Spring naar bijdragen

Lange afstands relatie beëindigd


Aanbevolen berichten

Ha beste mensen,

Ik ben al sinds kinds af aan gek op een meisje uit het buitenland. 2 jaar geleden kregen we wat meer contact en sinds deze zomer was het echt serieus. Na 5 maanden email, brieven en skype, was ze de afgelopen weken weer in Nederland. Een geweldige tijd gehad, maar ook heel moeilijk. Als we samen zijn valt alles gewoon op zijn plek en we voelen ons zo goed bij elkaar. Maar ondanks dat zij dit ook heeft, wil ze loslaten en het terugbrengen naar alleen een vriendschap omdat de afstand voor haar te moeilijk is. Ze is veel rationeler ingesteld dan ik.

Nu is ze terug en ik ben er behoorlijk kapot van. Een droom valt uit elkaar en het voelt alsof een stukje van mijn leven weg valt. Ik bid constant, maar ik heb geen idee meer wat God van me wil. Moet ik trouw blijven, geduldig wachten en stiekem blijven hopen, of moet ik het helemaal loslaten en niet meer aan haar proberen te denken? Ik weet het even niet meer...

Het is een beetje raar om dit op een forum te posten, maar het voelt goed om het even op te schrijven. Bedankt voor het lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi fisscher,

ten eerste, welkom op Credible!

Ten tweede, graag gedaan.

Ten derde, ik weet niet hoe je je er bij voelt. Voel je in ieder geval niet 'verplicht' trouw te blijven en geduldig te wachten. Is mooi, maar op dit moment heeft zij de knoop doorgehakt en kun je beter verder gaan ipv er in blijven hangen.

Wat ik me afvroeg, is er niet een mogelijkheid waarbij één van jullie beiden afreist/emigreert? Of vind je dat nog een erg grote stap?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afreizen naar ergens ver van waar je thuis hoort kan best wel voor problemen gaan zorgen, het kan in eerste instantie wel leuk zijn, maar vaak krijgen mensen last van heimwee...

Dat is mij ook gebeurd, terwijl het in mijn geval slechts een verhuizing was naar de andere kant van het land, inmiddels ben ik weer terug, na een hele tijd depressie enzo vanwege heimwee...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Hoi! Een beetje late reactie, maar ik zocht op google over dit onderwerp en heb me toen maar geregistreerd om me in de discussie te mengen. :)

Ik heb zelf een relatie met een Noor, hij woont in het midden van Noorwegen. We zien elkaar eens in de twee weken een weekend, en af en toe eens een week. De dagen ertussenin zijn slopend. nu heb ik daar een baan gevonden en ga ik deze zomer die kant op emigreren. Super veel zin in natuurlijk! En ik denk dat dit onze relatie ten goede gaat komen.

Dus ik weet niet waar dat meisje woont en wat de mogelijkheden daar zijn, maar wellicht kan je daar een poos heen voor werk/studie/wat dan ook? Op zich is het een grote stap, maar als je open staat voor de uitdaging kan je er wellicht iets heel moois voor terugkrijgen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wauw pepperoni? eens in de 2 weken? is het dan ver reizen? Of ligt het niet zo ver uit elkaar?

Als eerste van harte welkom op het forum pepperoni!

De vraag die door Joon is gesteld, vroeg ik me ook af.

Ben benieuwd hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

Waar woon je op dit moment zelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als eerste van harte welkom op het forum pepperoni!

Bedankt! :)

Hij was vorig jaar met een groep vrienden in Nederland en kende wat Nederlanders. Een van die vrienden van hem is toevallig ook een vriend van mij, en door hem werd ik uitgenodigd om met z'n allen ergens een biertje te gaan drinken. Tja, en toen kwam van het een toch het ander... (Wat romantisch :+ )

Ik woon in Amersfoort, hij in Trondheim. Dus dat is een goeie 1800 km. Gelukkig is er een rechtstreekse vlucht met KLM die drie keer per dag op en neer gaat, helaas niet de goedkoopste luchtvaartmaatschappij maar qua tijd wel een effectieve. Het is iets meer dan 2 uur vliegen, maar per ticket ben je wel rond de 300 euro kwijt.

Ik ken 'm nu een jaar, dat is wellicht niet ontzettend lang. Maar wat fisscher in z'n oorspronkelijke bericht schrijft herken ik ontzettend. Ik hoef 'm echt niet elke dag te zien, maar als er echt meerdere dagen/weken tussen zitten kan dit je enorm opvreten en leiden tot depressieve neigingen. Bovendien ben ik nog jong :) en dus flexibel. Ik zie verhuizen als een nieuw avontuur. En tot die tijd? De dagen aftellen maar! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel echt een avontuur inderdaad! Ik hoop dat het je daar ook goed zal bevallen. Aangezien je daar een baan kunt krijgen kun je je wel redden met Engels/Noors. Want wat lastig kan zijn denk ik is dat je je daar toch een beetje 'alleen' voelt, d.w.z. dat je alleen je vriend hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat klopt deels, maar inmiddels ben ik vaak genoeg in noorwegen geweest om daar zelf een soort vriendenkring op te bouwen. Dus tja.. Ik ben vooral benieuwd!:)

Heel veel succes en ook heel veel plezier daar!

Woont je vriend al op zich zelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid