Spring naar bijdragen

Post je eerste Credible post


Aanbevolen berichten

Mijn eerste post was meteen een ellenlang verhaal met de titel 'Geen geloofsleven bij mij' Die ga ik hier niet nog eens pasten, maar ik wil nog wel even zeggen dat er meteen de eerste dagen zoveel goede en nuttige commentaren op kwamen dat ik meteen het gevoel had dat ik echt een goede webstek gevonden had hier.

Na enig zoekwerk zie ik dat jouw eerste post een voorstelpost was en er daarna nog twee posts over je boekenkast volgen. Pas daarna komt de door jou aangehaalde post. Valt nog wel mee dus. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

ha, lachen dit... :D Ik heb mezelf netjes voorgesteld als eerste post. De rest daarna was ook niet heel boeiend, eigenlijk. :P

Owkee, stel me ook ff voor...

Ben nieuw hier

'k Ben Joëlle, ben 14 (- een paar daagjes, dat telt niet) Doe 2VWO op 'De Passie' in Utrecht. :D

Eumh... ik hou van buitenhobby's, dieren, lezen en God.

De rest komen jullie vanzelf wel te weten. ;)

Inmiddels 7,5 jaar verder.. (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het eerste bericht dat ik kon vinden (niet al mijn berichten staan in de lijst volgens mij, maar ik kan me vergissen):

Iedereen gelooft in iets. Sorry, moest ik even kwijt.

Ik geloof in de 3enig God, dat Jezus (de Zoon uit de 3eenheid) is gestorven en opgestaan voor mijn zonden. Ik geloof dat ik leef uit genade en niet omdat ik dat verdien of zo. Maar ik moet zeggen dat ik nogal zwak ben ik m'n geloof. Ik laat het (te) vaak sloffen en bid niet echt vaak, lezen in de Bijbel doe ik wel, maar vaak alleen omdat ik het goede literatuur vind

Verder, nou ja, verder denk ik dat, als je gelooft, dit wel erg radicaal moet zijn. Jezus was radicaal. En Hij is toch ons voorbeeld? Ik zag ergens een reply in de trand van: mwah ik geloof wel maar niet erg, ik zie daar het nut niet zo van in... Het is OF voor OF tegen en niet allebei of een beetje van het 1...

PS: Het Boek is GEEN vertaling...

viewtopic.php?p=10147#p10147 Dit bericht stamt uit 2003. My gosh, wat is er veel veranderd! :# Hoewel ik toen al een betweter was, haha. De user erna ook: "Mooie getuigenis Kurt!" Als ik toen geweten zou hebben waar ik acht jaar later zou staan in het leven... zou ik mezelf denk ik voor de trein geworpen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het eerste bericht dat ik kon vinden (niet al mijn berichten staan in de lijst volgens mij, maar ik kan me vergissen):
Iedereen gelooft in iets. Sorry, moest ik even kwijt.

Ik geloof in de 3enig God, dat Jezus (de Zoon uit de 3eenheid) is gestorven en opgestaan voor mijn zonden. Ik geloof dat ik leef uit genade en niet omdat ik dat verdien of zo. Maar ik moet zeggen dat ik nogal zwak ben ik m'n geloof. Ik laat het (te) vaak sloffen en bid niet echt vaak, lezen in de Bijbel doe ik wel, maar vaak alleen omdat ik het goede literatuur vind

Verder, nou ja, verder denk ik dat, als je gelooft, dit wel erg radicaal moet zijn. Jezus was radicaal. En Hij is toch ons voorbeeld? Ik zag ergens een reply in de trand van: mwah ik geloof wel maar niet erg, ik zie daar het nut niet zo van in... Het is OF voor OF tegen en niet allebei of een beetje van het 1...

PS: Het Boek is GEEN vertaling...

viewtopic.php?p=10147#p10147 Dit bericht stamt uit 2003. My gosh, wat is er veel veranderd! :# Hoewel ik toen al een betweter was, haha. De user erna ook: "Mooie getuigenis Kurt!" Als ik toen geweten zou hebben waar ik acht jaar later zou staan in het leven... zou ik mezelf denk ik voor de trein geworpen hebben.

Haha! Jij was vroeger echt vreemd. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...
  • 3 years later...

Ik wist me geen raad en ik vond het heerlijk dat ik dat kon uiten op Credible. Het ging over twijfelliederen.

@Olorin,

Ja ik herken me er ook zo in hoewel ik sommige psalmen erg moeiliijk vind is dit een schreeuw van de psalmist die veel mensen herkennen, ik herken. Het uitschreeuwen naar God, en de muur lijkt van koper. God ik wil U niet verlaten maar waar bent U?

Geen satire maar bittere ernst

Een proces waar ik iets uitklim maar het heeft me veranderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste post:

Goedemiddag,

Allereerst lijkt het me wel zo netjes om voor te stellen als nieuw lid :)

Mijn gebruikersnaam is dus Aer, ben 20 jaar en HBO student. Ook al ben ik niet christelijk opgevoed, ik heb altijd wel met veel interesse dingen gelezen over het christelijk geloof.

Er zijn paar gebeurtenissen in mijn leven die veel indruk op mij hebben gemaakt, deze gebeurtenissen hebben ervoor gezorgd dat mijn interesse in het christelijk geloof een bepaalde hoogte heeft bereikt :)

Ik wil dus beginnen om de Bijbel te lezen en te bestuderen en zag dat op vele sites de Groot Nieuws Bijbel wordt aangeraden. Zouden jullie mij deze ook aanraden?

Alvast bedankt ;)

Aer

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid