Spring naar bijdragen

Wat ga je doen vandaag?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 929
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Luieren op de bank en straks eten koken

Posted Images

Naar het ziekenhuis

- bloedprikken

- huidallergie test

- histamine provocatie test ( oftewel, ze laten me stoffen inademen zoals rook, parfum, oplosmiddelen -iig iets wat er op lijkt en dan gaan ze kijken hoe snel en hoe heftig ik reageer. Pas als ik een duidelijke reactie geef dus als ik bijna stik en begin te hoesten stoppen ze de test. Dus ik ben benieuwd^^)

Grote kans dat ik de rest van de dag benauwd op de bank zit zonder energie om wat te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Naar het ziekenhuis

- bloedprikken

- huidallergie test

- histamine provocatie test ( oftewel, ze laten me stoffen inademen zoals rook, parfum, oplosmiddelen -iig iets wat er op lijkt en dan gaan ze kijken hoe snel en hoe heftig ik reageer. Pas als ik een duidelijke reactie geef dus als ik bijna stik en begin te hoesten stoppen ze de test. Dus ik ben benieuwd^^)

Grote kans dat ik de rest van de dag benauwd op de bank zit zonder energie om wat te doen.

Mijn histamineprovocatietest ging met histamine, niet met rook/parfum/stuffs, en bijna stikken is ook relatief :P Als je longcapaciteit met minimaal 30 procent verminderd is stoppen ze. En je krijgt ventolin nadien hoor en je mag pas weer weg als je longen het weer acceptabel doen :)

Succes! Blijft een naar onderzoek

Ik ga vandaag doen:

- middagdutje

- avondeten maken

- wasje ophangen

- verder zoeken naar iemand die een .jpgfile kan bewerken zonder dat het lelijk wordt voor het geboortekaartje van onze tweede :)

- detective en generatie 2010 kijken

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn dagplanning nu is vrij onbekend. Ik heb onverwachts m'n auto opgehaald en die een beetje nog gepoetst vanbinnen (paar plekjes die over het hoofd gezien zijn). Vanavond m'n verjaardag vieren met het vriendje, we gaan eten en zo.

Verder standaarddagje :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn histamineprovocatietest ging met histamine, niet met rook/parfum/stuffs, en bijna stikken is ook relatief Als je longcapaciteit met minimaal 30 procent verminderd is stoppen ze. En je krijgt ventolin nadien hoor en je mag pas weer weg als je longen het weer acceptabel doen

Ik heb alleen vluchtig het boekje doorgelezen en kreeg daardoor de indruk dat histamine een verweer stof is die in je longen vrijkomt als je zulke rare stoffen inademt ofzo, maar wss heb ik het dan verkeerd gelezen:p En ik reageer altijd heel erg op parfum en rook dus ging ervan uit dat ik diezelfde reactie kreeg met het onderzoek. Maar het scheelt dan is het onderzoek minder erg dan ik dacht. Het onderzoek is niet doorgegaan ik heb de afgelopen week dagelijks mizollen geslikt en dit blijkt een langdurige werking te hebben dus al mijn allergische reacties zouden dan onderdrukt worden nu moet ik volgende week dinsdag heen voor die testen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klopt dat je longen histamine zelf aanmaken tegen allergenen. Maar het punt is dat sommige mensen overgevoelig reageren op die histamine, dus ze geven je steeds oplopende doseringen histamine die je moet inademen om te kijken of je sneller reageert dan gemiddeld. En sommige lichamen maken ook histamine aan bij 'onschuldige' dingen als parfum en rook enzo ja :)

Succes dinsdag dan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ging vanochtend éventjes met beide dochters naar de huisarts voor een eczeemplekje bij de oudste. En omdat ik daarna drie keer de bus terug voor mijn neus weg zag rijden hebben we maar even lekker gewandeld over de campus, krentenbollen en sinaasappelsap gekocht bij de supermarkt aldaar en een beetje gepicknicked. En genoten van mijn peuter die bloempjes ging plukken en vogels aaien (nouja, die vogels waren het daar minder mee eens :P )

Zo meteen koken, was opvouwen, kaartjes vouwen en op de bus doen (of laten doen) en verder bijkomen van het wandelen. Conditie, tisdat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En hoe was de test?

Ik ben op zoek naar een leuke camera met fotofunctie. Vervelend om steeds de fotocamera van mijn moeder te moeten lenen. Daarna online maar eens een nieuwe spijkerbroek en andere kleren kopen. En vanmiddag is het tijd voor een aantal leuke films. Stardust en Abeltje staan op de planning, en wellicht The Two Towers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond de allergie test heel interessant :+:P allemaal kleine drupjes op je huid en dan steken ze er met een scherpe punt in, ik heb nu 20 rode puntjes op mijn armen :#:P Er is niks bijzonders uitgekomen ik ben allergisch voor huisstofmijt en dat wisten we al.. De histamine test was snel voorbij na 2 buisjes was ik al zo benauwd dat een vermindering had van 20 procent. conclusie: mijn astma is toch wel ernstig te noemen, wat ik ook wel wist XD maargoed nu zijn de dokters weer tevreden:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt sadistisch van die dokters. Leuk beroep is het toch ook. :)

Ik heb zonet boodschappen gedaan, inclusief een grote zak wortels voor de konijnen en ijsjes voor mijzelf, en daarna naar de klantenservice van een bedrijf gebeld voor informatie over een bestelling. Persoonlijke overwinning.

Nu ga ik de koelte opzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Koelte... Zou fijn zijn.

Ik heb mezelf een belofte gedaan (dom, dom) waar ik me nu aan ga houden. Dus ik ga vandaag nog een paar uur voor school bezig, me voorbereiden op het nieuwe semester dat in september begint. En ik heb geen zin. Maarja, later ben ik er wel blij mee, denk ik...

En daarna ga ik in de schaduw zitten buiten, met een mooi boek en een biertje :D.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid