Spring naar bijdragen

The Scorpions


Aanbevolen berichten

Ik ben een enorme fan van de Duitse hardrockband The Scorpions. Zij spelen al vanaf de jaren 1960 en zijn momenteel met hun afscheidstour bezig. In mijn beleving hebben ze een prachtig repertoire dat zowel schitterende powerballads bevat, als keiharde hardrock-nummers.

Hun bekendste liedjes zijn waarschijnlijk wel '(Rock you like a) Hurricane', 'Wind of Change' en 'Send me an angel', maar dit vind ik zeker niet hun beste nummers. Mijn persoonlijke favoriet is 'We'll burn the sky' uit 1977. Het gaat over een dierbare die is overleden, ik vind het persoonlijk de mooiste songtekst die ik ooit heb gezien.

Dan nog een leuk feitje: de huidige gitarist van The Scorpions, Matthias Jabs, is een christen. Niet echt relevant voor de muziek, maar ik vind het persoonlijk toch leuk om te weten.

Zijn er nog andere Scorpions fans op dit forum? Hieronder 'We'll burn the sky', misschien dat sommigen nog geneigd zijn hier hun mening over te geven :).

I'm in love with the sunshine

I'm in love with the falling rain

Everything seems to call your name

Yesterday you were leaving

Leaving life and all the pain

Everything wants you back again.

I've found myself through you

And there was love in my life

I felt always naturally high and my love had a home

But now my mind has started to roam

You're my life giving fire and you carried all my love

Through you I was so inspired

You're engraved deep in my heart

My dreams recall us being one

I've searched for you to be free

My force of life you have always been

I Feel blue since you've gone

Your breath of love surrounded me

When can I rejoin you to be free

Wait, can this be a dream

There is a voice in my head

It belongs to you, it say's

Don't cry, no need to be sad

There's a way to stay with you again

It's more than you ever had

And no death brings us apart

Our timeless love always grows

Because you are in my other heart

I know we've never been apart

Your love sets fire to my heart

We'll burn the sky

When it's time for me to die

We'll burn the sky...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Persoonlijk hou ik niet (meer) zo van oldskool powermetal, maar hun muziek luistert wel lekker weg. De lyrics maken ook veel goed.

Ik snap trouwens heel goed wat je bedoelt met het feitje dat de gitarist een christen is. Als ik erachter kom dat één van mijn helden christelijk is dan maakt me dat wel blij, zeker in de metal-scene. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Dat vind ik zeker wel leuk dat de gitarist ervan christelijk is.

Het is trouwens ook vrij apart om te lezen dat de drummer van Iron Maiden christen is geworden.

En ook in de band Megadeth spelen momenteel twee christenen...

Ook bij Korn zijn er twee weggegaan beide christelijk geworden, wel opvallend dat de laatste jaren het toch wel vaak voorkomt dat vrij beroemde muzikanten het geloof vinden.

The scorpions vind ik overigens ook vrij goed, soms iets te zoet maar..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken de Scorpions niet echt, behalve van de verplichte radio 2 top 2000 nummers. Maar in dat nummer uit 1977 valt wel te te herkennen dat veel latere bands daar inspiratie uit putten. al is het ook wel heel jaren 70, er zitten ook stukken in die erg lijken op wat Queen in die tijd maakte (1974-1977)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid