Spring naar bijdragen

Getal van het beest


Aanbevolen berichten

Zij hebben Jezus niet aangenomen.

Wie zij? Er zijn joden die Hem wel en die Hem niet aan hebben genomen, netzoals bij heidenen.

Klopt. Maar met 50.000 a 150.000 mensen is dit zo'n minimale groepering dat ik die als ik spreek over jodendom maar buiten beschouwing laat. Als ik over het katholicisme praat laat ik groeperingen als het sedisvacantisme ook buiten beschouwing.

We hebben het over de joden in de eerste eeuw en dat velen van hen zich bekeerden tot het christendom getuigt heel het NT van.

Het is dus een later inzicht dat Jood zijn en christen niet samengaan, want er staat nergens in het hele NT dat joden niet langer joden zijn nadat ze zich bekeerden tot Jezus Christus, noch dat zij hiervan door joden beschuldigd werden. Wat er wel staat is dat christenen uit de joden niet langer onder de joodse wet zijn en in geen opzicht meer verschillen qua waardeoordeel van andere volken. Doch blijft een jood een jood en de ware jood noemt zich geen jood, maar hoopt dat God hem aldus lof geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wie zij? Er zijn joden die Hem wel en die Hem niet aan hebben genomen, netzoals bij heidenen.

Klopt. Maar met 50.000 a 150.000 mensen is dit zo'n minimale groepering dat ik die als ik spreek over jodendom maar buiten beschouwing laat. Als ik over het katholicisme praat laat ik groeperingen als het sedisvacantisme ook buiten beschouwing.

We hebben het over de joden in de eerste eeuw en dat velen van hen zich bekeerden tot het christendom getuigt heel het NT van.

Dan hebben we het wat mij betreft over christenen of joden-christenen zoals ze in de vroege kerk genoemd werden.

Wat mij betreft gewoon christenen met een joodse achtergrond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De tussenmuur is weggebroken.

Zeer zeker en hoe opmerkelijk dat niet iedereen dat ziet toch? Denk hier eens lang en diep over na (en dat bedoel ik niet sarcastisch, want ik bid het je) : waarom is er geen gebed bij machte iedereen de ogen te openen?

Komt nog, geen eenheid, daarom zien ook heel veel niet dat God een is.

Leuke God zeg, kan je me aan hem voorstellen? :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
want er staat nergens in het hele NT dat joden niet langer joden zijn nadat ze zich bekeerden tot Jezus Christus

Er zijn geen Joden of Grieken meer [...] – u bent allen één in Christus Jezus.

In Christus ja, maar mijn pijpenkrullen werden niet stijl toen ik me bekeerde, de jouwe wel?

Is dat nou wat ze je leren in de Orthodoxe kerk? Het doet me denken aan het verhaal van Pinokio die werd een echt jongetje toen hij christen werd. :+

images?q=tbn:ANd9GcRdhHOqereQd_dwGk_3TvL4Rcxu9MPVlEaEc1TU4DDKivQgzw0E

Eerlijkheid duurt het langst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt. Maar met 50.000 a 150.000 mensen is dit zo'n minimale groepering dat ik die als ik spreek over jodendom maar buiten beschouwing laat. Als ik over het katholicisme praat laat ik groeperingen als het sedisvacantisme ook buiten beschouwing.

We hebben het over de joden in de eerste eeuw en dat velen van hen zich bekeerden tot het christendom getuigt heel het NT van.

Dan hebben we het wat mij betreft over christenen of joden-christenen zoals ze in de vroege kerk genoemd werden.

Wat mij betreft gewoon christenen met een joodse achtergrond.

Dat zijn joden: God lovers. Of je kunt ze christenen noemen, zo werden ze in de Bijbel later ook genoemd. Ze zijn er nog steeds trouwens, ook in de kerk. Er is altijd een rest overgebleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom moet er een voordeel zijn voor het jood zijn?

Waarom moet het een nadeel zijn? Zie Romeinen 3,1.

Zij hebben Jezus niet aangenomen.

Is het argument dat ze Gods heilige volk zijn niet automatisch de toegang tot Jezus. Jezus was zelf een Jood.

Of denk ik nou wel erg door de bocht. Wij menen/denken te vinden dat ze zich moeten bekeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom moet het een nadeel zijn? Zie Romeinen 3,1.

Zij hebben Jezus niet aangenomen.

Is het argument dat ze Gods heilige volk zijn niet automatisch de toegang tot Jezus. Jezus was zelf een Jood.

Of denk ik nou wel erg door de bocht. Wij menen/denken te vinden dat ze zich moeten bekeren.

Dat meende Jezus ook. Die Farizeeen waren niet automatisch gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom moet het een nadeel zijn? Zie Romeinen 3,1.

Zij hebben Jezus niet aangenomen.

Is het argument dat ze Gods heilige volk zijn niet automatisch de toegang tot Jezus. Jezus was zelf een Jood.

Of denk ik nou wel erg door de bocht. Wij menen/denken te vinden dat ze zich moeten bekeren.

Beetje kort door de bocht inderdaad. ;) Wanneer je ouders (of alleen je moeder) Joods zijn, betekent dat niet automatisch dat je in Jezus gelooft.

Lees ook het gesprek van Jezus met Nicodemus over het opnieuw geboren worden. *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat snap ik, en ik weet ook dat feitelijk gezien ook de jood zich tot Jezus moet bekeren.

Maar ik vind het altijd lastig dat te beseffen.

Vervangingstheologie etc?

Bij mijn cateschisatie uitvoerig over gehad, en ik heb nogthans veel sympathie gekregen voor de overgebleven Joden, die ondanks alles vasthouden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zij hebben Jezus niet aangenomen.

Is het argument dat ze Gods heilige volk zijn niet automatisch de toegang tot Jezus. Jezus was zelf een Jood.

Of denk ik nou wel erg door de bocht. Wij menen/denken te vinden dat ze zich moeten bekeren.

Dat meende Jezus ook. Die Farizeeen waren niet automatisch gered.

ja je hebt gelijk hoor, tegelijkertijd dwalen we nu wat af hierdoor

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt. Maar met 50.000 a 150.000 mensen is dit zo'n minimale groepering dat ik die als ik spreek over jodendom maar buiten beschouwing laat. Als ik over het katholicisme praat laat ik groeperingen als het sedisvacantisme ook buiten beschouwing.

We hebben het over de joden in de eerste eeuw en dat velen van hen zich bekeerden tot het christendom getuigt heel het NT van.

Dan hebben we het wat mij betreft over christenen of joden-christenen zoals ze in de vroege kerk genoemd werden.

Wat mij betreft gewoon christenen met een joodse achtergrond.

Maar toch niet minder joods als hun broeders die zich niet bekeerden tot Jezus?

In Romeinen 2,29 schrijft Paulus aan de joden 9Rom 2,17; 7,1) te Rome:

Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in de geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid