Spring naar bijdragen

Moslims verbieden 'christelijke' tomaten


Aanbevolen berichten

Een salafistische groepering uit Egypte wil de verkoop van tomaten verbieden omdat ze een christelijk uiterlijk zouden hebben. Wie de tomaat doormidden snijdt, ziet de vorm van een kruis, zo beweert de Popular Egyptian Islamic Association. "De tomaat prijst het kruis in plaats van Allah," beweert de fundamentalistische groepering op Facebook.

De moslims roepen op de door hen geplaatste foto van de tomaat met bijbehorende waarschuwing te verspreiden. Een huilende profeet van Allah zou in een visioen van een moslima uit Palestina zijn gewaarschuwd voor het eten van tomaten. Op de Facebookpagina van de salafisten is al meer da 2700 keer gereageerd. Niet iedereen neemt de oproep serieus: 'Waarschuwing! Het eten van salade kan u ongelovig maken!', was één van de reacties.

In Egypte leven naar schatting 5 tot 6 miljoen salafisten. Een groep salafisten wordt verantwoordelijk gehouden voor de verbranding van verschillende kerken en christelijke bedrijven. Volgens de Duitse inlichtingendienst is het salafisme over de hele wereld de snelst groeiende beweging binnen de islam.

 

Bron: cip.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hilarisch, ik neem aan dat het een hoax is eigenlijk. Simpelweg omdat ik er niet bij kan dat mensen daadwerkelijk zo stompzinnig kunnen denken.

Indien het echt waar is dan moeten ze rap wat meer dingen verbieden. Het wiel bijvoorbeeld vind ik wel verdacht veel op bepaalde niet-islamitische religieuze symbolen lijken! Laat ze het wiel maar verbieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond het ergens wel logisch. Is het niet onderdeel van de Islamitische apologetiek dat Allah zich in allerlei wijzen openbaart in de natuur? (dus letterlijk, in Arabische tekens enz.). Een tomaat die dan tegen de Islam ingaat, dat kan natuurlijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens de Duitse inlichtingendienst is het salafisme over de hele wereld de snelst groeiende beweging binnen de islam.

Bangmakerij.

Als ik mijn eigen stroming begin en ik heb meteen 10 leden, dan ben ik wellicht één van de snelst groeiende christelijke stromingen. Meteen een vertienvoudiging van het ledenaantal! _:)__'>

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha moest hier toch wel om lachen zag het orginele bericht ook. Als dit geen hoax is dan hebben wij toch echt een hoop hele laag begaafde mensen die een facebook account hebben:p. Zag er iniedergeval duidelijk als hoax uit.

@Ursa

Is dat van jou nou ook een hoax:P. Of meen je het echt dat je het wel logisch vond klinken? Je hebt dan wel een heel verknipt beeld van bepaalde mensen haha.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedoelde het redelijk serieus. Misschien ligt het aan mijn beeld van moslimfanatici. Ik kon even geen voorbeeld vinden, maar er is toch het idee dat Allah zich openbaart in de natuur door de spelling van zijn naam in Arabische tekens? Dan acht ik het ook logisch dat je tegen kruisvormen in tomaten bent, of tegen McDonald's figuurtjes die godslasterlijke teksten lijken te hebben, om maar iets te noemen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan welke vorm hout Jezus werd gehangen, is discussie. Er zijn mensen die beweren dat Hij werd gehangen aan hout in de vorm van een "T". Als het al geen hoax is, is het ook irrationeel als Hij niet werkelijk werd gehangen aan houten balken in de vorm van een + of †.

tomaten_verbieden.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha

Ik denk dat dit een grote grap is.

Tomaten zijn lekker gezond, een gunst van God :)

Volgens mij zoekt dat ene meisje gewoon aandacht.

Er zijn bepaalde producten die je niet mag nuttigen (zoals varken).

Maar als je ze nuttigt dan bega je een zonde, en maakt het je niet ongelovig.

En wat je wel of niet mag nuttigen is al bekend, vernieuwingen in het geloof zijn niet toegestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aan welke vorm hout Jezus werd gehangen, is discussie. Er zijn mensen die beweren dat Hij werd gehangen aan hout in de vorm van een "T". Als het al geen hoax is, is het ook irrationeel als Hij niet werkelijk werd gehangen aan houten balken in de vorm van een + of †.

tomaten_verbieden.jpg

Hm... Ik zie al waar de tomatenpijn zit: overduidelijk een Maltezer kruis: http://en.wikipedia.org/wiki/Maltese_cross

Dat kruisvaardersverleden van de tomaat speelt onze tuinbouw nu lelijk parten!!!

NB: in gedachten kruis ik nu kruisraketten met Pamplona... "Kruistomatenoorlogen" in de straten van Al-Andalus:

bunol3.jpg?w=500

(Men smeedt hier geen zwaarden tot ploegscharen maar kruisraketten tot kruistomaten... ;) )

Link naar bericht
Deel via andere websites
heb net een paar lekkere tomaten gegeten.

tussen een broodje uit de oven - met kaas.

natuurlijk wel het kruis eruit gesneden voor alle zekerheid. :P

eerlijk gezegd smaken ze dan wel een stuk beter. :D

Ik snij tomaten altijd eerst over de lengterichting door... Dan ziet zo'n ding er eigenlijk heel anders uit... Misschien zou dat wel de oplossing zijn geweest voor de Salafist: een bindend snijadvies??

Link naar bericht
Deel via andere websites
heb net een paar lekkere tomaten gegeten.

tussen een broodje uit de oven - met kaas.

natuurlijk wel het kruis eruit gesneden voor alle zekerheid. :P

eerlijk gezegd smaken ze dan wel een stuk beter. :D

Ik snij tomaten altijd eerst over de lengterichting door... Dan ziet zo'n ding er eigenlijk heel anders uit... Misschien zou dat wel de oplossing zijn geweest voor de Salafist: een bindend snijadvies??

ik meen inderdaad gelezen te hebben dat ze wel genuttigd mogen worden door de Salafist als men ze doorsnijdt... :D

wat een flauwekul toch eigenlijk....haha.. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ursa

Over van alles en nog wat zijn er ideeen over elk onderwerp. Maar ik doelde meer op dit bericht zelf de toon er van en als je dan ook ziet dat het een update kreeg(namelijk je mag ze wel eten maar snijdt ze anders). Dan is het wel behoorlijk duidelijk dat het vrij onserieus was. Als je dan ook beetje indenkt hoe ver een persoon kan gaan verwacht ik dat je wel in kan zien dat dit een grap is ook al is het de(blijkbaar) zo gevreesde moslimfanatici.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop van harte dat het zo is, en salafisten ook een gevoel voor humor hebben. Wat ik echter meekrijg uit de media is dat ik zulke berichten serieus neem tot ik een tegenbericht hoor. Het voorbeeld dat Ik gaf is geen grap:

http://www.gatestoneinstitute.org/3081/ ... onalds-toy

Waar je je niet allemaal druk om kunt maken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ursa

Ik snap dat er belachelijke dingen kunnen voortkomen vanuit een persoon. Alleen betreft dit ligt het er behoorlijk dik bovenop op meerdere redenen. Ik bedoelde dus met mijn comment richting jou dat ik wel verwacht dat de meeste dat inzien je hoeft niet bevestiging te krijgen van een ander sommige dingen kan je voor jezelf wel uitmaken zoals je vaak ook weet of iemand sarcastische, cynisch of wat dan ook richting jou is, het verschil zie je niet altijd maar soms ligt het er dik boven op.

Het voorbeeld dat je geeft, is al gelijk veel serieuzer van aard als je alleen al kijkt naar de beschuldiging richting wie die gericht is en waar die op gebaseerd is. Maar goed Ursa ik hoop dat je net als de meeste hier toch wat verlichter kijkt naar bepaalde dingen, hoe eng sommige salafisten ook wel niet zijn hoe eng moslims ook wel niet zijn, ik hoop dat je wel altijd de grens weet in te zien tussen fictie en realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Vrede, op zich aan de ene kant interessant te analyseren hoe ik denk over salafisten. Aan de andere kant geloof ik je graag op je woord dat dit een grap is. Misschien wel tekenend, er zullen ook mensen zijn die zo tegen het christendom aankijken, en als insider (lees: moslim) weet je pas wat humor is en wat niet. Het probleem is dat ik al zoveel rariteiten gewend ben dat ik er niet van zou opkijken als dit waar is. Sorry, maar zo is het nu eenmaal, verlicht of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ursa

Ik denk dat je wel ergens grenzen moet trekken zoals ik al zei en fictie kunnen onderscheiden van realiteit. Ik zeg zeker niet dat dit niet waar kan zijn of iets maar als je het artikel zag inclusief die update zag die er op volgde dat je dan wel mag aannemen dat het een blijkbaar geslaagde hoax is. Je denkwijze stoor ik me niet aan ofso en als jij zo beeld wilt hebben dan kan dat mag dat en is dat je volste recht. Maar ik vind het alleen jammer dat je zo een overduidelijke karikatuur van extremisme binnen de Islam dan gelijk blijkt te geloven en dat komt blijkbaar omdat je zo een slecht beeld het over Moslims en blijkbaar salafisten over het algemeen.

Ik heb het ook niet zo met extremiteit, waarvan sommige salafisten een uiting zijn, alleen is salafisten maar een benaming en uiteindelijk zijn het ook gewoon moslims en mensen. Alleen jammer genoeg zijn er ook behoorlijke domme mensen en sommige kenmerken zichzelf met het woord salafist. Maar goed always look on the bright side en houden we dit geval op een grap, want het is om te huilen als dit echt zou zijn:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid