Spring naar bijdragen

Hebben jullie weleens een bovennatuurlijke ervaring gehad?


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb wel eens nadat er voor mij gebeden was een bijzondere blijdschap gehad die ik daarna nooit weer ervaren heb. En een keer paar jaar geleden lag ik op bed en was ik bang ofzo en toen ineens werd ik heel warm alsof God Zijn hand op mij legde en mij helemaal omsloot heel rustgevend was dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja moeilijk uit te leggen... Ik voel God om me heen.

Om een concrete situatie te beschrijven: ik heb een heftige periode gehad, wat ontspoort. Toen heb ik daar vergeving voor gevraagd, en het voelde telkens maar niet echt vergeven, alsof het te makkelijk zou zijn ofzo. Toen ging ik een half jaar later ofzo naar een jongerenbijeenkomst, en daar ging het ook over vergeving ofzo, dat weet ik niet meer, maar ik weet wel dat ik mijn zonden daar bij God kon brengen en ze daar ook kon laten, en ik voelde/wist gewoon dat ik vergeven was, dat het weer goed was tussen mij en God. (met dat ik dit opschrijf word ik weer emotioneel..)

Maar ik ben een heeel rationeel persoontje, dus het is voor mij erg moeilijk om onder woorden te brengen wat er precies gebeurde enzo. Ik denk dat mijn 'weten' voor anderen een 'aanraking van God' ofzo zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat laatst op de bank de bijbel te lezen en had het kastje van de tv nog aan staan. Het kastje heeft zo een vlakje waar digitaal de zender en de tijd staat normaal. Ik had de bladzijde afgelezen en moest naar school, dus deed het kastje van de tv uit. Toen kwam er een kruisje op het digitale vakje, dat bleef een seconde of 5 staan en toen ging het kastje uit.

In de handleiding staat niks over zo een kruisje en ik had het ook nog nooit eerder gezien, normaal gaat die gewoon uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik zat laatst op de bank de bijbel te lezen en had het kastje van de tv nog aan staan. Het kastje heeft zo een vlakje waar digitaal de zender en de tijd staat normaal. Ik had de bladzijde afgelezen en moest naar school, dus deed het kastje van de tv uit. Toen kwam er een kruisje op het digitale vakje, dat bleef een seconde of 5 staan en toen ging het kastje uit.

In de handleiding staat niks over zo een kruisje en ik had het ook nog nooit eerder gezien, normaal gaat die gewoon uit.

Dit soort ervaringen bedoelde ik. Mooi verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ooit een visioen gehad, het was een vrouw met drie kleine kinderen. Ik was aan het meer van Geneve en hoorde net van een vriendin via de telefoon dat ze een vriend had leren kennen; in onze gebedsgroep hadden we voor die vriendin van mij uit gebeden. Ik was zo blij en dankte God en vroeg hem wat hij in petto had en toen kwamen plots uit het niets een vrouw en drie kleine kinderen. De twee jongste die liepen tussen 2 bomen en de kinderen kekekn mij daarbij lachend aan. Zo snel als ze er waren, zo snel waren alle 4 verdwenen...Achteraf besefte ik dat het engelen waren van God om mij moed te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn er hier ook mensen die weleens bovennatuurlijke wezens hebben gezien (engelen)?

Zover ik weet, heb ik nooit engelen gezien.

Wel heb ik bovennatuurlijke ervaringen gehad: (o.a.) God genas mij eens van rugpijn en eens van verkoudheid, behoedde mij voor een auto-ongeluk, verloste mij uit bepaalde angsten en bijna wekelijks merk ik in de kerk een sterke aanraking van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb ooit een visioen gehad, het was een vrouw met drie kleine kinderen. Ik was aan het meer van Geneve en hoorde net van een vriendin via de telefoon dat ze een vriend had leren kennen; in onze gebedsgroep hadden we voor die vriendin van mij uit gebeden. Ik was zo blij en dankte God en vroeg hem wat hij in petto had en toen kwamen plots uit het niets een vrouw en drie kleine kinderen. De twee jongste die liepen tussen 2 bomen en de kinderen kekekn mij daarbij lachend aan. Zo snel als ze er waren, zo snel waren alle 4 verdwenen...Achteraf besefte ik dat het engelen waren van God om mij moed te geven.

hoe weet je dat zo zeker?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ik zeker ben dat ze van God kwamen, en dus geen boze geesten waren. In mijn gevoel waren het engelen, omdat hun boodschap liefdevol, aanmoedigend en in overeenstemming met de bijbelse waarden was.

Heb jij er een andere verklaring voor adt ik op klaarlichet dag mensen zie die vanuit het niets komen en ook weer in het niets verdwenen zijn? ? Zo ja, dan ben ik heel benieuwd deze te horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb jij er een andere verklaring voor adt ik op klaarlichet dag mensen zie die vanuit het niets komen en ook weer in het niets verdwenen zijn? ? Zo ja, dan ben ik heel benieuwd deze te horen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fantasie_en_dagdromen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wensdenken

Ik was van plan om niet op dit topic te reageren omdat deze ervaringen heel persoonlijk zijn en mensen zullen die ervaringen toch wel op hun eigen manier invullen, maar je vraagt nu om een andere verklaring voor deze ervaringen, dus eh..tja, volg die links maar :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Omdat ik zeker ben dat ze van God kwamen, en dus geen boze geesten waren. In mijn gevoel waren het engelen, omdat hun boodschap liefdevol, aanmoedigend en in overeenstemming met de bijbelse waarden was.

Heb jij er een andere verklaring voor adt ik op klaarlichet dag mensen zie die vanuit het niets komen en ook weer in het niets verdwenen zijn? ? Zo ja, dan ben ik heel benieuwd deze te horen.

Ik wil niet zeggen dat jij niet je ervaringen beleeft zoals je ze beschrijft. Ik ga er niet direct vanuit dat je ronduit liegt. Maar ik accepteer jouw interpretatie van die ervaringen niet. Ik persoonlijk denk dat je daarin te naief bent.

Ik heb ook wel eens wat meegemaakt wat grote indruk op mij heeft gemaakt.

Toen mijn oma op haar sterfbed lag, ging ik nog eenmaal met mijn moeder bij haar op bezoek.

Mijn oma was al helemaal buiten kennis door de zware morfine toediening tegen de gruwelijke pijn.

Toen ik binnen kwam fluisterde mijn moeder in oma's oor dat ik er ook bij was. Ondanks het feit dat het niet mogelijk geacht werd kwam mijn oma overeind in bed en opende ze haar ogen en zei mijn naam, waarna ze weer onaanspreekbaar achterover zakte. Haar ogen waren al dood. Ze leken bedekt te zijn met een wit vlies. Het zag er uit zoals je dat in horror films ziet bij zombies.

Deze annecdote is precies zoals ik me het voorval herinner. Tot op de dag van vandaag zie ik het beeld voor me van mijn uitgeteerde oma die mij met dode witte zombie ogen aanstaart.

Het voorval maakte grote indruk op mij en ook op iedereen aan wie ik het verhaal vertel. Ik zou in een dergelijk verhaal een bepaalde diepere betekenis kunnen zoeken en leggen. Maar dat zou slechts mijn willekeurige interpretatie van de werkelijkheid zijn en dus doe ik dat niet.

Bovendien, ondanks het feit dat deze herinnering in mijn geheugen gegrifd lijkt kan ik er niet zeker van zijn dat mijn herinnering exact klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb jij er een andere verklaring voor adt ik op klaarlichet dag mensen zie die vanuit het niets komen en ook weer in het niets verdwenen zijn? ? Zo ja, dan ben ik heel benieuwd deze te horen.

laat me raden

je bent gelovig. staat (onbewust) open voor spirituele zaken, ziet iets wat je niet kan verklaren, logische conclusie is dat het engelen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Omdat ik zeker ben dat ze van God kwamen, en dus geen boze geesten waren. In mijn gevoel waren het engelen, omdat hun boodschap liefdevol, aanmoedigend en in overeenstemming met de bijbelse waarden was.

Heb jij er een andere verklaring voor adt ik op klaarlichet dag mensen zie die vanuit het niets komen en ook weer in het niets verdwenen zijn? ? Zo ja, dan ben ik heel benieuwd deze te horen.

Ik wil niet zeggen dat jij niet je ervaringen beleeft zoals je ze beschrijft. Ik ga er niet direct vanuit dat je ronduit liegt. Maar ik accepteer jouw interpretatie van die ervaringen niet. Ik persoonlijk denk dat je daarin te naief bent.

Ik heb ook wel eens wat meegemaakt wat grote indruk op mij heeft gemaakt.

Toen mijn oma op haar sterfbed lag, ging ik nog eenmaal met mijn moeder bij haar op bezoek.

Mijn oma was al helemaal buiten kennis door de zware morfine toediening tegen de gruwelijke pijn.

Toen ik binnen kwam fluisterde mijn moeder in oma's oor dat ik er ook bij was. Ondanks het feit dat het niet mogelijk geacht werd kwam mijn oma overeind in bed en opende ze haar ogen en zei mijn naam, waarna ze weer onaanspreekbaar achterover zakte. Haar ogen waren al dood. Ze leken bedekt te zijn met een wit vlies. Het zag er uit zoals je dat in horror films ziet bij zombies.

Deze annecdote is precies zoals ik me het voorval herinner. Tot op de dag van vandaag zie ik het beeld voor me van mijn uitgeteerde oma die mij met dode witte zombie ogen aanstaart.

Het voorval maakte grote indruk op mij en ook op iedereen aan wie ik het verhaal vertel. Ik zou in een dergelijk verhaal een bepaalde diepere betekenis kunnen zoeken en leggen. Maar dat zou slechts mijn willekeurige interpretatie van de werkelijkheid zijn en dus doe ik dat niet.

Bovendien, ondanks het feit dat deze herinnering in mijn geheugen gegrifd lijkt kan ik er niet zeker van zijn dat mijn herinnering exact klopt.

tja,, mijn moeder 'keek' ons ook aan toen ze aan het sterven was en onder de morfine zat.

oogreflex? echt aankijken? geen idee

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn excuses als sommigen zich slecht voelen bij het lezen van mijn post. Ik heb gewoon geantwoord op de vraag. Waarom delen jullie niet jullie ervaring in plaats ervaringen van anderen in twijfel te trekken? WAt wil je met zulke houding bereiken? Denk je niet dat je hiermee anderen op het Forum ontmoedigd om heel persoonlijke dingen te delen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn post was geen kritiek :o BlueMountainSky vroeg om een andere verklaring voor zijn ervaring, en ik gaf hem met alle respect 3 links die zijn ervaring zouden kunnen verklaren :) En zoals ik al zei, ik nam mezelf voor om hier niet te posten omdat deze ervaringen erg persoonlijk zijn en mensen daar dus ook een persoonlijke interpretatie voor hebben, en ik kan mij dus heel goed voorstellen dat men hier geen behoefte heeft aan wetenschappelijke analyses :P

Wat betreft ervaringen die ik zelf nog niet heb kunnen verklaren...in het ziekenhuis maak je nogal wat mee. Mensen die plotseling uit coma's ontwaken en hun vergeten moedertaal weer spreken..gezwellen die in grootte afnemen voordat we met medicatie zijn begonnen..mensen die hooguit een jaar te leven zijn gegeven die na 5 jaar nog steeds terugkomen voor controles..zo kan ik nog wel even doorgaan :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heeft God zich weleens aan jullie geopenbaard?

Ja. Meerdere malen oa op de manieren zoals Olorin ook beschrijft.

Een geval die nog mij nog in het bijzonder bijstaat is tijdens een gebedswake waarin broeder John Paul Mary zijn levensverhaal vertelde. Toen op een gegeven moment een aantal geestelijken met wierook en kandelaars door het middenpad richting altaar liepen gevolgd door een geestelijke met een monstrans met daarin het Lichaam van Christus. De volle kerk waarin zowel gelovigen (van allerlei denominaties) als ongelovigen zaten knielden bij het aanschouwen van de geconsecreerd Hostie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid