Spring naar bijdragen

Studie: frustraties & overwinningen [3]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 475
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Groepswerk - part 1000

Morgen is deadline van een deel van de taak. Ik vraag via facebook aan de groep: wat kan er nog gedaan worden?

Krijg ik als antwoord: iedereen zit hier in het atelier.

Ik: maar ik heb helemaal niet gehoord dat er werd afgesproken

Zij: iedereen is er, dan is het toch niet onze fout dat je het niet hoorde. je zat bij ons aan tafel, dus het werd gezegd toen je er was

ik: er werd gisteren wel geen woord tegen mij gezegd

nu geen reactie meer

mieuw :(

en de groepswerking wordt beoordeeld aan de hand van een peer-evaluatie. (dus iedereen kan anoniem elkaar beoordelen) ik denk dat ik overal -1 ga krijgen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat zou je willen gaan doen? Breng in kaart waar je kracht en zwaktes liggen en waar je voldoening uithaalt. Bepaal dan wat je moet doen om de zwaktes te verminderen en welke studie daaraan kan bijdragen en wat die studie moet brengen om je kracht te versterken om werkzaam te zijn in je gewenste baan.

ik wil vooral mijn baankansen vergroten, soort van in het algemeen zegmaar.. ik heb toch sterk het idee dat als je maar eerst ergens binnenkomt, de rest wel los loopt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bijvoorbeeld: Ik zou graag willen werken voor een internationale NGO, op de lange termijn het liefst in beleidsanalyse etc.. Maar zou het ook erg gaaf vinden om bijvoorbeeld te werken aan samenwerking met buitenlandse organisaties (Bijv. grassroot organisations). Is een MA in International Communications een idee? Of hebben jullie zoiets van: doe maar niet, dat is een pretstudie en weggegooid geld..? (voor de duidelijkheid, dit zou dan mijn 2de master zijn)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bijvoorbeeld: Ik zou graag willen werken voor een internationale NGO, op de lange termijn het liefst in beleidsanalyse etc.. Maar zou het ook erg gaaf vinden om bijvoorbeeld te werken aan samenwerking met buitenlandse organisaties (Bijv. grassroot organisations). Is een MA in International Communications een idee? Of hebben jullie zoiets van: doe maar niet, dat is een pretstudie en weggegooid geld..? (voor de duidelijkheid, dit zou dan mijn 2de master zijn)

Hoi Etoile, ik kan dat niet inschatten, maar waarom pols je dat niet bij een aantal NGOs? Ik juich het iig van harte toe en ik ga voor je bidden broeder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh sorry, dat wist ik niet :$ Ehm, ja kan het ook per brief doen natuurlijk. Maak 1 brief, vertaal die evt naar t Engels, en kopieer m en stuur m naar interessante organisaties. Vraag ze bijvoorbeeld wat voor soort profielen ze zoeken voor beleidsvormende functies etc. Misschien reageren er maar een paar, maar je kunt het allicht proberen? Ik ben nogmaals niet zo bekend met NGO's, en weet dus niet hoe strikt hun functieprofielen zijn. Ik kan me voorstellen dat je voor de wat hogere, beleidsmakende functies, ervaring nodig hebt, en die krijg je door gewoon ergens te beginnen :)

Ik wens je veel succes en ik heb net voor je gebeden. Ik ben oprecht (positief) ontroerd door iemand die een levend geloof heeft en wat voor de ander wil doen. God zegene je!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat levende geloof enzo valt allemaal wel mee hoor, probeer er het beste van te maken :) marem, dat communicatie lijkt me toch wel erg vaag en weinig toevoegend.. misschien toch maar richten op werkervaring krijgen.. hoe krijg je werkervaring als je nog geen ervaring hebt en niemand je een baan geeft die er toe doet -O-

ben een beetje gefrustreerd... |:|

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bijvoorbeeld: Ik zou graag willen werken voor een internationale NGO, op de lange termijn het liefst in beleidsanalyse etc.. Maar zou het ook erg gaaf vinden om bijvoorbeeld te werken aan samenwerking met buitenlandse organisaties (Bijv. grassroot organisations). Is een MA in International Communications een idee? Of hebben jullie zoiets van: doe maar niet, dat is een pretstudie en weggegooid geld..? (voor de duidelijkheid, dit zou dan mijn 2de master zijn)

Stuur mij eens een mail met wat je kan. Kan eens rond kijken voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb besloten om mij aan een (verkorte) bachelor theologie te wagen.

Heb vrijdag mijn aanvraag tot toelating verzonden en wacht nu vol spanning af of ik ben toegelaten. *spannend* :D

Leuk! Waar zou je dat gaan studeren? :)

Afhankelijk van hoe een hele hoop dingen lopen ga ik misschien ook weer terug studeren. Het is nog maar heel erg "misschien" hoor, maar ik vind het wel interessant als optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb besloten om mij aan een (verkorte) bachelor theologie te wagen.

Heb vrijdag mijn aanvraag tot toelating verzonden en wacht nu vol spanning af of ik ben toegelaten. *spannend* :D

Leuk! Waar zou je dat gaan studeren? :)

Afhankelijk van hoe een hele hoop dingen lopen ga ik misschien ook weer terug studeren. Het is nog maar heel erg "misschien" hoor, maar ik vind het wel interessant als optie.

Net vandaag de toelating gekregen |P

Ik ga het volgen aan de Katholieke Universiteit Leuven (kan in België nergens anders). Wordt grotendeels zelfstudietraject als werkstudent. Druk druk, maar daar houden we wel van :Y

Ga jij ook iets in die richting studeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb besloten om mij aan een (verkorte) bachelor theologie te wagen.

Heb vrijdag mijn aanvraag tot toelating verzonden en wacht nu vol spanning af of ik ben toegelaten. *spannend* :D

Leuk! Waar zou je dat gaan studeren? :)

Afhankelijk van hoe een hele hoop dingen lopen ga ik misschien ook weer terug studeren. Het is nog maar heel erg "misschien" hoor, maar ik vind het wel interessant als optie.

Hoeveelste studie wordt dat? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb besloten om mij aan een (verkorte) bachelor theologie te wagen.

Heb vrijdag mijn aanvraag tot toelating verzonden en wacht nu vol spanning af of ik ben toegelaten. *spannend* :D

Leuk! Waar zou je dat gaan studeren? :)

Afhankelijk van hoe een hele hoop dingen lopen ga ik misschien ook weer terug studeren. Het is nog maar heel erg "misschien" hoor, maar ik vind het wel interessant als optie.

Net vandaag de toelating gekregen |P

Ik ga het volgen aan de Katholieke Universiteit Leuven (kan in België nergens anders). Wordt grotendeels zelfstudietraject als werkstudent. Druk druk, maar daar houden we wel van :Y

Ga jij ook iets in die richting studeren?

Leuk! :) Ik heb zelf theologie gestudeerd in Leuven, maar al een paar jaar geleden hoor. Ik werk momenteel als pastor en ik twijfel erover om, als ik in deze sector blijf werken (wat momenteel nog een grote "als" is hoor, ik heb maar een tijdelijk contract) toch maar terug naar de faculteit te keren, ook als werkstudent dan, om nog een vijfde jaar pastoraal bij te studeren.

@Hen: Ehm, het zou m'n derde studie zijn, maar eigenlijk is het dus gewoon een vervolg op m'n eerste studie. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is op credible trouwens een meisje dat aan haar eerste jaar theologie in Leuven bezig is, maar ik weet haar nicknaam niet meer... Weet iemand wie ik bedoel? :/ Misschien leuk voor jou om haar even te spreken, zij kan je wat recentere informatie geven over het reilen en zeilen aan onze faculteit. Maar mij mag je ook gerust PM'en als je vragen hebt hoor. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, klopt. :) Ze komt niet veel meer op credible schijnt het, maar volgens mij zou ze het wel ok vinden als je haar eens een PM zou sturen. Maar goed nu BOT! (he, dat mod-zijn verleer je niet he... :#)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is op credible trouwens een meisje dat aan haar eerste jaar theologie in Leuven bezig is, maar ik weet haar nicknaam niet meer... Weet iemand wie ik bedoel? :/ Misschien leuk voor jou om haar even te spreken, zij kan je wat recentere informatie geven over het reilen en zeilen aan onze faculteit. Maar mij mag je ook gerust PM'en als je vragen hebt hoor. :)

Ah leuk! Kan ik inderdaad haar wat met vragen bestoken (ocharme). :D

Nee, voorlopig valt het qua vragen wel mee. Ben zelf ooit aan de studie begonnen (8-9 jaar geleden), maar voelde me er toen nog niet klaar voor. Was best pittig en diepgaand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

oooh help :(

ik heb deze week een brief gekregen dat ik een studentenbaantje kon gaan doen bij bouwkundige afdeling. Ik was superblij want dat sloot keigoed aan bij mijn opleiding die ik gevolgd heb. dat is in september.

hiernet werd ik gebeld ivm een sollicitatie voor vast werk dat ik haast 2 maand geleden deed, maar nooit reactie op kreeg. nu zou ik misschien kunnen op gesprek gaan - eerst wordt er nagevraagd of ik een kennis frans nodig heb - om vast te beginnen.

2 uitstekende dingen, maar wil ik dit effectief wel?

wil ik de vaste baan, dan kan ik geen studentenbaan meer doen.

wil ik de studentenbaan, dan kan ik het vaste niet echt doen.

en sluit verzekeringen wel bij mij aan? en ga ik wel nog een opleiding kunnen volgen :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid