Spring naar bijdragen

Anti-christelijk geweld in Israël


Aanbevolen berichten

Aanslag op Israëlisch klooster

BEIT SHEMET - In Israël is een aanslag gepleegd op een katholiek klooster. Het betreft het Beit Jamal kloooster dat nabij Beit Shemet gele­gen is, meldt het katholieke per­sagentschap RKT.

Jewish+anti+christian+hate.jpg

Onbek­enden sme­ten een brand­bom tegen het klooster waar­door een begin van brand ontstond. Op de muren brachten de daders graf­fiti aan. “Dood aan de niet-joden†stond er op te lezen.

De poli­tie is met een onder­zoek ges­tart maar dat heeft nog niet tot resul­taat geleid. Eerder dit jaar zijn er ook al aansla­gen gepleegd op kloost­ers in Israël.

bron: RKnieuws.net

Een toenemend probleem in Israël is het geweld van fundamentalistische en ultra-zionistische joden tegen christenen. Vaak gaat het hier om katholieke of orthodoxe kloostergemeenschap die soms al meer dan duizend jaar op die plaats bestaan.

Naast de problemen die christenen in Syrië, Egypte en Irak hebben met fundamentalistische moslims is dit een ander voorbeeld van intolerantie tegen christenen in het Midden-Oosten. Goed om hier bewust van te zijn en ook voor te bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was al langer duidelijk hoe Joden zich in Israël uiten tegenover andere religies. Of zelfs andere vormen van het Jodendom. Zo zijn er zwaar anti-zionistische Joden, die soms zelfs daadwerkelijk strijd leveren tegen Israël en de moslims zien als kameraden in de strijd tegen Israël. Deze Joden zijn van mening dat Israël pas weer herenigd mag worden als de messias op aarde komt. Terwijl het messianistisch Jodendom (het Jodendom dat er vanuit gaat dat de messias al geweest is) of Jews for Jesus/Hebrew Catholics en dergelijke groeperingen al helemaal uitgekotst worden in Israël.

Dit vind ik dan bijvoorbeeld echt een held. Deze zegt gewoon waar het op staat. Ja wij zijn slachtoffer geweest en niet zo'n beetje, maar dit geeft ons geen vrijbrief om dit bij andere volkeren ook te gaan doen.

Ik moet zeggen ik heb een beetje weerzin tegen Joden heb omdat ik dan aan dergelijke types als in het volgende fragment moet denken (het type dat zich duidelijk als superieur ziet) of aan Joden die nog steeds praten over antisemitisme en de holocaust alsof zij zelf ook in een kamp gezeten hebben. (Nu heb ik het dan over Joden die zelf niet in een kamp gezeten hebben, ik vergelijk het met de Negroïde Nederlanders die klagen over de slavernij terwijl het hen nooit is overkomen)

Er zijn veel Joden die een zwaar gevoel van superioriteit hebben en zichzelf verheffen boven de rest omdat zij het uitverkoren volk zijn van het Oude Testament. Zo kan ik me nog heugen dat er ooit problemen zijn met Joden in het Anne Frank huis die vinden dat de wachtlijnen niet voor hun gelden en dat ze toch aan spullen mogen zitten als er op een bordje staat:'niet aanraken.' Dit verhaal heb ik slechts gehoord en ik ga er vanuit dat dit waar is, maar zeker weten doe ik niet.

Ik probeer geen rant te houden tegen het Jodendom, maar ik vind het zeker niet verbazend dat dit in Israël is gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Joden zijn er in allerlei soorten, zoals er ook christenen en moslims in allerlei soorten zijn. Ik ben dan ook tegen denkbeelden zoals van Wilders waarbij hij alle moslims aan de kant zet.

In Israël vindt frictie plaats tussen religies, in Nederland ook, in Arabische landen, in Birma/Myanmar, India, Pakistan, Afghanistan, Sri Lanka enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In Israël vindt frictie plaats tussen religies, in Nederland ook, in Arabische landen, in Birma/Myanmar, India, Pakistan, Afghanistan, Sri Lanka enz.
De situatie in Israël is wel uniek door het historische/religieuze gewicht van de plaatst en het brandpunt die het is geworden in de globale politiek.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid