Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

pulsar34.jpg

Ik heb een handtandenborstel, maar dan wel electrisch. Heel hipperdepip, hoef ik hem niet telkens op een oplader te zetten :)

Oh, en even een revolutie op het gebied van tandpasta:

aquatic-500x500.jpg

Een nieuwe fantastische uitvinding, Toothy Tabs! Je hebt nu geen tube tandpasta meer nodig, maar een doosje Toothy Tabs! Kauw even op een Toothy Tab, hij gaat vanzelf schuimen, maak je tandenborstel nat en poets je tanden zoals je gewend bent. Ideaal voor op vakantie, een weekeindje weg of iedere dag.

Er zitten 40 Toothy Tabs in één doosje

Lush test niet op dieren en werkt ook niet samen met bedrijven die testen op dieren. Bovendien zijn deze toothy tabs veganistisch, bevatten geen synthetische stoffen en beter voor het milieu.

Ook wel leuk: eens niet de standaard mint smaak, maar ook verkrijgbaar met jasmijn, venkel, sandelhout enz enz.

Klinkt wel intressant eigenlijk :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
pulsar34.jpg

Ik heb een handtandenborstel, maar dan wel electrisch. Heel hipperdepip, hoef ik hem niet telkens op een oplader te zetten :)

Oh, en even een revolutie op het gebied van tandpasta:

aquatic-500x500.jpg

Een nieuwe fantastische uitvinding, Toothy Tabs! Je hebt nu geen tube tandpasta meer nodig, maar een doosje Toothy Tabs! Kauw even op een Toothy Tab, hij gaat vanzelf schuimen, maak je tandenborstel nat en poets je tanden zoals je gewend bent. Ideaal voor op vakantie, een weekeindje weg of iedere dag.

Er zitten 40 Toothy Tabs in één doosje

Lush test niet op dieren en werkt ook niet samen met bedrijven die testen op dieren. Bovendien zijn deze toothy tabs veganistisch, bevatten geen synthetische stoffen en beter voor het milieu.

Ook wel leuk: eens niet de standaard mint smaak, maar ook verkrijgbaar met jasmijn, venkel, sandelhout enz enz.

Klinkt wel intressant eigenlijk :Y

Grappig. Ik wist niet dat dit bestond. Vraag me af hoe dat smaakt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik al sinds mijn 3e colgate en een gewone tandenborstel. Ik poets zelden vaker dan een keer per dag en ik heb nog maar 1 gaatje.

Geen gaatjes krijgen is niet alleen een kwestie van goed poetsen of een goede tandpasta, het heeft ook te maken met de kwaliteit van je speeksel. Sommige mensen hebben nu eenmaal gewoon een slecht gebit, ook al poetsen ze tien keer per dag. Volgens mij is een slecht gebit zelfs erfelijk, maar misschien is dat ook wel geblaat.

Bovendien heb ik jaren extra fluor gekregen bij de tandarts en laagjes op mijn kiezen tegen gaatjes. Volgens mij krijgt iedereen van mijn generatie en jonger dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb als twaalfjarige ook mijn kiezen moeten laten sealen inderdaad. En uiteraard zijn er verschillende factoren die de kwaliteit van je gebit bepalen. Maar de genoemde handreikingen vormen wel de basisverzorging. Waarbij ook gezegd moet worden dat meer dan twee keer per dag je tanden poetsen weer vrij slecht voor het gebit is. Daarmee schuur je het natuurlijke beschermlaagje op je gebit er immers af. Tien keer per dag poetsen is dus vragen om problemen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik gebruik al sinds mijn 3e colgate en een gewone tandenborstel. Ik poets zelden vaker dan een keer per dag en ik heb nog maar 1 gaatje.

Geen gaatjes krijgen is niet alleen een kwestie van goed poetsen of een goede tandpasta, het heeft ook te maken met de kwaliteit van je speeksel. Sommige mensen hebben nu eenmaal gewoon een slecht gebit, ook al poetsen ze tien keer per dag. Volgens mij is een slecht gebit zelfs erfelijk, maar misschien is dat ook wel geblaat.

Bovendien heb ik jaren extra fluor gekregen bij de tandarts en laagjes op mijn kiezen tegen gaatjes. Volgens mij krijgt iedereen van mijn generatie en jonger dat.

Ik heb ook die zendiumtandpasta. Daarin schijnen enzymen te zitten de ook in je speeksel zitten en speekselbeschermende eiwitten. Dus misschien dat Zendium op dit gebied soelaas biedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit mijn tanden laten sealen, en poets 1x per dag, sla dat ook nog wel eens over en haal lang de twee minuten niet. Daarbij heb ik ook nooit gaatjes gehad, alleen wat last van gevoelige ondertanden. Doordat ik vroeger een verkeerde poetstechniek had, heb ik daar het tandvlees naar beneden gepoetst, en liggen mijn tandhalzen dus bloot. Ik ben blij dat ik zo'n sterk gebit heb, anders had ik met mijn huidige poetsgewoontes ondertussen wel een kunstgebit nodig gehad :P Ik gebruik overigens Colgate. Gewoon omdat ik daar al mijn hele leven mijn tanden mee poets. En een hand tandenborstel. Ik vind electrische dingen maar vreselijk. Hartstikke lawaaierig en ik heb niet het idee dat mijn tanden er schoner van worden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik nu aquafresh maar het maakt geen verschil als ik die gebruik of paradontax.. Eigenlijk heb ik veel liever Elmex... Toen ik die van mn moeder gebruikte had ik veel minder last van erg zoete dingen enzo.. Kon ik ook gewoon een stukje chocola eten zonder dat het pijn deed aan mijn tanden. K heb nog nooit een gaatje gehad, al weet ik niet hoe het nu zit want ik ben al een veel te lange tijd niet meer naar de tandarts geweest :$ En gewoon een hand tandenborstel. Lekker rustig..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik gebruik nu aquafresh maar het maakt geen verschil als ik die gebruik of paradontax.. Eigenlijk heb ik veel liever Elmex... Toen ik die van mn moeder gebruikte had ik veel minder last van erg zoete dingen enzo.. Kon ik ook gewoon een stukje chocola eten zonder dat het pijn deed aan mijn tanden. K heb nog nooit een gaatje gehad, al weet ik niet hoe het nu zit want ik ben al een veel te lange tijd niet meer naar de tandarts geweest :$ En gewoon een hand tandenborstel. Lekker rustig..

Elmex is wel een fijne tandpasta. Ik gebruik het zelf ook. Als kind kreeg ik altijd van die mini tubes mee van de tandarts. Tandartsen adviseren vaak elmex.

Ik heb de rode tube en e blauwe tube van Elmex voor gevoelige tanden. Ze bevallen mij prima. Alleen zijn ze wel iets duurder. Zendium ben ik ook wel over te spreken. Paradontax schijnt weer een vieze smaak te hebben, maar wel een goede tandpasta ze zijn, al heb ik het nog nooit geprobeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf ben ik een beetje van de electrische tandenborstel afgestapt omdat de tandarts klaagde over niet goed schone tanden. Sinds ik met een hand tandenborstel weer poets klaagt tie niet meer :D

Maar soms zit ik er wel over na te denken om een elektrische te kopen, die dingen kunnen toch beter overal bij en ze maken je tanden wel schoner (als je goed poetst).

Qua tandpasta is het vaak erg verschillend: zo heb ik nu een aantal weken met de oranje Elmex gepoetst maar sinds het weekend weer Prodent. En prodent is toch wel het merk wat ik het meeste in huis heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zelf ben ik een beetje van de electrische tandenborstel afgestapt omdat de tandarts klaagde over niet goed schone tanden. Sinds ik met een hand tandenborstel weer poets klaagt tie niet meer :D

Maar soms zit ik er wel over na te denken om een elektrische te kopen, die dingen kunnen toch beter overal bij en ze maken je tanden wel schoner (als je goed poetst).

Qua tandpasta is het vaak erg verschillend: zo heb ik nu een aantal weken met de oranje Elmex gepoetst maar sinds het weekend weer Prodent. En prodent is toch wel het merk wat ik het meeste in huis heb.

Dus jij bent juist net af van electrisch poetsen en weer over op het goede oude vertrouwde handtandenborsteltje? Ik lees dat electrisch poetsen meestal juist wel wordt aangeraden door tandartsen omdat je inderdaad veel beter overal bij kan.

Ik weet niet of dit alleen marketing is, maar ik zelf merk wel dat mijn tanden wat schoner aanvoelen en ik inderdaad makkelijker bij mijn achterste kiezen kom. Maa zoals ik al zei misschien had ik wel een verkeerde poetstechniek die nu gecompenseert wordt door het electrische tandenpoetsen. Wellicht dat anderen wel betere resultaten halen.

Maar sinds mijn zoveelste gaatje probeer ik het nu electrisch en het bevalt me goed ;)

Prodent is ook 1 van de weinige nederlandse tandpasta merken en ook wel vrij bekend. Ik heb die ook weleens gebruikt. Maar ik heb nog wat tubes elmex en zendium die ik eerst op moet maken. Ik zal switchen van tandpasta omdat ze allemaal net andere ingredienten hebben.

Misschien is het ook goed om 2 tandpasta's op een dag te gebruiken voor een bepaald iets aan te pakken. Dus 1 voor gevoelige tanden of tegen tand erosie, en s avonds 1 voor wittere tanden bijvoorbeeld zodat je die problemen ook aanpakt! Fluoride tegen gaatjes zitten toch in alle tandpasta's dus dat pak je altijd wel aan ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn tandarts zegt dat een electrische tandenborstel alleen beter is omdat hij een ronde kop heeft en daardoor dus makkelijker je achterste kiezen kan bereiken, maar dat het verder vooral een kwestie is van goed poetsen.

Verder gebruik ik sensodyne/zendium of elmex. Tussen dat soort merken is het denk ik meer een kwestie van de smaak, de kwaliteit lijkt me van allemaal hetzelfde. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zelf ben ik een beetje van de electrische tandenborstel afgestapt omdat de tandarts klaagde over niet goed schone tanden. Sinds ik met een hand tandenborstel weer poets klaagt tie niet meer :D

Maar soms zit ik er wel over na te denken om een elektrische te kopen, die dingen kunnen toch beter overal bij en ze maken je tanden wel schoner (als je goed poetst).

Qua tandpasta is het vaak erg verschillend: zo heb ik nu een aantal weken met de oranje Elmex gepoetst maar sinds het weekend weer Prodent. En prodent is toch wel het merk wat ik het meeste in huis heb.

Dus jij bent juist net af van electrisch poetsen en weer over op het goede oude vertrouwde handtandenborsteltje? Ik lees dat electrisch poetsen meestal juist wel wordt aangeraden door tandartsen omdat je inderdaad veel beter overal bij kan.

Ik weet niet of dit alleen marketing is, maar ik zelf merk wel dat mijn tanden wat schoner aanvoelen en ik inderdaad makkelijker bij mijn achterste kiezen kom. Maa zoals ik al zei misschien had ik wel een verkeerde poetstechniek die nu gecompenseert wordt door het electrische tandenpoetsen. Wellicht dat anderen wel betere resultaten halen.

Maar sinds mijn zoveelste gaatje probeer ik het nu electrisch en het bevalt me goed ;)

Prodent is ook 1 van de weinige nederlandse tandpasta merken en ook wel vrij bekend. Ik heb die ook weleens gebruikt. Maar ik heb nog wat tubes elmex en zendium die ik eerst op moet maken. Ik zal switchen van tandpasta omdat ze allemaal net andere ingredienten hebben.

Misschien is het ook goed om 2 tandpasta's op een dag te gebruiken voor een bepaald iets aan te pakken. Dus 1 voor gevoelige tanden of tegen tand erosie, en s avonds 1 voor wittere tanden bijvoorbeeld zodat je die problemen ook aanpakt! Fluoride tegen gaatjes zitten toch in alle tandpasta's dus dat pak je altijd wel aan ;)

Ja vond het ook vreemd dat ik dus viezere tanden had door die elektrische tandenborstel... :$ Maar ja, handtandenborstel bevalt me tot nu toen nog het beste en ik heb hele gevoelige tanden en tandvlees. Gebruik daar ook wel speciale tandpasta's voor trouwens.

Sinds ik ben overgestapt één keer nog een gaatje gehad maar die hoefde niet geboord te worden en opgevuld want die kies moest toch nog gewisseld worden :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gewoon doen wat cabaretiër Lebbis ook zegt te doen: op een schaaltje zes verschillende tandpasta's mixen en daarmee poetsen. ;)

Ook een optie heb je meteen alle ingredienten, een beetje elmex een beetje sensodyne, een kloddertje zendium wat streepjes aquafresh en een toefje prodent! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zelf ben ik een beetje van de electrische tandenborstel afgestapt omdat de tandarts klaagde over niet goed schone tanden. Sinds ik met een hand tandenborstel weer poets klaagt tie niet meer :D

Maar soms zit ik er wel over na te denken om een elektrische te kopen, die dingen kunnen toch beter overal bij en ze maken je tanden wel schoner (als je goed poetst).

Qua tandpasta is het vaak erg verschillend: zo heb ik nu een aantal weken met de oranje Elmex gepoetst maar sinds het weekend weer Prodent. En prodent is toch wel het merk wat ik het meeste in huis heb.

Dus jij bent juist net af van electrisch poetsen en weer over op het goede oude vertrouwde handtandenborsteltje? Ik lees dat electrisch poetsen meestal juist wel wordt aangeraden door tandartsen omdat je inderdaad veel beter overal bij kan.

Ik weet niet of dit alleen marketing is, maar ik zelf merk wel dat mijn tanden wat schoner aanvoelen en ik inderdaad makkelijker bij mijn achterste kiezen kom. Maa zoals ik al zei misschien had ik wel een verkeerde poetstechniek die nu gecompenseert wordt door het electrische tandenpoetsen. Wellicht dat anderen wel betere resultaten halen.

Maar sinds mijn zoveelste gaatje probeer ik het nu electrisch en het bevalt me goed ;)

Prodent is ook 1 van de weinige nederlandse tandpasta merken en ook wel vrij bekend. Ik heb die ook weleens gebruikt. Maar ik heb nog wat tubes elmex en zendium die ik eerst op moet maken. Ik zal switchen van tandpasta omdat ze allemaal net andere ingredienten hebben.

Misschien is het ook goed om 2 tandpasta's op een dag te gebruiken voor een bepaald iets aan te pakken. Dus 1 voor gevoelige tanden of tegen tand erosie, en s avonds 1 voor wittere tanden bijvoorbeeld zodat je die problemen ook aanpakt! Fluoride tegen gaatjes zitten toch in alle tandpasta's dus dat pak je altijd wel aan ;)

Ja vond het ook vreemd dat ik dus viezere tanden had door die elektrische tandenborstel... :$ Maar ja, handtandenborstel bevalt me tot nu toen nog het beste en ik heb hele gevoelige tanden en tandvlees. Gebruik daar ook wel speciale tandpasta's voor trouwens.

Sinds ik ben overgestapt één keer nog een gaatje gehad maar die hoefde niet geboord te worden en opgevuld want die kies moest toch nog gewisseld worden :)

Welke speciale tandpasta heb jij? Sensodyne pro-glasur?

Misschien dat de 1 een beter resultaat haalt met een hand- en de ander met een electrische tandenborstel! Is ook iets persoonlijks uiteraard. En het is ook wel fijn dat er meer tandpasta's zijn. Een cliënt vna mij gebruikt namelijk die pro glasur van sensodyne(vandaar dat ik het vroeg!) en ze heeft minder last van haar gevoelige tanden. Ook heeft ze heel dun glasur en deze tandpasta is minder agressief, maar bevat uiteraard wel fluoride tegen gaatjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
nee gebruik ik niet, gebruik van iets van uhhmm *kan niet op de naam komen* (is zo'n bruin achtige tandpasta met zoutachtige smaakje) die dus. :P

paradontax!

Ja die met die aparte smaak. Maar toch ga ik die ook een keer proberen daar ik hoor dat het een zeer goede tandpasta is!

Ja die ja! :Y

Is hij ook, in het begin is het wel even aan de smaak wennen maar het gevolg is wel dat je geen last meer hebt van gevoelige tanden enzo :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
nee gebruik ik niet, gebruik van iets van uhhmm *kan niet op de naam komen* (is zo'n bruin achtige tandpasta met zoutachtige smaakje) die dus. :P

paradontax!

Ja die met die aparte smaak. Maar toch ga ik die ook een keer proberen daar ik hoor dat het een zeer goede tandpasta is!

Ja die ja! :Y

Is hij ook, in het begin is het wel even aan de smaak wennen maar het gevolg is wel dat je geen last meer hebt van gevoelige tanden enzo :D

Hij staat op mijn lijstje van te proberen tandpasta's!

Link naar bericht
Deel via andere websites

paradontax!

Ja die met die aparte smaak. Maar toch ga ik die ook een keer proberen daar ik hoor dat het een zeer goede tandpasta is!

Ja die ja! :Y

Is hij ook, in het begin is het wel even aan de smaak wennen maar het gevolg is wel dat je geen last meer hebt van gevoelige tanden enzo :D

Hij staat op mijn lijstje van te proberen tandpasta's!

haha, welke tandpasta's staan er nog meer op dat lijstje dan? :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die Lush pilletjes heb ik! Best grappig om een keer te proberen, maar je kan denk ik beter met een gewone tandpasta poetsen! Er zit bijvoorbeeld geen fluoride in die pilletjes en dat is toch wel essentieel voor een goede tandpasta! :)

Zit er geen fluoride in die Lush pilletjes? Ik hoor ook weleens dat vooral het poetsen zelf van belang is en dat de fluoride er niet zoveel toe doet. Of dat waar is weet ik niet. Ik las het op een website(ben vergeten waar het stond, dus ik heb nu even geen bron beschikbaar!, misschien een keer voor googlen!)

Men beweerde dat vooral het poetsen zelf de plak weghaalt en de gaatjes voorkomt en dat de fluoride amper effect zou hebben om sterkere tanden te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja die ja! :Y

Is hij ook, in het begin is het wel even aan de smaak wennen maar het gevolg is wel dat je geen last meer hebt van gevoelige tanden enzo :D

Hij staat op mijn lijstje van te proberen tandpasta's!

haha, welke tandpasta's staan er nog meer op dat lijstje dan? :P

Die van sensodyne pro-glasur! ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid