Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ik kan hier woedend en kotsmisselijk van worden :@

wo 21 mrt 2012, 15:18

Canada gaat 400.000 zeehonden doden

OTTAWA - Zeehondenjagers in Canada mogen dit jaar weer 400.000 zadelrobben doden voor hun bont en vlees. Dat heeft het Canadese ministerie van Visserij woensdag laten weten. Het besluit heeft tot een woedende reactie van dierenbeschermingsorganisatie IFAW geleid.

Het aantal van 400.000 is gelijk aan vorig jaar, toen het vangstquotum met 70.000 dieren was verhoogd. Veruit het grootste deel van de zadelrobben wordt doodgeknuppeld voor de commerciële jacht. Met het vlees en de vacht worden vele miljoenen verdiend. Ook mogen net als vorig jaar 8200 klapmutsen worden gedood.

Het Internationaal Fonds voor Dierenwelzijn (IFAW) noemde de onveranderde quota woensdag onverantwoordelijk. Volgens de organisatie, die de jacht het liefst helemaal zou verbieden, hebben Canadeze wetenschappers het maximum bij 300.000 dieren gelegd.

Het gebrek aan zee-ijs leidt tot de geboorte van minder zeehondenbaby's waardoor de populatie sterk is uitgedund.

98 procent van de gedode zeehonden is jonger dan drie maanden.

Wereldwijd worden er jaarlijks in verscheidene landen zo'n 900.000 zeehonden gedood. In Canada is de jachtopbrengst het grootst, daarna volgt Namibië. Daar worden jaarlijks ongeveer 85.000 dieren gedood

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1176 ... los__.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 355
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

;(;(;(

Het enige dat er 'goed' aan is, is dat de volwassen dieren ten minste nog een goed en natuurlijk leven hebben gehad. De andere miljoenen dieren die voor hun vacht bijna hun hele leven in kleine hokjes van metalen raster hebben gewoond hebben nooit in de natuur kunnen leven. In a way is dit doodknuppelen natuurlijk niet meer of minder wreed dan wanneer ze door een ijsbeer worden aangevallen en levend in stukken worden gescheurd. Maar goed, die doen dat vanuit een gewetenloos instinct om aan voedsel te komen, en niet vanuit een door kapitalisme gedreven voorgecalculeerde wreedheid om een lelijke bontjas te maken voor mensen die het helemaal niet nodig hebben.

Ik stel voor dat we bidden dat t Koninkrijk snel komt, en dat we specifiek voor deze zeehonden bidden. En voor de mensen die dit uitvoeren, dat God hen een zacht en liefdevol hart moge geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Kom er net achter dat vandaag World Lab Animal Day is. Als ik er bij stil staat dat er ieder jaar een paar honderd miljoen dieren in experimenten worden gebruikt (waarvan een groot deel pijnlijk tot zeer pijnlijk, en soms voor de meest bizarre en gruwelijke dingen) in laboratoria, word ik altijd even stil, en droevig.

http://www.navs.org.uk/media_centre/35/0/465/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf niet zo'n natuur/dierenactivist, maar ik vind het wel moeilijk dat er een tekst in de bijbel staat dat dieren niet naar de hemel gaan. Ik heb vissen, en ik heb een band met mijn vissen, en ik vind het zo moeilijk als er een visje doodgaat en je niet zeker weet dattie het nu beter heeft.. ofzo. Als er een mens overlijdt die Jezus heeft aangenomen, dan weet je dat die persoon bij de Heer is en dat je hem of haar straks weer zult ontmoeten. Ik hoop dat er in de hemel een grote zee is met mijn overleden visjes erin. (oh wat sentimenteel weer :S)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de Bijbel zie je duidelijk (in t Hebreeuws) dat dieren ook een ziel hebben, een geest dan weer niet. Maar goed er komen in de Bijbel paarden uit de hemel gereden, er zijn allerlei rare combinatie-dieren beschreven etc (zie ook mijn Bijbelstudie boven) etc. Als ik zie hoeveel liefde dieren in ons op kunnen wekken (en vice versa!), lijkt t me helemaal niet raar als dieren ook in de hemel zouden zijn.

Hoe ik het zie? Ik denk dat onze ziel een soort van stukje van God's bewustszijn, van Zijn ZIJN is. Alles, zowel energie als materie (wat natuurlijk natuurkundig gezien al 1 en het zelfde is) en ziel is veel meer verbonden dan wat wij Christenen wel eens denken. Ik zeg niet dat ik een pantheist ben (zeker niet!!), maar ik geloof wel dat alles in God 1 is. Dus ja, ik geloof dat als een dier doodgaat er een stukje van hem, dat wat het dichtst bij de Geest van God stond, dat wat hem *levend* maakte, weet terugkeert naar God. Zelfs een plant in mindere mate. Ik zie een soort gradatie van bezield leven als ik naar de natuur kijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In de Bijbel zie je duidelijk (in t Hebreeuws) dat dieren ook een ziel hebben, een geest dan weer niet. Maar goed er komen in de Bijbel paarden uit de hemel gereden, er zijn allerlei rare combinatie-dieren beschreven etc (zie ook mijn Bijbelstudie boven) etc. Als ik zie hoeveel liefde dieren in ons op kunnen wekken (en vice versa!), lijkt t me helemaal niet raar als dieren ook in de hemel zouden zijn.

Hoe ik het zie? Ik denk dat onze ziel een soort van stukje van God's bewustszijn, van Zijn ZIJN is. Alles, zowel energie als materie (wat natuurlijk natuurkundig gezien al 1 en het zelfde is) en ziel is veel meer verbonden dan wat wij Christenen wel eens denken. Ik zeg niet dat ik een pantheist ben (zeker niet!!), maar ik geloof wel dat alles in God 1 is. Dus ja, ik geloof dat als een dier doodgaat er een stukje van hem, dat wat het dichtst bij de Geest van God stond, dat wat hem *levend* maakte, weet terugkeert naar God. Zelfs een plant in mindere mate. Ik zie een soort gradatie van bezield leven als ik naar de natuur kijk.

mooi omschreven.. *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

en nu iets wat minder mooi is en zo verschrikkelijk, dat het niet te vatten is voor een normaal mens. ;(

i.v.m. met het komend voetbal in de Oekraïne worden alle dieren, die op straat leven: duizenden honden en katten, op een vreselijke manier afgemaakt, om de stad een "schoon" aanzien te geven.

dit is al maanden aan de gang.

ik heb hier een site, waarbij ik mensen aanraadt niet alle filmpjes te bekijken, want het is tenhemelschreiend... ;(

maar ja, voetbal is natuurlijk veel belangrijker dan het welzijn van dieren.... :@

http://www.piaberrend.org/ukraine-mass- ... try-at-eu/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verschrikkelijk :'( In Beijing gebeurde een dergelijk iets voor de Olympische Spelen.

klopt; China heeft totaal geen respect voor dieren[uitzonderingen daargelaten natuurlijk]

slangen worden levend gestroopt; op markten zijn dieren niet meer waard dan een theepot [ kijk eens naar die oogjes.. ;( ] en vorig jaar werden er voor een festival 15.000 honden afgeslacht voor een feestmaal....etc.

in China is er dan ook helaas geen wet, die dieren beschermt.

de meeste gruwelijkheden vinden daar plaats; zelfs ook in de Chinese dierentuinen.

dat je je dan nog mens durft te noemen :B

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verschrikkelijk :'( In Beijing gebeurde een dergelijk iets voor de Olympische Spelen.

klopt; China heeft totaal geen respect voor dieren[uitzonderingen daargelaten natuurlijk]

slangen worden levend gestroopt; op markten zijn dieren niet meer waard dan een theepot [ kijk eens naar die oogjes.. ;( ] en vorig jaar werden er voor een festival 15.000 honden afgeslacht voor een feestmaal....etc.

in China is er dan ook helaas geen wet, die dieren beschermt.

de meeste gruwelijkheden vinden daar plaats; zelfs ook in de Chinese dierentuinen.

dat je je dan nog mens durft te noemen :B

Nou nou een beetje nuance mag ook wel weer hoor. Er is niets mis met honden slachten per se. Als jij een hond wilt eten, of een koe, moet je zelf weten. Er zijn idd gruwelijke zaken in China, maar je ziet gelukkig wel eea veranderen. Ik sta bijv in contact met een organisatie in Beijing die zwerfkatten steriliseert, opvangt, plaatst etc. Jij doet overkomen alsof de uitzonderingen de goede dingen zijn, maar t is denk ik andersom. Ik kom regelematig in China en Hong Kong en over t algemeen gaat men daar erg goed met dieren om.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Verschrikkelijk :'( In Beijing gebeurde een dergelijk iets voor de Olympische Spelen.

klopt; China heeft totaal geen respect voor dieren[uitzonderingen daargelaten natuurlijk]

slangen worden levend gestroopt; op markten zijn dieren niet meer waard dan een theepot [ kijk eens naar die oogjes.. ;( ] en vorig jaar werden er voor een festival 15.000 honden afgeslacht voor een feestmaal....etc.

in China is er dan ook helaas geen wet, die dieren beschermt.

de meeste gruwelijkheden vinden daar plaats; zelfs ook in de Chinese dierentuinen.

dat je je dan nog mens durft te noemen :B

Nou nou een beetje nuance mag ook wel weer hoor. Er is niets mis met honden slachten per se. Als jij een hond wilt eten, of een koe, moet je zelf weten. Er zijn idd gruwelijke zaken in China, maar je ziet gelukkig wel eea veranderen. Ik sta bijv in contact met een organisatie in Beijing die zwerfkatten steriliseert, opvangt, plaatst etc. Jij doet overkomen alsof de uitzonderingen de goede dingen zijn, maar t is denk ik andersom. Ik kom regelematig in China en Hong Kong en over t algemeen gaat men daar erg goed met dieren om.

nou, dat is dan weer mooi om te horen, daar ben ik blij om. |P

- ik kom daar n.l. nooit en zie dan waarschijnlijk ook alleen de misstanden.

en je hebt gelijk: of je nu een hond eet of een koe of een varken, dat maakt in mijn ogen ook niets uit - het zijn allemaal dieren.

konijnen zijn ook huisdieren en die worden wel gegeten - hoe krom.

maar het gaat er mij wel om HOE die dieren geslacht [afgemaakt] worden en wat voor een leven ze hebben geleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net het filmpje van die planteneter gezien, maar het leek mij niks.

Wel ben ik vegetarier. Voor mij betekend dat, dat ik geen vlees, vis of eieren eet, maar verder wel andere zuivelprodukten. Die heb je ook nodig want daar worden geen dieren voor geslacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Gisteren toch ook weer... ik speelde in de worship band en de worship leader sprak ter intro van 1 der nummers over "God's liefde voor zijn hele schepping, zowel de natuur, dus de bloemen, de bomen, de planten, maar ook de mensen". Ik word er echt zo verdrietig van. Ik merk echt ZO vaak dat Christenen een blinde vlek hebben als t over dieren gaat. Ik heb daar wel zo mijn theorien over :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bedacht me trouwens laatst dat christenen net mensen zijn: dus ook de houding met de natuur.

Maar... christenen hebben een handicap, namelijk een bepaalde verzuilde insteek. Christenen zijn huiverig lid te worden van een seculiere milieu organisatie. Zeker als er geruchten zijn van 'heidense' beginselen, of punten die niet christelijk zijn.

Nee, christenen zijn liever lid van een christelijke milieu club. En tja, die hebben een te lage prioriteit: Mensen en hun zieltjes zijn belangrijker.

Ik trek dit expres enorm in het extreme hoor. Mijn gelovige tante is bijvoorbeeld actief bij Greenpeace betrokken, dus ik weet wel dat ik enorm overdrijf.

Maar toch, ik denk dat er wel iets in zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ganzen nog altijd op gruwelijke manier vetgemest

Activisten van dierenrechtenorganisatie Animal Equality hebben gruwelijke beelden gepubliceerd van de erbarmelijke behandeling van dieren op bedrijven die ganzenlever leveren aan restaurants. Ganzenlever wordt in veel landen gezien als een delicatesse.

Animal Equality deed onderzoek op zes bedrijven in Spanje en vier in Frankrijk.

De undercoveroperatie begon in juli 2011.

De activisten zeggen geen verborgen camera's te hebben gebruikt en te hebben gedaan alsof ze geïnteresseerd waren in de industrie.

Op de beelden is onder meer te zien hoe ganzen dwangmatig gevoed worden, een praktijk die in diverse landen al verboden is. De sector zelf beweert dat de dieren niet lijden door de dwangvoeding.

Europese richtlijnen

In 1999 nam de Raad van Europa richtlijnen aan met betrekking tot de behandeling van eenden en ganzen. In die richtlijnen staat onder meer dat er bij inspectie op gelet moet worden of de dieren geluiden en activiteit vertonen die bij hun leeftijd past. Ook moeten ze heldere ogen hebben en een goed postuur, levendig zijn en een goed verendek hebben. Verder moeten de ganzen en eenden voldoende ruimte hebben om probleemloos hun vleugels te kunnen uitslaan en te kunnen draaien.

Op een van de video's van Animal Equality is te zien dat sommige dieren niet het gedrag vertonen dat hoort bij gezonde vogels. Ze laten hun kop in waterbakken hangen en zijn niet in staat te bewegen, als gevolg van hun gewicht of ruimtegebrek.

Tien keer normale omvang

In de Verenigde Staten laaide het debat begin vorige maand op, nadat het Animal Legal Defence Fund een rechtszaak had aangespannen. Het belangrijkste punt van de groep was dat eenden en ganzen gedwongen gevoerd worden om hun lever te laten groeien tot soms wel tien keer de normale omvang.

'Het gaat om een eenvoudig principe', zegt Carter Dilland van het Animal Legal Defence Fund. 'Gezonde dieren leveren gezond voedsel en ongezonde dieren leveren ongezond voedsel. Dieren martelen om ze beter te laten smaken is echt barbaars.'

Op 1 juli verbood de staat Californië dwangvoeding. Het gevolg is dat ganzenlever er vermoedelijk niet meer geproduceerd of verkocht zal worden. Sinds de sluiting van Sonoma Farm in Californië, zijn er nog maar twee bedrijven over in de VS. Deze bedrijven, La Belle Farm en Hudson Valley Foie Gras, staan in de staat New York.

Intussen zijn er signalen dat in Californië een zwarte markt aan het ontstaan is. Dillard is er echter van overtuigd dat ganzenlever 'beperkt houdbaar' is. 'Ik verwacht dat mensen zich over vijftig jaar niet meer kunnen voorstellen dat we er ooit dit soort praktijken op nagehouden hebben.'

25.000 ton lever

Frankrijk, Bulgarije, Hongarije zijn de grootste producenten van ganzenlever. Frankrijk produceerde in 2011 ongeveer 20.000 ton, volgens het Franse ministerie van Landbouw. Bulgarije en Hongarije produceren jaarlijks ongeveer 2.500 ton.

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... mest.dhtml

eet smakelijk...... ;(

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja..in de Bijbel hoor je niet zoveel over dierenliefde :P Als het gaat over dieren dan gaat het of over offers, of over eten. Of over het feit dat je geen seks met ze mag hebben :+

Volgens de genesis is de mens heerser over het dierenrijk. Heerser staat voor mij gelijk aan, je mag er alles mee doen wat je wilt.

26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen.’ 29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het. 31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid