Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik ben een bordspellenfanaat :) Ik houd altijd wel van strategiespellen, en heb ook een groep vrienden waarmee ik die regelmatig doe: Game of Thrones, Smallworld, Hoogspanning. Ik heb zelf:

Risk

Eufraat & Tigris

Diplomacy

Smallworld + uitbreidingen

Catan + uitbreidingen (Zeevaarders, S&R, 5-6 spelers)

Stratego

Link naar bericht
Deel via andere websites

Colonisten van Catan

Carcasonne

Iguazu

Ect.

Ik hou ook het meest van strategie, mijn broer wint meestal maar ik begin steeds beter te worden mijn doel is om hem er de baas in te worden :Y

Wat ook een erg leuk spel is, is confusion. Als je een beetje melig bent is dat spel gewoon geniaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Carcasonne, niet echt een bordspel lijkt me. Je legt het bord neer tot je geen kaarten meer hebt, om dat meteen een boordsel te noemen... Ik neem trouwens aan dat je stratego bedoelt?:P

Mijn lijstje:

Stratego

Risk

Catan

Dammen

Schaken

Scrabble

Dit heb ik tot nog toe het meest gespeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carcasonne, niet echt een bordspel lijkt me. Je legt het bord neer tot je geen kaarten meer hebt, om dat meteen een boordsel te noemen... Ik neem trouwens aan dat je stratego bedoelt?:P

Met carcasonne maak je idd zelf het bord met de kaartjes, dus zodoende vind ik het onder bordspellen vallen :+

En ik bedoelde strategie, miss had ik beter strategie spellen neer kunnen zetten, ik weet niet alle namen van de spellen die mijn broer heeft maar het heeft allemaal met strategie te maken:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi!

Ik hou zelf van bordspellen. Wie nog meer? En welke spellen spelen jullie normaal gesproken?

Cool! Ik speel ze al mijn hele leven. Ik hou vooral van spellen met een flinke dosis tactiek en strategie, maar een geluksfactor mag er ook bij. Van die spellen die 8 uur duren, dat heb ik wel gezien, da's leuk als student als je de hele nacht door kunt gaan, maar daar gaat de lol wel af.

Kortere spelletjes zijn perfect, dan kun je een boardgame avondje houden en meerdere spelletjes spelen.

aantal favorieten: (sommige zijn niet echt bordspellen, maar meer cardgames)

Carcassonne

el Grande

Puerto Rico

Machiavelli

Family Business

Hoogspanning

Ticket to ride

Game of Thrones

Robo Rally

edit: Eufraat en Tigris is ook een aanrader inderdaad, en Kolonisten zet ik er niet eens meer bij, dat spel heb ik vroeger echt te vaak gespeeld....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou van bordspellen waar strategisch inzicht voor vereist is. Ik heb het niet zo op spellen waar geluk de grootste factor is. Axis & Allies is er zo'n een die ik zeker kan waarderen. Heb ik ook thuis en wel eens met mijn vrouw gespeeld een heel weekend lang. HEt was niet haar ding dus sindsdien ligt het stof te happen in de kast. Wat ik ook zo leuk vind aan Axis $ Allies is de miniatuurtjes. Uiteindelijk trok me dat ook zo aan in Warhammer en daarom speel ik dat nu voornamelijk. Maar dat is niet echt een bordspel natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...
Ik heb bij wijze van uitproberen van de week de startersset van X-Wing miniatures game gekocht. Ook niet echt een bordspel, maar wel een tafelspel.

Inhoud (foto niet van mij)

1XW.jpg

Zeker voor Star Wars geeks zoals ikzelf een aanrader.

Wat moet je in dat speel dan doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kort. Het is een dogfight game. Beide partijen komen overeen een potje van een x aantal punten te spelen. Je zoekt je spullen uit, dus schepen, piloten en optionele wapens/items. Beide partijen beginnen tegenover elkaar en zullen tegelijk hun beweging plannen.Vervolgens worden die bewegingen turn based uitgevoerd. De aanvallen (indien mogelijk) worden ook turn based uitgevoerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...
  • 3 months later...

Ik ben ook spellenfanaat. Mijn kast staat vol met allerlei bord- en kaartspellen. Ik houd het meest van spellen waar je bij na moet denken (schaken, maar ook kolonisten van catan of risk bijv.), of spellen die grappig bedoeld zijn (munchkin, boonanza, enz.), en van kaartspellen zoals magic en yugioh. Blufspellen als poker of weerwolven vind ik ook leuk.

Ik heb ook zelf spellen gemaakt: 1 zelfgemaakte uitbreiding op het kolonisten van catan kaartspel, en 1 zelfgemaakt humoristisch kaartspel over aliens die de aarde komen verwoesten. Die laatste is te koop voor 20 euro (die eerste niet vanwege copyright), dus neem contact met me op als je er meer over wil weten!

post-12071-147282220755_thumb.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid