Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik wou 'm aanpassen. Mijn ervaring met datingsites is in ieder geval dat het niks is als je zo nodig iemand wilt hebben. Een tip die ik kreeg: vraag eerst aan God of Hij wel wil dat je erop gaat en zo ja, bid voor de ware. De vrouw van m'n ex bad, was nog bezig haar profiel in te vullen en hij was de eerste die reageerde en 6 maanden later zijn ze getrouwd. Ze zei: ja, ik bad er gewoon voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap best waarom iemand het probeert via een datingsite en dat het kan werken zijn ook vele bewijzen van. Het is mij persoonlijk te onpersoonlijk en de vele profielen lijken welhaast vacatures waarnaar men kan solliciteren. Vreselijk vind ik het en daarom tref je mij ook echt niet meer op dergelijke sites.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik er op zat kreeg ik precies één reactie van een vietnamees meisje wat me aan de vooravond van de date vroeg of ze wel gezegd had dat ze in een rolstoel zit. Ze was het inderdaad vergeten te melden, maar dat heb je soms met details. Ik wilde haar meenemen op een lange wandeling, gelukkig maar dat ze een dag van tevoren nog even aangaf dat ik wat anders moest verzinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Hoe is die date uiteindelijk gelopen? Lijkt mij best spannend, wetende (zo last-minute) dat ze een handicap heeft. Erg tof dat je er toch naartoe bent gegaan!

Qua datingsites, ik ben zelf sinds kort actief op be2 (www.be2.nl) maar houdt mijn ogen open voor andere sites. Zal Knuz ook eens proberen, is het echt 100% gratis of zitten er nog addertjes onder het gras?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Heb n keer een date gehad via zo'n site en zijn toen direct naar Parijs gegaan. Was op zich een bijzondere ervaring, maar het moet maar klikken als je 4 uur heen en weer bij een vreemde in de auto zit haha.

Niks geworden maar wel een mooi verhaal aan over gehouden! :D

Oh ja, ook nog een keer een double blinddate gehad, was beregezellig en we zijn nog n paar keer uitgeweest daarna. Maar geen vonken nee, wel veel lol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
Misschien het romantische idee uit films en boeken maar loslaten dat je na je eerste date al meteen een relatie met elkaar zou willen en dat het "liefde op het eerste gezicht" zou moeten zijn? Ik bedoel, dat zal best zo af en toe wel voorkomen hoor, maar meestal ontstaat een relatie een heel stuk langzamer en begint het met vriendschap, het elkaar leren kennen. De eerste date verloopt vaker ook gewoon wat stroefer, omdat je elkaar niet kent en niet weet wat je van elkaar kan verwachten. En omdat het dus ook meteen een date zou moeten zijn. Zou je elkaar gewoon tegenkomen in de kroeg, dan zou het waarschijnlijk al heel anders lopen, omdat die geforceerde spanning er dan niet is. Kortom, laat die verwachtingen varen en ga gewoon leuke mensen ontmoeten.

Eens. Hoewel ik niet geloof dat het alleen maar ligt aan de datingsites. Een goede datingsite geeft advies en coacht de singles. Veel singles schrijven zich in met torenhoge verwachtingen en dito eisen. Ze willen niet alleen snel een relatie, maar het moet dan ook nog eens iemand zijn die perfect aan hun ideaalbeeld voldoet. En geven zo inderdaad te weinig ruimte voor het ontwikkelen van vriendschap en wellicht meer met iemand die net zo imperfect is als zijzelf. Het wrange is, ze werken daarmee zichzelf tegen, want ze verkleinen hiermee de kans op succes op een datingsite. We drukken daarom onze leden op het hart om te gaan voor ongedwongen, vriendschappelijke contacten, elkaar geen druk opleggen, en elkaar een kans te geven. En het al biddend te doen.

Ik wou 'm aanpassen. Mijn ervaring met datingsites is in ieder geval dat het niks is als je zo nodig iemand wilt hebben. Een tip die ik kreeg: vraag eerst aan God of Hij wel wil dat je erop gaat en zo ja, bid voor de ware. De vrouw van m'n ex bad, was nog bezig haar profiel in te vullen en hij was de eerste die reageerde en 6 maanden later zijn ze getrouwd. Ze zei: ja, ik bad er gewoon voor.

Geweldig, haha |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
cobybryant heeft een topic over foute mannen op dating sites geopend.

Dus dacht ik:

Wat is jullie ervaring met funky fish en christian match ?? Als jullie lid zijn...

Mijn ervaring is dat er weinig gebeurd (terwijl ik best knap ben:P)

Na 1 date zien vrouwen me als een vriend en krijg ik altijd te horen: ooo Matthias, je bent lief/je heb een groot hart voor mensen en ik zou je graag als vriend!!:( beter willen kennen... (H) (dan kap ik er dus direct mee en is het :*

Ohja, i kheb me afgemeld voor funky en CM en sta nu op Knuz :)

Denk dat je te snel wilt, je zult er toch echt de tijd voor moeten nemen om elkaar goed te leren kennen.

btw: heb je inmiddels de ware al gevonden op knuz?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet persoonlijk bedoeld, maar met mensen zoals topicstarter heb ik op datingsites dus regelmatig contact gehad. Je praat met iemand, dat is leuk, gezellig, je denkt dat je met een sympathiek iemand te maken hebt, en ineens blijkt dat ze heel iets anders wilden dan jij en dan hoor je nooit meer iets. En dan echt direct NOOIT meer. Niet eens een beleefd "sorry maar ik denk dat dit toch niks gaat worden" of "ik zoek iets anders dan jij". Gewoon, in 1x, doodse stilte. Datingsites halen niet het beste in de mens naar boven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat denken jullie van specifiek Christelijke datingsites als Op zoek naar jou of zijn toch de grote datingsites als Lexa en Relatieplanet beter? Het lijkt me leuk om wat mensen te ontmoeten via een datingsite zonder dat ik daar meteen iets meer uit wil dan een vriendschap.

Ik lees wel goede dingen over Op zoek naar jou (bijv. http://www.datingmondo.com/opzoeknaarjou/) maar iemand ook een persoonlijke ervaring die hij/zij kan delen? Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Waarom zou er geen passie kunnen ontstaan uit vriendschap? Natuurlijk wel! Relaties die doorgroeien uit vriendschap zijn de allerbeste relaties: je kent elkaar goed, en niet alleen door de "roze bril" van de verliefdheid.

Je praat met iemand, dat is leuk, gezellig, je denkt dat je met een sympathiek iemand te maken hebt, en ineens blijkt dat ze heel iets anders wilden dan jij en dan hoor je nooit meer iets. En dan echt direct NOOIT meer. Niet eens een beleefd "sorry maar ik denk dat dit toch niks gaat worden" of "ik zoek iets anders dan jij". Gewoon, in 1x, doodse stilte. Datingsites halen niet het beste in de mens naar boven.

Singles zitten niet alleen op datingsites om een partner te zoeken, maar voeren ook een innerlijke zoektocht: Wat wil ik eigenlijk? Het is een proces, dat niet voor iedereen even makkelijk is. Soms wordt dat niet altijd even netjes "afgehandeld", spijtig genoeg. We maken allemaal fouten...

Wat denken jullie van specifiek Christelijke datingsites? Alvast bedankt!

Wat wil je precies weten? Christelijke datingsites zijn misschien niet zo dikbevolkt als grote seculiere sites, maar het zijn wel allemaal christenen (als het goed is). En als je het "ongelijke juk"-vers belangrijk vindt, heb je dus op een christelijke site meer "kans". De meeste christelijke datingsites - waaronder SamenChristen - worden door christenen gerund en doen hun best om de site schoon te houden. Daarnaast hebben de meeste christelijke sites match- en/of zoekfuncties op specifieke kerkelijke stromingen, wat ook handig kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid