Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

hallo.. ik ben een meisje van 16 jaar en al heel lang superverliefd op een lerares. het probleem is dat ik dit jaar examens heb gehad en ben geslaagd, ik moet dus naar een andere school en ga verhuizen naar een plaats heel ver van mijn school. ik zal mijn lerares dus bijna nooit meer zien en ik ga helemaal kapot van binnen.. iemand tips, ervaring.. ik geef zoveel om haar.. ik heb haar al 3 maanden niet gezien maar ze zit nog dag en nacht in me hoofd..

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Devushka,

Het gevoel van een leerkracht missen is misschien overheersend, soms is het verliefdheid vaker en enorme bewondering voor de leerkracht die ze is.

Al weet ik natuurlijk niet of dat voor jou zo geldt. Veel mensen worden ook verliefd op hun therapeut, deze worden in de opleiding al in getraind hier mee om te gaan.

Is het verliefdheid of hechten aan een persoon die naar je luisterd, begrip voor je heeft al is dat ook professioneel. Dit geldt ook voor leerkrachten het is hun taak je zaken te leren, te luisteren soms begrip te tonen etc.

Onderzoek jezelf wat een rol speelt en liefdesverdriet niemand kan je er voor "bewaren" ook de mensen op credible niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja ik ben gelovig.. ik ben 16 zij 37..

ik probeer haar al maanden uit me hoofd te krijgen maar het lukt gewoon niet en het maakt me zo gestoord! overal waar ik ga, vakantie, bios, kerk, denk ik aan haar! het is dood vermoeiend maar het lukt me niet ergens anders aan te denken. en dan het feit dat ik haar niet meer zal zien maakt mij zo diep ongelukkig. ze is trouwens getrouwd met een man en heeft kinderen

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja ik ben gelovig.. ik ben 16 zij 37..

ik probeer haar al maanden uit me hoofd te krijgen maar het lukt gewoon niet en het maakt me zo gestoord! overal waar ik ga, vakantie, bios, kerk, denk ik aan haar! het is dood vermoeiend maar het lukt me niet ergens anders aan te denken. en dan het feit dat ik haar niet meer zal zien maakt mij zo diep ongelukkig.

Het feit dat je haar niet meer gaat zien zal ervoor zorgen dat je uiteindelijk steeds minder aan haar zal denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja ik ben gelovig.. ik ben 16 zij 37..

ik probeer haar al maanden uit me hoofd te krijgen maar het lukt gewoon niet en het maakt me zo gestoord! overal waar ik ga, vakantie, bios, kerk, denk ik aan haar! het is dood vermoeiend maar het lukt me niet ergens anders aan te denken. en dan het feit dat ik haar niet meer zal zien maakt mij zo diep ongelukkig. ze is trouwens getrouwd met een man en heeft kinderen

Ja meisje, zag je dat niet zelf aankomen dat het niet mogelijk is?

Waar je nu doorgaat kan je gerust liefdesverdriet noemen. Dat gaat binnen een paar weken/maand over zijn, ook al ga je nu beweren van niet.

Elk verliefd meisje/jongen die net een relatie achter de rug heeft, of een onbereikbare liefde, zal constant aan die ene persoon denken. En binnen een tijdje is dat gedaan.

Neem het van mij aan. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja ik ben gelovig.. ik ben 16 zij 37..

ik probeer haar al maanden uit me hoofd te krijgen maar het lukt gewoon niet en het maakt me zo gestoord! overal waar ik ga, vakantie, bios, kerk, denk ik aan haar! het is dood vermoeiend maar het lukt me niet ergens anders aan te denken. en dan het feit dat ik haar niet meer zal zien maakt mij zo diep ongelukkig. ze is trouwens getrouwd met een man en heeft kinderen

Ja meisje, zag je dat niet zelf aankomen dat het niet mogelijk is?

Waar je nu doorgaat kan je gerust liefdesverdriet noemen. Dat gaat binnen een paar weken/maand over zijn, ook al ga je nu beweren van niet.

Elk verliefd meisje/jongen die net een relatie achter de rug heeft, of een onbereikbare liefde, zal constant aan die ene persoon denken. En binnen een tijdje is dat gedaan.

Neem het van mij aan. :)

maar ze zit al heel lang in mn hoofd.. echt heel erg lang en het gaat maar niet over.. het is echt al lang.. het maakt mij helemaal gestoord.. ik ben al meer dan 2 jaar verliefd op haar maar al maanden probeer ik minder aan haar te denken omdat ik weet dat het afscheid eraan kwam
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je reeël naar deze situatie moet kijken. De docent-leerling verhouding is al een eerste obstakel waardoor je al weet dat deze docent niet iets zal beginnen met een leerling die ook nog minderjarig is.

Het is iets wat je misschien graag wil, maar geen enkele basis heeft waarop je ook maar kan denken dat het iets kan worden.

Klinkt hard maar dit is de realiteit. Wellicht omdat ik zelf al wat ouder ben kijk ik hier heel nuchter tegenaan. Al snap ik dat het voor mensen bij die de hormonen door het lijf gieren dit allemaal gevoelig ligt, maar het verandert niet de realiteit of de situatie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja ik ben gelovig.. ik ben 16 zij 37..

ik probeer haar al maanden uit me hoofd te krijgen maar het lukt gewoon niet en het maakt me zo gestoord! overal waar ik ga, vakantie, bios, kerk, denk ik aan haar! het is dood vermoeiend maar het lukt me niet ergens anders aan te denken. en dan het feit dat ik haar niet meer zal zien maakt mij zo diep ongelukkig. ze is trouwens getrouwd met een man en heeft kinderen

Ik begrijp dat gevoelens van verliefdheid gewoon weg komen en grotendeels hormonaal bepaald zijn. Dat die gevoelens er zijn zijn duidelijk. Gevoelens zijn één ding; er iets mee aanvangen iets anders.

Als christen wordt van je verwacht dat je het huwelijk van andere mensen respekteert en dat je daar niet inbreekt dat is niet respectvol naar de man toe. Stel daat je binnen een aantal jaren zelf getrouwd bent,en dan komt er een andere man zich in jullie huwelijk voegen door een relatie met je vrouw te beginnen? Zoiets gaat in tegen de bijbels principes maar ook tegen het gebod ge zult geen overspel plegen.

Met de tijd zul je zien dat de gevoelens zullen weggaan. Je zult je later misschien zelfs de vraag stellen wat je dan toch indertijd tot die vrouw heeft doen aantrekken.

Om je te troosten, ik denk dat er veel meer mensen dan je denkt ooit wel eens een oogje hebben gehad op een leraar of lerares; dat is normaal. Er iets mee aanvangen zeker als die getrouwd is lijkt me onverstandig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid