Spring naar bijdragen

Zijn andere levensbeschouwingen demonisch?


Aanbevolen berichten

In het topic over het christendom in relatie tot het boeddhisme werd door enkele users gesteld dat het boeddhisme demonisch zijn en boeddhisten daardoor dus onder invloed van demonen. Het is een leerstelling die je vaker tegenkomt en ook binnen traditionelere kerken niet altijd vreemd is, namelijk dat niet-christelijke religies en levensbeschouwingen van de duivel zijn om de mensen te misleiden. Niet elke christen gelooft dat echter; een vaker genoemde leerstelling zegt dat andere religies en levensbeschouwingen resultaat zijn van het menselijke zoeken naar God en mogelijk zelfs een heidense voorbereiding op het Evangelie. We kunnen daarom ook (enigszins) van die andere denkwijzen leren, omdat daarin ook sporen van Waarheid te vinden zouden kunnen zijn. Kortom, tijd voor een nieuw topic.

De vraag:

Zijn andere levensbeschouwingen van de duivel, enkel resultaat van het menselijk zoeken naar God of misschien allebei?

Dit topic gaat dus niet over de noodzaak van het Evangelie en de allesbepalende rol van Christus in de redding van welke ziel ook. Ook hoeft dit topic dus niet alleen over het boeddhisme te gaan; ook andere levensbeschouwingen kunnen worden besproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb
In het topic over het christendom in relatie tot het boeddhisme werd door enkele users gesteld dat het boeddhisme demonisch zijn en boeddhisten daardoor dus onder invloed van demonen.

Het is een leerstelling die je vaker tegenkomt en ook binnen traditionelere kerken niet altijd vreemd is, namelijk dat niet-christelijke religies en levensbeschouwingen van de duivel zijn om de mensen te misleiden. Niet elke christen gelooft dat echter; een vaker genoemde leerstelling zegt dat andere religies en levensbeschouwingen resultaat zijn van het menselijke zoeken naar God en mogelijk zelfs een heidense voorbereiding op het Evangelie. We kunnen daarom ook (enigszins) van die andere denkwijzen leren, omdat daarin ook sporen van Waarheid te vinden zouden kunnen zijn. Kortom, tijd voor een nieuw topic.

De vraag:

Zijn andere levensbeschouwingen van de duivel, enkel resultaat van het menselijk zoeken naar God of misschien allebei?

Dit topic gaat dus niet over de noodzaak van het Evangelie en de allesbepalende rol van Christus in de redding van welke ziel ook. Ook hoeft dit topic dus niet alleen over het boeddhisme te gaan; ook andere levensbeschouwingen kunnen worden besproken.

Ja, de Dalai Lama is compleet bezeten, gebruikt bruut geweld en zal eerst de Chinezen en dan de wereld vernietigen! Wie zal hem stoppen? (H)

Aan de vruchten kent men de boom staat in de Bijbel. Er zullen vast 'boeddhisten' zijn die demonisch bezig zijn, zoals je in alle levensbeschouwingen mensen hebt met kwade bedoelingen. Dat maakt de levensbeschouwing op zich nog niet demonisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In het topic over het christendom in relatie tot het boeddhisme werd door enkele users gesteld dat het boeddhisme demonisch zijn en boeddhisten daardoor dus onder invloed van demonen.

Het is een leerstelling die je vaker tegenkomt en ook binnen traditionelere kerken niet altijd vreemd is, namelijk dat niet-christelijke religies en levensbeschouwingen van de duivel zijn om de mensen te misleiden. Niet elke christen gelooft dat echter; een vaker genoemde leerstelling zegt dat andere religies en levensbeschouwingen resultaat zijn van het menselijke zoeken naar God en mogelijk zelfs een heidense voorbereiding op het Evangelie. We kunnen daarom ook (enigszins) van die andere denkwijzen leren, omdat daarin ook sporen van Waarheid te vinden zouden kunnen zijn. Kortom, tijd voor een nieuw topic.

De vraag:

Zijn andere levensbeschouwingen van de duivel, enkel resultaat van het menselijk zoeken naar God of misschien allebei?

Dit topic gaat dus niet over de noodzaak van het Evangelie en de allesbepalende rol van Christus in de redding van welke ziel ook. Ook hoeft dit topic dus niet alleen over het boeddhisme te gaan; ook andere levensbeschouwingen kunnen worden besproken.

Ja, de Dalai Lama is compleet bezeten, gebruikt bruut geweld en zal eerst de Chinezen en dan de wereld vernietigen! Wie zal hem stoppen? (H)

Aan de vruchten kent men de boom staat in de Bijbel. Er zullen vast 'boeddhisten' zijn die demonisch bezig zijn, zoals je in alle levensbeschouwingen mensen hebt met kwade bedoelingen. Dat maakt de levensbeschouwing op zich nog niet demonisch.

_O-

Dat dacht ik dus ook, ik denk dat boeddhisten toch wel het minste religieuze geweld op hun naam hebben staan van allemaal, inderdaad, een boom herken je aan zijn vruchten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel een interessante vraag waar Roberf hier mee komt! Zelf kan ik me meer vinden in de theorie dat andere religies inderdaad het menselijk zoeken naar God zijn. Maar dit antwoord is volgens mij niet helemaal waterdicht... Want wanneer je tot bepaalde religies behoort, is de weg tot Jezus denk ik in zekere mate wel geblokkeerd.

Het lijkt mij wel leuk om deze discussie (op een serieuze manier) verder te voeren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik vind het wel een interessante vraag waar Roberf hier mee komt! Zelf kan ik me meer vinden in de theorie dat andere religies inderdaad het menselijk zoeken naar God zijn. Maar dit antwoord is volgens mij niet helemaal waterdicht... Want wanneer je tot bepaalde religies behoort, is de weg tot Jezus denk ik in zekere mate wel geblokkeerd.

Het lijkt mij wel leuk om deze discussie (op een serieuze manier) verder te voeren!

Wat bedoel jij precies met ''de weg tot Jezus''? Jezus navolgen betekent volgens mij je naaste liefhebben zonder onderscheid te maken. Hoe kan deze weg ooit geblokkeerd zijn? Deze weg is alleen geblokkeerd voor mensen die vervult zijn van haat en begeerte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het wel een interessante vraag waar Roberf hier mee komt! Zelf kan ik me meer vinden in de theorie dat andere religies inderdaad het menselijk zoeken naar God zijn. Maar dit antwoord is volgens mij niet helemaal waterdicht... Want wanneer je tot bepaalde religies behoort, is de weg tot Jezus denk ik in zekere mate wel geblokkeerd.

Het lijkt mij wel leuk om deze discussie (op een serieuze manier) verder te voeren!

Wat bedoel jij precies met ''de weg tot Jezus''? Jezus navolgen betekent volgens mij je naaste liefhebben zonder onderscheid te maken. Hoe kan deze weg ooit geblokkeerd zijn? Deze weg is alleen geblokkeerd voor mensen die vervult zijn van haat en begeerte.

Jezus zegt niet 'Ik *ken* de Weg' maar 'Ik *ben* de Weg'. Jezus verkondigt niet een soort filosofie van aardig zijn voor iedereen, en als je je daar aan houdt zit je goed. De weg van Jezus gaat langs het kruis. De enige weg tot de verlossing is door het offer van Jezus. Een andere weg is er niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik vind het wel een interessante vraag waar Roberf hier mee komt! Zelf kan ik me meer vinden in de theorie dat andere religies inderdaad het menselijk zoeken naar God zijn. Maar dit antwoord is volgens mij niet helemaal waterdicht... Want wanneer je tot bepaalde religies behoort, is de weg tot Jezus denk ik in zekere mate wel geblokkeerd.

Het lijkt mij wel leuk om deze discussie (op een serieuze manier) verder te voeren!

Wat bedoel jij precies met ''de weg tot Jezus''? Jezus navolgen betekent volgens mij je naaste liefhebben zonder onderscheid te maken. Hoe kan deze weg ooit geblokkeerd zijn? Deze weg is alleen geblokkeerd voor mensen die vervult zijn van haat en begeerte.

Jezus zegt niet 'Ik *ken* de Weg' maar 'Ik *ben* de Weg'. Jezus verkondigt niet een soort filosofie van aardig zijn voor iedereen, en als je je daar aan houdt zit je goed. De weg van Jezus gaat langs het kruis. De enige weg tot de verlossing is door het offer van Jezus. Een andere weg is er niet.

Dat is duidelijke taal. Het leek mij dat de naastenliefde toch wel belangrijker was dan je eigen verlossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het wel een interessante vraag waar Roberf hier mee komt! Zelf kan ik me meer vinden in de theorie dat andere religies inderdaad het menselijk zoeken naar God zijn. Maar dit antwoord is volgens mij niet helemaal waterdicht... Want wanneer je tot bepaalde religies behoort, is de weg tot Jezus denk ik in zekere mate wel geblokkeerd.

Het lijkt mij wel leuk om deze discussie (op een serieuze manier) verder te voeren!

Wat bedoel jij precies met ''de weg tot Jezus''? Jezus navolgen betekent volgens mij je naaste liefhebben zonder onderscheid te maken. Hoe kan deze weg ooit geblokkeerd zijn? Deze weg is alleen geblokkeerd voor mensen die vervult zijn van haat en begeerte.

Natuurlijk kan iedereen zijn naasten liefhebben, ongeacht welke religie iemand aanhangt. Maar het is denk ik ook belangrijk om een persoonlijke relatie met Hem om te bouwen en verder heeft Ursa je vraag denk ik al wel redelijk beantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Ik vind het wel een interessante vraag waar Roberf hier mee komt! Zelf kan ik me meer vinden in de theorie dat andere religies inderdaad het menselijk zoeken naar God zijn. Maar dit antwoord is volgens mij niet helemaal waterdicht... Want wanneer je tot bepaalde religies behoort, is de weg tot Jezus denk ik in zekere mate wel geblokkeerd.

Het lijkt mij wel leuk om deze discussie (op een serieuze manier) verder te voeren!

Wat bedoel jij precies met ''de weg tot Jezus''? Jezus navolgen betekent volgens mij je naaste liefhebben zonder onderscheid te maken. Hoe kan deze weg ooit geblokkeerd zijn? Deze weg is alleen geblokkeerd voor mensen die vervult zijn van haat en begeerte.

Natuurlijk kan iedereen zijn naasten liefhebben, ongeacht welke religie iemand aanhangt. Maar het is denk ik ook belangrijk om een persoonlijke relatie met Hem om te bouwen en verder heeft Ursa je vraag denk ik al wel redelijk beantwoord.

Een persoonlijke relatie met God is inderdaad ook erg belangrijk, dat is in vrijwel alle religies essentieel. O.k. niet alle religies kennen Jezus, maar ze kennen wel andere leraren die de weg tot God onderwezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat dacht ik dus ook, ik denk dat boeddhisten toch wel het minste religieuze geweld op hun naam hebben staan van allemaal,

_O-

Enfin, voorzover ik er een mening over heb zijn andere godsdiensten fout, is het afgodendienst en niet tot eer van God. Of de oorsprong van die godsdienst nu ligt in een demonische openbaring aan een woestijnbarbaar of in het oprechte zoeken van iemand lijkt mij er verder weinig toe te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een persoonlijke relatie met God is inderdaad ook erg belangrijk, dat is in vrijwel alle religies essentieel. O.k. niet alle religies kennen Jezus, maar ze kennen wel andere leraren die de weg tot God onderwezen.

En is die weg gelegen in absolute gehoorzaamheid, in het volgen van het eigen geweten, vergaren van schatten op deze aarde, in het loslaten van alles of waar precies in?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat bedoel jij precies met ''de weg tot Jezus''? Jezus navolgen betekent volgens mij je naaste liefhebben zonder onderscheid te maken. Hoe kan deze weg ooit geblokkeerd zijn? Deze weg is alleen geblokkeerd voor mensen die vervult zijn van haat en begeerte.

Jezus zegt niet 'Ik *ken* de Weg' maar 'Ik *ben* de Weg'. Jezus verkondigt niet een soort filosofie van aardig zijn voor iedereen, en als je je daar aan houdt zit je goed. De weg van Jezus gaat langs het kruis. De enige weg tot de verlossing is door het offer van Jezus. Een andere weg is er niet.

Dat is duidelijke taal. Het leek mij dat de naastenliefde toch wel belangrijker was dan je eigen verlossing.

Je hebt gelijk. Jezus zei:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:13 Er is geen grotere liefde dan je leven te geven voor je vrienden.

En dat is wat Hij heeft gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen doen vaak heel spannend over demonen en denken vaak in extremen, misschien in ideeën die in de film de Exorcist naar voren komen.

Maar ieder mens heeft op aarde met demonen te maken, of ze nu christen zijn of niet-christen.

Niet-christenen hebben met demonen te maken, omdat ze niet door Jezus' kracht autoriteit kunnen uitoefenen over demonen. Christenen hebben met demonen te maken, omdat de demonen hen haten omdat ze Gods kinderen zijn. Iedereen die wel eens heeft gelogen, heeft dat gedaan vanwege invloed van een demon.

Kenmerken van de duivel en demonen zijn: liegen, manipuleren, stelen, roven, moorden enz. . Demonen proberen ook mensen aan te zetten tot liegen, manipuleren, stelen, roven, moorden enz. .

Bezetenheid is pas een hele vergevorderde staat van demonische invloed. Als mensen langere tijd en met veel inzet zich (on)bewust begeven op het pad van demonische invloed, kunnen ze door een of meer demonen bezeten worden.

Als mensen langere tijd intens een religie aanhangen en niet de Heilige Geest van God in hun hart hebben (door Jezus Christus als Redder aan te nemen), kunnen mensen demonisch beïnvloed worden en uiteindelijk zelfs ervan bezeten worden.

Even iets anders:

Ik denk dat het kan verschillen per religie. Een atheïst heeft misschien net zoveel kans op demonische invloed als een moslim en jood, maar ik denk dat sterkere demonische invloeden eerder te vinden zijn bij natuurgodsdiensten, wicca, voodoo, occultisme, handlezen, NewAge, satanisme en het hindoeïsme en boeddhisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In het topic over het christendom in relatie tot het boeddhisme werd door enkele users gesteld dat het boeddhisme demonisch zijn en boeddhisten daardoor dus onder invloed van demonen. Het is een leerstelling die je vaker tegenkomt en ook binnen traditionelere kerken niet altijd vreemd is, namelijk dat niet-christelijke religies en levensbeschouwingen van de duivel zijn om de mensen te misleiden. Niet elke christen gelooft dat echter; een vaker genoemde leerstelling zegt dat andere religies en levensbeschouwingen resultaat zijn van het menselijke zoeken naar God en mogelijk zelfs een heidense voorbereiding op het Evangelie. We kunnen daarom ook (enigszins) van die andere denkwijzen leren, omdat daarin ook sporen van Waarheid te vinden zouden kunnen zijn. Kortom, tijd voor een nieuw topic.

De vraag:

Zijn andere levensbeschouwingen van de duivel, enkel resultaat van het menselijk zoeken naar God of misschien allebei?

Dit topic gaat dus niet over de noodzaak van het Evangelie en de allesbepalende rol van Christus in de redding van welke ziel ook. Ook hoeft dit topic dus niet alleen over het boeddhisme te gaan; ook andere levensbeschouwingen kunnen worden besproken.

Ik denk niet zo zeer dat een ander levensbeschouwing per definitie demonisch is. Want ook in het boeddhisme zijn bijvoorbeeld soms mooie wijze uitspraken.Hiermee zeg ik niet dat ik vind dat boeddhisme naast Christen zijn gaat, maar ik wil maar zeggen dat niet perse alle uitspraken van een boeddhist ineens demonisch zijn. Je moet er enkel erg mee uitkijken.

Echter het probleem met andere levensbeschouwingen is dat het vaak op de mens zelf is gericht (zoek de rust in jezelf etc) dingen als mediteren is het openstellen en losmaken van alles, je openstellen betekend dat het kwaad ook alle macht heeft over je.

Andere levensbeschouwingen zijn ook het resultaat van het menselijk zoeken naar de zin van het leven; maar zoals je misschien weet pakt het kwaad alles aan om mensen de verkeerde richting in te duwen. Zo ook naar 'onschuldig' zoekende mensen die oprecht geloven dat ze de ware zin van het leven gevonden hebben (of juist niet, om ze vervolgens de zinloos in te laten zien met als gevolg de zovele zelfdodingen).

De satan maakt misbruik van alles; en dus zijn er zeker veel elementen binnen andere levensbeschouwingen die gevaarlijk zijn. En sommige alleen gericht zijn op het kwaad neem wicca bijvoorbeeld (ligt aan welke levensbeschouwing uiteraard).

k denk dat het kan verschillen per religie. Een atheïst heeft misschien net zoveel kans op demonische invloed als een moslim en jood, maar ik denk dat sterkere demonische invloeden eerder te vinden zijn bij natuurgodsdiensten, wicca, voodoo, occultisme, handlezen, NewAge, satanisme en het hindoeïsme en boeddhisme.

Naar mijn overtuiging heb je bij; wicca, voodoo, occultisme, newage, satanisme etc. Puur en rechtstreekt te maken met demonen en het kwaad. En ik geloof (weet) ook dat je daar echt bezeten van raakt. levensgevaarlijk !

Bij hindoeisme en boedisme is het ook gevaarlijk, maar hebben geen rechtstreekse verbinding zoals hierboven als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
In het topic over het christendom in relatie tot het boeddhisme werd door enkele users gesteld dat het boeddhisme demonisch zijn en boeddhisten daardoor dus onder invloed van demonen.

Het is een leerstelling die je vaker tegenkomt en ook binnen traditionelere kerken niet altijd vreemd is, namelijk dat niet-christelijke religies en levensbeschouwingen van de duivel zijn om de mensen te misleiden. Niet elke christen gelooft dat echter; een vaker genoemde leerstelling zegt dat andere religies en levensbeschouwingen resultaat zijn van het menselijke zoeken naar God en mogelijk zelfs een heidense voorbereiding op het Evangelie. We kunnen daarom ook (enigszins) van die andere denkwijzen leren, omdat daarin ook sporen van Waarheid te vinden zouden kunnen zijn. Kortom, tijd voor een nieuw topic.

De vraag:

Zijn andere levensbeschouwingen van de duivel, enkel resultaat van het menselijk zoeken naar God of misschien allebei?

Dit topic gaat dus niet over de noodzaak van het Evangelie en de allesbepalende rol van Christus in de redding van welke ziel ook. Ook hoeft dit topic dus niet alleen over het boeddhisme te gaan; ook andere levensbeschouwingen kunnen worden besproken.

Ja, de Dalai Lama is compleet bezeten, gebruikt bruut geweld en zal eerst de Chinezen en dan de wereld vernietigen! Wie zal hem stoppen? (H)

Aan de vruchten kent men de boom staat in de Bijbel. Er zullen vast 'boeddhisten' zijn die demonisch bezig zijn, zoals je in alle levensbeschouwingen mensen hebt met kwade bedoelingen. Dat maakt de levensbeschouwing op zich nog niet demonisch.

Het hoeft niet duidelijk zichtbaar te zijn dat ze anderen kwaad aan zouden doen (hoewel Sri Lanka en Birma niet de meest vriendelijke boeddhistische bevolkingen kennen), maar bezetenheid kan zich uiten in schuimbekken, schreeuwen, stuiptrekken enz. . Zulke manifestaties kunnen bij boeddhisten voorkomen als ze te maken krijgen met (geestvervulde) christenen of wanneer boeddhisten bepaalde van hun rituelen en gebeden doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
jullie geven bijna allemaal antwoord vanuit wat de Bijbel zegt en hoe je er, vanuit je Christelijke oogpunt,, over denkt,,

zo kan ik ook wel antwoord geven. Wij van wc eend adviseren,,,,,, wc eend.

sorry,, zo denk ik erover.

Die wc eend laat ik persoonlijk liever op de wc zitten :D en nee niet vanuit een christelijk oogpunt, maar uit het oogpunt van de wc bril.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Eulogia

ik heb sterk de indruk dat jij aan het opstoken en uitdagen ben in dit topic.

kan me voorstellen dat jij daar anders over denkt,, kan jij daarom bewijsmateriaal aanrijken wat getuigt van hetgeen jij beweert??

dan bedoel ik dus hetgeen jij zegt in:

Het hoeft niet duidelijk zichtbaar te zijn dat ze anderen kwaad aan zouden doen (hoewel Sri Lanka en Birma niet de meest vriendelijke boeddhistische bevolkingen kennen), maar bezetenheid kan zich uiten in schuimbekken, schreeuwen, stuiptrekken enz. . Zulke manifestaties kunnen bij boeddhisten voorkomen als ze te maken krijgen met (geestvervulde) christenen of wanneer boeddhisten bepaalde van hun rituelen en gebeden doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid