Spring naar bijdragen

Credible klankbordgroep


Aanbevolen berichten

Succes!

Wat dit forum meer aantrekkelijk zal maken voor jongere deelnemers is dat de oude bokken zoals ik eens plaats gaan maken voor de jongere generatie die zelf het wiel weer wil gaan uitvinden/op gaan zoeken.

Juist, afschieten die oudjes. _:)__'>

*gaat er op een drafje vandoor*

Als jij oud bent ben ik dat ook. :|

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Credibler,

Wij hebben het idee gekregen om een klankbordgroep op te zetten van gebruikers. Om samen met gebruikers te kijken naar Credible. Voor deze groep hebben we een drietal vragen geformuleerd, waar we antwoord op zoeken:

  1. Hoe bereiken we (blijvend) jongeren?
  2. Hoe kunnen we Credible weer actiever krijgen dan het nu is?
  3. Wat moet er veranderen om jou als ambassadeur van Credible te laten optreden?

Binnen deze klankbordgroep mag/ alles aangaande Credible worden besproken. Om dit mogelijk te maken hebben we een subforum hiervoor opgezet. Alleen groepsleden hebben hier toegang toe via deze groep. De groep wordt beheerd door Dingo, Henriëtte en ondergetekende. Wij hopen via deze setting de ruimte te bieden om in een open sfeer met elkaar van gedachten te wisselen hoe we Credible een stap voorwaarts kunnen maken.

De volgende gebruikers hebben toegestemd om mee te doen aan deze groep:

Eli7, Morphogenesis, Ebbeloe, Fee, Hendrik-NG, Davy964, Olorin en Raido.

Ideeën die we vatbaar achten zullen we uit werken om dat in te voeren op Credible. Hoe het een en ander eruit gaat zien zal de tijd leren.

Bij vragen horen we dat graag.

Uit mijn ervaring met jongeren zou ik als algemene regel stellen dat men ze als jong volwassenen moet behandelen en zodoende hen dan ook voor hun verantwoordelijkheden moet plaatsen.

Wat van hun kant inhoud dat ze zelf de consequenties van hun handelen of denken dienen in te zien en te aanvaarden

Wat van de zijde van de volwassenen betekent dat er dan ook aan de jongeren de mogelijkheden aangereikt worden om eigen keuzes en onderscheid te kunnen maken tussen verschillende en verscheidene standpunten. Dit door hen niet betuttelend of over beschermend te behandelen.

Het is normaal dat discussies met respect voor elk individu dienen gevoerd te worden en niet mogen ontaarden in een dispuut waarbij men elkaar, open of meer bedekt, de huid vol scheldt.

Maar in de discussie moet er ook plaats zijn voor het mededelen en bespreken van feiten, ook al zijn deze pijnlijk voor de ander. Het censureren van geschiedkundige feiten omwille van het pijnlijk overkomen ervan voor een of andere (meerderheids) groep leidt op de duur tot wantrouwen en ongeloof bij jong volwassenen.

Een te strakke aflijning door het beperken van het kader waarin of waarover men mag spreken ( bijvoorbeeld; de besluiten van Nicea moeten onvoorwaardelijk aanvaardt worden) veroorzaakt oppervlakkigheid en eenzijdige informatie. Ook bij totaal andere onderwerpen die er toch in min of meerdere mate aan gelinkt kunnen worden.

Een evenwichtige discussie wordt hierdoor ten zeerste verhinderd, daar de ene partij grotendeels beperkt wordt in zijn meningsuiting ook al steunt deze zich op de Bijbel.

Alsook creëert men op deze manier de mogelijkheid van de opponent om misbruik te maken van deze onvoorwaardelijke eis om zo de ander monddood te maken zonder zelf fundamentele Bijbelse argumenten te moeten aanbrengen.

Dergelijke beperkingen worden, doordat ze bepaalde mensen het argumenteren beletten, door jongeren meestal als “oneerlijk, dogmatisch en sektarisch †beschouwd. Waardoor ze afhaken en enkel de gelijkgestemden nog aan het woord komen en blijven en uiteindelijk het forum verzand in een praatbarak van gelijkgezinden.

Open discussies houden een zeker gevaar in maar ze plaatsen jonge mensen voor een uitdaging en zetten ze ook aan tot een eigen zelfstandige en gefundeerde keuze wat toch, denk ik, een doel is van dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Richt je op de smartphone.

Achter je pc-tje zitten te forum-en is al weer iets voor ouwe lullen zoals wij (hoe jong we onszelf ook voelen) , die echte jeugd is vergroeid met hun smartphone. Om hen te bereiken heb je dus een Apple + Android app nodig.

Overigens vind ik dat wel een slechte ontwikkeling, dus eigenlijk moet ik dit helemaal niet promoten

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat dit forum meer aantrekkelijk zal maken voor jongere deelnemers is dat de oude bokken zoals ik eens plaats gaan maken voor de jongere generatie die zelf het wiel weer wil gaan uitvinden/op gaan zoeken.

Nee, het zou jammer zijn als mensen met veel inhoudelijke kennis, zoals jij en de andere 'oudjes', weggaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid