Spring naar bijdragen

Gemeente moet een eigen pagina hebben?


Aanbevolen berichten

Niets moet, maar het is wel erg handig voor mensen die snel informatie willen zoeken over de parochie of gemeente. Een website hoeft dan ook niet per se heel uitgebreid te zijn, zolang het maar wel goed bijgehouden en geactualiseerd wordt. Liever geen website dan een website vol gedateerde informatie, of teksten vol spelfouten op een erg rommelige layout, en het laatste nieuws uit 2009.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind niet dat het moet, je kunt een ander sowieso niks verplichten.

Maar het is wel handig dat de gemeente die ik bezoek een site heeft, kan ik van te voren al zien of we een lange preek voor ons bord krijgen of niet. (Is het de dominee die preekt voor ons, dan duurt het uuuuren :P ) Ook is het handig om alla last minute nog even te kijken hoe laat de dienst nou begon.

( Ik ga nu ongeveer 3 maanden naar de kerk maar vergeet nog steeds hoe laat de dienst 's middags begint :+ )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Te weinig, als ik eerlijk moet zijn. Het beperkt zich (net als op Facebook) een beetje tot het tweeten van bijbelteksten en af en toe wat gemeentenieuws (wie er voor gaat, bijvoorbeeld. Hoewel dat eigenlijk alleen voorkwam toen Willem Ouweneel kwam spreken).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een website is wel erg handig, maar natuurlijk geen verplichting. Als mensen behoefte hebben om naar een kerk te gaan, denk ik dat ze wel even op internet naar kerken in de buurt gaan zoeken. Dat heb ik in elk geval wel gedaan en zo vind je dus alleen de kerken die een website hebben.

En natuurlijk voor het nieuws is het handig om dat even rustig te kunnen lezen en er staan bijbelstudies online. Ook hebben wij een besloten gedeelte waar je contact informatie van iemand kan vinden, bijvoorbeeld adres of telefoonnummer, en dat is erg handig als je contact met een broeder of zuster zoekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad moet niets, maar een gemeente kan in deze tijd bijna niet anders. Een gemeente hoeft ook geen telefoonnummer te hebben, maar het is bijna niet te doen als een gemeente niet op een of andere manier telefonisch bereikbaar is.

Uit oogpunt van openheid naar de wereld en evangelisatie vind ik een website ook belangrijk. Zoekende mensen zouden een gemeente moeten kunnen vinden op internet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moeten niet, maar het is wel aan te raden. Maar dat geldt eigenlijk voor iedere instantie, kerk of niet, zo kun je je bekendheid vergroten en meer mensen bereiken. Ik weet nog dat toen ik zocht naar een nieuwe woonplaats, in eerste instantie naar de plaatselijk baptistengemeente keek ...op internet.

En het mooie van een website is dat je ook veel kunt doen met media, bv opnamen van de preek beschikbaar stellen, foto's delen of het gemeenteblad aanbieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoor wel vaak dat mensen onze kerk juist vinden doordat ze op de website terecht kwamen (toeristen, bijvoorbeeld).

Binnen de gemeente hoor ik weer dat de preken geregeld beluisterd worden. Een website is dus zeker een aanvulling.

Eens, bij ons ook. Wij hebben als jeugd sinds dit jaar ook een website, is nog niet optimaal omdat het eigenlijk te weinig zin heeft. Een website is ook enorm afhankelijk van haar bezoekers en je merkt vooral dat als de gemeente kleiner is dat het lastiger wordt om een website op orde te houden. Het versloft allemaal wat meer wanneer er weinig mensen actief zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gemeenten/ parochies moeten allemaal een eigen website hebben, zonder kan echt niet in deze tijd?

Het kan wel, maar een pagina heeft wel zo z'n voordelen.

Het is wel handig voor mensen die een kerk zoeken als er een website is waarop adresgegevens, een rooster wanneer er een dienst is en ook wat informatie is wat voor kerk het is, zoals de kerkstroming enzo. En informatie wat er zoal wordt georganiseerd de rest van de week is ook wel prettig. Geeft ook een bepaalde indruk over de kerk. Zijn gegevens die denk ik ook niet enorm veel onderhoud vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid