Spring naar bijdragen

Alles over The Wheel of Time (Rad des Tijds)


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Antwoorden 124
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ah, het is af nu? Misschien is dat voor mij wel een aanleiding om het ooit weer eens op te pakken, door de rijstebrijberg heen eten is net wat makkelijker als je tenminste weet datie ooit écht ophoudt. En wie weet vind ik dan nog wel lekker stukjes vulling in de pap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Maar pfff, dat boek heeft me toch een ziekelijk lang hoofdstuk er in zitten. :?

Ik vind de personages niet zo lekker uit de verf komen in het boek en het wordt op een gegeven moment wat langdradig vind ik. Maar Mat daarentegen vind ik toch wel het tofste personage in het boek. Dat terwijl ik in de eerste boeken hem best vervelend vond ik toen veel meer met Rand had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar pfff, dat boek heeft me toch een ziekelijk lang hoofdstuk er in zitten. :?
Ja, 200 pagina's. :#
Ik vind de personages niet zo lekker uit de verf komen in het boek en het wordt op een gegeven moment wat langdradig vind ik.
Eens, dat is het verschil in stijl in mijn ogen. Er had meer uitgehaald kunnen worden door keuzes anders te leggen.
Maar Mat daarentegen vind ik toch wel het tofste personage in het boek. Dat terwijl ik in de eerste boeken hem best vervelend vond ik toen veel meer met Rand had.

Mat sinds die herinneringen heeft van vroegere generalen is daar al een verandering zichtbaar. Ik vind het boek ook teveel heen en weer springen. Bij RJ waren de hoofdstukken vaak veel langer, maar werden en een hoofdstuk 2/3 zaken uitgebreid uitgewerkt. Nu spring je in elk hoofdstuk heen en weer tussen 2 karakters, waardoor de lijn rommeliger wordt in het verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond die vorige boeken nog best goed. Deze laatste had natuurlijk ook slechter gekund, maar ik vind het jammer dat karakter ontwikkeling er een beetje bij in geschoten is en ook bepaalde lijnen in de serie een beetje afgeraffeld worden. Ik snap dat het thema uit dat grote hoofdstuk uitgebreid behandeld moet worden, maar het had van mij ook wel een klein stukje minder over geschreven mogen worden (dan nog zou het een prominent deel van het boek zijn) en dat op die plaats dan meer de dingen die hij aanstipt wat verder uitwerken.

Ik had trouwens van Rand het allemaal wat epischer verwacht. Zeker door de verhalen rond Lews Therin. Rands dialogen in en na het lange hoofdstuk vind ik trouwens wel oké. Hoewel, ook daar had m.i. wat meer mee gedaan kunnen worden. En Morrodin vind ik eigenlijk wel een beetje een anti-climax.

Taim vind ik daarentegen wel een leuke ontwikkeling en van de chosen vind ik Demandred goed neergezet.

Mat vind ik al snel een heel tof personage worden sinds dat moment van die herinneringen en wat mij betreft is hij ook één van de plus punten in dit laatste boek.

Perrin vind ik eigenlijk een beetje saai.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het nog niet helemaal uit op het moment, maar herken wel wat je schrijft. Vooral bij Rand is de karakter ontwikkeling achterwege gebleven, plots is hij zich heel bewust van zijn voorgaande leven(s). Dat is ook niet beter naar voren gekomen in het deel hiervoor. Dat is jammer en ik schreef dat al eerder over het afraffelen van de verhaallijn door Brandenson. Jammer dat we dat nu heel sterk in dit deel naar voren zien komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Nou ben door de 200 pagina's heen en ik vind het wel een beetje teleurstellend hoe "The Last battle" is uitgewerkt in dit hoofdstuk. Hoofdrolspelers vallen bij bosjes om, dat op zich is geen punt, maar dat het relatief makkelijk gaat. Mijn gevoel zegt dat met RJ we meer dynamiek zouden hebben gehad, die we nu missen in het verhaal. Wat Rand doet en ziet doet me een beetje denken aan Matrix 3, plots kan er van alles wat eerder niet mogelijk was. Ik mis van een aantal karakters, die in het hele verhaal een belangrijke rol hebben gehad nu de bijdrage en dat is jammer, want ze worden ineens aan de kant geschoven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies. Dat vind ik ook. Ik vind de gevechten wel erg uitvoerig besproken. Het had van mij wel ietsje korter gemogen in ruil van wat meer 'character development'. Er zaten een paar leuke plots in, daar had wat mij betreft wel iets meer gemogen. En wat mij betreft had er ook wel wat meer met Rand gedaan mogen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Ik vind het een fantastische serie, maar juist het laatste boek vond ik een beetje tegenvallen, terwijl het voorlaatste boek best veel belovend was. Ik heb het gevoel dat de schrijver het verhaal in één boek wilde afmaken terwijl er twee of drie extra delen nog nodig waren. Overigens is het laatste boek nog steeds meer dan de oorspronkelijke bedenker van de serie aanvankelijk voor ogen had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb de hele serie uitgelezen. Ik wil het verhaal niet voor jullie verklappen, behalve dat het een geweldig passend einde is. Dit is de beste serie die ik ooit gelezen heb. Echt een aanrader voor mensen die er al in begonnen zijn om door te lezen.

Wat vond je dat het einde zo passend maakte?

Overigens is het laatste boek nog steeds meer dan de oorspronkelijke bedenker van de serie aanvankelijk voor ogen had.

In zoverre dat Jordan zelf al bij deel 8 in de gaten kreeg dat 10 ook niet haalbaar was, zoals ooit bedacht. Ik denk dat als Jordan het had mogen afschrijven er nog 1 deel bij was gekomen. Jammer ook dat de prequel nu niet wordt afgemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb de hele serie uitgelezen. Ik wil het verhaal niet voor jullie verklappen, behalve dat het een geweldig passend einde is. Dit is de beste serie die ik ooit gelezen heb. Echt een aanrader voor mensen die er al in begonnen zijn om door te lezen.

Wat vond je dat het einde zo passend maakte?

Overigens is het laatste boek nog steeds meer dan de oorspronkelijke bedenker van de serie aanvankelijk voor ogen had.

In zoverre dat Jordan zelf al bij deel 8 in de gaten kreeg dat 10 ook niet haalbaar was, zoals ooit bedacht. Ik denk dat als Jordan het had mogen afschrijven er nog 1 deel bij was gekomen. Jammer ook dat de prequel nu niet wordt afgemaakt.

Ik vond dat het voor Rand zo goed afliep toch wel passend. Want langzaam word je er in de serie er van bewust hoe lastig het is om de uitverkorene te zijn en dan aan het eind krijgt hij toch wat hij wil: hij is een vrij man. Geen verplichtingen meer aan andere en eindelijk tijd voor hemzelf. Ook wel de manier waarop die dat verkreeg vond ik mooi gevonden van Jordan, omdat het zo spectaculair was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid