Spring naar bijdragen

Achtergrondmuziek.


Aanbevolen berichten

je kunt je ook overal druk om maken. :+

muziek is muziek -en emotie.

het spreekt je aan of niet en zegt vaak meer dan woorden

het raakt je of niet -heel persoonlijk.

dat lijkt mij het belangrijkste.

heel vreemd daarin onderscheid te maken i.m.o.

en wat versta je in hemelsnaam onder 'wereldse muziek'?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Reporterdavid, het staat je geheel vrij om zelf vanuit je geweten te bepalen welke muziek je wel of niet wil luisteren. Er zijn geen geboden die dat voor je bepalen. De enige regel die geldt, is dat jouw geweten niet het geweten van de ander is. Als jij bepaalde muziek niet wenst te luisteren, dan is daarmee niet meteen bepaald dat geen enkele christen die bepaalde muziek zou mogen luisteren. Of dat jij een betere christen zou zijn, omdat jij bepaalde muziek niet luistert. Ook als je bij bepaalde muziek negatieve ervaringen hebt, dan hoeft dat niet voor andere gelovigen te gelden.

De enige handreiking die ik je daarom kan geven, is dat het goed is om op zo ontspannen mogelijke wijze om te gaan met dit soort materie en niet al te erg te verstarren in het jezelf opleggen van allerlei regeltjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geluid, muziek en ritme is onderdeel van de schepping. Niks mis mee dus. :)

Heb je anders een voorbeeld voor ons?

Nouja, Lady Gaga is niet echt muziek muziek van de schepping :P

Ik had het dan ook over muzíék. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet zeggen, ik zit in een volle evangelische gemeente. En ik heb veel geleerd over muziek, ook over muziek die niet goed is voor christen. Artiesten als Lady Gaga, Beyonce , Kanye West Eminem etc. etc.

Beyonce heeft trouwens openlijk verklaard dat iemand anders haar overneemt als ze op het podium staat. Ze heeft zelfs een andere persoonlijkheid; Sasha Fierce. Je kunt het nalezen op internet als je me niet geloofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik moet zeggen, ik zit in een volle evangelische gemeente. En ik heb veel geleerd over muziek, ook over muziek die niet goed is voor christen. Artiesten als Lady Gaga, Beyonce , Kanye West Eminem etc. etc.

Beyonce heeft trouwens openlijk verklaard dat iemand anders haar overneemt als ze op het podium staat. Ze heeft zelfs een andere persoonlijkheid; Sasha Fierce. Je kunt het nalezen op internet als je me niet geloofd.

je schijnt dus zelf het antwoord al te weten vanuit christelijk oogpunt - waarom dan die vraag?

je eigenlijke vraag gaat over achtergrondmuziek [zonder tekst] .

je kunt er elke tekst bij invullen.

muziek is neutraal en beweegt zich op een bepaalde golflengte -

--wat de een vreselijk vindt of nietszeggend gaat bij de ander tot in de tenen- deze kan daar diep ontroerd door raken b.v.

--wat de een niet kan verdragen geeft de ander troost of energie.

dat is het mooie van muziek.

daarom valt er ook geen waardeoordeel aan te verbinden.

elk mens is weer anders en beleeft het anders - het is dan ook heel persoonlijk.

je zult het dus voor jezelf moeten bepalen.

trouwens over die opmerking van Beyonce hoef je m.i,. ook niet zo moeilijk te doen.

dergelijke uitspraken zijn algemeen bekend.

als mensen [artiesten] een alter-ego ten tonele voeren kunnen ze zo ook een bepaalde kant van zichzelf laten zien - dat is veilig, maar doet een toneelspeler niet hetzelfde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik moet zeggen, ik zit in een volle evangelische gemeente. En ik heb veel geleerd over muziek, ook over muziek die niet goed is voor christen. Artiesten als Lady Gaga, Beyonce , Kanye West Eminem etc. etc.

Beyonce heeft trouwens openlijk verklaard dat iemand anders haar overneemt als ze op het podium staat. Ze heeft zelfs een andere persoonlijkheid; Sasha Fierce. Je kunt het nalezen op internet als je me niet geloofd.

ja, want alles dat op internet staat is waar....

Beyonce is een gelovig meisje (vrouw). Dat ze dat combineert met 'shake that booty' is voor haar geen probleem. God vind dat niet erg denkt ze. "'I honestly believe he wants people to celebrate their bodies so long as you don't compromise your Christianity in the process.'"

Uiteraard hoef je het daar niet mee eens te zijn, maar het is haar eigen mening.

Lady Gaga is inderdaad geen muziek, maar erotiek.... Ook niks mis mee _:)__'> Alejandro :$

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ow, maar dat hebben gereformeerden en katholieken ook hoor. Het hangt maar niet van af wie je treft.

Er is wel goede gospel, vooral die negro spirituals krijgen volgens mij best de nodige credits.

En als het om gewoon christelijke muziek gaat: Ook best veel te noemen. JS Bach, Johnny Cash, ZAO, Woven Hand, Callisto, om een paar te noemen die ik best goed vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
is er iets mis met achtergrondmuziek (dus zonder text?) en zoja, hoe weet je of achtergrond muziek niet verkeerd is om te gebruiken?

Ik hoop niet dat je wilt suggereren dat je instrumentale muziek onder de noemer 'achtergrond-muziek' plaatst.

Dat zou toch wel beledigend zijn voor een aantal grote artiesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
is er iets mis met achtergrondmuziek (dus zonder text?) en zoja, hoe weet je of achtergrond muziek niet verkeerd is om te gebruiken?

Ik hoop niet dat je wilt suggereren dat je instrumentale muziek onder de noemer 'achtergrond-muziek' plaatst.

Dat zou toch wel beledigend zijn voor een aantal grote artiesten.

Nee, ik bedoel echt liedjes zonder text van pop nummers, dat soort dingen

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid