Spring naar bijdragen

Afhankelijk van God


Aanbevolen berichten

In een preek ging het over afhankelijk van wat God doet met ons, dat onze ogen geopend moeten worden, Ons hart verandert moet worden , we moeten in Christus zijn om vruchtbaar te zijn (Joh 15), gesnoeid van alle verkeerde takken ( eigen eer, vroomheid, vuile vodden ).

Onze eigen natuur is blind voor de waarheid.Vlak voor mn bekering was ik nog een vijand van alles wat met God te maken had.Ik werd boos toen het woord Jezus viel, is ons vlees van nature een vijand van geloof?

Moeten we niet meer gefocust zijn op God en minder op ons eigen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze eigen natuur is blind voor de waarheid.Vlak voor mn bekering was ik nog een vijand van alles wat met God te maken had.Ik werd boos toen het woord Jezus viel, is ons vlees van nature een vijand van geloof?

Wellicht, maar ik vind dat een hele zwart-witte uitspraak. Vlees = fout kan ik me niet in vinden, daar begrijp ik weinig van. Wat is het vlees en wat is daar precies fout aan? Zitten er ook goede dingen aan?

Moeten we niet meer gefocust zijn op God en minder op ons eigen?

Wat houdt op God focussen in?

Link naar bericht
Deel via andere websites
In een preek ging het over afhankelijk van wat God doet met ons, dat onze ogen geopend moeten worden, Ons hart verandert moet worden , we moeten in Christus zijn om vruchtbaar te zijn (Joh 15), gesnoeid van alle verkeerde takken ( eigen eer, vroomheid, vuile vodden ).

Onze eigen natuur is blind voor de waarheid.Vlak voor mn bekering was ik nog een vijand van alles wat met God te maken had.Ik werd boos toen het woord Jezus viel, is ons vlees van nature een vijand van geloof?

Moeten we niet meer gefocust zijn op God en minder op ons eigen?

1. Wat houdt het vetgedrukte in?

2. Wat heeft je vraag te maken met het hele stuk ervoor? Ik zie de samenhang niet zo eerlijk gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrijheid, rust, Moed om te getuigen , blijheid die niet van mijzelf is , alles aan God te vertellen,groot vertrouwen op God, verlangen naar een goede relatie met God. zingen op plaatsen waar ik dat normaal niet zelf durf

ervaringen

Door een getuigenis van Joop Gottmers was ik tot geloof gekomen, ik mailde hem smorgens om mn verhaal te vertellen en hem te bedanken, die dag helemaal super gegaan.

Na de bekering heb ik 6 maanden zoveel rust en plezier gehad, wilde dat doorgeven en ging bezig met verspreiden van getuigenissen en boekjes , ook daarin veel terug gekregen, daarom ga een zegen zijn voor andere , God zegent de blijmoedige gever (ervaringen met een boven natuurlijke blijheid)

Had een jaar waarin ik vaak hulp kreeg door gebed, vaak naar God toe met problemen en boosheid omdat mensen moeilijk deden, God heeft meer dan 100 keer mij geholpen om bolwerken weg te nemen en rommel uit het hart te halen.

Toen ik klaar was met het dankgebed kreeg ik een blijheid die niet van mijzelf was

Ook toen ik voor andere ging bidden kreeg ik een blijheid die niet van mijzelf was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ons vlees (vleselijke neigingen) gaat inderdaad in tegen onze geest, er is een voortdurende strijdt in ons die van het vlees tegen de geest.

Waarom?

Omdat deze satanische wereld vleselijk is en alleen een beroep doet op ons gevallen vlees.

De Bijbel zegt met de woorden van Paulus:....

(Romeinen 7:21-25) 21 Ik bemerk in mijn geval dan deze wet: dat wanneer ik het juiste wens te doen, het slechte bij mij aanwezig is. 22 Naar de innerlijke mens schep ik werkelijk behagen in de wet van God, 23 maar in mijn leden zie ik een andere wet, die strijd voert tegen de wet van mijn verstand en mij in gevangenschap voert aan de wet der zonde, die in mijn leden is. 24 Ellendig mens die ik ben! Wie zal mij verlossen van het lichaam dat deze dood ondergaat? 25 God zij gedankt door bemiddeling van Jezus Christus, onze Heer! Zo ben ikzelf dan met [mijn] verstand een slaaf van Gods wet, maar met [mijn] vlees van de wet der zonde.

Als we niet strijden tegen ons vlees dan hebben we de strijd al verloren en zal satan onze meester zijn.

Maar als we ons afhankelijk van God opstellen en zijn wil doen zal Hij ons beschermen en zijn Heilige Geest schenken zodat we ons vlees kunnen beheersen en geestelijke dingen volvoeren.....

(Galaten 5:16, 17) 16 Maar ik zeg: Blijft door geest wandelen en GIJ zult in het geheel geen vleselijke begeerte volvoeren. 17 Want het vlees gaat, wat zijn begeerte betreft, in tegen de geest, en de geest tegen het vlees; want deze staan vijandig tegenover elkaar, zodat GIJ juist de dingen die GIJ zoudt willen doen, niet doet.

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat me altijd weer opvalt hoe mensen aan een uitleg een betekenis geven, deze betekenis vervolgens projecten op iedereen, net alsof iedereen hetzelfde voelt en ervaart. Het lijkt vaak wel of het besef dat iedereen anders is en gevoelig is voor andere problemen helemaal niet doordringt.

Hoe vaak ik mensen niet hoor en zie oreren over de strijd tegen de verleidingen van het vlees en hoe moeilijk dat allemaal wel niet is, praat voor jezelf, niet iedereen is hetzelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid