Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik en mijn vader zijn opzoek naar een stuk tekst over armoede.

Het moet ergens in Het Boek staan, maar we weten beiden niet meer waar :?

Het gaat over armoede, en dat het nooit zal verdwijnen.

Zouden jullie mij daarmee kunnen helpen?

Alvast heel veel dank, en als er iets niet duidelijk is, mag je me dat gerust vragen!

Groeten, Rik

PS. Waar kan ik me even netjes voorstellen, want dat wil ik graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was de tekst niet 'er zullen armen zijn'? Even zoeken in Biblija.net:

Et voila:

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=De ... =nl&set=10

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:11 Armen zullen er altijd zijn bij u. Daarom druk ik u op het hart om vrijgevig te zijn tegenover iedereen in uw land die in armoede leeft of er slecht aan toe is.
Link naar bericht
Deel via andere websites

houd me ten goede dit onderwerp raakt me altijd zeer,hoorn van Afrikaanse toestanden zullen nooit verdwijnen?

dan is dat geld storten knap nutteloos,ik blijf dit topic echt even volgen,gewoon,omdat het me interesseert,en ik hoop

dat een onverkwikkelijke geschiedenis zich niet hoeft te herhalen,als dat wel gebeurt dan raakt dat me

en het verhaal van de barmhartige Samaritaan[doe gij aldus] kan normaal blijven staan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou daar moest ik ook aan denken, de Hoorn van Afrika.

Ik was met mijn vader in gesprek daarover, en wat een schande het is dat mensen niet tot bijna niet geholpen worden (misschien niet kunnen worden geholpen, al lijkt me dat sterk).

Toen kwam deze zin ter sprake, maar we wisten allebei niet meer hoe die zin precies was.

Nu dus wel, dankzij jullie, maar hoofdzakelijk door Ursa.

Dank jullie wel! |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
houd me ten goede dit onderwerp raakt me altijd zeer,hoorn van Afrikaanse toestanden zullen nooit verdwijnen?

De tekst zelf gaat natuurlijk primair over het oude Israël. Maar inderdaad, er zal altijd wel armoede bestaan op deze aarde.

dan is dat geld storten knap nutteloos, (...)

Die conclusie snap ik dan weer niet helemaal. In de tekst staat toch juist dat je vrijgevig moet zijn? Ik denk dat je het meer moet lezen als: 'Er zal altijd armoede zijn, en ook jijzelf kunt arm worden. Wees dus vrijgevig als je wel wat hebt'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:7 Toen het vierde zegel werd verbroken, hoorde ik het vierde wezen zeggen: 'Kom!' 8 Toen zag ik een vaalgeel paard. De ruiter heette Dood, en Dodenrijk vergezelde hem. Zij kregen verlof om op een vierde deel van de aarde dood en verderf te zaaien, door middel van het zwaard, hongersnood, dodelijke ziekten en wilde dieren.


Deze tekst kwam op gelijk in me op toen ik dit topic las. Is wat in deze tekst beschreven wordt op dit moment bezig in Afrika? En is de armoede, hongersnood en dodelijke ziekten (zoals Aids) een gevolg van het openen van het vierde zegel? Of moet dat nog komen en wordt het dus nog erger?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit wordt een beetje offtopic zo, maar wat mij betreft is de vervulling van dat vers al 2000 jaar gaande. Denk aan de rampen die er in het verleden al geweest zijn. Alleen al de Pest, de Zwarte dood, komt aardig in de buurt van het ombrengen van een kwart van de toenmalige wereldbevolking. Honger, ziekte, dood en verderf zullen blijven voorkomen tot aan het einde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit wordt een beetje offtopic zo, maar wat mij betreft is de vervulling van dat vers al 2000 jaar gaande. Denk aan de rampen die er in het verleden al geweest zijn. Alleen al de Pest, de Zwarte dood, komt aardig in de buurt van het ombrengen van een kwart van de toenmalige wereldbevolking. Honger, ziekte, dood en verderf zullen blijven voorkomen tot aan het einde.

Openbaringen: 22 hoofdstukken vol symboliek en toneel voor een nogal open deur?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ik me simpelweg niet kan voorstellen dat die paarden, zegels, trompetten, beesten, oudsten, donders en wierookschalen alleen maar willen zeggen dat er altijd al rampen zijn geweest en er ook altijd rampen zullen blijven. Voor zo'n open deur heb je toch geen 22 hoofdstukken nodig. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat al die symbolen hele specifieke betekenissen hebben en dus niet met zo'n algemene opmerking afgedaan kunnen worden. Of die betekenissen dan voor toen golden en of ook voor nu, dat is mij dan nog om het even.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dit wordt een beetje offtopic zo, maar wat mij betreft is de vervulling van dat vers al 2000 jaar gaande. Denk aan de rampen die er in het verleden al geweest zijn. Alleen al de Pest, de Zwarte dood, komt aardig in de buurt van het ombrengen van een kwart van de toenmalige wereldbevolking. Honger, ziekte, dood en verderf zullen blijven voorkomen tot aan het einde.

Openbaringen: 22 hoofdstukken vol symboliek en toneel voor een nogal open deur?

Dat kun je ook over de hele Bijbel zeggen. Er was een val, toen een belofte van verlossing, toen verlossing. Daar doen we 6000 jaar over, met duizenden oorlogen, moord, misbaar en ellenlange verhalen die daar weinig mee te maken hebben.

De Bijbel had 1 hoofdstuk kunnen hebben. Eerst de schepping dan de val en nadat Adam en Eva vielen had Jezus alles kunnen verlossen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat ik me simpelweg niet kan voorstellen dat die paarden, zegels, trompetten, beesten, oudsten, donders en wierookschalen alleen maar willen zeggen dat er altijd al rampen zijn geweest en er ook altijd rampen zullen blijven. Voor zo'n open deur heb je toch geen 22 hoofdstukken nodig. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat al die symbolen hele specifieke betekenissen hebben en dus niet met zo'n algemene opmerking afgedaan kunnen worden. Of die betekenissen dan voor toen golden en of ook voor nu, dat is mij dan nog om het even.

Als je de symboliek van Openbaringen wilt vatten heb je verstand nodig van de Joodse symboliek. Dat heb ik (helaas) niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid