Spring naar bijdragen

islam website, kan dit zomaar?!?!?


Aanbevolen berichten

Beste medegelovigen in Jezus, de Messias.

Ik lees graag mee op fora maar heb besloten toch een account aan te maken vandaag. Dit omdat ik een website ben tegengekomen waarover ik graag van jullie wil weten wat jullie van zoiets vinden: http://www.waaromislam.nl

Vinden jullie het kunnen dat er in een land met een Joods-Christelijke traditie op die manier opgeroepen wordt naar de Islam??? Grotendeels door "bekeerlingen" ook nog. Graag jullie mening!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Moslim zijn is toch wel even iets anders als christen zijn, laatst ook al dat programma op het 5e uur toen ze op Urk waren.

Zoiets noemen ze godsdienstvrijheid en dat is een groot goed. Ik heb meerdere christelijke sites gezien die bol staan van de leugens over ander denominaties en religies, daar is deze islamitische site nog niets bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer je als christen vrijheid van meningsuiting wilt hebben dan kun je het anderen niet verbieden.Christenen evangeliseren overal in Nederland en ja moslims evangeliseren nu ook, dat zijn we niet zo gewend.Het evangeliseren op Urk gebeurde netjes en de Urkers kunnen wel tegen een stootje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste medegelovigen in Jezus, de Messias.

Ik lees graag mee op fora maar heb besloten toch een account aan te maken vandaag. Dit omdat ik een website ben tegengekomen waarover ik graag van jullie wil weten wat jullie van zoiets vinden: http://www.waaromislam.nl

Vinden jullie het kunnen dat er in een land met een Joods-Christelijke traditie op die manier opgeroepen wordt naar de Islam??? Grotendeels door "bekeerlingen" ook nog. Graag jullie mening!

Wij zijn geen christelijk land maar een seculier land. Dat houd in dat je de vrijheid hebt om een religie te beoefenen en ook om geen religie te beoefenen. Dus hebben de mensen van waaromislam het recht om een forum op te zetten over de islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn mening is dat die lui van waaromislam.nl alle recht hebben om hun geloof op zo'n website uit te dragen. Ze mogen daarop schrijven wat ze willen zolang ze niet de wet overtreden (dus geen haatzaaierij, of discriminatie of andere dingen die bij wet verboden zijn)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het onderwerp zelf en de manier waarop je het onderwerp brengt, doet mij vermoeden dat je een troll bent kruisvis.

Het eerste wat bij mij opkwam was niet troll, maar een vorm van promotie van de Islam. Maar aangezien ik geen bewijs heb hield ik mijn mond. Maar aangezien je de deur open trapt geef ik deze ongefundeerde mening maar even. ;)

Maar ik zal er vast naast zitten. Want als de TS dat idee zou hebben zou dat wel stom zijn. Ik krijg namelijk een enorme minachting voor de ideeën van iemand als zo'n persoon via valse leugenachtige spelletjes met zijn/haar visie komt aanzetten. Dus ik geloof voor alsnog maar in de goede intenties van deze user. :E

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ursa: die kende ik nog niet, bedankt voor het posten. Ik zie dat mijn mening niet erg overgenomen is door anderen. Ik vraag me af of men er hetzelfde over denkt als ze straks net zo groot zijn als bekende organisaties als evangelie en moslims om maar iets te noemen. Het lijkt wel alsof het voor jullie hetzelfde is of iemand een moslim is of een christen???

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kruisvis

ben je aanhanger van Geert Wilders [PVV]?

of/en een fundamentalistisch christen >>> bang voor de islamisering in Nederland?

verder doet mij jouw standpunt ook aan het gedachtegoed van iemand anders denken. :|

eigenlijk bijna dezelfde woorden. :(

creepy...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou jammer zijn dat ze ook zo groot zouden worden.

En ik heb liever dat het Christen zijn, natuurlijk!

Maar het concluderen dat het ons niks zou uitmaken, omdat we zeggen dat het kan (zo'n website oprichten) is nogal kort door de bocht.

Liever heb ik natuurlijk zo helemaal geen websites, maar je leeft in godsdienst-vrij land, dus je kan je er enkel maar bij neerleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
]Het zou jammer zijn dat ze ook zo groot zouden worden[/b].

En ik heb liever dat het Christen zijn, natuurlijk!

Maar het concluderen dat het ons niks zou uitmaken, omdat we zeggen dat het kan (zo'n website oprichten) is nogal kort door de bocht.

Liever heb ik natuurlijk zo helemaal geen websites, maar je leeft in godsdienst-vrij land, dus je kan je er enkel maar bij neerleggen.

Elke dag groeit de Islam. En daar ben ik trots op! Dat wilt toch wel wat zeggen over de Islam... En begrijp me niet verkeerd, de meeste bekeerlingen waren Christelijk.

En ik snap je zeker!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke dag groeit de Islam. En daar ben ik trots op! Dat wilt toch wel wat zeggen over de Islam... En begrijp me niet verkeerd, de meeste bekeerlingen waren Christelijk.

Het schijnt dat het christendom nog harder groeit. Alhoewel ik het een fijn gegeven vind kan ik daar eigenlijk maar moeilijk trots op zijn. Ik heb er immers geen aandeel in gehad.

Het schijnt ook dat de islamitische groei voornamelijk van geboorte komt en dat de christelijke groei ook voor een groot deel vanuit het bekeren komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
]Het zou jammer zijn dat ze ook zo groot zouden worden[/b].

En ik heb liever dat het Christen zijn, natuurlijk!

Maar het concluderen dat het ons niks zou uitmaken, omdat we zeggen dat het kan (zo'n website oprichten) is nogal kort door de bocht.

Liever heb ik natuurlijk zo helemaal geen websites, maar je leeft in godsdienst-vrij land, dus je kan je er enkel maar bij neerleggen.

Elke dag groeit de Islam. En daar ben ik trots op! Dat wilt toch wel wat zeggen over de Islam... En begrijp me niet verkeerd, de meeste bekeerlingen waren Christelijk.

En ik snap je zeker!

Waarom kiezen de meeste bekeerlingen die Christelijk waren uit eindelijk voor de Islam?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke dag groeit de Islam. En daar ben ik trots op! Dat wilt toch wel wat zeggen over de Islam... En begrijp me niet verkeerd, de meeste bekeerlingen waren Christelijk.

Het schijnt dat het christendom nog harder groeit. Alhoewel ik het een fijn gegeven vind kan ik daar eigenlijk maar moeilijk trots op zijn. Ik heb er immers geen aandeel in gehad.

Het schijnt ook dat de islamitische groei voornamelijk van geboorte komt en dat de christelijke groei ook voor een groot deel vanuit het bekeren komt.

Nee juist van de bekeringen.

DUBAI - Volgens de krant ‘Khaleej Times’ zijn er dit jaar tot nu toe 800 inwoners van verschillende nationaliteiten bekeerd tot de islam bij de Islamitische Informatie Centrum van de ‘Dar Al Ber’ gemeenschap.

Van de nieuwe moslims afkomstig uit 16 verschillende nationaliteiten, vormen de Filipijnen met 80% de grootste groep, gevolgd door Indiërs en Chinezen. De lijst van andere nationaliteiten omvat ook Groot-Brittannië, Amerika, Duitsland, Frankrijk, Italië, Roemenië, Rusland en Nederland.

De nieuwe bekeerlingen zijn aangetrokken door de tolerantie, barmhartigheid en logische en weldoordachte leer van de Islam. De directeur van het Islamitisch centrum geeft aan dat in April 177 moslims bekeerd zijn, met name Aziaten, Afrikanen, Europeanen en Arabieren. Vorig jaar zijn er maar liefst 1.350 mensen in het centrum tot de islam getreden. Dit aantal is mede bereikt door de inspanning die het centrum verricht in het verspreiden van de islam; zo zijn er 10.000 exemplaren van onder andere boeken en brochures met inleidende lezingen over de islam en diens principes verspreid.

© Dawah-TV

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dubai, hoe mooi ook, is niet representatief om conclusies uit te trekken voor de rest van de wereld.

Dit is maar een van de voorbeelden. Hier in NL bekeren zich wekelijks christenen tot de Islam. Maar ik lees haast nooit wat over bekeren naar de Christendom. Maar goed. Ieder zn geloof toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk ieder zijn geloof. Maar aantallen van 1 land zeggen weinig over aantallen wereldwijd. En ook in Nederland bekeren jaarlijks gemiddels al zo'n 800 tot 900 zich tot het katholicisme. Het zegt echter heel weinig over groei oid.

Maar waarom denk jij dat je nooit van islamieten die zich bekeren tot het christendom hoort?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Natuurlijk ieder zijn geloof. Maar aantallen van 1 land zeggen weinig over aantallen wereldwijd. En ook in Nederland bekeren jaarlijks gemiddels al zo'n 800 tot 900 zich tot het katholicisme. Het zegt echter heel weinig over groei oid.

Maar waarom denk jij dat je nooit van islamieten die zich bekeren tot het christendom hoort?

Nogmaals dat was maar 1 vd voorbeelden. Ik keur al die geweld naar degene die bekeren tot het Christendom af! Laat dat duidelijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Natuurlijk ieder zijn geloof. Maar aantallen van 1 land zeggen weinig over aantallen wereldwijd. En ook in Nederland bekeren jaarlijks gemiddels al zo'n 800 tot 900 zich tot het katholicisme. Het zegt echter heel weinig over groei oid.

Maar waarom denk jij dat je nooit van islamieten die zich bekeren tot het christendom hoort?

Dat is een vraag die ik ook wilde stellen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid