Spring naar bijdragen

Is God volgens julie..


Aanbevolen berichten

Zou u misschien in het topic Jehovah-getuigen bij levensbeschouwing willen reageren?

gr,

barbara

God is alwetend en almachtig dat kan niet van Jezus worden gezegd. De Bijbel zegt absoluut niet dat Jezus alwetend is.

Jezus heeft al wat hij onderwijst van zijn vader ontvangen, in Joh.7:16 staat "„Wat ik leer, is niet van mij, maar behoort hem toe die mij heeft gezonden".

Mensen zouden jullie voor jullie beweringen de Bijbel kunnen aanhalen en de bijbelversen kunnen vermelden waarop de beweringen zijn gebaseerd. Zo volgen we Jezus na die zei "er staat geschreven". Openbaring zegt "gaat niet buiten het geschrevene".

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou u misschien in het topic Jehovah-getuigen bij levensbeschouwing willen reageren?

gr,

barbara

God is alwetend en almachtig dat kan niet van Jezus worden gezegd. De Bijbel zegt absoluut niet dat Jezus alwetend is.

Jezus heeft al wat hij onderwijst van zijn vader ontvangen, in Joh.7:16 staat "„Wat ik leer, is niet van mij, maar behoort hem toe die mij heeft gezonden".

Mensen zouden jullie voor jullie beweringen de Bijbel kunnen aanhalen en de bijbelversen kunnen vermelden waarop de beweringen zijn gebaseerd. Zo volgen we Jezus na die zei "er staat geschreven". Openbaring zegt "gaat niet buiten het geschrevene".

groet,

Ed

Waarom? Omdat hij toevallig Jehova Getuige is??

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zou u misschien in het topic Jehovah-getuigen bij levensbeschouwing willen reageren?

gr,

barbara

God is alwetend en almachtig dat kan niet van Jezus worden gezegd. De Bijbel zegt absoluut niet dat Jezus alwetend is.

Jezus heeft al wat hij onderwijst van zijn vader ontvangen, in Joh.7:16 staat "„Wat ik leer, is niet van mij, maar behoort hem toe die mij heeft gezonden".

Mensen zouden jullie voor jullie beweringen de Bijbel kunnen aanhalen en de bijbelversen kunnen vermelden waarop de beweringen zijn gebaseerd. Zo volgen we Jezus na die zei "er staat geschreven". Openbaring zegt "gaat niet buiten het geschrevene".

groet,

Ed

Waarom? Omdat hij toevallig Jehova Getuige is??

Nee. Omdat ze daar een vraag aan hem heeft gesteld. Doe eens niet zo opgefokt kerel.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Christenen,

2 vragen..

1-Ik vroeg mij af, is God volgens jullie alwetend?

2-is Jezus (die volgens jullie God is) alwetend?

1. JA

2. JA (maar ik val niet onder 'jullie' want ik geloof niet dat Jezus God is.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand die alwetend is, heeft in mijn ogen toegang tot alle kennis. Alle kennis is in hem beschikbaar. Ik ben niet alwetend (goh, wat een open deur) maar mijn kennis van b.v. het Frans is groter dan ik nu kan produceren. Zet je me echter in een Franstalige omgeving, dan gaat opeens dat deurtje met wat ik weet open en is mijn kennis van het Frans schijnbaar opeens groter geworden. Ik had die kennis wel, maar gebruikte hem niet.

Waarom zou Jezus, gezonden als hij was in een menselijk lichaam, niet ook zo zijn. Alwetend, maar al het weten dat in Hem besloten lag openend als de situatie er om vraagt. Het menselijk brein kan veel bevatten, maar niet alles tegelijkertijd opengooien zonder knettergek te worden. En Jezus was in zijn tijd op aarde volledig mens, met menselike beperkingen, menselijke emoties, maar toegang hebbend tot al die eigenschappen en die kennis die behoren bij het alwetend zijn. Het was niet nodig om uur en tijd te weten, wellicht zelfs onwenselijk. Waarom zou Hij daar naar kijken, dat opzoeken. Dat maakt het leven leven als Mens toch echt wat ongemakkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke je volgt niet het Christendom dus? Wat ben je wel wat is je geloof?

Hoe zie je Jezus wel? En hoe kan Jezus alwetend zijn alleen God is toch alwetend!?

Beste Christenen,

2 vragen..

1-Ik vroeg mij af, is God volgens jullie alwetend?

2-is Jezus (die volgens jullie God is) alwetend?

1. JA

2. JA (maar ik val niet onder 'jullie' want ik geloof niet dat Jezus God is.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
"ik snap er geen snars van" ... snap jij het wel dan? Eerlijk? Zo ja leg het maar uit..

Is er überhaupt iemand die een soort van uitleg heeft. Zo ja, leg maar uit.. hoe jij dit ziet vanuit jou zienswijze.

Ik kom gewoon met een vraag, ik ga er vanuit dat Christenen antwoordden hebben op geloofs-gerelateerde vragen vooral als het gaat om zoiets. Of het juist is, is weer een ander verhaal..

Wordt dit weer zo'n "Er klopt geen snars van jullie geloof" topic?

Christenen geloven iets,,weten niet alles

het geloof is de zekerheid der dingen die men hoopt,, en het bewijs van de dingen die men niet ziet

een christen gelooft dus bv dat de aarde gemaakt is door God, zonder dat ze daar getuigen van waren,,

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oke je volgt niet het Christendom dus? Wat ben je wel wat is je geloof?

Hoe zie je Jezus wel? En hoe kan Jezus alwetend zijn alleen God is toch alwetend!?

Beste Christenen,

2 vragen..

1-Ik vroeg mij af, is God volgens jullie alwetend?

2-is Jezus (die volgens jullie God is) alwetend?

1. JA

2. JA (maar ik val niet onder 'jullie' want ik geloof niet dat Jezus God is.)

Lees. Mijn. Posting.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid