plazilla.com/leefden-er-reuzen-op-aarde-de-nephilim

Die foto's op plazilla.nl zijn zeker weten gefotoshopt, dat kan ik ook:VSYi6hM9gt4POgt4lwE6AFiq0IJWE1qbLkf0C4OuN-1JdR3k1BlN5mARFUkC9Hg-MlMpZRElUqsVeku6ZJ592rcdtLgl3xAWzy_zcWPcfF2HAsEVEIpPi6nIJQ

Die bowwerken die geen traceerbare geschiedenis hebben, hebben dat wel degelijk. We weten bijvoorbeeld dat de piramide van Cheops door farao Cheops is gebouwd.

Ook een bewijs dat de consensus wat betreft de meter niet klopt, de bouwheren gebruikten de meter op een wetenschappelijke manier, ook als ze in de tijd van na de vloed gebouwd zijn blijkt er dus eeuwen en eeuwen verschil te zijn met 1675

Kun je dan voorbeelden noemen en je gaat er al vanuit dat "de bouwheren" (wie dat ook mochten zijn) de bouwwerken hebben gebouwd, hoewel je daar nog geen bewijs voor gegeven hebt. Je moet niet van je theorie uitgaan, maar eerst ons overtuigen.
Dat veel hedendaagse geleerden die mening niet zijn toegedaan zegt mij niets, zij verschuilen zich achter een consensus, die in verreweg de meeste gevallen niet klopt
Dat is een beetje flauw om te zeggen. Ik zeg ook niet dat evolutionisten zich verschuilen achter domme theorieën omdat ze niet in God willen geloven.
ik heb argumenten en bewijzen laten zien
Ja, alleen dat bouwwerken op één lijn zijn gebouwd, maar als je even de posts hierboven leest, dan is dat weerlegd.
vergeet die club die meestal ook niet in de God van de bijbel wil geloven, probeer zelf onderzoek te doen en zet alles logisch op zijn plaats.
Welke club bedoel je? Ik heb zelf ook een tijdje geloofd dat er skeletten van reuzen zijn gevonden, maar om deze reden ben ik er vanaf gestapt:

Deze theorieën worden bedacht door Europeanen of Amerikanen van achter hun computer die onwetenschappelijke verslagen lezen, terwijl echte archeologen, zoals bovengenoemde Flinders Petrie, die jaren onderzoek doen, ontdekken dat er helemaal geen probleem is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoek eens op google: reuzen gevonden

welke sites vind je dan:

http://www.nujij.nl

http://www.wijwordenwakker.org

plazilla.com

weeswaakzaam.com

http://www.franklinterhorst.nl

Dat zijn niet echt wetenschappelijke sites. Nature, science en pnas melden deze dingen niet, ook archeologische vakbladen niet.

http://news.nationalgeographic.com/news ... 32885.html

http://home.kpn.nl/jack-hearts/ammishad ... epinfo.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik riskeer nu wel een beetje dat dit wordt weggehaald,

Maar over het algemeen is het zo dat complottheorieen niet kloppen, alleen wanneer je dat aan iemand uitlegt die er in geloofd, betekent dat voor degene alleen maar dat het complot steeds dieper wordt. Dat is soms gekoppeld aan bepaalde vormen van paranoide schizofrenie, maar dat hoeft niet.

Evolutie is bijvoorbeeld helemaal niet iets dat met een doel verzonnen is, het is niet meer dan het trekken van conclusies op basis van waarnemingen. Geen absolute waarheid, maar inmiddels een flinke waarheid. De kritiek daarop gaat dus voorbij aan vrijwel alle feiten en kiest ervoor een soort van complottheorie erin te zien. En omdat er zoveel feiten zijn, wordt die complottheorie ook gigantisch. Dat is natuurlijk je reinste onzin, het is gewoon waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De waarnemingen zijn voor zondvloed, dat imppliceeert dat er ook schepping geweest is.

Student ook na de zondvloed spreekt de bijbel over sterke mannen, dat ze er echt geweest zijn is dus ook door onderzoek waargenomen.

De bouwwerken kunnen dus ook toen ontstaan zijn, en natuurlijk is dat geen bewijs dat zij daarvoor verantwoordeijk waren, maar je gaat toch wel sterk in die richting denken

Discovery meld het dus wel dat er giganten gevonden werdeen, de wetenschap in het algemeen niet, begrijpelijk dan komen ze met hun relaas over evolutie in de knoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
[ Ik kijk wat nu precies het bewijsmateriaal is.

Benieuwd naar je eerste publicatie in een wetenschappelijk tijdschrift, tot nu toe is het nog niemand gelukt met harde bewijzen om de ET onderuit te halen. Er wordt bijvoorbeeld genoeg geld (olie dollars) in gestoken op arabische universiteiten om je voor te zijn. Wat een sensatie zou het zijn als ze het lukte!

Maar niets is onmogelijk. Al wordt met elke ontdekking in de biologie de theorie alleen maar bevestigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid