Spring naar bijdragen

Welke muziek heb je vandaag geluisterd?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 667
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Laatste tijd helemaal in de folk/indie-met-af-en-toe-n-vleugje-electronica-of-zelfs-shoegaze sferen. Dus veel Dustin Tebbutt, Novo Amor (mooi!), The Paper Kites, The Staves, Vancouver Sleep Clinic, Vo

Geen idee Hendrik. Misschien vliegt er hier wel één over de regenboog:

Ha, mijn gitaarleraar zit sinds een paar maanden in Textures. Fantastische drummer ook. Als band vind ik t verder niet zo aantrekkelijk. Rammstein zuigt natuurlijk, ieuw. Meer gimmick dan serieuze muziek durf ik bijna te stellen :+

Textures kende ik nog helemaal niet. Deed me een beetje denken aan Meshuggah, ik vind de zanger van Textures overigens beter dan die van Meshuggah. Maar erg interessant omdat het ritme erg belangrijk is. Op zo'n festival heb ik soms een beetje moeite om toonhoogtes goed te horen door alle distortion, dus bands die zich richten op ritmes die strak klinken zijn in het voordeel.

Rammstein was voor mij de reden om naar het festival te gaan. Het klinkt erg energetisch zonder dat het erg snel is, en is daarin geloof ik redelijk uitzonderlijk in de metalwereld. Maar vooral wilde ik ze een keer live zien juist vanwege die gimmicks. Zo'n zanger met een uitstraling van een kampcommandant die vervolgens met een roze bontjas en lippenstift opkomt, vind ik wel hilarisch. Ja, soms is vrij smakeloos, maar daar kan ik ook wel om lachen. En verder veel vuurwerk, dat precies op de tel knalt. Spectaculair en dus ook goed over nagedacht. In mijn ogen dus een prima liveband, en alleen al hun optreden was de prijs van het hele ticket waard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Textures kende ik nog helemaal niet. Deed me een beetje denken aan Meshuggah, ik vind de zanger van Textures overigens beter dan die van Meshuggah. Maar erg interessant omdat het ritme erg belangrijk is. Op zo'n festival heb ik soms een beetje moeite om toonhoogtes goed te horen door alle distortion, dus bands die zich richten op ritmes die strak klinken zijn in het voordeel.
Mja, ze vallen in de categorie die min of meer door Meshuggah is gestart, met veel polymeters en polyritmes. Dat komt live idd vaak goed uit de verf haha.
Op 2 juni 2013 13:33 schreef Sisyphos het volgende:

Rammstein was voor mij de reden om naar het festival te gaan. Het klinkt erg energetisch zonder dat het erg snel is, en is daarin geloof ik redelijk uitzonderlijk in de metalwereld. Maar vooral wilde ik ze een keer live zien juist vanwege die gimmicks. Zo'n zanger met een uitstraling van een kampcommandant die vervolgens met een roze bontjas en lippenstift opkomt, vind ik wel hilarisch. Ja, soms is vrij smakeloos, maar daar kan ik ook wel om lachen. En verder veel vuurwerk, dat precies op de tel knalt. Spectaculair en dus ook goed over nagedacht. In mijn ogen dus een prima liveband, en alleen al hun optreden was de prijs van het hele ticket waard.

He ieder zjjn ding :) Het is overigens niet zo dat geen snelheid een uitzondering is hoor.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel 5 keer achter elkaar geluisterd

Lou Fellingham - See The Lamb Of God

Ze is vorig jaar zo uit mijn hoofd in NL geweest voor een concertreeks. Ben jij daar heen geweest?

Nee ik ben daar niet geweest. Ik zou wel eens een concert van haar mee willen maken of van Kim Walker :).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid