Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hier precies andersom eigenlijk. Dagenlang niks doen (leren). Op school ook vrij weinig doen eigenlijk, maar dan was het tenminste nog uit te houden, en dat kwam niet door de inhoud van de lessen. Maar het is wel lekker dat je eerder vakantie hebt en alleen voor een paar examentjes naar school hoeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

9 voor Engels is wel absurd hoog zeg :+ Het is dat ik in mijn hele schoolcarrière nog nooit voor Engels heb geleerd (behalve in 4VWO met woordenschat) anders stond ik nu waarschijnlijk geen 5,8.

Gisteren NL gehad en vanmorgen AK (boek 1x doorgelezen) gingen me allebei vrij gemakkelijk af. Wordt vooral focussen op wiskunde en economie. Geschiedenis gaat voor de helft over een onderdeel waar ik mijn profielwerkstuk over heb gedaan (vooruit denken hè) dus dat komt ook wel goed. Verder nog Engels, Duits en Frans en dat zal ook wel goed komen.

Ik ben alleen veel te lui en snel afgeleid en ik doe minimale inspanning (sta dan ook voor alles tussen de 5,5-6 behalve wiskunde (5,3) en AK (6,3). Ik doe 6vwo trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hier precies andersom eigenlijk. Dagenlang niks doen (leren). Op school ook vrij weinig doen eigenlijk, maar dan was het tenminste nog uit te houden, en dat kwam niet door de inhoud van de lessen. Maar het is wel lekker dat je eerder vakantie hebt en alleen voor een paar examentjes naar school hoeft.

Pas op hè! Ik was ook zo'n flierefluiter op de middelbare, maar daarmee kun je ernstig in de problemen komen op de universiteit. Het niveau is daar zóveel hoger dat iedereen daar zwaar aan de bak moet, ook als het je op de middelbare school wel makkelijk af ging. En dan moet je dus wel een goede studiemethode hebben aangeleerd, anders wordt het niks.

Waarschuwing van een ervaringsdeskundige.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En jij, Cyrillisch?

Nederlands, Aardrijkskunde, Frans, Grieks, Geschiedenis, Maatschappijwetenschappen, Latijn, Engels en Wiskunde C.

Als dat je volgorde is (lijkt me zo qua opsomming) ben ik jaloers. Nouja, meeste van die vakken deed ik niet, maar ik had ná het hemelvaartsweekend maandag Latijn en dinsdag Grieks. Lekkere planning (H) Ook nog eens twee examenonderwerpen die aardig overeenkwamen (Ovidius en Homeros).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pas op hè! Ik was ook zo'n flierefluiter op de middelbare, maar daarmee kun je ernstig in de problemen komen op de universiteit. Het niveau is daar zóveel hoger dat iedereen daar zwaar aan de bak moet, ook als het je op de middelbare school wel makkelijk af ging. En dan moet je dus wel een goede studiemethode hebben aangeleerd, anders wordt het niks.

Waarschuwing van een ervaringsdeskundige.

Hier kan ik me bij aansluiten. Ik heb het profiel C&M gedaan, met wiskunde A1 en was niet vooruit te trappen op de middelbare school.

Op het HBO heb ik toch echt een andere leermethode moeten aanleren, om bij te blijven.

Het is toch wel anders dan de middelbare school, maar niet minder prettig, als je gemotiveerd blijft :).

In elk geval, veel succes met de examens deze dagen :).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Filosofie, bah. Heb ik nu nog trauma's van. Ik herinner mij een examen dat vooral om argumentatie ging. Zo van: geef je mening en beargumenteer die. Gelukkig ging de herkansing meer over kennis...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Filosofie, bah. Heb ik nu nog trauma's van. Ik herinner mij een examen dat vooral om argumentatie ging. Zo van: geef je mening en beargumenteer die. Gelukkig ging de herkansing meer over kennis...

O, was jij er zo eentje... ;)

Beargumenteren is juist het leukst (en inderdaad het moeilijkst), feitjes leer je gaandeweg vanzelf wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi, bij mij ging die ook wel goed vond ik. Ik heb (lage schatting omdat ik de open vragen niet heb kunnen meerekenen, ik had namelijk alleen de meerkeuzeantwoorden opgeschreven en meegenomen naar huis) zo'n 30 punten van de 44 ofzo.

Wiskunde A vandaag ver*****t. Had nog een half uur over met 6 vragen te gaan (van de 22 ofzo). Herkansinkje dus denk ik. :#

Morgenvroeg Duits en dan volgende week Frans en dan klaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel "leuk" overigens dat de derde tekst ging over de positieve aspecten van een (overwonnen) depressie. :+ Moest mezelf even herpakken na die tekst, gelukkig ging dat vrij snel.

Blijkbaar had mijn lieve vriendinnetje dit ook door, die vroeg net zo maar of Engels wel goed ging vanwege deze tekst. Lief! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoor nu van alle kanten (stond ook ergens in de krant) dat het wiskunde A examen te lang was en ik heb gewoon heel veel gegeven uit de vraag overgeschreven (krijg je ook punten voor).

En iedereen krijgt bij NLs en Duits gratis resp. 3 en 4 (of andersom) gratis punten omdat de vraagstelling niet goed was ofzo. (Totaal dus 7 vragen die niet goed waren en daarvoor krijg je dus die punten voor)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid