Spring naar bijdragen

Vroeger was alles beter?


Aanbevolen berichten

Jammer dat vaak weinig serieus wordt gediscussieerd en dat karikaturen worden gemaakt. De ene keer word ik ten onrechte afgeschilderd als een aanhanger van een zogenaamd 'welvaartsevangelie', een andere keer wordt ten onrechte gesuggereerd dat ik een pessimistische blik op de toekomst zou hebben.

Ik zie de toekomst juist heel rooskleurig in. God zorgt voor bescherming, voorziening, gezondheid enz. .

Ook wordt gesuggereerd dat ik zou menen dat er geen technologische vooruitgang zou zijn. Er zijn juist hele goede ontdekkingen gedaan waar we als mensen heel veel aan hebben en ons voordeel mee kunnen doen. Die ontdekkingen kunnen zelfs gebruikt worden voor de verspreiding van het evangelie. (Maar het kwaad gebruikt die ontdekkingen ook voor het verspreiden van het kwaad.)

Wel moet de mensheid als geheel door weeën heengaan (lees bv. de Openbaringen van Johannes) en de christenen mogen daarin beschermd zijn. De ongelovigen zullen daarin heel benauwd zijn en christenen zullen worden vervolgd.

Het gaat om een toename van (openlijke/geaccepteerde) wetteloosheid, onreinheid, massa-oorlogen, massale rampen, crisissen enz. .

Dit is geen antwoord, slechts een herhaling van je bijbeltekst.

Ik vroeg naar aanleiding van je bewering "Qua zonde en verderf gaat het steeds slechter en dat in steeds grotere mate en op grotere schaal", naar een verduidelijking van deze bewering, geen andere reactie dan een bijbeltekst, waarin wat staat over 'de laatste dagen, en wat er dan zou gebeuren' en een verwijt dat men je niet serieus neemt.

Voorbeelden Eulogia, feiten! Niet zomaar wat roepen en vervolgens zeggen dat je niet serieus genomen, dat je altijd aangevallen wordt enz.. als iemand wat aan je vraagt waar je blijkbaar geen antwoord op hebt. Dus kom maar met een antwoord op je bewering dat alles op steeds grotere schaal slechter gaat in vergelijking met het rooskleurige vroeger.

Jij zit alleen nog op het forum om Eulogia te bashen? Vind je dat je de tijd die je hier op aarde hebt gekregen nu echt nuttig besteed? Je kan elke zondag netjes 2 keer in de kerk zitten, maar wanneer je de Liefde niet hebt is het allemaal ijdelheid...

Het leven is te kort om hem zo in te vullen, denk je niet? Bekeer je!

Ik vind eigenlijk dat Quest een punt heeft.Ik vind dit meer een spiegel voorhouden dan iemand bashen.

(Ik was de discussie eigenlijk vergeten, dus als dat het een en ander bemoeilijkt heeft oid, excuses.Maar misschien maak ik me druk om niks)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het vrij naief om te denken dat de wereld vele malen zondiger is dan in een ver verleden.Een hang naar het verleden is ook vrij zinloos en is meestal een verlangen naar iets wat nog nooit heeft bestaan.Ik denk dat de wereld veranderd, en dat door die verandering de problemen en crisissen misschien ook veranderen.Maar je hebt altijd te maken met het menselijk tekort,haat, oorlogen, en de kleingeestigheid die mensen over het algemeen eigen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid