Spring naar bijdragen

een paar vraagjes


Aanbevolen berichten

Persoonlijk denk ik dat de aarde in 6 dagen geschapen is,want er staat geschreven dat we niet boven het beschrevene moeten uitgaan . Er staat ook geschreven de zon ging op en onder Ging ,dat impliceert een normale dag !

Ook staat er geschreven ! Hij sprak en het was er ! Waar had Hij 6000 jaar of zo voor nodig? Vaak is het schipperen met de evolutie en omdat we niet dom willen lijken tegenover de wereld die uberhaubt het geloof in een God al dom vind.

Degene die begon met dit topic had het bv over de Dino,'s hadden bestaan

Neem nou Adam werd iets van 800 jaar , als de dieren ook zo lang leefden!

Neem een hagedis die groeien hun leven lang! als die ook zo oud werden ?

Je zou is moeten kijken bij schepperenzoon.nl

daar staan hele intresante dingen over de onwaarheden over de evolutie

Groet p. Van holten vanaf de telefoon

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Persoonlijk denk ik dat de aarde in 6 dagen geschapen is,want er staat geschreven dat we niet boven het beschrevene moeten uitgaan . Er staat ook geschreven de zon ging op en onder Ging ,dat impliceert een normale dag !

Ook staat er geschreven ! Hij sprak en het was er ! Waar had Hij 6000 jaar of zo voor nodig? Vaak is het schipperen met de evolutie en omdat we niet dom willen lijken tegenover de wereld die uberhaubt het geloof in een God al dom vind.

Degene die begon met dit topic had het bv over de Dino,'s hadden bestaan

Neem nou Adam werd iets van 800 jaar , als de dieren ook zo lang leefden!

Neem een hagedis die groeien hun leven lang! als die ook zo oud werden ?

Je zou is moeten kijken bij schepperenzoon.nl

daar staan hele intresante dingen over de onwaarheden over de evolutie

Groet p. Van holten vanaf de telefoon

Ik ben het wel met je eens dat de aarde in 6 dagen geschapen is, maar ik heb wel een vraag en kanttekening:

- waar staat geschreven dat we niet boven het beschrevene uit moeten gaan? (Ik zeg niet dat ik het ermee oneens ben.)

- de tijd tussen de zonsopgang en -ondergang kan langer zijn als de aarde minder snel draait. Misschien draaide de aarde toen wel minder snel ;)

Verder ben ik het met je eens dat God met één woord een totale verandering kan brengen, zoals Jezus dat ook deed door met één woord mensen van een ziekte te genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi eulogia

Ik ben het wel met je eens dat de aarde in 6 dagen geschapen is, maar ik heb wel een vraag en kanttekening:

- waar staat geschreven dat we niet boven het beschrevene uit moeten gaan? (Ik zeg niet dat ik het ermee oneens ben.)

- de tijd tussen de zonsopgang en -ondergang kan langer zijn als de aarde minder snel draait. Misschien draaide de aarde toen wel minder snel

De text wist ik ook niet uit mijn hooft maar hij staat in 1 korintiers 4 vers 6 lees maar:

1 Zo moet men ons beschouwen: als dienaren van Christus, aan wie het beheer van de geheimenissen Gods is toevertrouwd. 2 Voor zulke beheerders is dit tenslotte het vereiste: betrouwbaar te blijken. 3 Nu raakt het mij zeer weinig, of ik al door u of door enig menselijk gericht beoordeeld word. Ja, ook mijzelf beoordeel ik niet. 4 Want ik ben mij van niets bewust, maar daardoor ben ik niet gerechtvaardigd; Hij, die mij beoordeelt is de Here. 5 Daarom, velt geen oordeel vóór de tijd, dat de Here komt, die ook hetgeen in de duisternis verborgen is, aan het licht zal brengen en de raadslagen der harten openbaar maken. En dan zal aan elk zijn lof geworden van God.

Weest nederig

6 Dit, broeders, heb ik op mijzelf en Apollos overgebracht om uwentwil, opdat gij uit ons (voorbeeld) zoudt leren niet te gaan boven hetgeen geschreven staat, opdat niet iemand uwer zich vóór de een en tegen de ander opblaze.

andwoordt op vraag 2: zo weet ik er nog wel een paar, maar staat niet beschreven.

((PS ik heb ook je vraag beantwoord bij topic hel))) je zet me wel aan het werk zeg PFFF Grapje !! graag gedaan!!!

kijk maar wat je er mee doet.Ik hoef geen gelijk te hebben ben ik wel gewend

groetjes p v holten

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi eulogia
Ik ben het wel met je eens dat de aarde in 6 dagen geschapen is, maar ik heb wel een vraag en kanttekening:

- waar staat geschreven dat we niet boven het beschrevene uit moeten gaan? (Ik zeg niet dat ik het ermee oneens ben.)

- de tijd tussen de zonsopgang en -ondergang kan langer zijn als de aarde minder snel draait. Misschien draaide de aarde toen wel minder snel

De text wist ik ook niet uit mijn hooft maar hij staat in 1 korintiers 4 vers 6 lees maar:

1 Zo moet men ons beschouwen: als dienaren van Christus, aan wie het beheer van de geheimenissen Gods is toevertrouwd. 2 Voor zulke beheerders is dit tenslotte het vereiste: betrouwbaar te blijken. 3 Nu raakt het mij zeer weinig, of ik al door u of door enig menselijk gericht beoordeeld word. Ja, ook mijzelf beoordeel ik niet. 4 Want ik ben mij van niets bewust, maar daardoor ben ik niet gerechtvaardigd; Hij, die mij beoordeelt is de Here. 5 Daarom, velt geen oordeel vóór de tijd, dat de Here komt, die ook hetgeen in de duisternis verborgen is, aan het licht zal brengen en de raadslagen der harten openbaar maken. En dan zal aan elk zijn lof geworden van God.

Weest nederig

6 Dit, broeders, heb ik op mijzelf en Apollos overgebracht om uwentwil, opdat gij uit ons (voorbeeld) zoudt leren niet te gaan boven hetgeen geschreven staat, opdat niet iemand uwer zich vóór de een en tegen de ander opblaze.

andwoordt op vraag 2: zo weet ik er nog wel een paar, maar staat niet beschreven.

((PS ik heb ook je vraag beantwoord bij topic hel))) je zet me wel aan het werk zeg PFFF Grapje !! graag gedaan!!!

kijk maar wat je er mee doet.Ik hoef geen gelijk te hebben ben ik wel gewend

groetjes p v holten

O.k. bedankt. Die tekst in 1 Kor. 4:6 was me eigenlijk nooit zo opgevallen :) Wat betreft vraag 2: dat was ook zomaar een terloopse opmerking. Ik heb nu eenmaal de neiging om mensen uit te dagen buiten de bekende kaders te denken :) Maar inderdaad, er staat nergens in de Bijbel dat dat het geval is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de nieuwe hemel en de aarde is er ook geen zon meer, maar zorgt God voor het licht dat van Hem afstraalt.

Dat denk jij, maar is niet met zekerheid te zeggen. Tenzij jij een goede bron hebt natuurlijk :)

Uit een redelijk goede bron ;) >>

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:23 En de stad heeft de zon en de maan niet van node, dat die haar beschijnen, want de heerlijkheid Gods verlicht haar en haar lamp is het Lam.

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:5 En er zal geen nacht meer zijn en zij hebben geen licht van een lamp of licht der zon van node, want de Here God zal hen verlichten en zij zullen als koningen heersen tot in alle eeuwigheden.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Persoonlijk denk ik dat de aarde in 6 dagen geschapen is,want er staat geschreven dat we niet boven het beschrevene moeten uitgaan . Er staat ook geschreven de zon ging op en onder Ging ,dat impliceert een normale dag !

Ook staat er geschreven ! Hij sprak en het was er ! Waar had Hij 6000 jaar of zo voor nodig? Vaak is het schipperen met de evolutie en omdat we niet dom willen lijken tegenover de wereld die uberhaubt het geloof in een God al dom vind.

Ja, maar Genesis is waarschijnlijk wel geschreven vanuit het perspectief van de mens destijds. Men dacht ook dat de aarde plat was:

Jesaja 40:22 --> Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen.

Spreuken 8: 27 --> Ik was erbij toen hij de hemel zijn plaats gaf en een cirkel om het water trok

Job 26:10 --> Hij trekt een cirkel rond de wateren, langs de verste grens van licht en duisternis.

En dan blijft de ruimte nog over tussen de schepping en de zondeval. Wanneer je het leest lijkt het vlak achter elkaar gebeurd te zijn, maar wat als er bijvoorbeeld 3 miljard jaar tussen zit? Zou het voor de schrijver relevant geweest zijn om op te schrijven?

Degene die begon met dit topic had het bv over de Dino,'s hadden bestaan

Neem nou Adam werd iets van 800 jaar , als de dieren ook zo lang leefden!

Neem een hagedis die groeien hun leven lang! als die ook zo oud werden ?

Interessange gedachte :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de nieuwe hemel en de aarde is er ook geen zon meer, maar zorgt God voor het licht dat van Hem afstraalt.

Dat denk jij, maar is niet met zekerheid te zeggen. Tenzij jij een goede bron hebt natuurlijk :)

Uit een redelijk goede bron ;) >>

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:23 En de stad heeft de zon en de maan niet van node, dat die haar beschijnen, want de heerlijkheid Gods verlicht haar en haar lamp is het Lam.

Lam is hier niet letterlijk bedoeld, en ik weet dus ook niet of de rest dat wel is ;)

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:5 En er zal geen nacht meer zijn en zij hebben geen licht van een lamp of licht der zon van node, want de Here God zal hen verlichten en zij zullen als koningen heersen tot in alle eeuwigheden.

Ook hier, spreekwoordelijk. Men heeft de zon niet nodig om te leven, maar dat wil niet zeggen dat de zon er niet is :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

[

goedemorgen: Morphogenesis

quote=Morphogenesis]Ja, maar Genesis is waarschijnlijk wel geschreven vanuit het perspectief van de mens destijds. Men dacht ook dat de aarde plat was:

Jesaja 40:22 --> Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen.

Spreuken 8: 27 --> Ik was erbij toen hij de hemel zijn plaats gaf en een cirkel om het water trok

Job 26:10 --> Hij trekt een cirkel rond de wateren, langs de verste grens van licht en duisternis.

En dan blijft de ruimte nog over tussen de schepping en de zondeval. Wanneer je het leest lijkt het vlak achter elkaar gebeurd te zijn, maar wat als er bijvoorbeeld 3 miljard jaar tussen zit? Zou het voor de schrijver relevant geweest zijn om op te schrijven?

Dat de aarde plat was, is volgens mij een gedachte uit de tijd van Columbus (((dat is geschreven geschiedenis)))

- de mensen net na de zondeval waren niet dom! De allerhoogste had ze geschapen, en hun harde schijf zelf geprogrameerdt( zij waren reeds volwassen)

wat denk je als je 800 jaar word! hoeveel kennis je vergaard ?

zij wisten wel van het rond der aarde, ga ik van uit

- waarom denk je dat de geboorte registers zijn opgesteld? (Met de vraag weet je het antwoord al)

- Nog een feit dat Alles op de de aarde geen miljarden jaren oud is , toen hij na 6 dagen klaar was met zijn scheppende werk, de 7e dag was het kroonstuk op zijn scheppingswerk ,De schepper had deze dag geheiligd, en gezegd dat ze deze dag appart moesten zetten van de andere, en in de hele geschiedenis daarna werd door Gods

volk deze dag gehouden, als het geen letterlijke dagen zijn ,slaat die dag ook nergens op, en zouden we om de 6 miljard jaar een miljard jaar rust moeten hebben.tja

zo zet je dan wel alles op losse schroeven!! De ene leugen heeft vaak een heel gevolg van andere leugens.

IK vind dat we niet boven het geschreven woord moeten uitgaan 1 kor 4 vers 6

Weet je als we ons daar niet aan vasthouden als christen, hou je dan maar vast!! dan wordt je heen en weer geslingerd door allerlei wind van leer.

aan fantasieen geen tekort toch!!??

Vaak wordt ook gezegd, dat is zo opgeschreven om het voor ons begrijpelijk te maken, Nou uh ik kan wel iets meer begrijpen als dat hoor.

soms moet je gewoon iets aannemen, je kan ook twijfelen of Columbus heeft bestaan, ben ik ook niet bij geweest

groetjes p.van holten

Link naar bericht
Deel via andere websites

goedemorgen: Morphogenesis

Mogge ;)

Ja, maar Genesis is waarschijnlijk wel geschreven vanuit het perspectief van de mens destijds. Men dacht ook dat de aarde plat was:

Jesaja 40:22 --> Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen.

Spreuken 8: 27 --> Ik was erbij toen hij de hemel zijn plaats gaf en een cirkel om het water trok

Job 26:10 --> Hij trekt een cirkel rond de wateren, langs de verste grens van licht en duisternis.

En dan blijft de ruimte nog over tussen de schepping en de zondeval. Wanneer je het leest lijkt het vlak achter elkaar gebeurd te zijn, maar wat als er bijvoorbeeld 3 miljard jaar tussen zit? Zou het voor de schrijver relevant geweest zijn om op te schrijven?

Dat de aarde plat was, is volgens mij een gedachte uit de tijd van Columbus (((dat is geschreven geschiedenis)))

Toch staat het ook in bovenstaande verzen aangeduidt dat de aarde een platte, rond schijf is. Wellicht dat het met de vertaling niet goed is gegaan, maar in hoeverre klopt de rest dan? Als je de hele Bijbel letterlijk wilt nemen, zouden dit soort, ik noem het even foutjes, niet funest zijn?

- de mensen net na de zondeval waren niet dom! De allerhoogste had ze geschapen, en hun harde schijf zelf geprogrameerdt( zij waren reeds volwassen)

wat denk je als je 800 jaar word! hoeveel kennis je vergaard ?

Dat heb ik ook niet beweerd :)

- Nog een feit dat Alles op de de aarde geen miljarden jaren oud is , toen hij na 6 dagen klaar was met zijn scheppende werk, de 7e dag was het kroonstuk op zijn scheppingswerk ,De schepper had deze dag geheiligd, en gezegd dat ze deze dag appart moesten zetten van de andere, en in de hele geschiedenis daarna werd door Gods

volk deze dag gehouden, als het geen letterlijke dagen zijn ,slaat die dag ook nergens op, en zouden we om de 6 miljard jaar een miljard jaar rust moeten hebben.tja

zo zet je dan wel alles op losse schroeven!! De ene leugen heeft vaak een heel gevolg van andere leugens.

Vroeger werd het getal 7 gezien als symbool van de volheid, compleetheid. Wellicht dat daar de 7 dagen voor staan, dat weet ik niet. Wellicht heeft God de wereld destijds in een vroeger stadium geschapen dan hetgeen we nu kennen. De tijd tussen schepping en zondeval weet ik namelijk niet ;)

IK vind dat we niet boven het geschreven woord moeten uitgaan 1 kor 4 vers 6

Weet je als we ons daar niet aan vasthouden als christen, hou je dan maar vast!! dan wordt je heen en weer geslingerd door allerlei wind van leer.

aan fantasieen geen tekort toch!!??

Vaak wordt ook gezegd, dat is zo opgeschreven om het voor ons begrijpelijk te maken, Nou uh ik kan wel iets meer begrijpen als dat hoor.

soms moet je gewoon iets aannemen, je kan ook twijfelen of Columbus heeft bestaan, ben ik ook niet bij geweest

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:13 Toen de draak zag dat hij op de aarde gegooid was, achtervolgde hij de vrouw die een zoon gebaard had. 14 Maar de vrouw kreeg de twee vleugels van de grote adelaar om naar haar plaats in de woestijn te vliegen, waar gedurende een tijd en twee tijden en een halve tijd voor haar gezorgd zou worden, buiten het bereik van de slang. 15 Toen spuwde de slang een stroom water als een rivier achter de vrouw aan om haar daarin mee te sleuren. 16 Maar de aarde schoot haar te hulp: de aarde sperde haar mond open en dronk de rivier op die de draak had uitgespuwd. 17 De draak was woedend op de vrouw en ging weg om strijd te leveren met de rest van haar nageslacht, met allen die zich aan Gods geboden houden en bij het getuigenis van Jezus blijven.

18 Hij ging op het strand bij de zee staan.

Dit staat voor jou ook niet ter discussie of dit letterlijk is of figuurlijk? :)

Kleine note: Ik weet nog niet wat ik voor waar aanhoud. Ik acht de theorie dat de aarde 6000 oud is ook best mogelijk ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat de aarde plat was, is volgens mij een gedachte uit de tijd van Columbus (((dat is geschreven geschiedenis)))

Nee hoor. Dat denken mensen wel eens, maar dat is een fabeltje.

Men wist dat de aarde rond was. Dat wisten de Grieken in de oudheid ook al en de geleerden in de middeleeuwen hebben een hoop kennis van de Grieken overgenomen. Ik heb trouwens ook wel eens middeleeuwse wereldbol in het museum gezien.

Wat was er wel aan de hand: Men wist in de middeleeuwen ook al hoe groot de aarde is en dat je dus met geen mogelijkheid er omheen kan varen. Columbus daarentegen zag aanwijzingen (zoals aangespoeld materiaal) waaruit hij concludeerde dat je er wel omheen kon varen, of veel beter gezegd, dus via een andere route naar Azië kon gaan. Hij had ongelijk, de geleerden hadden gelijk. Maar, er lag nog een heel continent in de zee wat Columbus dus ontdekte.

Waar je trouwens wel een platte aarde in tegen komt zijn in de verhalen van bepaalde volkeren in de oudheid. Ook in het oude testament staan er bepaalde teksten die lijken te wijzen naar dat wereldbeeld van een platte aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kleine note: Ik weet nog niet wat ik voor waar aanhoud. Ik acht de theorie dat de aarde 6000 oud is ook best mogelijk ;)

Ik niet. ;)

Op historisch en prehistorisch vlak past de geschiedenis van de mens niet in 6000 jaar. En dan heb ik het nog geen eens over de andere wetenschappen die daar iets over te zeggen hebben. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kleine note: Ik weet nog niet wat ik voor waar aanhoud. Ik acht de theorie dat de aarde 6000 oud is ook best mogelijk ;)

Ik niet. ;)

Op historisch en prehistorisch vlak past de geschiedenis van de mens niet in 6000 jaar. En dan heb ik het nog geen eens over de andere wetenschappen die daar iets over te zeggen hebben. :)

Mee eens..Het feit dat God het best in 6 dagen zou KUNNEN scheppen , wil niet meteen zeggen dat Hij dat ook meteen maar gedaan heeft.

Zowieso zouden lichtjaren dan ook niet bestaan omdat het lichtjaren duurt voordat licht ons bereikt van verre sterren etc. Of is dat ook valse wetenschap?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kleine note: Ik weet nog niet wat ik voor waar aanhoud. Ik acht de theorie dat de aarde 6000 oud is ook best mogelijk ;)

Ik niet. ;)

Op historisch en prehistorisch vlak past de geschiedenis van de mens niet in 6000 jaar. En dan heb ik het nog geen eens over de andere wetenschappen die daar iets over te zeggen hebben. :)

Mee eens..Het feit dat God het best in 6 dagen zou KUNNEN scheppen , wil niet meteen zeggen dat Hij dat ook meteen maar gedaan heeft.

True, maar daarom sta ik ook open voor beide opties :)

Zowieso zouden lichtjaren dan ook niet bestaan omdat het lichtjaren duurt voordat licht ons bereikt van verre sterren etc. Of is dat ook valse wetenschap?

God is niet gebonden aan tijd (licht) en wetenschap.

Anyway, was Adam een baby toen hij geschapen werd? De bomen in het paradijs, waren dat kleine miniboompjes die net ontsprongen waren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kleine note: Ik weet nog niet wat ik voor waar aanhoud. Ik acht de theorie dat de aarde 6000 oud is ook best mogelijk ;)

Ik niet. ;)

Op historisch en prehistorisch vlak past de geschiedenis van de mens niet in 6000 jaar. En dan heb ik het nog geen eens over de andere wetenschappen die daar iets over te zeggen hebben. :)

Waar baseer je het op dat de geschiedenis niet in 6000 jaar zou passen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zucht... waarom altijd die 6000 jaar? Dat is ook maar een aanname.

Muah. Ervan uitgaand dat de schepping in zes letterlijke dagen gebeurde en het geslachtsregister uit het oude testament volledig is, is het een makkelijke som om aan de zesduizend jaar te komen.

Over enkele tientallen jaren zullen we het zelf zien. In de meest luxe Imax bioscoop die de hemel te bieden heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kleine note: Ik weet nog niet wat ik voor waar aanhoud. Ik acht de theorie dat de aarde 6000 oud is ook best mogelijk ;)

Ik niet. ;)

Op historisch en prehistorisch vlak past de geschiedenis van de mens niet in 6000 jaar. En dan heb ik het nog geen eens over de andere wetenschappen die daar iets over te zeggen hebben. :)

Waar baseer je het op dat de geschiedenis niet in 6000 jaar zou passen?

Op wetenschappelijk onderzoek. Het schrift is ca. 3400 v.Chr uitgevonden en kent voor die tijd al een ontwikkeling van een soort van proto-schrift, in samenlevingen die al reeds bestonden. Voor die tijd heeft dus al de neolithische revolutie (ontstaan van de landbouw) plaats gevonden met daarbij ook het ontstaan van blijvende nederzettingen. Vanuit archeologisch onderzoek blijkt dat een stad als Jericho ca. 7000 v.chr opkwam als een stad met muren. Voor die tijd was het al een nederzetting. Tegen ca. 10.000 v.Chr. zal ongeveer die landbouw revolutie hebben plaats gevonden. Vóór die tijd trokken mensen als jagers en verzamelaars rond. Immers, men had nog niet de middelen om voor langere tijd op een vaste plek te blijven. Dit is in archeologische termen aan het einde van de middensteentijd. Dat zijn tijdvlakken die op grond van archeologische opgravingen gedaan zijn en zeggen iets over het materiaal dat men vond (Dus werktuigen van steen, want zaken als hout zijn natuurlijk al weg gerot na al die tijd). Middensteentijd zegt al iets over de ontwikkeling van hun gereedschap: vooraf heb je nog de oude steentijd gehad.

Maar dat is verder niet zo relevant van mijn betoog, want ik ben al over de 6000 jaar heen.

Als ik binnen mijn eigen vakgebied blijft zijn er nog meer redenen om die 6000 jaar als onmogelijk te beschouwen. De bijbelse datering conflict namelijk met de geschiedenis. Als je op grond van de namenregisters concludeert dat de aarde 6000 jaar oud is, dan kun je ook Noach binnen dat kader plaatsen. Vanuit de geschiedenis bekeken heeft er op het moment dat er een zondvloed zou hebben plaats gevonden in het werelddeel van Noach helemaal geen onderbreking plaats gevonden. Er was bijvoorbeeld in het Midden-Oosten een bloeiende handelssamenleving die in de honderden jaren voor en na Noach was. Je zou verwachten dat bij de zondvloed die samenleving plots ophield te bestaan. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat weet ik wel. Maar waarom zou je aannemen dat die getallen correct zijn? Wist men bij het schrijven van Genesis wie de voorouders van Abraham waren, hoe oud ze waren geworden en wanneer ze kinderen kregen? Lijkt me sterk. Het lijkt me dan eerder een symbolische waarde hebben. Denk aan het voorgeslacht van Jezus, met een patroon van 6*7 generaties (als ik het wel heb).

Ik wil niet zagen onder iemands geloof hoor. Ik vind het alleen voor mezelf niet nodig in een aarde van 6000 jaar oud te geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat weet ik wel. Maar waarom zou je aannemen dat die getallen correct zijn? Wist men bij het schrijven van Genesis wie de voorouders van Abraham waren, hoe oud ze waren geworden en wanneer ze kinderen kregen? Lijkt me sterk. Het lijkt me dan eerder een symbolische waarde hebben. Denk aan het voorgeslacht van Jezus, met een patroon van 6*7 generaties (als ik het wel heb).

Ik wil niet zagen onder iemands geloof hoor. Ik vind het alleen voor mezelf niet nodig in een aarde van 6000 jaar oud te geloven.

Iets dat je wel in gedachten moet houden; de eerste generaties werden honderden jaren oud, sommigen zelfs bijna duizend. Die hebben hun kleinkleinkleinkleinovergrootkleinkinderen nog gekend en hen waarschijnlijk verhalen verteld over hoe het vroeger was. Als er zoveel generaties tegelijk leven, dan zullen historische verhalen ook niet snel verloren gaan.

Als je er in gelooft, dan is het best een mooie aanname.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid