Spring naar bijdragen

Alternatief vasten: waarin vast jij?


Aanbevolen berichten

Afgelopen zondag is de 40-dagen-tijd begonnen: bidden en vasten. Traditioneel is de bedoeling om te vasten met eten, maar je kan ook alternatief vasten: 40 dagen geen... televisie, koffie, eens per week een dag geen voedsel, etc.

Waarin vast ik?

Ik vast qua activisme; ik ga mezelf 40 dagen lang op geen enkele wijze verzetten tegen politieke machtsconcentratie of het nu op Europees of mondiaal niveau is.

Waarin vast jij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarin vast ik?

Ik vast qua activisme; ik ga mezelf 40 dagen lang op geen enkele wijze verzetten tegen politieke machtsconcentratie of het nu op Europees of mondiaal niveau is.

Is voor jouw activisme en je ergens tegen verzetten, iets waarvan je vindt, dat je dat eigenlijk teveel doet en het goed is om een tijdje afstand van te nemen?

Of is het je bedoeling om aan te geven, dat het voor mensen, die erg veel met iets bezig zijn wat hun interesseert en waar zij een flink gedeelte van hun energie insteken, ook goed is om daar een tijdje afstand van te nemen?

Zoals mensen zich ook in hun vrije tijd inzetten als vrijwilliger voor andere goede doelen dan het protesteren tegen politieke misstanden?

Zo ja, waarom?

Zo nee, wat is dan het verschil met de intentie van jouw voornemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vastentijd is inderdaad ook de ideale gelegenheid om mooie, nieuwe gewoonten aan te leren. Als het sobere leven je bevalt, dan kun je daarin doorgaan en de volgende vastentijd nog iets soberder aanvangen. Zo kun je jezelf oefenen in steeds iets soberder leven, net zolang tot het genoeg is en de vastentijd gewoon weer de tijd van extra soberheid blijft. Het is echter altijd goed om jezelf nooit te overvragen daarin.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst een feestdag. :) In de katholieke Kerk heeft de zondag de status van een hoogfeest, hoewel andere hoogfeesten die op zondag vallen voorgaan. En op hoogfeesten mag men inderdaad geen zwaar werk verrichten, maar dat gebod geldt op zondag dus alleen omdat het als hoogfeest wordt geteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik neem een maand lang geen alcohol. :Y

Misschien bevalt dat zo goed, dat je dat gaat continueren. :Y

Moet je volgend jaar weer wat anders verzinnen. :?

archillion drinkt sowieso geen alcohol. Tenzij hij mij wat moet vertellen...

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik ga vasten dit jaar. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid