Spring naar bijdragen

Parlementslid Israël verscheurt NT


Aanbevolen berichten

Dat is wat velen opmerken.

Toch ligt er veel van de basis van het antisemmitisme in diezelfde Bijbel.

Bovendien; is het zo, dat alles wat in de naam van Christus in 2000 jaar gebeurd is ook in overeenstemming met wat Jezus zelf predikte?

Die mensen, die dit nastreefden, noemden zichzelf wel christen en hebben hun naam in de geschiedenis gevestigd.

Met of zonder de letterlijke bijbelteksten.

Dat heeft een absolute indruk nagelaten, die vaak meer realistisch gezien wordt buiten christelijke kringen, dan erbinnen.

Omdat mensen de bijbel hebben laten buikspreken om hun anti-semitische sentimenten te botvieren is de bijbel anti-semitisch?

Dat begrijp ik even niet.

Kun je dan de Bijbel laten buikspreken?

Of kun je hem lezen en verder vertellen?

Het internet is gebruikt om bommen te maken en aanslagen te plegen, is het internet nu terroristisch?

Je reageert alleen op mijn allerlaatste zin.

Zo los gelezen heb je natuurlijk helemaal gelijk.

Kom op zeg wat een argumentatie.

Dit bericht in zijn geheel is een aanvulling op mijn bericht aan Olorin, wat je blijkbaar over het hoofd hebt gezien:

viewtopic.php?p=1070013#p1070013

Daar vind je de argumentatie in Bijbelteksten.

Dit alles heb ik aangehaald ter illustratie van hoe het zou kunnen komen, dat de orthodoxe joden niet zo'n hoge pet op hebben van christenen.

En dat die mening wordt gevoed door een aantal teksten in de Bijbel bij name genoemd en door de geschiedenis lijkt me overduidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat begrijp ik even niet.

Kun je dan de Bijbel laten buikspreken?

Of kun je hem lezen en verder vertellen?

Jazeker. De bijbel zegt het zelf ook: Wie zoekt zal vinden.

Het betekent dat als jij een mening hebt, dat als je maar lang genoeg zoekt je wel een bijbelvers tegenkomt wat je kunt gebruiken om te laten zien dat jouw mening bijbels is.

Ik zal een voorbeeld geven: Ow, wacht, dat heb ik zojuist gedaan. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat begrijp ik even niet.

Kun je dan de Bijbel laten buikspreken?

Of kun je hem lezen en verder vertellen?

Jazeker. De bijbel zegt het zelf ook: Wie zoekt zal vinden.

Het betekent dat als jij een mening hebt, dat als je maar lang genoeg zoekt je wel een bijbelvers tegenkomt wat je kunt gebruiken om te laten zien dat jouw mening bijbels is.

Nee hoor, als je de context ook even leest zie je dat het gaat over wie God zoekt hem zal vinden (Jes 55,6) en absoluut niet wat jij beweert.

Ik zal een voorbeeld geven: Ow, wacht, dat heb ik zojuist gedaan. :#

Zeker niet, maar als je een steekhoudend voorbeeld wilt tonen van je bewering laat dan maar zien hoe je vanuit de Bijbel Mariavering onderbouwt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Olorin, Dingo

Is er dan iets mis met de Bijbel citeren om je argumenten kracht bij te zetten?

Natuurlijk kun je veel uit zijn verband gaan rukken en je eigen toon daarbij gaan zetten.

Dat je het dan buikspreken zou kunnen noemen.

Ik ben het er wel mee eens, dat je niet alle aangereikte teksten kunt gaan gebruiken.

Dat zul je dan zelf moet onderzoeken en dan met redenen komen, waarom je de argumenten niet van toepassing vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om even bij de les en on topic te blijven.

Er is hier in dit rijtje berichten nergens gesteld, dat de Bijbel antisemmitisch zou zijn.

Dat kun je ook niet generaliseren, want de Bijbel zijn veel boeken van veel schrijvers.

Er is gezegd dat er antisemmitische teksten in staan en dat veel christenen op basis daarvan soms sterk antisemmitische neigingen hebben, er veel in de geschiedenis is gebeurd en dat het om die reden is, dat het NT werd verscheurd.

ik moet zeggen dat ik hier alle begrip voor heb, vanuit hun standpunt bezien.

ze stellen hiermee een daad: stop het evangeliseren.

...

het NT bevat tevens nogal wat antisemitische teksten.

daar zit men dus als Jood niet op te wachten.

Het NT is geschreven door Joden maar zou anti-semitisch zijn? Waar baseer je dat op?
Ik denk dat hier een geval is van heel sterk je realiseren dat een jood niet joods hoeft te zijn.

Maw. De etnische groep niet verwarren met het jodendom als religie.

Zou wel vreemd zijn om het boek van en over de stichter en zijn leerlingen anti-semitisch te noemen, terwijl die stichter en leerlingen zelf Joods zijn en die religie notabene haar wortels in het Jodendom heeft liggen.
"Zijn dood kome over ons en onze kinderen" wordt in veel christelijke kringen vaak uitgelegd, als een terecht zijn van anti-semmitistische gedachten door de uitwerking van de vloek, die zij over zichzelf hebben uitgesproken.

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... r-ons.html

En dat heb ik niet van deze site of van dat wat er nu over dit onderwerp wordt geschreven, maar zie hier slechts de bevestiging van eigen ervaringen.

In al mijn herinneringen kom ik maar bar weinig de visie van de joden zelf tegen over het NT en christenen in het algemeen.

Meerdere, voor joden omstreden teksten zijn hier beschreven.

Ik zou het zelf niet beter kunnen schrijven, vandaar de linken.

Lees verder:.....

Salomon schreef:

hier staat een foto van het gebeuren http://972mag.com/mk-michael-ben-ari-te ... ash/51196/

Wat hier geschreven staat is blijkbaar door een aantal hier niet gelezen of begrepen.

Het vertegenwoordigt toch de mening van heel veel joden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn hele punt is dat er geen anti-semitische teksten in het NT staan. Er staan teksten in die je als het je goed uitkomt (en het kwam Europese machthebbers eeuwenlang goed uit) voor anti-semitische doeleinden kunt gebruiken maar daarom is die tekst nog niet anti-semitisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn hele punt is dat er geen anti-semitische teksten in het NT staan. Er staan teksten in die je als het je goed uitkomt (en het kwam Europese machthebbers eeuwenlang goed uit) voor anti-semitische doeleinden kunt gebruiken maar daarom is die tekst nog niet anti-semitisch.

heb je de links van Maria K wel gelezen?

bovendien speelt dit ook een rol:

Volgens NRG had Kalish bij de boeken een brief gestuurd met uitleg over de verbindingen tussen het Oude- en Nieuwe Testament en over de profetieën waarvan de vervulling in het Nieuwe Testament beschreven staan.

ja, daar moet je echt niet mee aankomen bij de Joden - en terecht i.m.o.

dat is het toppunt van veelal inlegkunde en verbastering of verdraaiing van de Tenach.[OT]

daarboven op nog het aanprijzen en opdringen van Jezus [de verwachte Messias ] als God en het dogma van de drie-eenheid zelfs uit het OT halen, zoals sommigen doen.

- that's the limit...pure godslastering in hun ogen.

zou het Christendom het dan toch beter weten? :+

het Christendom heeft meer gemeen met het Mithraïsme dan met het Jodendom naar mijn bescheiden mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn hele punt is dat er geen anti-semitische teksten in het NT staan. Er staan teksten in die je als het je goed uitkomt (en het kwam Europese machthebbers eeuwenlang goed uit) voor anti-semitische doeleinden kunt gebruiken maar daarom is die tekst nog niet anti-semitisch.

Maar Dingo, het hele NT is altijd gebruikt met politieke doeleinden in het achterhoofd.

Het is zelfs om die reden geschreven en diverse malen aangepast.

De eerste pausen hadden maar een doel, de absolute wereldlijke macht, het doorzetten van het oude Romeinse rijk.

En door het NT dwingend op te leggen konden ze de bevolking vormen.

Pas na de reformaties raakte de paus het grootste deel van zijn wereldlijke macht kwijt en is de ondergang van de religie langzaam maar zeker ingezet.

Tot die tijd is er liederlijk van geleefd.

Tot een vrouwelijke paus toe. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
_O- Voor iemand die in feiten schijnt te geloven hou je er wel een leuk sprookjesbeeld op na betreffende de geschiedenis van het christendom.

Wou jij tegenspreken dat er een vrouwelijke paus is geweest?

Of dat de pausen niet de wereldlijke macht nastreefden?

De keizer van het groot Duitse rijk hebben nog heel lang hun kroon gekregen van de paus, als symbool dat de paus de werkelijke baas was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik reageer wel even op de oorspronkelijke post. Dan blijft het wat overzichtelijk.

Maar Dingo, het hele NT is altijd gebruikt met politieke doeleinden in het achterhoofd.

Altijd is een groot woord. Ik ben ervan overtuigd dat het lang niet altijd is geweest en lang ook niet overal en echt niet door alle christenen.

Het is zelfs om die reden geschreven en diverse malen aangepast.

Er zullen in de loop der tijd best wel wat kleine overschrijffoutjes in bepaalde versies gezeten hebben en ook wel vertaalfouten. Maar om nou te verkondigen dat dat stelselmatig was en met als bewust doel om aan te zetten tot jodenhaat kun je onmogelijk hard maken.

De eerste pausen hadden maar een doel, de absolute wereldlijke macht, het doorzetten van het oude Romeinse rijk.

De eerste pausen leefden in verdrukking.

En door het NT dwingend op te leggen konden ze de bevolking vormen.

Daar hadden ze het NT niet voor nodig als ze daadwerkelijk zoveel macht hadden als jij doet voorkomen.

Pas na de reformaties raakte de paus het grootste deel van zijn wereldlijke macht kwijt en is de ondergang van de religie langzaam maar zeker ingezet.

Het katholicisme is jaar na jaar groter dan ooit. Een ook nog voor de reformatie werd er in perioden behoorlijk gestreden om wereldlijke macht met verschillende andere figuren. Ondergang van religie? Wellicht als je een hele roze seculiere west-europeese bril opzet.

Tot die tijd is er liederlijk van geleefd.

Tot een vrouwelijke paus toe. :#

Leuk sprookje.

Vreemd dat je dit alles zo voor zoete koek slikt terwijl je in een ander topic de voorkeur lijkt te geven voor feiten.

Afijn, allemaal offtopic en kan/mag dus verwijderd worden. Ik heb in ieder geval mijn heerlijke lachbui uit kunnen leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb eerder het idee dat jij je geschiedenis niet ken.

Maar ik heb niet gezegd dat het NT als antisemitisme is geschreven, ik zeg dat het daarvoor werd gebruikt.

En lezen kun je moeilijk.

De eerste pausen hadden maar een doel, de absolute wereldlijke macht,

Ik zeg nergens dat ze dat toen al hadden.

Wel dat ze dat nastreefden, en je afzetten tegen de Joden deden ze vanaf het begin ongeveer, hoewel het Luther is geweest die het echte antisemitisme zo ongeveer heeft uitgevonden.

Ergo, ik begrijp die parlementsleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb eerder het idee dat jij je geschiedenis niet ken.

Maar natuurijk. Zo zal iemand die er zwaar van overtuigd is dat we in de/een matrix leven ook het idee hebben dat ik de realiteit ontken.

Maar ik heb niet gezegd dat het NT als antisemitisme is geschreven, ik zeg dat het daarvoor werd gebruikt.

Je gaat veel verder je steld dat het om politieke redenen is aangepast. Politieke redenen in de context van dit topic zijn antisemitisch.

En lezen kun je moeilijk.

Maar natuurlijk. Aan jou schrijven kan het immers niet liggen.

De eerste pausen hadden maar een doel, de absolute wereldlijke macht,

Ik zeg nergens dat ze dat toen al hadden.

Het lijkt me heel sterk dat iemand vanuit een zware vervolginspositie plannetjes zit te broeden om de wereld over te nemen. Te streven naar absolute wereldlijke macht. Dat is meer iets voor Pinky and the Brain.

Onmogelijk om ook maar aannemelijk te maken.

Wel dat ze dat nastreefden, en je afzetten tegen de Joden deden ze vanaf het begin ongeveer, hoewel het Luther is geweest die het echte antisemitisme zo ongeveer heeft uitgevonden.

Ook dat is onzin. In de tijd van Luther of daarvoor waren er ook al wel pausen en andere figuren die flink uit hun dak gingen tegen de joden.

Ergo, ik begrijp die parlementsleden.

Ongetwijfeld. Zelfs ik begrijp het parlementslid wel maar dat maakt de rest van je uitspraken niet meer of minder aannemelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een ophef om niks. Hij scheurt een bijbel doormidden. Hij heeft een bijbel gekocht, en scheurde het doormidden. Zonde van z'n geld lijkt me. Het is net zoiets als wanneer ik mensen in het midden oosten een vlag zie verbranden. Nou en? Ik lig niet wakker van een gescheurde bijbel of een verbrande vlag, zolang het maar geen spullen van mij zijn. Als ze hun eigen spullen kapot willen maken moeten ze dat vooral doen. Om er dan nieuws van te maken..tja..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat een ophef om niks. Hij scheurt een bijbel doormidden. Hij heeft een bijbel gekocht, en scheurde het doormidden. Zonde van z'n geld lijkt me. Het is net zoiets als wanneer ik mensen in het midden oosten een vlag zie verbranden. Nou en? Ik lig niet wakker van een gescheurde bijbel of een verbrande vlag, zolang het maar geen spullen van mij zijn. Als ze hun eigen spullen kapot willen maken moeten ze dat vooral doen. Om er dan nieuws van te maken..tja..

hij heeft die bijbel zelf niet gekocht, maar die is hem opgedrongen door een christelijke organisatie, zoals heel vaak gebeurt.

hij kijkt dus een gegeven paard wel in de bek en maakt op zijn eigen wijze duidelijk dat hij er niet van gediend is.

hij geeft hierbij tevens een duidelijke boodschap af voor al diegenen die menen de Joden te moeten bekeren: "stop evangelisatie en respecteer ons."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke..dom van die organisatie dan om een bijbel te geven aan iemand die duidelijk zegt dat hij er geen wil. Alsnog weggegooid geld. Ik snap het punt ook niet. Evangelisatie gaat toch om mensen bewust te maken van hun geloof, en mensen die er meer over willen weten en leren de middelen geven om dat te doen. Dan is het toch niets meer dan ruzie zoeken als je bijbels gaat lopen uitdelen in gebieden waar ze daar helemaal niet op zitten te wachten. Volgens mij is het dan meer een kwestie van uitlokken zodat ze kunnen zeggen 'kijk eens hoe wij hier onderdrukt worden'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De staat Israël preekt godsdienstvrijheid maar praktiseert het niet en dat is hypocriet. Het gaat mij niet om een Bijbel, want ik vind het wel komisch als iemand denkt op deze manier kennis te elimineren, maar het steekt mij wel dat een land als Israël, wat de mond vol heeft van tolerantie en vrijheid zo signaal afgeeft naar de buitenwereld.

En belangrijker nog, wat vindt Jezus er van? Immers, elke schrijver is beledigd als zijn boek verscheurd wordt in zijn bijzijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De staat Israël preekt godsdienstvrijheid maar praktiseert het niet en dat is hypocriet. Het gaat mij niet om een Bijbel, want ik vind het wel komisch als iemand denkt op deze manier kennis te elimineren, maar het steekt mij wel dat een land als Israël, wat de mond vol heeft van tolerantie en vrijheid zo signaal afgeeft naar de buitenwereld.

En belangrijker nog, wat vindt Jezus er van? Immers, elke schrijver is beledigd als zijn boek verscheurd wordt in zijn bijzijn.

Dat probleem is in ieder geval al opgelost, hij is al een poosje dood, als hij al ooit bestaan heeft.
Link naar bericht
Deel via andere websites
De staat Israël preekt godsdienstvrijheid maar praktiseert het niet en dat is hypocriet. Het gaat mij niet om een Bijbel, want ik vind het wel komisch als iemand denkt op deze manier kennis te elimineren, maar het steekt mij wel dat een land als Israël, wat de mond vol heeft van tolerantie en vrijheid zo signaal afgeeft naar de buitenwereld.

En belangrijker nog, wat vindt Jezus er van? Immers, elke schrijver is beledigd als zijn boek verscheurd wordt in zijn bijzijn.

Dat probleem is in ieder geval al opgelost, hij is al een poosje dood, als hij al ooit bestaan heeft.

Hij is ook al een tijdje opgestaan uit de doden, ik hoop dat hij jou wil laten bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De staat Israël preekt godsdienstvrijheid maar praktiseert het niet en dat is hypocriet. Het gaat mij niet om een Bijbel, want ik vind het wel komisch als iemand denkt op deze manier kennis te elimineren, maar het steekt mij wel dat een land als Israël, wat de mond vol heeft van tolerantie en vrijheid zo signaal afgeeft naar de buitenwereld.

En belangrijker nog, wat vindt Jezus er van? Immers, elke schrijver is beledigd als zijn boek verscheurd wordt in zijn bijzijn.

Na wat de mensheid heeft geflikt de afgelopen 2000 jaar denk ik niet dat Jezus nog zou opkijken van een gescheurde Bijbel. Trouwens, Jezus was de schrijver niet :P En wie zegt dat deze actie representatief is voor het hele land? Oh, een parlementslid vond het nodig om een boek te verscheuren, enig, laten we nu denken dat het hele land elke avond voor het eten bijbels doormidden scheurt.. En echt heel verrassend vind ik zo'n actie van Israël niet. Als kind in de kerk werd Israël altijd voorgeschoteld als het heilige land met het volk van God. Maar eigenlijk zijn het gewoon een stelletje eigenwijze pestkoppen die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze een grote broer genaamd Amerika achter zich hebben staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De staat Israël preekt godsdienstvrijheid maar praktiseert het niet en dat is hypocriet. Het gaat mij niet om een Bijbel, want ik vind het wel komisch als iemand denkt op deze manier kennis te elimineren, maar het steekt mij wel dat een land als Israël, wat de mond vol heeft van tolerantie en vrijheid zo signaal afgeeft naar de buitenwereld.

En belangrijker nog, wat vindt Jezus er van? Immers, elke schrijver is beledigd als zijn boek verscheurd wordt in zijn bijzijn.

Het zou wel leuk zijn alles te lezen wat in deze draad staat.

Eerder heeft Salomon al aangegeven wat de woordvoerder van de minister president heeft gezegd naar aanleiding van deze eenmansactie.

viewtopic.php?p=1069939#p1069939

Ik zal het hier nog maar weer even plaatsen met de bron ervan

The PM's spokesman Mark Regev said, "We totally deplore this behavior and condemn it outright. This action stands in complete contrast to our values and our traditions. Israel is a tolerant society, but we have zero tolerance for this despicable and hateful act."

http://www.cbsnews.com/8301-501713_162- ... testament/

... veroordelen...

...Israel is een tolerante maatschappij, maar we hebben geen enkele tolerantie voor deze verwerpelijke en haatdragende actie

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid