Spring naar bijdragen

Welke dieren heb je?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu een jaar een kater, Loek genaamd. Hij kwam binnen als een dood vogeltje uit het asiel. Ben hem de eerste drie dagen kwijt geweest, omdat hij zich verstopt had in huis. Inmiddels is het een lekker ventje geworden, die elke dag met zijn speelgoed moet spelen, zijn lampje, zijn balletje of de hengel. O wee, als ik een keertje oversla, dan vliegt 's nachts de bal (met belletje) door de kamer. Toen ik daarstraks thuiskwam, bedacht hij dat hij wel even op mijn schouder kon gaan staan. Muppet. Maar meestal is hij hardstikke lief.

Poezen kun je wel africhten. "Kom eens kijken", werkt wel heel vaak hoor. En een parcours uitleggen van snoepjes door de kamer, helpt enorm om te zorgen hij ook op de rugleuning van de bank durft enz. enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je kunt een kat zelfs kunstjes leren als je dat wil. Je moet het trainingsprogramma zodanig opzetten, dat de kat nooit het idee heeft dat hij iets fout doet. Ook moet je hem nooit elke keer belonen, maar wel regelmatig, en zeker nooit straffen. Wil je hem over een stok laten springen, dan leg je eerst de stok op de grond en beloon je hem regelmatig als hij er toevallig overeen loopt. Daarna leg je de stok steeds heel ietsjes hoger en blijf je hem zo regelmatig belonen. Op een gegeven moment geef je bijvoorbeeld het commando "spring" als hij toevallig weer zo over de stok gaat. Na vele weken kun je hem dan zover krijgen, dat hij op het commando over een hoger geplaatste stok springt.

Of dood neervalt natuurlijk. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee katten waarvan er één kan apporteren (propjes papier). Maar soms vertikt ze het.

De katten zijn meer van mijn vriendin. Zelf zou ik graag een hond willen, maar daar heb ik geen tijd voor. Ik zou graag een border collie willen of een poedel (zwart, middenslag of dwerg). Misschien later nog eens. Ik had vroeger valkparkietjes, die zou ik ook weer 'ns willen. Maar nu met de katten kan dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Inderdaad, katten (en dan nog vooral poezen) luisteren niet naar hun baasje maar ze kunnen knuffelen en dat kan een hond niet. :N

Huh? Juist met katten kun je niet knuffelen (ja, als ze honger hebben en dan precies 2 tellen). Met honden kun je heerlijk knuffelen. Die gaan er ook helemaal voor zitten/liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze kat is extreem als hij geen aandacht krijgt. hij loopt dan rond je voeten, en duwt zijn kop tegen je handen zodat je hem zou aaien.

Wij thuis hebben enkel een kat en een vis met één oog. Mijn zus is ermee eens van de trap gevallen, en vis uit de bak en zo oog kwijt.

Later wil ik een minigeitje, konijntjes, kippetjes en een tijger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
? Juist met katten kun je niet knuffelen (ja, als ze honger hebben en dan precies 2 tellen). Met honden kun je heerlijk knuffelen. Die gaan er ook helemaal voor zitten/liggen.

Mwa, het verschilt ook per kat. Wij hebben er eentje waar je echt mee kunt kroelen. Die ligt nu ook heerlijk onder het dekbed op mijn buik te braden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die katten van ons doen en deden niet anders dan; bij je zitten. En dan met die pootjes met scherpe nagels heen en weer. En lees je een boek, dan nog liefst op het boek zitten zodat hij/ zij de aandacht krijgt. We hebben moeder Zwijntje die 7 jongen had, 2 hebben we gehouden Zwelgje en Humpie,prachtige dieren maar beiden overleden. Moeder Zwijntje leeft nog en geniet van de aandacht die ze niet meer hoeft te delen.

Ook hadden we een golden retriever: Amber. Zij ging overal mee heen: de bergen op en dan stond ze op de gletsers in Zwitserland, toch was ze niet aanhaliger dan de katten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben 2 katers, 1 gecastreerd en 1 ontmand :P

Okee dat klinkt wel grappig, maar het verhaal daarachter is dat niet zo. Hij had blaasgruis en daar kwamen wij pas achter toen zijn urinebuis verstopt zat en hij al nierschade opgelopen had. Normaal gaan katten overal en nergens plassen, en niet meer op de bak, maar die van ons is een beetje een apart geval :P Nouja, goed, op het moment dat je kat niet meer wil eten al duw je 'm z'n lievelingskostje onder z'n neus ga je de dierenarts maar eens bellen, en voor je het weet sta je een uur of twee later voor de beslissing of je 'm in laat slapen of laat behandelen :-| Met een 50/50 kans dat hij het met behandeling alsnog niet haalt omdat de nieren al te ver heen zouden kunnen zijn.

Nouja, dan kom je er achter hoeveel je voor zo'n beest overhebt. Laat ik zeggen dat de 13e maand niet opgegaan is aan Sint- en Kerstcadeaus dit jaar ;) En dat terwijl ik regelmatig loop te mopperen omdat ze net op mijn schone gevouwen was gaan liggen nét als ik twee kinderen tegelijk aan het troosten ben.

Eh, ja, die behandeling dus. Door die verstopping bleek niet alleen nierschade ontstaan (die herstelde gelukkig vlot toen de verstopping opgeheven was, dus geen blijvende schade :) ) maar ook de bloedtoevoer naar de penis was afgesloten geweest dus HEREN NIET VERDERLEZEN! was afgestorven en moest gedeeltelijk geamputeerd.

En bij die operatie is op de een of andere manier ook het een en ander aan loze huid gladgetrokken, dus van de buitenkant lijkt onze kater nu een poes.

(oh dear de zoekmachineimplicaties van deze post....)

Ehm. Goed.

En zodra we een tuin hebben willen we kippen. Voor de eieren en de soep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dagmar schreef:

En zodra we een tuin hebben willen we kippen. Voor de eieren en de soep.

nou, als ik zo het verhaal lees over je kat, zie ik je nog niet direct een kip [wat ook een huisdier is ...toch?] in de soeppan doen. :P

want je hecht je er toch aan is mijn ervaring, zeker als je maar een paar kipjes hebt en je ze een naam geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dagmar schreef:
En zodra we een tuin hebben willen we kippen. Voor de eieren en de soep.

nou, als ik zo het verhaal lees over je kat, zie ik je nog niet direct een kip [wat ook een huisdier is ...toch?] in de soeppan doen. :P

want je hecht je er toch aan is mijn ervaring, zeker als je maar een paar kipjes hebt en je ze een naam geeft.

Haha daar ben ik ook bang voor ja :P Maar, als overtuigd (gematigd, of zo probeer ik dan) vleeseter vind ik dat ik tenminste 1 keer een dier geslacht zou moeten hebben. Misschien kopen we daar dan een speciale kip voor ofzo. Een nieuwe :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Onze katten komen niet buiten, maar toen ik nog buitenkatten had, haalde ik ze altijd een paar dagen van tevoren al binnen. Mijn katten zijn gelukkig helemaal niet bang voor vuurwerk. Eentje hebben we gehaald op oudjaarsdag, dus die was denk ik zo onder de indruk van de verhuisstress dat het vuurwerk niet opviel, en nu maakt het nog steeds 0 indruk. Rond middernacht zit ze altijd geïnteresseerd naar buiten te koekeloeren wat dat voor drukte is, maar na een halfuur is het nieuwtje er vanaf en gaat ze in de vensterbank liggen tukken. De andere kat is een slome dikzak waar je een kanon naast af kunt steken, die komt niet eens de mand uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat er wel aan te denken om mijn konijnen een paar uurtjes in een binnenkooi te zetten. Hier lopen van die kinderen heel de dag met granaten te gooien, maar zo te merken blijven de beestjes er nog rustig onder. Hopelijk blijft dat vanavond ook, dan kunnen ze wel buiten blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid