Spring naar bijdragen

Elektrische gitaar


Aanbevolen berichten

Zijn er op dit forum ook mensen die elektrische gitaar spelen? (dat moet wel, maar ik zag er nog geen topic over) Ik wil zelf binnenkort beginnen en ik zoek nog goed lesmateriaal op internet.

Om te kijken of ik het elektrisch gitaar spelen echt wat vind, begin ik met een goedkopie gitaar van de Aldi :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

ik speel elektrische gitaar! en ook gewoon gitaar hoor!

maar die gitaartjes van de aldi zijn best redelijk alleen spelen ze een beetje stroef (maar daar heb je in het begin toch geen erg in) en let goed op de band... die wil nog wel eens scheuren...

de versterker die erbij zit doet het redelijk alleen zet er wel altijd je gain aan anders klinkt het gewoon net niet...

voor de rest doet hij het over het algemeen prima (maar dat is mijn bescheiden mening)

en dan nog even een tip: Volg les... en dat klinkt heel stom maar ik heb gewoon prive les. en dat motiveert mij toch altijd net iets meer om door te blijven gaan (zeker in het begin) en dat stukje feedback vind ik wel prettig (maar dat is mijn bescheiden mening)

en dan als laatste nog 1 tip: voordat je er ook maar een noot op speelt leg er eerst nieuwe snaren op... als je uitleg wel PB maar even

als je nog vragen heb ofzo... PB mij dan maar even

met vriendelijke groet

wees een licht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb (akoestisch) gitaar leren spelen via http://www.leergitaarspelen.nl. Supergoeie cursus, heeft me echt veel geleerd! Ze hebben ook een elektrische gitaar variant weet ik, maar ik kan het zo gauw ff niet vinden op die site. Zijn ook christelijke mensen die die cursus ontwikkeld hebben, dus qua liedjeskeuze in de cursus hoef je je ook geen zorgen te maken! :)

Gevonden! http://www.leerelektrischegitaarspelen.com/ :D Ik heb dus de akoestische versie gevolgd, en hoe overdreven en nep al die ervaringsverhalen ook lijken op die website, tis wel echt waar wat ze vertellen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb destijds het boek "De gitaar" van Ralph Denyer gekocht, wat mij wel erg beviel omdat er nogal veel onderwerpen besproken worden. Het begint eerst met een hoofdstuk over invloedrijke (bas)gitaristen, vervolgens een hoofdstuk over wat voor soorten gitaren er zijn, maar de het grootste gedeelte gaat over wat het interessantst is: hoe je gitaar moet spelen, waarbij technieken besproken worden, maar ook enige muziektheorie over bijvoorbeeld akkoordreeksen, wat mij erg aansprak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanx voor jullie enthousiaste reacties! M'n vingers moeten nog wel wennen aan die gitaar, maar is denk ik een kwestie van wennen. Tot nog toe moet ik het vooral hebben van YouTube filmpjes.

@Weeseenlicht: die band is idd niet briljant, hij valt soms opeens van de gitaar ;) Denk dat het wel klopt wat je zegt over les; ik zou idd graag feedback krijgen van een docent.

@annzie: ik vond dat verhaaltje idd ook een beetje nep overkomen, maar kan jij na het volgen van alleen die cursus dan al aardig gitaar spelen of heb je daarnaast ook nog les gehad van een muziekdocent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
licht: die band is idd niet briljant, hij valt soms opeens van de gitaar ;)

Moet je eens twee beugelflesjes (van bijv. Grolsch) kopen.

300px-Beugelfles.jpg

Die beugels hebben van die ringen van rubber. Die kun je er af halen en vervolgens op de plek zetten waar je band van je gitaar op vast zet. Dat voorkomt dat ze er af raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thanx voor jullie enthousiaste reacties! M'n vingers moeten nog wel wennen aan die gitaar, maar is denk ik een kwestie van wennen. Tot nog toe moet ik het vooral hebben van YouTube filmpjes.

@Weeseenlicht: die band is idd niet briljant, hij valt soms opeens van de gitaar ;) Denk dat het wel klopt wat je zegt over les; ik zou idd graag feedback krijgen van een docent.

@annzie: ik vond dat verhaaltje idd ook een beetje nep overkomen, maar kan jij na het volgen van alleen die cursus dan al aardig gitaar spelen of heb je daarnaast ook nog les gehad van een muziekdocent?

Ik kon na die cursus behoorlijk aardig gitaar spelen. Ik heb verder nooit les gehad, en heb mezelf na de cursus alleen extra (nieuwe) akkoorden geleerd :) Het verhaaltje zelf is natuurlijk ook wel een beetje over the top. Tis nu niet dat je gelijk een natuurtalent bent maar je kunt wel na die cursus gelijk al echt liedjes spelen!

En die pijn in je vingers is doorbijten, na een tijdje gaat het vanzelf over :)

@Olorin: ik neem aan dat je dan eerst je gitaarband, en dan dat rubbertje moet doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Thanx voor jullie enthousiaste reacties! M'n vingers moeten nog wel wennen aan die gitaar, maar is denk ik een kwestie van wennen. Tot nog toe moet ik het vooral hebben van YouTube filmpjes.

@Weeseenlicht: die band is idd niet briljant, hij valt soms opeens van de gitaar ;) Denk dat het wel klopt wat je zegt over les; ik zou idd graag feedback krijgen van een docent.

@annzie: ik vond dat verhaaltje idd ook een beetje nep overkomen, maar kan jij na het volgen van alleen die cursus dan al aardig gitaar spelen of heb je daarnaast ook nog les gehad van een muziekdocent?

Ik kon na die cursus behoorlijk aardig gitaar spelen. Ik heb verder nooit les gehad, en heb mezelf na de cursus alleen extra (nieuwe) akkoorden geleerd :) Het verhaaltje zelf is natuurlijk ook wel een beetje over the top. Tis nu niet dat je gelijk een natuurtalent bent maar je kunt wel na die cursus gelijk al echt liedjes spelen!

En die pijn in je vingers is doorbijten, na een tijdje gaat het vanzelf over :)

ook met de juiste intervallen, aanslag, goeie ritmes etc..?

@absolution: kijk eens goed of dat stukje nepleer niet is doorgescheurd... dat kan namelijk zo maar eens gebeuren...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thanx voor jullie enthousiaste reacties! M'n vingers moeten nog wel wennen aan die gitaar, maar is denk ik een kwestie van wennen. Tot nog toe moet ik het vooral hebben van YouTube filmpjes.

@Weeseenlicht: die band is idd niet briljant, hij valt soms opeens van de gitaar ;) Denk dat het wel klopt wat je zegt over les; ik zou idd graag feedback krijgen van een docent.

@annzie: ik vond dat verhaaltje idd ook een beetje nep overkomen, maar kan jij na het volgen van alleen die cursus dan al aardig gitaar spelen of heb je daarnaast ook nog les gehad van een muziekdocent?

Ik kon na die cursus behoorlijk aardig gitaar spelen. Ik heb verder nooit les gehad, en heb mezelf na de cursus alleen extra (nieuwe) akkoorden geleerd :) Het verhaaltje zelf is natuurlijk ook wel een beetje over the top. Tis nu niet dat je gelijk een natuurtalent bent maar je kunt wel na die cursus gelijk al echt liedjes spelen!

En die pijn in je vingers is doorbijten, na een tijdje gaat het vanzelf over :)

ook met de juiste intervallen, aanslag, goeie ritmes etc..?

Jep :) Al heb ik ook muziekgenen, dat moet ik wel zeggen. Muzikaliteit komt bij mij aan beide kanten van de familie voor. Alleen jammer genoeg doorzettingsvermogen niet :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Ik kon na die cursus behoorlijk aardig gitaar spelen. Ik heb verder nooit les gehad, en heb mezelf na de cursus alleen extra (nieuwe) akkoorden geleerd :) Het verhaaltje zelf is natuurlijk ook wel een beetje over the top. Tis nu niet dat je gelijk een natuurtalent bent maar je kunt wel na die cursus gelijk al echt liedjes spelen!

En die pijn in je vingers is doorbijten, na een tijdje gaat het vanzelf over :)

ook met de juiste intervallen, aanslag, goeie ritmes etc..?

Jep :) Al heb ik ook muziekgenen, dat moet ik wel zeggen. Muzikaliteit komt bij mij aan beide kanten van de familie voor. Alleen jammer genoeg doorzettingsvermogen niet :+

oke, dat kan maar ik heb er zelf nog niet veel gezien die dan echt goed konden spelen... overigens gewoon ook niet hoor ;)

maar misschien komt dat wel doordat ik teveel eisen stel aan mijn spel ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dat kan ook nog. Maar ik kan je vertellen dat iig de akoestische cursus absoluut waar voor zijn geld is! Zit nu te denken wellicht ook de elektrische cursus te doen, ik denk dat je dan hele andere technieken leert. Soleren enzo :P

soleren kan ook op een akoestische ;) ik ben er volop mee bezig maar ik kan je zeggen dat het behoorlijk frustrerend werkt.. maar ja dat heb je als je jezelf als gitarist teveel bezig houdt met het drumstel :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ja maar bij de akoestische cursus leer je eerder akkoorden enzo. Met akkoorden kun je namelijk hele liedjes spelen en met solo's alleen stukjes van liedjes :P

en akoorden gebruiken met tussendoor solo's kan dat niet ofzo :P :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 3 months later...

't hoort niet echt bij de openingpost, maar anders moest ik hiervoor een nieuw topic openen.

Ik heb een akoestische gitaar. Die gitaar is zo besnaard dat je met je rechterhand aanslaat en je linkerhand dus de akkoorden vormt (waarschijnlijk is dit standaard).

Maar om één of andere reden lijkt het alsof ik het andersom beter kan. Ik heb meer "kracht in mijn rechtervingers om de snaren aan te drukken en dat hand blijkt ook flexibeler te zijn om de grepen te nemen.

Koop ik dan best een andere gitaar of kan ik alles hersnaren, dus de snaren omdraaien van volgorde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

@joon:

Een naar datum gezien een late reactie...

maar het ligt aan het soort snaren dat je op je gitaar hebt liggen. Als je nylon snaren op je gitaar hebt liggen kan het volgens mij moeiteloos.

Als je metale snaren hebt. Zou ik het zo 1,2,3 niet weten. maar eigenlijk denk ik van niet omdat je dan niet helemaal normaal uitkomt met je slagplaat.

Maar kracht in je vingers kun je ook oefenen. Evenals behendigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid