Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

sinds kort ben ik ''bekeerd'' tot het christelijke geloof.

(voordat daar vragen over gesteld wordt ;)) Dit is gekomen doordat ik online in contact kwam met een christelijke jongen, hij heeft mij dingen vertelt en wijzer gemaakt, ik ga verder niet in real-life met deze persoon om, ook is het niet alleen dat maar dat gaf de doorslag eigenlijk, ik ben wel vaker in contact gekomen met het christendom, als voorbeeld godsdienstlessen, maar dat was op de basisschool, die overigens niet christelijk was.

Mijn hele familie is eigenlijk atheïst of ''ietist'', wat tegenwoordig ook als levensbeschouwing wordt gezien. Ik wil graag een keer naar de kerk om het te ervaren.

Ik ben 16 jaar oud en weet niet hoe dat eigenlijk in zijn werking gaat ;p.

Kan je zomaar een kerk binnen stappen? Naar welke kerk zou ik moeten gaan? Bijvoorbeeld: Katholiek, protestants, gereformeerd?

Ik zoek niet echt een jongeren kerk, maar wel een kerk die weet om te gaan met nieuwkomelingen.

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kan je zomaar een kerk binnen stappen?

Ja hoor, gewoon doen. Vinden ze doorgaans alleen maar positief.

Naar welke kerk zou ik moeten gaan? Bijvoorbeeld: Katholiek, protestants, gereformeerd?

Tja, ik kan je wel advies geven, maar ik vermoed dat iedereen zo z'n eigen stroming zal aanraden. Ik zal zeggen, kijk eens rustig rond, ga ook eens mee met die mensen waar je contact mee hebt. Begeleiding is een pluspunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, ik kan je wel advies geven, maar ik vermoed dat iedereen zo z'n eigen stroming zal aanraden. Ik zal zeggen, kijk eens rustig rond, ga ook eens mee met die mensen waar je contact mee hebt. Begeleiding is een pluspunt.

Nou dat is het 'm juist, ik ga niet met die persoon om en ken 'm eigenlijken niet in het echte leven alleen online. Verder weet ik dan ook niet met wie ik wel zou gaan ;p

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo mensen,

sinds kort ben ik ''bekeerd'' tot het christelijke geloof.

(voordat daar vragen over gesteld wordt ;)) Dit is gekomen doordat ik online in contact kwam met een christelijke jongen, hij heeft mij dingen vertelt en wijzer gemaakt, ik ga verder niet in real-life met deze persoon om, ook is het niet alleen dat maar dat gaf de doorslag eigenlijk, ik ben wel vaker in contact gekomen met het christendom, als voorbeeld godsdienstlessen, maar dat was op de basisschool, die overigens niet christelijk was.

Mijn hele familie is eigenlijk atheïst of ''ietist'', wat tegenwoordig ook als levensbeschouwing wordt gezien. Ik wil graag een keer naar de kerk om het te ervaren.

Ik ben 16 jaar oud en weet niet hoe dat eigenlijk in zijn werking gaat ;p.

Kan je zomaar een kerk binnen stappen? Naar welke kerk zou ik moeten gaan? Bijvoorbeeld: Katholiek, protestants, gereformeerd?

Ik zoek niet echt een jongeren kerk, maar wel een kerk die weet om te gaan met nieuwkomelingen.

Alvast bedankt!

Je zou ook eens op internet kunnen kijken naar verschillende gemeentes in je woonplaats. Soms staan er zelfs preken op. Ik ben ook gewoon zelf tot bekering gekomen toen ik 15 was. Mijn broer die gelijktijdig tot geloof kwam ineens is toen allemaal kerken afgegaan om te kijken welke ie leuk vond en nam mij toen mee toen ie een leuke had. Katholiek, hervormd, gereformeerd, vol evangelisch sprak hem het meest aan. Maar dat is voor iedereen verschillend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi Davy964,

allereerst welkom! Ten tweede, als je weer een tekst wil quoten, rechts boven elke post staan enkele tekens. Als je op het tekstballonnetje drukt, word de post automatisch gequoted, en kun je er evt. nog wat bij zetten.

Succes met je geloofswandel!

Dankjewel, ik probeerde per zin te antwoorden zoals ik veel mensen hier zie doen, maar dat lukte niet ;p

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zelf ga zinskort naar de kerk, een gereformeerde kerk vrijgemaakt in dit geval. Mijn ervaring is dat het een vrije inkoop is, maar je kunt ook contact op nemen met de kerk voor eventuele begeleiding of gezelschap tijdens een dienst.

Een paar vragen: wat verwacht je van een kerk, grote kerk of klein, of wat lijkt je leuk. Denk aan de inhoud van bijv, muziek bandje of orgel misschien allebij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Mooi om te horen Davy! Naast een kerk kan ik je ook aanraden om op zoek te gaan naar een Alpha cursus. Hierin wordt de basis van het christelijke geloof uitgelegd, en je leert dan tegelijk mensen kennen. Vaak gaan mensen die ervoor kiezen om verder te gaan met het christelijk geloof (want er gaan soms ook niet-gelovigen heen), uiteindelijk samen naar een kerk of doen ze samen bijbelstudie. Zie http://www.alpha-cursus.nl/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo mensen,

sinds kort ben ik ''bekeerd'' tot het christelijke geloof.

(voordat daar vragen over gesteld wordt ;)) Dit is gekomen doordat ik online in contact kwam met een christelijke jongen, hij heeft mij dingen vertelt en wijzer gemaakt, ik ga verder niet in real-life met deze persoon om, ook is het niet alleen dat maar dat gaf de doorslag eigenlijk, ik ben wel vaker in contact gekomen met het christendom, als voorbeeld godsdienstlessen, maar dat was op de basisschool, die overigens niet christelijk was.

Mijn hele familie is eigenlijk atheïst of ''ietist'', wat tegenwoordig ook als levensbeschouwing wordt gezien. Ik wil graag een keer naar de kerk om het te ervaren.

Ik ben 16 jaar oud en weet niet hoe dat eigenlijk in zijn werking gaat ;p.

Kan je zomaar een kerk binnen stappen? Naar welke kerk zou ik moeten gaan? Bijvoorbeeld: Katholiek, protestants, gereformeerd?

Ik zoek niet echt een jongeren kerk, maar wel een kerk die weet om te gaan met nieuwkomelingen.

Alvast bedankt!

Ik heb een paar (aangetrouwde) familieleden die kerken in een samenwerkingsgemeente van christelijk-gereformeerden en gereformeerd-vrijgemaakt in Rotterdam. http://www.kerkopzuid.nl
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben even benieuwd maar er zijn dus vele sites waar je een politieke voorkeur of een studierichting uit kunt halen maar is er ook een voor religie? Een soort christenkompas? Dan worden er verschillende vragen gesteld en dan kun je een mening over de leerstelling geven en weet je wat je bent of het beste bij je aansluit. Als dit bestaat zou het zeker handig kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@de test op filippus.nl

Wel een beetje beperkt, maar het komt wel overeen met wat ik verwachte.

Misschien iets voor Davy en hij zou meteen de resultaten hier kunnen plaatsen. Dan zou er ook met hem meegedacht kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid