Spring naar bijdragen

Muziekadvies gevraagd


Aanbevolen berichten

Het allemaal,

Heb me net aangemeld, want ik ben op zoek naar goeie christelijke muziek voor in de auto.

Ik houd van heel veel stijlen muziek met name pop/rock, maar ook Opwekking en orgel/piano vind ik heerlijk op zijn tijd.

Voorheen luisterde ik altijd radio (538, Q music, Slam FM). Sorry, geen Groot Nieuws Radio, want dit zit op de AM en dat stoort altijd, kan ik niet tegen... Maar nu ik een andere auto heb waar ook een USB stick in kan met 600 nummers hoef ik niet steeds dezelfde cd te luisteren, dus staat de radio eigenlijk bijna niet meer aan, maar luister ik altijd naar de USB.

Doordat ik altijd radio luisterde heb ik geen flauw idee wat tegenwoordig nog leuke muziek is in de Christelijke wereld... Welke artiesten, NL- of EN-talig enz.. Dus vandaar mijn vraag hier.

Heb nu op de USB wat oudere muziek, wat ik daarvan met name draai is het volgende:

- Matt Redman - 10000 Reasons (het toppertje wat er op staat!!!)

- Brian Doerksen - Holy God (volgens mij)

- Kees Kraayenoord - Running Into Love

- Jan Vayne Speelt Psalmen

- Paul Colman Trio - titel weet ik zo niet meer, big blue planet staat er in ieder geval op

- Sela - alle albums

Ook heb ik er nog een mapje met muziek van Enya er op, ook lekker voor een relaxte rit. En voor de Hollandse dag Nick & Simon.

De muziek die ik een beetje zoek moet iets hebben van bovenstaande stijlen, met name Matt Redman draai ik helemaal suf, die kan ik wel tig keer terug spoelen en opnieuw draaien, maar dat gaat uiteindelijk ook vervelen ben ik bang voor, vandaar dat ik wat meer diversiteit zoek.

Wie heeft er tips voor mij? Welke artiest/muziek moet ik proberen? Misschien iets compleet anders dan bovenstaande muziek/stijl? Of alleen een nieuwe artiest?

Alvast bedankt voor de hulp, hoop ik dat ik daarmee nog veel veilige km's kan maken en kan genieten tijdens de ritjes van en naar het werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je van Sela houdt zul je Psalmen voor Nu ook wel waarderen. :)

Verder is Sufjan Stevens misschien iets? Vooral Illinois en Seven Swans dan. Fijne folkmuziek, met lichte christelijke verwijzingen.

En natuurlijk Johnny Cash.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, dat is al een heel rijtje. Ik denk dat ik komende dagen al wat te luisteren heb, bedankt daarvoor!

Johnny Cash zal het niet worden, daar luisterde mijn moeder ook vaak naar...

Zitten onbekende artiesten tussen voor mij qua muziek dus ik ga eens kijken (lees luisteren). Ik ben benieuwd!

Het lijstje mag gewoon verder aangevuld worden hoor! Leuk al die reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kutless(Rock, ze hebben enkele worship albums en een die tussen rock en worship in zit).

Jesus Culture(Kim Walker, eerder genoemd, zingt daar ook).

The City Harmonic(waren gisteren op de EOJD).

The Afters(Pop/rock).

Leeland(Pop/wprship).

Delirious?(Rock/worship, band bestaat inmiddels al een poosje niet meer).

Relient K(Pop, ik weet niet of ze recent iets nieuws uit hebben gebracht).

Fireflight(Rock).

Skillet(Hardrock, of is dat weer te hard?)

Zo, is dit voldoende nieuw voer? :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid