Spring naar bijdragen

Buitenlandse liefde


Aanbevolen berichten

Het kan :)

Mijn man is Australiër en wij leerden elkaar in 2008 kennen (penvrienden), ik ging eind 2009 naar Australië om hem in het 'eggie' te ontmoeten, januari 2010 kwam hij naar Nederland. Hij vroeg me in de Efteling ten huwelijk, ik ben in maart 2010 mee teruggegaan naar Australië, we zijn augustus 2010 getrouwd.

Ik vond het wel heel moeilijk om ver van hem vandaan te zijn, daarom ben ik blij dat ik op redelijk korte termijn terug kon naar Australië (op een working holiday visum). Ik vond die paar maanden op afstand al erg moeilijk, ook door het tijdsverschil, dat maakt het lastig om elkaar te bellen, je moet het min of meer plannen.

Er zijn zat voorbeelden van buitenlandse liefdesverhalen met een happy end, maar het lukt natuurlijk niet altijd. Wat zijn de plannen van je vriendin, gaat ze terug? Komt hij naar België etc.?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vriendin van mij heeft al meerdere jaren een relatie met een jongen uit Israel en dat lijkt nog steeds goed te gaan. Een kwestie van regelmatig skypen geloof ik.

Ook een negatief verhaal: een vriend van mij heeft een relatie met een Griekse jongen, maar dat lijkt minder te werken. Vooral omdat de ouders van die Griek het contact proberen te verstoren (hij woont nog steeds bij zijn ouders).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw Esther, australië is echt niet bij de deur. Dus jullie hebben elkaar 2 x gezien voor jullie trouw? En waar woon je dan nu, in Nederland of Australië? en waar is de trouw doorgegaan? ik kan me voorstellen dat dat nogal moielijk is..

Zij gaat wss volgend jaar terug naar China gaan, hij is nog steeds daar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een Nederlandse vriendin van mij heeft in Italië haar Schotse lief gevonden. Na veel skypen, af en toe meeten en hoge telefoonrekeningen is zij bij hem ingetrokken in Schotland. Ze hebben toch iets van 1 of 2 jaar een lange aftandsrelatie gehad.

Zelf ben ik in de periode dat ik verloofd was een half jaar in 't buitenland geweest. Maar wij hadden dus al een sterke relatie die de afstand aankon, een prille liefde is misschien een ander verhaal. Maar ook voor ons gold Skype, Skype, Skype!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wauw Esther, australië is echt niet bij de deur. Dus jullie hebben elkaar 2 x gezien voor jullie trouw? En waar woon je dan nu, in Nederland of Australië? en waar is de trouw doorgegaan? ik kan me voorstellen dat dat nogal moielijk is..

Zij gaat wss volgend jaar terug naar China gaan, hij is nog steeds daar.

Jep, sterker nog, we hebben elkaar maar ruim 1 maand 'face to face' gezien voor hij me ten huwelijk vroeg! Maar door al onze brieven, e-mails, telefoontjes etc. kenden we elkaar al zo goed dat het niet uitmaakte. Toen ik hem voor de eerste keer zag voelde het ook meteen goed. Ik ben een behoorlijk verlegen persoon, zeker rondom mannen, maar met Nate had ik dat helemaal niet, het klikte perfect.

We zijn in Australië getrouwd, gelukkig konden m'n ouders en zusje naar de bruiloft komen, maar het was wel moeilijk zo zonder de rest van de familie. Die zie ik met Kerst weer, voor het eerst sinds maart 2010, kan niet wachten!

Zou je vriendin uiteindelijk naar China willen gaan? Het punt met zo'n lange afstand relatie is m.i. wel dat een van de twee bereid moet zijn om de grote emigratiestap te wagen. Nou is Australië een westers land wat de overgang makkelijker maakt, maar een land als China lijkt me pittig hoor, ook qua taal. Maar het kan, waar een wil is is een weg! En waarschijnlijk zijn centjes ook wel handig voor het aanvragen van een visum ;)

@WS & TBM: Serieus? Haha, wat grappig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze waren blij voor ons, gelukkig :)

Nate heeft netjes aan m'n ouders gevraagd of ze het goed vonden dat we trouwden (zo romantisch... :$ ) en ze zeiden toen dat ze het wel aan hadden zien komen.

Ik heb later eens aan m'n moeder gevraagd wat ze er nou precies van vond, dat we zo snel trouwden, en ze zei iets in de trant van dat ze wel wist dat het serieus was, dat ze Nate vertrouwden en wisten dat hij oprecht was en ze konden ook wel zien dat er echt liefde was tussen ons. Dat klinkt misschien een beetje cliché, maar als je bedenkt dat mijn ouders normaal gesproken behoorlijk wantrouwig zijn richting nieuwe vriendjes/vriendinnetjes van m'n broertje en zusje, was het nogal wat dat ze Nate zo direct in onze familie opnamen :)

En wat meer algemeen, wat betreft buitenlandse liefde... Het kost wel heel wat. Dan bedoel ik niet qua geld, maar in mijn geval is het zo dat ik mijn familie hoogstens 1x per jaar zal zien. Wij zitten niet zo goed in de slappe was dat we elk jaar naar Nederland kunnen, maar hopelijk kunnen mijn ouders om het jaar bij ons op bezoek komen. En dat is dan de directe familie - grootouders, ooms en tantes, neefjes en nichtjes zal ik nog veel minder zien. En misschien wel nooit meer, je weet nooit wat er kan gebeuren. Dat maakt me soms wel heel verdrietig. Voor vriendschappen geldt hetzelfde, en ik merk dat die verwateren, hoezeer je ook probeert contact te houden. Toch zou ik niks willen veranderen aan hoe mijn situatie nu is, want ik ben gek op m'n Aussie :)

M'n moeder zei eens iets wat eigenlijk wel hout snijdt: "Ik heb liever dat je gelukkig bent in Australië, dan ongelukkig in Nederland."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Qua taalproblemen geen nood, ze studeert nl. Chinees, vandaar ook haar verblijf in China..

Op zich denk ik dat het wel te lukken valt, als de liefde maar sterk genoeg is. Want elkaar enkel horen via skype, mail ofzo, is toch nog iets anders dan elkaar live zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met afstand heb ik zelf niet zo'n ervaring aangezien mijn vriendje in een buurland woont dus dat is best te doen, maar even mijn twee cent over taalverschillen: hoe goed spreekt je vriendin Chinees? Of hoe goed spreekt haar vriend Engels? Altijd moeten communiceren in een taal die voor één van de twee moeilijk is, kan best een struikelblok zijn soms, zeker bij serieuze, lastige gesprekken waarin het belangrijk is elkaar echt goed te begrijpen, en zeker als door de afstand de mogelijkheid tot non-verbale communicatie beperkt is. Maar als zij echt vlot Chinees spreekt, of zij allebei echt vlot Engels spreken, dan speelt dat niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja lukt wel lijkt het, maar het is nog heel pril hoor. Nuja, we hebben wel enige ervaring met afstand overbruggen, we hebben elkaar leren kennen in India en hij bleef daar twee maand langer dan ik dus tussen onze ontmoeting en ons weerzien in Europa (wanneer we zeg maar officieel wat gekregen hebben) hebben we ook wel een tijd het hele telefoon-mail-chat-ding gehad, sindsdien lijkt die vier uur reizen die het nu is eigenlijk verwaarloosbaar. Sowies, hij woont in België en ik kom oorspronkelijk uit België (maar woon sinds ruim een jaar in Nederland) dus ik ben het best gewend om regelmatig de internationale trein te nemen om mensen op te zoeken. Afstand is dus niet zo'n issue. Taalverschillen vind ik zelf lastiger, hij is Franstalig en mijn Frans is niet heel slecht maar ook niet fantastisch (maar het wordt er merkbaar beter op sinds ik hem ken!), het is gewoon vermoeiend en lastig om serieuze gesprekken te moeten voeren in een taal die ik niet vloeiend spreek. En zijn Nederlands is onbestaande en zijn Engels een pak slechter dan mijn Frans, dus dat schiet ook niet zo op. Maar goed, dat taalprobleem speel bij jouw vriendin en haar vriend kennelijk niet zo, da's mooi. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een vriendin van me is,tijdens haar reis naar China, verliefd geworden op een jongen van daar.

Nu vraag ik me eigenlijk af of zo'n relatie kan standhouden, zo ver van elkaar.

Iemand ervaringen mee of een standpunt?

regelgeving om zo iemand naar NL te halen is erg streng

zoek maar eens op MVV

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Mijn vriend woont in Noorwegen. Ik wordt er af en toe gek van maar inmiddels heb ik daar een baan gevonden en ga ik over een paar weken ook naar Noorwegen verhuizen. Volgens mij kan het dus wel, maar moet je wel sterk in je schoenen staan om het vol te kunnen houden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn vriend woont in Noorwegen. Ik wordt er af en toe gek van maar inmiddels heb ik daar een baan gevonden en ga ik over een paar weken ook naar Noorwegen verhuizen. Volgens mij kan het dus wel, maar moet je wel sterk in je schoenen staan om het vol te kunnen houden!

respect - daar is toch heel wat moed voor nodig. *:}

maar wie niet waagt, die niet wint...

ik wens je [jullie] veel geluk toe en ook veel succes met je nieuwe baan...

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid