Spring naar bijdragen

Het korte-vragen-topic [17]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 401
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Een rijbewijs wordt afgegeven door de burgemeester van de gemeente waar je woont. Het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat je deze in een andere gemeente kunt verlengen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
mag een rijbewijs verlengen ook in een andere gemeente dan in je eigen gemeente?

en iemand een idee hoeveel een spoedprocedure daar in kost?

*vind niks op gemeente site...

Op 4 november 2011 heeft de ministerraad besloten dat een standaardaanvraag van een rijbewijs niet meer mag kosten dan € 37,05.

Het verschild per gemeente hoeveel het kost om je rijbewijs te laten verlengen, maar het mag in ieder geval niet meer zijn dan 37,05 euro

Hier vind je wellicht meer informatie:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ewijs.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dit is nog niet in werking getreden, er is dus een kans dat een standaardaanvraag je meer kost. En dit zegt overigens ook niets over de kosten van een spoedaanvraag, dus dat kan ook nog altijd duurder zijn, je vraagt immers extra service van je gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar dit is nog niet in werking getreden, er is dus een kans dat een standaardaanvraag je meer kost. En dit zegt overigens ook niets over de kosten van een spoedaanvraag, dus dat kan ook nog altijd duurder zijn, je vraagt immers extra service van je gemeente.

excuus, je hebt gelijk Fee.

Maximumtarief voor rijbewijs

Vanaf de zomer van 2012 komt er waarschijnlijk een maximumtarief voor het aanvragen van een rijbewijs. Een Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) moet dit mogelijk maken. De inwerkingtreding van de AMvB is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede Kamer en publicatie in het Staatsblad. Op 4 november 2011 heeft de ministerraad besloten dat een standaardaanvraag van een rijbewijs niet meer mag kosten dan € 37,05.

Bij ons in de gemeente zijn de kosten:

Rijbewijs

€ 44,25 rijbewijs

€ 33,50 toeslag spoedaanvraag

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Pebbels: Dat is een flinke toeslag ! Weet je ook, of dat een redelijk gangbaar tarief is?

Want als dat zo is, zijn best veel mensen an hun 18e bereid vrij veel te betalen om vijf dagen eerder mogen rijden... Woow

* is verbaasd

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Pebbels: Dat is een flinke toeslag ! Weet je ook, of dat een redelijk gangbaar tarief is?

Want als dat zo is, zijn best veel mensen an hun 18e bereid vrij veel te betalen om vijf dagen eerder mogen rijden... Woow

* is verbaasd

Als ik de jongeren (uhm ik val er zelf ook nog onder)hoor dan zijn er redelijk veel bereid om te betalen om eerder te kunnen rijden.

Ik zelf heb gewoon gewacht. Vind het een beetje onzin om zo veel geld neer te leggen om 5 dagen eerder te kunnen rijden, die 5 dagen extra wachten kunnen er dan ook wel bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

de spoedprocedure is niet omdat we niet 5 dagen willen wachten, maar omdat we geen 5 dagen kunnen wachten.

normale kosten kon ik wel vinden, spoed-kosten niet

met beetje mazzel krijgen we de 26ste groen licht en moet hij op de 28ste uiterlijk aangevraagd zijn, dan kan hij de 29ste geleverd omdat 30 en 1 in het weekend vallen en dan is gemeentehuis hier niet open...

word weer krap :(

*al vanaf januari bezig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ooh, dat bedoelde ik ook niet hoor. Er zijn alleen veel mensen die wel, zonder reden, een spoedprocedure volgen. Dáár verbaas ik me over. Ik snap best dat er haast bij kan zijn.

Moeten jullie weg voor die tijd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
nou ja, dat weekend stond er bezoekje gepland maar dat kan opzich wel uitgesteld, maar boodschappen halen en kid ophalen enz is een auto wel noodzakelijk...

nog maar te zien of het die 26ste wel goedgekeurd is...

Zijn de winkels bij jou niet in de buurt??

Ik heb 3 kinderen, maar heb mijn rijbewijs nog niet zo heel lang, na de geboorte van onze dochter heb ik mijn rijbewijs pas gehaald.

Ik bracht de kids altijd lopend naar de peuter speelzaal (deze is gevestigd aan de andere kant van het dorp) deed boodschappen op de fiets of ook lopend. 1 keer in de week ging mijn man met de auto mee voor de grote boodschappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vraagje:

Stel, je moet om 9:00 in schiphol zijn, op een werkdag. Je vertrekt vanuit Utrecht, hoe lang zou ik ungefehr in de file staan zegmaar? Of is het sinds kort wel te doen op de A2 en A12 na Utrecht?

Ik zou het niet weten, maar op tijd vertrekken is in ieder geval verstandig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vraagje:

Stel, je moet om 9:00 in schiphol zijn, op een werkdag. Je vertrekt vanuit Utrecht, hoe lang zou ik ungefehr in de file staan zegmaar? Of is het sinds kort wel te doen op de A2 en A12 na Utrecht?

Tot onder Amsterdam zal het redelijk gaan maar op de ring (A10) is het nog altijd niet wat. Ik zou er minstens een uur voor uittrekken dan zou je als er geen bomen of vrachtauto's omvallen er op tijd kunnen zijn. Overigens als je iemand moet ophalen die om 9 uur aankomt heb je zo nog een half uur voordat die in de aankomsthal is. Als je iemand moet wegbrengen dan moet die minstens 2 uur van te voren aanwezig zijn maar er kijkt niemand van op als dat 1 uur en driekwartier is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vraagje:

Stel, je moet om 9:00 in schiphol zijn, op een werkdag. Je vertrekt vanuit Utrecht, hoe lang zou ik ungefehr in de file staan zegmaar? Of is het sinds kort wel te doen op de A2 en A12 na Utrecht?

Tot onder Amsterdam zal het redelijk gaan maar op de ring (A10) is het nog altijd niet wat. Ik zou er minstens een uur voor uittrekken dan zou je als er geen bomen of vrachtauto's omvallen er op tijd kunnen zijn. Overigens als je iemand moet ophalen die om 9 uur aankomt heb je zo nog een half uur voordat die in de aankomsthal is. Als je iemand moet wegbrengen dan moet die minstens 2 uur van te voren aanwezig zijn maar er kijkt niemand van op als dat 1 uur en driekwartier is.

Ah mooi, thx :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vraagje:

Stel, je moet om 9:00 in schiphol zijn, op een werkdag. Je vertrekt vanuit Utrecht, hoe lang zou ik ungefehr in de file staan zegmaar? Of is het sinds kort wel te doen op de A2 en A12 na Utrecht?

Tot onder Amsterdam zal het redelijk gaan maar op de ring (A10) is het nog altijd niet wat. Ik zou er minstens een uur voor uittrekken dan zou je als er geen bomen of vrachtauto's omvallen er op tijd kunnen zijn. Overigens als je iemand moet ophalen die om 9 uur aankomt heb je zo nog een half uur voordat die in de aankomsthal is. Als je iemand moet wegbrengen dan moet die minstens 2 uur van te voren aanwezig zijn maar er kijkt niemand van op als dat 1 uur en driekwartier is.

Je hoeft ook helemaal niet over de ring A10 naar Schiphol, dan rij je hopeloos om. A2 > A9 > A4 en je bent er. Als je om 07:00 op Schiphol moet staan is er nog geen verkeer. Het is +/- 50 minuten vanaf Utrecht, dus dat betekend dat je rond 06:00 voorbij Utrecht moet zijn om die 2 uur te halen (en als het wat korter wordt maakt dat niet uit). Om 06:00 is de weg vrijwel leeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Morgen wil ik lasagne gaan maken. Daarvoor heb ik vandaag gehakt gekocht dat nu in de vriezer staat. Kan ik morgen de helft (zoveel heb ik nodig) gehakt uit het bakje nemen en meteen in de pan doen of moet het eerst een aantal uur ontdooien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich had je het ook niet in hoeven vriezen. Gehakt kan prima een dag gewoon in de koelkast staan. Net zoals eten dat overblijft ook één tot twee dagen in de koelkast bewaard kan worden, mits goed en luchtdicht afgedekt en eerst afgekoeld voor je het in de koelkast zet. Wil je het meerdere dagen bewaren, dan moet je het inderdaad invriezen. En ook als je morgen de helft van die gehakt gebruikt hebt, moet je inderdaad de andere helft invriezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid