Spring naar bijdragen

Post je eerste Credible post


Aanbevolen berichten

De volgende berichten brachten mij op dit idee:

Mijn allereerste post ooit hier teruggevonden. :'( Door de optie "Toon je berichten" in het gebruikerspaneel, die ál je posts op chronologische volgorde onder elkaar zet met de nieuwste bovenaan. Geweldig dit! :'(
Mijn allereerste post ooit hier teruggevonden. :'( Door de optie "Toon je berichten" in het gebruikerspaneel, die ál je posts op chronologische volgorde onder elkaar zet met de nieuwste bovenaan. Geweldig dit! :'(

Jij begon ook direct goed he..? Als ik mijn eerste posts lees dan schaam ik me diep. Wellicht is het een excuus dat ik nog tiener was, maar desondanks is het verschrikkelijk om terug te lezen. (H)

Haha, mijn eerste post heb ik gemaakt toen ik 12 was en ik verbaas me over mijn woordkeuze. 'Evengoed', 'de dupe' en zo.

Wat is jouw eerste post op Credible?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, voor degene die vergeten was wie ik ook al weer was:

Waarde forumleden,

Het moest er toch maar eens van komen. Sommigen van u kennen mij misschien al van andere fora, daarnaast heb ik het genoegen gehad enkele Credible-leden te ontmoeten diep onderin Limburg. Ik placht hier wel eens rond te neuzen maar tot vandaag heb ik geen account aangemaakt. Waarom nu dan wel? Ik houd erg van discussiëren en u snapt dat dat zowel een vloek als een zegen is, gezien de tijd die er in kan gaan zitten.

Volledigheidshalve zal ik me ook voorstellen: ik ben Harm, geboren en getogen in de Ommelanden maar tegenwoordig woonachtig in de 'pronkjewail in gold'n raand': Groningen! Gedoopt, netjes gereformeerd opgevoed en inmiddels belijdend lid van de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt). Hoewel ik me prima op m'n plek voel in deze kerk ben ik ook erg geïnteresseerd in andere kerken en stromingen. Enige horizonverbreding kan nooit kwaad en ik heb al veel mogen leren.

In het dagelijks leven studeer ik geschiedenis, waarbij de cultuur- en mentaliteitsgeschiedenis mij nog het meest interesseren, naast de geschiedenis van Europa (Middeleeuwen en sindsdien). Naast me verdiepen in de geschiedenis houd ik van theologie en filosofie - en het debatteren daarover. Daartoe maak ik o.a. het internet onveilig. Verder ben ik een spelletjesmens, kan me enorm goed vermaken rond een bord. Risk, Diplomacy, Catan, Eufraat en Tigris, Macchiavelli, Poker, Klaverjassen; you name it.

Dit om mezelf een beetje te introduceren. Ik zeg voorzichtig dat ik niet heel erg actief ga worden, vandaar het etiket 'Leest mee.'. Mochten jullie nog vragen hebben, stel gerust (vragen mag altijd).

Digitale groeten,

viewtopic.php?f=40&t=16836&p=899813#p899813

Mochten jullie nog vragen hebben, stel gerust (vragen mag altijd). :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit om mezelf een beetje te introduceren. Ik zeg voorzichtig dat ik niet heel erg actief ga worden, vandaar het etiket 'Leest mee.'. Mochten jullie nog vragen hebben, stel gerust (vragen mag altijd).

Ik vond dat altijd raar, dat etiketje. Je was namelijk best actief vergeleken met sommige andere users. Heeft 'ie weer gepost, hoor, dacht ik wel eens. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit om mezelf een beetje te introduceren. Ik zeg voorzichtig dat ik niet heel erg actief ga worden, vandaar het etiket 'Leest mee.'. Mochten jullie nog vragen hebben, stel gerust (vragen mag altijd).

Ik vond dat altijd raar, dat etiketje. Je was namelijk best actief vergeleken met sommige andere users. Heeft 'ie weer gepost, hoor, dacht ik wel eens. :#

Haha, ik kan mezelf niet bedwingen... :E

Voor mijn gevoel heb ik in het begin wel voorzichtig gedaan. Een maandje of twee later had ik zelf ook het gevoel dat dat etiket een beetje nutteloos begon te worden. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog niet zo lang geleden..

En dan zal ik me ook nog even voorstellen voor ik op allerlei topics ga reageren

De naam is Emmy-Lou, 16 jaar Bijna 17... Nog een maandje

Ik doe VMBO-T op het ROC ergens in Zeeland. En heel toevallig heb ik gisteren 1 van mijn 3 opleidingen opgegeven.

Tot mijn favoriete bezigheden horen toch wel leren, lezen, dansen en schrijven..

Miss. ook wel handig om te weten is dat ik vaak in meerdere talen spreek, schrijf en doe. Al probeer ik me in te houden

Ik zit al een tijdje met vragen over het christelijk geloof, waar ik geen antwoorden op kon vinden. En toen kwam ik na heel wat surf werk deze site tegen, waar heel toevallig (en ook heel fijn) nog gereageerd word ook

Any questions about me will be answerd in a personal message..

Eigenlijk best wel saai. En standaard.. Hmm Ik denk toch dat ik mijn tweede post mooier vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik durf de mijne niet zo goed te posten... :$

Maar goed... *ogen dicht, diep in, diep uit, en post*

Hallo iedereen.

Ik ben Dagmar, 15 jaar en geïnteresseerd in alles wat de moeite waard is om te weten. Ook in alles wat het tegenovergestelde beweert maar goed. Ik zeg meteen: ik trek me van Mensen niet veel aan. Met mijn instelling hou je het dan gewoon niet vol. ;)

Voor de schieuwnierigen ( :P ) ik heb dit forum gevonden via google omdat ik info zocht over Da Vinci (waar blijkbaar een heel leuke discussie over gaande is/was en waar ik dus meteen op ga reageren :) ).

Aangezien dit een christelijk forum is (schijnt te zijn):

Ik ben geen christen (meer). Een paar jaar ben ik misdienaar geweest maar voor mij ontbrak er altijd iets. Toen ik las/hoorde/leerde over wicca bleek dat dit míjn weg moest zijn. Dus vandaar.

Questions? Ik ben (bijna) nooit te beroerd die te beantwoorden, waar ze ook over mogen gaan.

-xxx- Verity

Laat ik het er op houden dat ik enigszins veranderd ben in de afgelopen vijf jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, deze was dus de mijne:

Ik vind "zelfmoord" een ontzettend moeilijk onderwerp. De bijbel zegt in principe niet zoveel over zelfmoord, alleen over dat je geen moord mag plegen.

Aan de andere kant is door de hele bijbel te lezen dat het leven zeer waardevol is. Als Adam en Eva niet ongehoorzaam waren geweest, hoefden ze niet eens te sterven. De boom des levens voorkwam dat.

God wil niet dat wij sterven, maar ook niet dat wij voor eeuwig in een zondige staat blijven. Daarom moesten Adam en Eva van die levensboom weg. Daarom stierf God voor ons, zodat wij nu en na dit leven voor eeuwig met Hem mogen wonen. Daarom sterven wij.

De dood hoeft voor ons geen vernietiging meer te zijn, maar bevrijding. Dat was voor Jezus tijd wel anders. Daarom wordt in het OT de dood als iets verschrikkelijks gezien. Met deze wetenschap moeten we concluderen dat God ons genadig is bij het sterven.

Ik denk daarom niet dat we middels zelfmoord die genade mogen toe-eigenen. Maar pas op! Dit is makkelijk praten voor hen die nog nooit met zelfmoord te maken hebben gehad. We zeggen zo makkelijk en wellicht terecht dat geloof en gebed alles oplost, maar verkijk je niet op de diepe ellende die zelfmoord meebrengt.

Je mag best zelfmoord veroordelen, maar nooit de zelfmoordenaar. Hem of haar een egoist noemen is erg harteloos en vaak onnadenkend. Alsof diegene voor zijn of haar plezier iedereen achterlaat!

Mijn deelneming aan jmvriesen. Vertrouw maar op Gods rechtvaardigheid. Niemand zal onterecht in de hemel of in de hel komen, daar mag je troost uit halen.

In mijn tweede post besloot ik mijzelf toen toch maar voor te stellen. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn naam is Judith. Ik ben hier uiteraard ook nieuw en wil me even voorstellen. Ik ben 26, woon in Leiden, waar ik studeer. Een paar van mijn hobby's: lezen, fotograferen, schilderen, koken.

Saai.

Hoi Judith! :*

Link naar bericht
Deel via andere websites
Uhm... Snow, Harry Potter and the Goblet of Fire is nog niet uit in de bios, en ook niet te downloaden denk ik?

Maar ik ben een rasechte Harry Potter fan, ik vind het nog leuker dan LotR. Ik lees de boeken echt met plezier zonder te denken van... Ow Nowww. Ik lees iets wat ''DUIVELS'' is.

Ik moet nog even zeggen dat je kan zien dat J.K. Rowling meer fantasie heeft dan de Filmmakers. shit, hey! De boeken zijn dus vet beter!

Ik deed mijn vorige nickname eer aan. :| Nu schaam ik mij zo erg voor mijn "DUIVELSE" eerste post dat ik dit topic nooit meer ga bekijken.

In mijn fantasie is dit mijn eerste post;

All hail to your new king 8-)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, of religie nou links of rechts is... Het gaat er om wat je wilt berijken.Links is economische gellijkheid en rechts is economische vrijheid. Dit klopt niet altijd, maar in Nederland lijkt het er wel een beetje op.In allebij de situaties kan dit christelijk zijn...of niet.SGP is rechts, CU is links, CDA is centrum.

Pfff, wat een spelfouten maakte ik toen zeg... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een regelrechte randdebiel was ik zeg. Ik had niet eens een voorstel topic/post , het was meteen "Set sail for fail."

echt. even een sarcastisch applausje whoor.. voor satan hiero.. hij verblind jullie wiccaantjes perfecto!.. je ziet totaal niet waar je mee bezig bent.. en je probeert alles wel naast elkaar goed te praten en te rechtvaardigen.. maar er is geen rechtvaardiging.. open your eyes!! GET REAL!!.. kom op zeg.. waar zijn jullie toch meej bezig.. jullie doen hetzelfde als ik nu besluit om te zeggen

Ik wordt een islamitische christen..

ik geloof dat allah hetzelfde is als God..

Mohammed is hetzelfde als Jezus..

en voor de rest past alles vrowlijk in elkaar..

kom op zeg.. als jouw wicca hetzelfde tot heel dicht bij het christendom staat.. waarom gebruiken ze dan niet DEZELFDE termen.. en kent jouw wicca VERGEVING?? het grote.. verschil tussen christendom en alle andere geloven.. denk aub eens na voordat je blind gaat vechten voor wat je gelooft

Niks aan gewijzigd. 7 jaar geleden. Een evangelo van 15 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn naam is Judith. Ik ben hier uiteraard ook nieuw en wil me even voorstellen. Ik ben 26, woon in Leiden, waar ik studeer. Een paar van mijn hobby's: lezen, fotograferen, schilderen, koken.

Saai.

Hoi Judith! :*

2X

Mijn eerste post:

Hoi, ik ben Rudibu.

Ik heb deze site per toeval gevonden toen ik op het net op zoek was naar info over "The Revolutionary Army of the Infant Jesus".

Ik kom even rondkijken.

Ik weet eigenlijk niet of er op Credible iets boeiends te lezen was over The Revolutionary Army of the Infant Jesus, maar ik ben wel blijven hangen.
Link naar bericht
Deel via andere websites

TBM's eerste post in 2005:

Ja, je hebt wat dat betreft gelijk. Deze cijfers zouden moeten worden "genormaliseerd", zoals men dat noemt. Deel het percentage protestanten in de cel door het percentage protestanten in het land etc. Ook zou je aan mensen die net in de bak terecht zijn gekomen kunnen vragen wat hun religie is om zo het percentage te krijgen van religies tijdens de misdaad.

Ook nooit voorgesteld, heb ik een broertje dood aan op fora. Mensen leren me maar kennen via mijn posts.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je chante par couverture is lang één van mijn lievelingsnummers geweest, waarom heb ik daar al zo lang niet meer naar geluisterd?

On topic: ik heb zonet de hele discussie doorgelezen (ik was in een moedige bui denk ik) en één van de dingen die mij het meest opvielen was dat verschillende mensen blijkbaar vinden dat gothickledij ervoor zorgt dat je een negatieve boodschap uitdraagt (ofzoiets, jullie weten vast wel nog wat er daarover gezegd is). Het is inderdaad zo dat veel mensen goth-kledij (ten onrechte) associëren met negativiteit, maar is het dan net niet beter om de mensen te laten zien dat iemand in een lange zwarte jurk wel degelijk een vriendelijk en interessant persoon kan zijn? Zelfs toen ik knalgroen haar had konden de meeste mensen daar wel doorheen kijken als ze eenmaal over de eerste verbazing heen waren, en het lijkt me (zowel als christen als als gewoon weldenkend persoon) beter om mensen over hun vooroordelen heen te helpen dan om je aan te passen aan de gangbare ideeën over wat deftig en normaal etc. is en zo de vooroordelen in stand te houden.

Dat valt me aardig mee. 17 was ik toen, wat een broekie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En mijn voorstelpost, die mijn tweede post was:

Hallo.

Ik ben Iriacynthe (of in het echte leven gewoon Lize). Ik ben 17 jaar en woon in Leuven (België dus). Ik beschouw mezelf niet als gelovig (agnost komt nog het best overeen), maar ik vind het fenomeen religie op zich wel erg interessant (ik ben ook van plan om godsdienstwetenschappen te gaan studeren).

Qua hobby's hou ik me nogal met vanalles bezig. Ik hou van muziek (voornamelijk gothic en wave, maar ook trip-hop, klassiek, reggae, en alle andere mooie klanken die er zoal geproduceerd worden) en heb zelf ook een bandje (of eerder het absolute begin van een bandje, we staan nog niet veel verder dan een paar goede ideeën en half-uitgewerkte nummers). Ik ga wel eens uit (bijna altijd naar gothic-fuiven aangezien ik erg kan genieten van het sfeertje dat op zulke feestjes hangt) en organiseer ook wel eens mee fuiven, daar maak ik ooit nog wel eens reclame voor ;).

Verder doe ik kendo (Japanse gevechtssport met bamboe zwaarden), hou ik van circusdingen (jongleren, diabolo etc.), lees ik graag (allerlei genres), schrijf ik ook zelf wel eens en maak ik graag kleren en sieraden etc.

Wel eum, tot zo ver het interessante (?) leven van eum, ik dus.

Haha, dat bandje was ik al vergeten. Dat is niks geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schaam me voor mijn eerste post als ik die van iriacynthe lees. Ze was ten tijde van haar eerste post ongeveer even oud als ik! Mijn eerste post was meteen een topic over een opwekkingsliedje dat ik zocht. De titel was: 'tekst liedje (opwekking8tig)' (H)

heej ik heb pas een liedje gehoord, dat ik erg gaaf vond... majah bijna alles dr van vergeten, incl waar dat liedje vandaan kwam.

kweet nog wel een stukkie tekst vant refrein:

... ben ik zo blij dat ik wil gaan dansen...

(regel)

(regel)

...en ik ren als een kind naar Hem toe...

nou.. khoop super erg dat iemand dit herkent. Tis wel een swingend liedje iig...

suc6 en bij voorbaat dank!!

kuz

De eerste reactie begon met 'GOOGLE:'

Het doet me wel weer deugd om te zien dat er meer jonge dyslecti waren met wie het goed gekomen is, zoals Ol Moth *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste post heb ik weg laten halen omdat ik daarin teveel privé-informatie prijsgaf. Mijn tweede post op dezelfde dag was deze:

De letters J-H-W-H vormen inderdaad Naam van God. De uitspraak is echter niet bekend omdat er geen klinkers bestaan in het oude Hebreeuws en de joden de Naam niet uitspreken in verband met het derde gebod. De Naam is wel erg heilig voor de joden en is een van de belangrijkste onderdelen van hun geloof. Mogelijke uitspraken zijn JAHWEH en JEHOVAH. Ik denk zelf dat de laatste variant de juiste uitspraak is omdat variaties op die naam vaak terug in de bijbel. Bijvoorbeeld Jezus, Jehoshua, (=JEHOVAH is de Redder).

In christelijke bijbels (behalve in oude Rooms-katholieke vertalingen en de Nieuwe Wereldvertaling van de JEHOVAH's getuigen) wordt de Naam trouwens (bijna) nooit gebruikt. De meeste christelijke vertalers gebruiken de Griekse Septuagint als uitganspunt voor hun vertaling. Die vertaling blijft trouw aan de joodse gewoonte en vervangt de Naam door adonai, wat HERE of HEER betekend. Overal in het Oude Testament waar HERE of HEER staat stond oorspronkelijk J-H-W-H.

Toen was ik al een aardige wijsneus. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste post werd volgens mij verwijderd (uit een topic over mogelijke toekomstige opwekkingen), omdat ik informatie aan iemand gaf door middel van links en dat werd opgevat als 'argumenting by links' :)

Mijn tweede post was als volgt:

P.U.S.H., ik geloof absoluut dat God jou kan, wil en zal bevrijden van "homo-zijn"!!!

Haha, wel een kenmerkende post voor mij.

Toen was ik tenminste nog recht-door-zee als het over dat onderwerp gaat. Tegenwoordig houd ik alleen een slap verhaal als het daarover gaat of ik onthoud mij van een reactie.

Tegenwoordig zou ik ook niet meer 3 uitroeptekens plaatsen, omdat ik weet dat anderen zich er aan kunnen storen en het als 'overdreven evangelisch' zien :)

Ik wist trouwens ook niet meer dat ik toen 3 uitroeptekens gebruikte en zou mijzelf nauwelijks kunnen voorstellen dat ik dat toen deed, maar ja, het staat er toch zwart-op-wit.. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn eerste post was meteen een ellenlang verhaal met de titel 'Geen geloofsleven bij mij' Die ga ik hier niet nog eens pasten, maar ik wil nog wel even zeggen dat er meteen de eerste dagen zoveel goede en nuttige commentaren op kwamen dat ik meteen het gevoel had dat ik echt een goede webstek gevonden had hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Re: Wie ben je? stel je even voor - 6

door Mr. Emilio » 07 dec 2006 13:34

Eerste posting van Mr.Emilio... Gedenkwaardig moment, want dit forum zal nooit meer hetzelfde zijn!

Wie is ik? 32 jr, zga verloofd, een echte evangelo die zijn plekje in Het Lichaam probeert te vinden.

Ik ben gewapend met een mening en niet bang om die te gebruiken! (of te herzien)

_O-

Behalve, huwelijk, verhuizing, kindje, een andere kerk en een hoop meer grijs haar is er niet zo heel erg veel veranderd... :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid