Spring naar bijdragen

Parels in het Midden-Oosten


Aanbevolen berichten

Vandaag zag ik een mooie foto die mij inspireerde.

egypt-israel-intelligence.jpg?w=604

Een vriendelijke ontmoeting tussen een Egyptische en Israëlische militair (2011).

Het deed me ook aan andere dingen denken.

images?q=tbn:ANd9GcT_MmKM5BRko6A1xBTM8s9rdN8Ogq8YWpan4CuhMqjgiOkVLytq

Arabische en Joodse kinderen die met elkaar voetballen.

Nes Ammin, een project van toenadering tussen joden, christenen en moslims.

640x392_51933_239423.jpg

israel-burka-bikini2.jpg?w=604

images?q=tbn:ANd9GcTcqB-6k3Z2SACAf1sb2FBucBV9en4YMkOsQp_xWzS5augKfyhVSA

Een anti-Israëlisch Arabisch parlementslid in het Israëlische parlement.

Ala-Wahib.jpg

Een Arabische soldaat in het Israëlische leger.

images?q=tbn:ANd9GcQVTLrJ3DWhFhYg9NpFPMk4mCVmGnSnFJfqtzAZCLXlJgInGHAC

Miss Israel.

images?q=tbn:ANd9GcQa6Jqk2Cg4LMEiULu0E5480GZGK8nYRMZMf44sRKcsj0XPt3s3Ew

Winnares Israeli Idols.

Zijn er mensen die nog meer inspirerende voorbeelden weten van vreedzame samenleving in het Midden-Oosten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Allemaal heel leuk en aardig die foto's, echter zolang er drie religies zijn die hetzelfde stukje grond als heilig beschouwen zal dit conflict voortduren. Dat gaat jammer genoeg nog wel even duren dus....

Het is maar de vraag of drie religies de grond als heilig zien. Voor het Jodendom ben ik daarvan overtuigd, maar voor de andere religies ben ik daarvan niet/minder overtuigd. Alleen kan daarover beter in een ander topic worden gediscussieerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Allemaal heel leuk en aardig die foto's, echter zolang er drie religies zijn die hetzelfde stukje grond als heilig beschouwen zal dit conflict voortduren. Dat gaat jammer genoeg nog wel even duren dus....

Het is maar de vraag of drie religies de grond als heilig zien. Voor het Jodendom ben ik daarvan overtuigd, maar voor de andere religies ben ik daarvan niet/minder overtuigd. Alleen kan daarover beter in een ander topic worden gediscussieerd.

Je vraagt je dan af of die andere religies het wel terecht zo zien? Want dat ze het als heilige grond zien lijkt me toch vrij duidelijk.

M.a.w. je spreekt je uit voor de claim van het jodendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is maar de vraag of drie religies de grond als heilig zien.

Dat is gewoon een feit Eulogía, alle drie de grote Abrahamitische religies zien Israel en Jerusalem in het bijzonder als heilig land.

Dat jij daar een andere mening over hebt doet niets af aan de waarheid.

Helaas zal dit er voor zorgen dat dit conflict redelijk oneindig zal zijn....jaaa religie is vrede mensen...(H)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is maar de vraag of drie religies de grond als heilig zien.

Dat is gewoon een feit Eulogía, alle drie de grote Abrahamitische religies zien Israel en Jerusalem in het bijzonder als heilig land.

Dat jij daar een andere mening over hebt doet niets af aan de waarheid.

Helaas zal dit er voor zorgen dat dit conflict redelijk oneindig zal zijn....jaaa religie is vrede mensen...(H)

Het gaat niet om mijn mening, maar om de historische feiten. Dit is het laatste wat ik erover schrijf in dit topic. Wil je discussiëren, open dan een ander topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid