Spring naar bijdragen

Huishouden en klussen


Aanbevolen berichten

Veel wonen er hier op kamers of hebben een eigen huis. En ook als je nog bij je ouders woont, zul je soms een klusje moeten klaren. Ik heb zelf nogal eens wat te vragen op dit gebied, aangezien ik altijd en eeuwig aan het rommelen ben. Dat zal voor anderen misschien ook gelden.

Ik trap zelf af met de volgende vraag:

Hoe krijg je witte was echt heel erg maar dan ook heel erg wit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik trap zelf af met de volgende vraag:

Hoe krijg je witte was echt heel erg maar dan ook heel erg wit?

Ik heb wel eens succes gehad door er van die kunstgebit tabletten bij te gooien (weet niet meer precies hoe dat heet, maar het zit in zo'n kokertje) Dit had ik op internet gelezen en het hielp echt, ik kreeg er een tomatensaus vlek mee uit mijn witte jeans

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik trap zelf af met de volgende vraag:

Hoe krijg je witte was echt heel erg maar dan ook heel erg wit?

Ik heb wel eens succes gehad door er van die kunstgebit tabletten bij te gooien (weet niet meer precies hoe dat heet, maar het zit in zo'n kokertje) Dit had ik op internet gelezen en het hielp echt, ik kreeg er een tomatensaus vlek mee uit mijn witte jeans

Steradent denk ik, alleen is dat wel een produkt op basis van zoutzuur dus voor een regelmatige wasbeurt dan weer niet aan te raden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Veel wonen er hier op kamers of hebben een eigen huis. En ook als je nog bij je ouders woont, zul je soms een klusje moeten klaren. Ik heb zelf nogal eens wat te vragen op dit gebied, aangezien ik altijd en eeuwig aan het rommelen ben. Dat zal voor anderen misschien ook gelden.

Ik trap zelf af met de volgende vraag:

Hoe krijg je witte was echt heel erg maar dan ook heel erg wit?

In de zon hangen en dan regelmatig tijdens het drogen verdund citroensap erop sprayen.

Penneninkt schijnt met melk uit textiel te gaan, maar dan heb je weer melk op je canvasdoek.. Werkt beter voor kleding denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe krijg je witte was echt heel erg maar dan ook heel erg wit?

Geen idee. Ik heb praktisch geen witte was.

Daarentegen een relevante vraag voor mij:

Hoe zorg ik dat op langer termijn zwarte was ook echt zwart blijft?

Ik gebruik al speciaal wasmiddel ervoor en was op 30 graden op een vrij zacht programma.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Veel wonen er hier op kamers of hebben een eigen huis. En ook als je nog bij je ouders woont, zul je soms een klusje moeten klaren. Ik heb zelf nogal eens wat te vragen op dit gebied, aangezien ik altijd en eeuwig aan het rommelen ben. Dat zal voor anderen misschien ook gelden.

Ik trap zelf af met de volgende vraag:

Hoe krijg je witte was echt heel erg maar dan ook heel erg wit?

Ik was nooit zo'n ster in wassen, mikte alles bij elkaar op 60 graden met als gevolg dat er wat rozige en blauwgevlekte exemplaren tussen zaten. Die deed ik dan in een ligbad met chloor (pas op: niet teveel en geen wc eend gebruiken hahaha)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe krijg je witte was echt heel erg maar dan ook heel erg wit?

Geen idee. Ik heb praktisch geen witte was.

Daarentegen een relevante vraag voor mij:

Hoe zorg ik dat op langer termijn zwarte was ook echt zwart blijft?

Ik gebruik al speciaal wasmiddel ervoor en was op 30 graden op een vrij zacht programma.

Volgens mij ben je dan al wel goed bezig; men mag er vanuit gaan dat wasmiddel voor donkere was ook daadwerkelijk de was donker houdt. En verder natuurlijk geen lichte was bij de donkere was doen. Als je dat dan soms toch niet kunt vermijden, dan kun je zo'n color catcher gebruiken, dus zo'n doekje dat de kleuren opvangt. Die dingen werken prima, vooral ook als je nieuwe kleren voor het eerst wast.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Update witwassen:

Ik heb gisteren een vaal tafellaken n.a.v. een tip op internet gewassen met een beetje bleek erbij. Hielp geen zier. Ik ga het nu in de bleek laten weken. Als dat niet helpt: Steradent.

Wat betreft zwartwassen:

Wat echt werkt is i.p.v. achterlijk duur zwartwasmiddel in het bolletje een mengsel van shampoo (of als je dat hebt wasverzachter) een schep zout en een scheut natuurazijn. Shampoo zorgt dat het lekker ruikt, zout en azijn reinigt. Als kleding al een beetje vaal is kun je het opknappen met gewone zwarte textielverf, te koop bij Kruidvat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid