Spring naar bijdragen

Muzikale creaties


Aanbevolen berichten

warningM.pngAdmod note:
Voor alle creatieve mensen die af en toe of geregeld met muziek bezig zijn. Een speciaal topic om je muzikale creaties aan mede-Crediblers te laten horen. Laat je muzikale talenten spreken en deel met ons de beginnende akkoorden van je nieuwe pophit of het magnum opus waaraan je jaren hebt gesleuteld.

Zowel filmpjes van YouTube, als linkjes naar muziekwebsites zoals SoundCloud mogen gedeeld worden.


Ik ben nog niet tevreden over de gitaarsound, mijn (gebrek aan) strakheid op die flubberende dikke snaren, maar het is wel weer n stapje vooruit. Ik heb helaas weinig tijd voor gitaarspelen de laatste tijd, dus ik boet in aan techniek, zeker op een gitaar in B gestemd (wat voor mij nieuw is.



Opmerkingen over compositie en mix welkom.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Voor alle creatieve mensen die af en toe of geregeld met muziek bezig zijn. Een speciaal topic om je muzikale creaties aan mede-Crediblers te laten horen. Laat je muzikale talenten spreken en deel met ons de beginnende akkoorden van je nieuwe pophit of het magnum opus waaraan je jaren hebt gesleuteld.

Zowel filmpjes van YouTube, als linkjes naar muziekwebsites zoals SoundCloud mogen gedeeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt Admins :)

@Ken: vroeger 5 jaar klassiek gespeeld toen iets van 5 jaar elektrisch. Toen zo'n 15 jaar niets. Nu sinds 7 jaar weer elektrisch, zoiets.

@Archillion: bij mij zijn alleen de gitaren en de toetsen echt, de rest is ingeprogrammeerd. Dus met losse drum samples, maar dan wel verschillende samples per velocity, vaak ook per hand en articulatie. Dus 1 snare heeft al snel 40 samples oid. En al die samples gebruik ik dan in een zgn VSTi (in dit geval Superior Drummer) en ik programmeer de drums noot voor noot. Idem voor de orkestratie (VSTi is EWQL Symphonic Orchestra). Bas haal ik normaliter uit een Yamaha Motif ES. Voor de rest nog een Korg TR-61, een Roland JV-800, een Axion guitar synth, Cubase 5 en heel veel soft synths :) Wat voor muziek maak je? Leuk! Heb je al wat online?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ken: vroeger 5 jaar klassiek gespeeld toen iets van 5 jaar elektrisch. Toen zo'n 15 jaar niets. Nu sinds 7 jaar weer elektrisch, zoiets.

Ik vind je een zeer goeie gitarist, ben benieuwd hoe ik er na zeven jaar voor sta. :)

Superiour drummer ken ik, veel Metalheads gebruiken het en metal is ook de meest geschikte muziek daarvoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor, zeker niet! Superior Drummer is ontzettend alround! De meeste metalheads gebruiken nl de Drumkit From Hell of Metal Foundry extensie erbij, die is (zoals de naam moge doen vermoeden) wel heel erg op metal geent ja. Maar een goede mixer kan ook met de standaard kit van Superior Drummer een goede metal sound maken. Mixen is echt een vak apart, en zeer lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee hoor, zeker niet! Superior Drummer is ontzettend alround! De meeste metalheads gebruiken nl de Drumkit From Hell of Metal Foundry extensie erbij, die is (zoals de naam moge doen vermoeden) wel heel erg op metal geent ja. Maar een goede mixer kan ook met de standaard kit van Superior Drummer een goede metal sound maken. Mixen is echt een vak apart, en zeer lastig.

Ik weet het, heb zelf Superior Drummer ook gebruikt en stuurde het aan met een TD-4 e-kit. Echter ben ik geen Metalhead en ik vond dat voor de stylen die ik speel, jazz en stoner de sound niet goed genoeg. Met name de hihats en cimbalen laten te wensen over als je jazz drumt. Daarom heb ik de boel verkocht een een akoestische drum-kit gekocht. Tot op heden geen spijt van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Altijd beter natuurlijk. Wat voor soort jazz drum je? Ik ben zelf vooral gek op fusion (maar ook 'echte' jazz mag ik graag luisteren).

Mijn favo drummers: Brian Blade, Gary Novak, Chad Wackerman, Dennis Chambers, Michael Walden en Vinnie Couououiaiaiauta (weet nooit hoe je zijn naam moet spellen laat staan uitspreken).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Altijd beter natuurlijk. Wat voor soort jazz drum je? Ik ben zelf vooral gek op fusion (maar ook 'echte' jazz mag ik graag luisteren).

Mijn favo drummers: Brian Blade, Gary Novak, Chad Wackerman, Dennis Chambers, Michael Walden en Vinnie Couououiaiaiauta (weet nooit hoe je zijn naam moet spellen laat staan uitspreken).

Eigenlijk alles wat swingt en wat ik qua snelheid kan behappen. Sommige jaren 30 bebop jazz is me te snel maar misschien lukt dat me na veel oefenen. Momenteel speel ik in een bigband waar alles vanaf noten moet en keurig in het pak. Wel leuk om deel van uit te maken maar weinig tot geen ruimte voor freestyle.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Het resultaat van drie dagen werken in Cubase. De gitaren zijn opgenomen met mijn nieuwe audio interface, de rest is ingeprogrammeerd. De vocals heb ik er maar niet bij gedaan, want mixen, dat kan ik nog niet. (En zingen ook niet :+)

https://soundcloud.com/christian-japeng ... -iv-dreams

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid