Spring naar bijdragen

Autorijden terwijl je luistert naar Gods Woord


Aanbevolen berichten

[preview]"We hopen dat mensen door het luisteren naar de audio-Bijbel gemakkelijk toegang krijgen tot Gods Woord. Mensen kunnen terwijl ze auto rijden, de hond uitlaten of sporten luisteren naar wat God te zeggen heeft," zegt Andy Bissex namens de Bible Society.[/preview]

Door de nieuwe audio-Bijbel kunnen duizenden mensen Gods Woord op een geheel nieuwe manier ervaren. Het opgenomen Nieuwe Testament werd tijdens de vastentijd voor Pasen vrijgegeven aan 30.000 mensen.

Bissex: "Deze uitgave is onderdeel van de 400ste verjaardag van de King James Bijbel. Zo willen we christenen helpen om te gaan met de Bijbel." Mensen werden aangemoedigd om in de vastentijd van veertig dagen te luisteren naar het Nieuwe Testament. Nu hoopt Bissex dat men ook in de rest van het jaar zal luisteren. Hij zegt blij te zijn met het aantal mensen dat naar de audio-Bijbel luistert, maar wil dat de cijfers oplopen van enkele tienduizenden tot miljoenen.

Audio-Bijbel inspireert

Eric Sparkes (foto) luisterde in de vastentijd samen met zijn vrouw Gillian naar de audio-Bijbel. Volgens de gepensioneerde ambtenaar werden ze daardoor geïnspireerd om samen te bidden. "Voor ons is de Bijbel absoluut tot leven gebracht," vertelt hij. "Het brengt ons dichter bij elkaar. We hebben nooit samen de Bijbel gelezen en gebeden. Nu bidden we samen." Ook de gepensioneerde wetenschapper Geoff Rhodes ervaart de audio-Bijbel als positief. "De Bijbel komt op een manier tot leven die ik voorheen niet kende. Ik heb het andere mensen al aanbevolen."

"De wereldwijde kerk groeit fenomenaal," voegt Bissex toe. "Alleen al in China worden iedere dag zo’n 15.000 mensen christen. Toch zijn bijbels duur en slechts in de helft van alle talen beschikbaar." Hij is ervan overtuigd dat de audio-Bijbel mensen aanmoedigt om naar Gods Woord te luisteren.

Bron: Christelijk Informatie Platvorm

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ RoberrtF: Ik denk dat je zelf de grenzen van je concentratie moet kennen om te kunnen auto rijden en preken luisteren... Wanneer ik op de weg zit en om mij heen kijk, zie ik wel gekkere dingen gebeuren tijdens het rijden, dan zou ik toch denken dat een preek luisteren prima samen kan gaan...

Hoewel ik het niet snel zal doen omdat ik inderdaad denk dat ik wellicht afgeleid kan worden. Dat heb ik ook wel eens met de radio als er een onderwerp is dat mij heel erg aanspreekt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe ik luister, is ook niet echt 'luisteren'. Het is meer 'achtergrondgeluid' waar ik goede dingen van oppak. Ik ben dan gewoon met mijn concentratie bij het autorijden, maar ondertussen vang ik quasi-onbewust goede dingen op. Zo'n geluidsopname laat ik dan ook tientallen keren opnieuw afspelen en na veel keren auto te hebben gereden met dezelfde geluidsopname aan, 'ken' ik de preek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het als gelijk aan luisteren naar muziek in de auto:

'op drukke kruispunten met kinderen die de weg over rennen met je concentratie op je spiegels en alles wat op de weg

onvoorspelbaar kan gedragen'

heb ik mijn aandacht volledig daarbij en niet bij de preek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Audiobijbels is een geweldig idee, in ieder geval voor mijzelf.

Ik heb de New King James audio-bible en het gaat voor mij echt leven als elk personage uit een bijbelboek zijn of haar eigen stem heeft. Het is alsof je naar een toneelstuk zit te luisteren, maar wel één die echt gebeurd is.

Het nieuwe testament van de NKJV heeft een aantal bekende acteurs die voorlezen. Jim Caviezel (Jezus in Passion of the Christ) doet de stem van Jezus, Terence Stamp (Jor-El in Smallville) de stem van God, John Schneider (Jonathan Kent in Smallville) de stem van James.

In de auto zou ik het niet luisteren, daar heb ik liever niet-afleidend achtergrondmuziek, maar het is erg fijn om relaxt op de bank of bed te liggen en naar de bijbel te luisteren.

Edit: Trailertje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tijdens het autorijden moet je geconcentreerd zijn op de weg en niet op diepgaande bijbelteksten, lijkt mij zo. Maar goed, misschien denk ik wel te eenvoudig. Zolang gelovigen geen kindjes doodrijden tijdens het luisteren naar het Evangelie, is het wel een sympathiek initiatief.

Zie het als het luisteren naar het nieuws of een talkshow op de autoradio. Het kán een gevaar zijn, maar de meeste mensen letten voldoende op de weg (ook als het boeiend is) om geen gevaar te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tijdens het autorijden moet je geconcentreerd zijn op de weg en niet op diepgaande bijbelteksten, lijkt mij zo. Maar goed, misschien denk ik wel te eenvoudig. Zolang gelovigen geen kindjes doodrijden tijdens het luisteren naar het Evangelie, is het wel een sympathiek initiatief.

Zie het als het luisteren naar het nieuws of een talkshow op de autoradio. Het kán een gevaar zijn, maar de meeste mensen letten voldoende op de weg (ook als het boeiend is) om geen gevaar te zijn.

Behalve als ze naar een voetbalwedstrijd luisteren :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tijdens het autorijden moet je geconcentreerd zijn op de weg en niet op diepgaande bijbelteksten, lijkt mij zo. Maar goed, misschien denk ik wel te eenvoudig. Zolang gelovigen geen kindjes doodrijden tijdens het luisteren naar het Evangelie, is het wel een sympathiek initiatief.

Zie het als het luisteren naar het nieuws of een talkshow op de autoradio. Het kán een gevaar zijn, maar de meeste mensen letten voldoende op de weg (ook als het boeiend is) om geen gevaar te zijn.

Inderdaad, anders moeten ze maar de radio uit de auto halen als dat ook al niet meer veilig zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid