Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik hoorde het vandaag ook op het nieuws voorbij komen. En ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik er van moet denken. Want eerlijk is eerlijk, het is ronduit discriminatie. Je pakt een bepaalde etnische groep en leeftijdscategorie en ontzegd ze toegang tot je winkel. Daarnaast snap ik het verhaal van de eigenaar best als hij al herhaaldelijk is overvallen en nu nog met ernstige gevolgen zit. Maar is het dan niet een oplossing om de winkel tot verboden terrein voor alle jongeren te maken? Want sowieso snap ik niet goed wat jongeren(weet niet welke leeftijdsgrens die man hanteert) in een juwelierszaak moeten zoeken, volgens mij is dat over het algemeen niet echt betaalbaar. Maar het blijft gewoon erg lastig, want omdat er een paar(of heel veel) gasten lopen te zieken, sluit je een hele groep uit en worden er ook onschuldige mensen 'slachtoffer' van deze maatregel. Dus ik ben er nog niet over uit wat ik er van vind. Bedoel straks gaan we ook het openbaar vervoer verbieden voor deze groep, want dat is ook al een aantal keer flink fout gegaan. Daarna volgen de bioscopen, snackbars en waar stopt het dan?

Overigens denk ik dat mensen beter een cursus Krav Maga o.i.d. kunnen volgen dan een vuurwapen aanschaffen. Dat is a) veel vetter en B) ik denk niet dat wapens nu veel dingen oplossen, maar dingen eerder gaan escaleren... Het is tenslotte de overheid die het zwaard draagt en die moet zich in dit geval ook gewoon de ogen uit de kop schamen. Echt schandalig dat dit kan gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoorde het vandaag ook op het nieuws voorbij komen. En ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik er van moet denken. Want eerlijk is eerlijk, het is ronduit discriminatie. Je pakt een bepaalde etnische groep en leeftijdscategorie en ontzegd ze toegang tot je winkel. Daarnaast snap ik het verhaal van de eigenaar best als hij al herhaaldelijk is overvallen en nu nog met ernstige gevolgen zit. Maar is het dan niet een oplossing om de winkel tot verboden terrein voor alle jongeren te maken? Want sowieso snap ik niet goed wat jongeren(weet niet welke leeftijdsgrens die man hanteert) in een juwelierszaak moeten zoeken, volgens mij is dat over het algemeen niet echt betaalbaar. Maar het blijft gewoon erg lastig, want omdat er een paar(of heel veel) gasten lopen te zieken, sluit je een hele groep uit en worden er ook onschuldige mensen 'slachtoffer' van deze maatregel. Dus ik ben er nog niet over uit wat ik er van vind. Bedoel straks gaan we ook het openbaar vervoer verbieden voor deze groep, want dat is ook al een aantal keer flink fout gegaan. Daarna volgen de bioscopen, snackbars en waar stopt het dan?

Overigens denk ik dat mensen beter een cursus Krav Maga o.i.d. kunnen volgen dan een vuurwapen aanschaffen. Dat is a) veel vetter en B) ik denk niet dat wapens nu veel dingen oplossen, maar dingen eerder gaan escaleren... Het is tenslotte de overheid die het zwaard draagt en die moet zich in dit geval ook gewoon de ogen uit de kop schamen. Echt schandalig dat dit kan gebeuren.

In de tien jaar dat ik in Nederland woon ben ik denk ik in totaal rond 2 keer gediscrimineerd wegens mijn zwarte haren denk ik. En ik ben een heel nette burger die hard werkt, studeert en zijn best doet om iets voor zichzelf en voor de samenleving te betekenen. Sorry als ik mezelf zo beschrijf, maar dat is de waarheid.

De enige bekeuring die ik ooit gekregen heb is voor het zwartrijden (die vond ik 100% terecht) en ben verder NOOIT in mijn leven in aanraking gekomen met de politie.

Niemand kan zich voorstellen hoeveel pijn het doet om door het gedrag van een aantal mensen met wie je niets te maken hebt en misschien alleen op jou lijken (ongeveer dezelfde huidskleur, kleur van haar etc) aangevallen te worden op een treinstation waar je als iedereen op de trein staat te wachten. Deze gaat dan alles aanvallen, schelden en vervloeken wat je lief is etc.

Of als je eens samen met je medestudenten uitgaat en bij de ingang van een café tegen wordt gehouden alsof je een hond bent. Waarom? Alleen omdat iemand anders iets misdaan heeft!!! Soms vind ik het raar, hoe mensen denken.

Ik ben heel erg tegen het gedrag van alle criminelen en ben heel erg voor hardere straffen en aanpak.

Gevangenissen mogen ook 1 of twee sterren inleveren, want voor sommige criminelen is het beter om naar de gevangenis te gaan dan thuis te blijven. Daar moet de politiek eigenlijk mee beginnen als ze het toch oven bezuinigingen hebben, etc.

kortom: de juwelier is niet het enige slachtoffer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoorde het vandaag ook op het nieuws voorbij komen. En ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet wat ik er van moet denken. Want eerlijk is eerlijk, het is ronduit discriminatie. Je pakt een bepaalde etnische groep en leeftijdscategorie en ontzegd ze toegang tot je winkel. Daarnaast snap ik het verhaal van de eigenaar best als hij al herhaaldelijk is overvallen en nu nog met ernstige gevolgen zit. Maar is het dan niet een oplossing om de winkel tot verboden terrein voor alle jongeren te maken? Want sowieso snap ik niet goed wat jongeren(weet niet welke leeftijdsgrens die man hanteert) in een juwelierszaak moeten zoeken, volgens mij is dat over het algemeen niet echt betaalbaar. Maar het blijft gewoon erg lastig, want omdat er een paar(of heel veel) gasten lopen te zieken, sluit je een hele groep uit en worden er ook onschuldige mensen 'slachtoffer' van deze maatregel. Dus ik ben er nog niet over uit wat ik er van vind. Bedoel straks gaan we ook het openbaar vervoer verbieden voor deze groep, want dat is ook al een aantal keer flink fout gegaan. Daarna volgen de bioscopen, snackbars en waar stopt het dan?

Daarbuiten zullen Marokkaanse overvallers zich echt niets aantrekken van een bordje bij de ingang waar staat dat Marokkanen niet welkom zijn, om maar wat te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn mening heb ik gebaseerd op een docu van een Britse gast waarvan ik de naam vergeten ben. Maar hij maakt hele goede docu's en heeft ook een keer een docu gemaakt over amerikaanse neonazi's.
Je baseert je mening zelf dus ook op de media. :#

Bedoel je Louis Theroux?

Link naar bericht
Deel via andere websites

kortom: de juwelier is niet het enige slachtoffer.

Klopt als je het heel breed gaat trekken dan is de hele samenleving een slachtoffer, dat we niet in staat blijken om in goede harmonie met elkaar samen te kunnen wonen.

Daarbuiten zullen Marokkaanse overvallers zich echt niets aantrekken van een bordje bij de ingang waar staat dat Marokkanen niet welkom zijn, om maar wat te noemen.

Vanzelfsprekend niet, maar zou dat de kern van het probleem zijn of ligt het niet aan de juwelier en de gekozen oplossing maar aan de ontwikkeling van de maatschappij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

kortom: de juwelier is niet het enige slachtoffer.

Klopt als je het heel breed gaat trekken dan is de hele samenleving een slachtoffer, dat we niet in staat blijken om in goede harmonie met elkaar samen te kunnen wonen.

Daarbuiten zullen Marokkaanse overvallers zich echt niets aantrekken van een bordje bij de ingang waar staat dat Marokkanen niet welkom zijn, om maar wat te noemen.

Vanzelfsprekend niet, maar zou dat de kern van het probleem zijn of ligt het niet aan de juwelier en de gekozen oplossing maar aan de ontwikkeling van de maatschappij?

En wat is je eigen antwoord op deze retorische vraag? (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarbuiten zullen Marokkaanse overvallers zich echt niets aantrekken van een bordje bij de ingang waar staat dat Marokkanen niet welkom zijn, om maar wat te noemen.

Jij en ik weten niet hoe de toegang tot deze juwelier beveiligd is. Er zijn genoeg juweliers waar je enkel op afspraak naar binnen kan en waar je anders voor een dichte duur staat en men je via camera eens wil bekijken voordat je zonder afspraak naar binnen mag.

Daarnaast hebben sommige juweliers ook een sluissysteem waarbij de mensen in de sluis eerst worden bekeken.

Juweliers zijn over het algemeen niet dom dus als deze juwelier denkt dat het door deze maatregel voorkomen kan worden geef ik hem het voordeel van de twijfel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En wat is je eigen antwoord op deze retorische vraag? (H)

Waarom moet ik mijn eigen vraag beantwoorden? Wat is dan het nut van het stellen van een vraag, misschien kan je meedoen in het gesprek in plaats van deze manier van posten hanteren.

Nou zeg... Je vraag kwam retorisch op mij over. Hoef je niet gelijk zo gepikeerd te reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

kortom: de juwelier is niet het enige slachtoffer.

Klopt als je het heel breed gaat trekken dan is de hele samenleving een slachtoffer, dat we niet in staat blijken om in goede harmonie met elkaar samen te kunnen wonen.

Daarbuiten zullen Marokkaanse overvallers zich echt niets aantrekken van een bordje bij de ingang waar staat dat Marokkanen niet welkom zijn, om maar wat te noemen.

Vanzelfsprekend niet, maar zou dat de kern van het probleem zijn of ligt het niet aan de juwelier en de gekozen oplossing maar aan de ontwikkeling van de maatschappij?

Ik denk dat de gekozen oplossing van de juwelier geen oplossing biedt, maar wel heel begrijpelijk is. De man heeft nogal wat meegemaakt zeg...

Het is dan nog al zuur dat de man wordt afgerekend op de keuze die hij maakt, want krachtens de middelen die de wet hem geeft, kan hij volgens mij ook niet zo veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag nu eenmaal niet op basis van huidskleur of afkomst iemand de toegang weigeren in de winkel. Misschien moet hij er een club van maken, dan mag het wel weer. Hoe dan ook lijkt mij het geen goed idee om burgers wapens te 'geven' in Europa is er een scherpe scheiding en hier heeft enkel de overheid het recht om geweld te gebruiken. Dat is in Amerika niet zo, daar hebben ze een andere ontstaan geschiedenis.

Ik mag Louis ook wel, ja in Amerika hebben ze andere TV-zenders en de focus wat meer op geweld liggen. Het één sluit het ander echter niet uit. Daarnaast heb ik geen zin om de portiekflat elke keer tegen de conciërge te roepen 'ik woon hier!' als hij met een shotgun in de hal staat en roept 'you're trespassing my property'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de gekozen oplossing van de juwelier geen oplossing biedt, maar wel heel begrijpelijk is. De man heeft nogal wat meegemaakt zeg...

Het is dan nog al zuur dat de man wordt afgerekend op de keuze die hij maakt, want krachtens de middelen die de wet hem geeft, kan hij volgens mij ook niet zo veel.

Ik ben het op zich met u eens. Het komt door de wetgeving, de maatschappij en het gedrag van mensen.

Ik ben hier niet om allochtonen te verdedigen, en dan helemaal niet de 'criminele' allochtoon. Sommige mensen overdrijven ook alsof er vroeger toen er geen allochtonen waren geen criminaliteit was, dat vind ik schijnheilig en hypocriet.

Nogmaals: IK KEUR HET VERKEERDE GEDRAG TEN ZEERSTE AF van wie dan ook, en ben een harde voorstander van een HARDE AANPAK waarbij onschuldigen niet aangetast worden in hun vrijheid etc.

Doet de staat het niet, dan vind ik het rechtvaardig als iemand het recht in eigen hand neemt.

8 keer overvallen worden is ook NIET niets, het gaat niet alleen om geld maar ook om je leven. Die Nijmeegse meneer revalideert momenteel nog van de laatste overval!!! Ik zou me schamen als ik politicus was.

8x??? Schande.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfoe :| Dan moet ik de docu nog een keer kijken denk ik. Wat ik me ervan herinner is dat hij het wapenbezit van Amerikanen vergeleek met de Canadezen. Dat was ongeveer gelijk. Het aantal gewelddadige incidenten lag echter veel lager. En toen hij in Canada het nieuws keek viel het hem op dat hij daar nieuws te zien kreeg over een nieuw type drempels, over een wonderkind van 8 dat naar high school mocht en dat soort zooi terwijl het nieuws in Amerika meestal ging over moord en doodslag, en dan ook nog op een sensatiegerichte manier gebracht.

Canada is een vele malen homogener gebied met een veel meer Europese cultuur zonder een groot percentage negers en latino's zonder enige opleiding of inkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Canada is een vele malen homogener gebied met een veel meer Europese cultuur zonder een groot percentage negers en latino's zonder enige opleiding of inkomen.

Canada Aantal inwoners 33.487.208

Amerika Aantal inwoners 307.212.123

Canada werkloosheid 7,4 procent in juni van 2011

Amerika werkloosheid 9,2 procent in juni van 2011

Nederland werkloosheid 5,1 procent in mei van 2011

Denk dat het vooral aan de bevolkingsdichtheid ligt en niet aan het grotere, 1.8% hogere, werkloosheid in de VS.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Canada is een vele malen homogener gebied met een veel meer Europese cultuur zonder een groot percentage negers en latino's zonder enige opleiding of inkomen.

Denk je dat? Ik weet niet waar je geweest bent in Canada, maar Vancouver is het merendeel (meen +60%) Aziatisch, in Toronto zijn weer meer Indiers te vinden. Heel homogeen is Canada niet, maar door de cultuur van immigratieland absobeert het makkelijker nieuwkomers. Neemt niet weg dat ook Canada zijn problemen heeft met immigranten, alleen daar horen we hier wat minder over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfoe :| Dan moet ik de docu nog een keer kijken denk ik. Wat ik me ervan herinner is dat hij het wapenbezit van Amerikanen vergeleek met de Canadezen. Dat was ongeveer gelijk. Het aantal gewelddadige incidenten lag echter veel lager. En toen hij in Canada het nieuws keek viel het hem op dat hij daar nieuws te zien kreeg over een nieuw type drempels, over een wonderkind van 8 dat naar high school mocht en dat soort zooi terwijl het nieuws in Amerika meestal ging over moord en doodslag, en dan ook nog op een sensatiegerichte manier gebracht.

Verwar je niet twee documentaires met elkaar. Volgens mij beschrijf je "Shooting in Columbine" van Michael Moore.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk je dat?

Ja.

Ik weet niet waar je geweest bent in Canada,

Niet.

maar Vancouver is het merendeel (meen +60%) Aziatisch, in Toronto zijn weer meer Indiers te vinden.

Aziaten zijn géén negers of latino's. En los van de vraag hoe je dat verklaart zitten er grote verschillen in werkethiek en gemeenschapsgevoel tussen die groepen.

Heel homogeen is Canada niet, maar door de cultuur van immigratieland absobeert het makkelijker nieuwkomers.

Het probleem is niet de nieuwkomers an sich, de problemen in zwarte ghetto's zijn niet terug te voeren op immigratie bijvoorbeeld, evenals de vrije toegang tot vuurwapens, het absolute recht op zelfverdediging, de overheid die door de constitutie beperkt wordt in haar ingrijpen en het voor Europese standaarden belachelijke gebrek aan welvaartsstaat.

Neemt niet weg dat ook Canada zijn problemen heeft met immigranten, alleen daar horen we hier wat minder over.

Uiteraard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid