Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben al jaren cartograaf, heb een hbo opleiding geoinformatica gedaan, maar het is een uitstervend beroep. Er is haast geen werk meer in, van de zomer moeten er een stel uit, maar ze geven nog wel de mogelijkheid om om te scholen of je kunt geld krijgen voor een eigen bedrijf als je baan verdwijnt. Ik verveel me echt rot op m'n werk, heb het ook gewoon tegen m'n teamleider gezegd dat er geen klap te doen is. Ik weet alleen echt niet wat ik verder nog zou kunnen doen. Ik kan een cursus GIS doen, maar dat vind ik zo oersaai en veel te moeilijk. Ik zoek iets leuk creatiefs. Een website maken met flauwekul plaatjes of zo. Heeft er misschien iemand een lumineus idee? Ik kan ook zo gratis een cursus doen van m'n werk, maar ik weet gewoon niks en ik kan alleen maar kaartjes maken. Vroeger ook wel opmaak gedaan van blaadjes, maar daar is ook helemaal geen werk meer in en die nieuwe programma's ken ik niet.

Iets zonder computer zou me ook wel leuk lijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan je eigen wereld verzinnen zoals oa Tolkien en George R.R. Martin gedaan hebben. :)

Of je kan bekende fantasy werelden aan elkaar koppelen op een wereldbol. :)

Ja dat had ik als kind wel gedaan, dat zat onder de grond met konijnen en zo. En m'n vriendinnetje zei: joh, hoe weet jij dat allemaal? hahaha, nee ben ik nou iets te oud voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wauw, cartograaf :D

bedoel je dan webdesign ofzo?

Gewoon met een tekenprogramma, eerst FreeHand en nu met ArcMAP kaarten opmaken.

Nee dat webdesign kan ik juist niet, maar dat heeft wel de toekomst.

Als ik het zou kunnen leren, lijkt dat me wel heel leuk. Maar ben slecht in programmeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat zou je willen gaan doen? "Iets creatiefs" is zo breed en niet concreet dat het moeilijk is daarvoor een idee af te geven. Web ontwerp kan je nog wel geld in verdienen, maar je moet snel kunnen werken, goede ontwerpen hebben (1x goed).

Nou dat is dan niks. Ik werk bij de overheid, daar maken ze ook webkaarten, maar is veel programmeren. Dan denk ik bij voorbaat al dat ik het toch niet kan.

Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, voor mijn part secretaresse, maar die worden ook allemaal wegbezuinigd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik ambtenaar was bleef ik mooi waar ik zat, qua baan kan je het nauwelijks beter treffen.

Ja logisch, ik ook, maar die baan gaat weg en er is daar verder ook geen werk dat ik kan. Ze willen alleen nog maar beleidsmedewerkers hebben, uitvoerende taken worden afgestoten. Hooguit webcartografie of GIS zit er voor mij in, maar daar gaat ook al een functie weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik ambtenaar was bleef ik mooi waar ik zat, qua baan kan je het nauwelijks beter treffen.

Ja logisch, ik ook, maar die baan gaat weg en er is daar verder ook geen werk dat ik kan. Ze willen alleen nog maar beleidsmedewerkers hebben, uitvoerende taken worden afgestoten. Hooguit webcartografie of GIS zit er voor mij in, maar daar gaat ook al een functie weg.

Wel, als God je al helpt bij de kleine dingen zoals het vinden van iets, dan zal een gebed voor nieuwe vacatures wonderen doen! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik ambtenaar was bleef ik mooi waar ik zat, qua baan kan je het nauwelijks beter treffen.

Ja logisch, ik ook, maar die baan gaat weg en er is daar verder ook geen werk dat ik kan. Ze willen alleen nog maar beleidsmedewerkers hebben, uitvoerende taken worden afgestoten. Hooguit webcartografie of GIS zit er voor mij in, maar daar gaat ook al een functie weg.

Wel, als God je al helpt bij de kleine dingen zoals het vinden van iets, dan zal een gebed voor nieuwe vacatures wonderen doen! ;)

Weet je dat ik daar nog echt niet eens aan gedacht had?

Ik weet nog dat er destijds hier al heel weinig geen werk in was. Ik was net klaar met die opleiding en ging maar cateringwerk doen. Toen zei m'n ex: Je moet gewoon bidden. Binnen een week had ik 2 aanbiedingen en heb toen gekozen voor deze baan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja logisch, ik ook, maar die baan gaat weg en er is daar verder ook geen werk dat ik kan. Ze willen alleen nog maar beleidsmedewerkers hebben, uitvoerende taken worden afgestoten. Hooguit webcartografie of GIS zit er voor mij in, maar daar gaat ook al een functie weg.

Wel, als God je al helpt bij de kleine dingen zoals het vinden van iets, dan zal een gebed voor nieuwe vacatures wonderen doen! ;)

Weet je dat ik daar nog echt niet eens aan gedacht had?

Ik weet nog dat er destijds hier al heel weinig geen werk in was. Ik was net klaar met die opleiding en ging maar cateringwerk doen. Toen zei m'n ex: Je moet gewoon bidden. Binnen een week had ik 2 aanbiedingen en heb toen gekozen voor deze baan.

Nou dan, probleem opgelost! Ik zie het al voor me, een slaperige God die verstoord wordt uit zijn droom door jouw gebed:

'God, ik raak mijn baantje kwijt, help!'

'Dat meen je niet? Nou dan maken we even een nieuwe vacature hoor! Anders nog iets?' :+

Nee maar zonder dollen, als ambtenaar kan je toch niet ontslagen worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee maar zonder dollen, als ambtenaar kan je toch niet ontslagen worden?

Tuurlijk kan dat wel. Alleen bij de Rijksoverheid is er baangarantie afgegeven tot 2016.

Coby:

Bepaal eerst wat je wil gaan doen, waar liggen je sterktes en wat vind je leuk. Dan kan je gerichter gaan rondkijken. Secretaresses worden nog gezocht, maar als je de ervaring niet hebt, word je niet aangenomen. Breng de zoektocht zeker bij God, want Hij zal je daar ook zeker bij helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://competentiescan.intermediair.nl

Probeer eens zoiets. Ik kwam er door het doen van een paar van dit soort testjes achter dat ik meer/andere dingen kan dan ik dacht. Als ik nu zou moeten solliciteren zou ik daardoor breder kijken dan alleen mijn huidige beroep (redacteur). Vroeger dacht ik dat ik "goed met taal" was, maar ik ben eigenlijk veel beter als coördinator/organisator. Ik zag die dingen pieken en herinnerde me dat ik vroeger op de universiteit ook wel goed was in regelen van de grote lijnen voor een werkgroep ofzo. Gelukkig krijg ik daar nu op mijn werk ook meer ruimte voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid