Spring naar bijdragen

Het woord van de dag


Aanbevolen berichten

Wat is dit?

Welnu. Dit het woord van de dag! De regels:

1. Slechts één woord;

2. Een woord dat je vandaag bent tegengekomen. Bijv. een woord dat iets kernachtig samenvat, grappig is, dat je nog niet kende of wat gewoon raar of grappig is;

3. Eventueel een korte toelichting van hooguit twee regels, maar geen slowchatgedoe.

Mijn woord van de dag:

Reglement.

Toelichting: gigantische bonje met een oude toverkol in mijn portiek, die vond dat ik niet met mijn tuinstoel in het plantsoen mag zitten 'omdat het gras dan lelijk wordt' en omdat 'zij ook voor het onderhoud betaalt' (ik ook). Toen ik zei dat hier niets over in het reglement staat, droop ze af. Ik hou van het woord reglement.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Autodouche. Mijn dinsdagmiddag-oppaskindje noemt de carwash zo. Ze is compleet hysterisch over het concept carwash, haar favoriete bezigheden zijn youtubefilmpjes van de autodouche kijken (vooral als er een meneer in de autodouche gaat, stoute meneer!), de autodouche tekenen, en de autodouche maken uit blokken zodat de speelgoedauto's erdoor kunnen. Ik verheug me er alweer op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vriendschap.

Prachtig woord. Ik kwam net met de trein van Utrecht, stond ik op Gouda op de sprinter te wachten, spreekt een oude vriendin van de middelbare ineens aan! Dat was echt gaaf, heb haar al een hele poos niet meer gezien. We gaan weer eens afspreken, ook met een andere vriendin van ons erbij, mijn dag is weer goed! :)

Thank You Lord. Hij verhoort en beantwoord mijn gebeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wandel.

Aanleiding: ik ga zo Leiden - Katwijk - Noordwijk - Leiden wandelen. Kijken hoe dat bevalt. Mooi woord ook wel.

wandelen ww. ‘rustig lopen’

Mnl. wandelen ‘zich veranderen’ in sic wandilot [dise] brunne. die was clar alsame die sunne. ende [wirt] [d]an uil droue ‘dan verandert deze bron (zich), die helder als de zon was en dan zeer troebel wordt’ [1201-25; VMNW], ‘zich veranderen; heen en weer gaan, ronddwalen’ [1240; Bern.], want ic ben een die uele plege Beide achter stade ende achter wege Te wandelne. ende vele weet ‘want ik ben iemand die veel door stad en land zwerft en (daardoor) veel weet’ [1265-70; VMNW], dat si ginc wandelen daer tuschen di moere jn den kelder ‘dat ze daar in de kelder tussen de muren heen en weer ging lopen’ [1276-1300; VMNW], also langhe als .i. man wandelen mach ene mile ‘zo lang als (de tijd waarin) een man een mijl kan afleggen’ [1287; VMNW].

Tondeldoos.

<3

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Tinderbox

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid